Verdedigers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
SuperFrysk
Wereldspeler

Re: Verdedigers (geruchten in de media)

Bericht door SuperFrysk »

CJunior schreef: 11-06-2025 20:42 Wat staat er in het artikel over Klaverboer en Groningen?
Dat Groningen interesse heeft, en dat hij tweede keeper wil zijn bij Heerenveen.
Voor de rest mogen Condé weg & Hall weg (interesse uit Duitsland en Engeland) en gaat Al Saed een kans krijgen in de voorbereiding.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Als je reacties op X leest over Zagaritis was hij daar een van de betere spelers, die aanvallend sterk is maar ook verdedigend steeds beter werd. Hij oogt fysiek in elk geval als een sterke gozer. Hopelijk hebben we daarmee een goede opvolger van Köhlert in huis gehaald!
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Ik sta er wel achter om Klaverboer 2e keeper te maken. Bekkema kan dan dezelfde rol vervullen als nu.

3 keepers uit Friesland zou ik wel aardig vinden. Je kunt wel weer een duurdere, ervaren, transfervrije man op zien te duiken maar ook dat is geen enkele garantie op constante prestaties. Mickey heeft het diverse keren prima gedaan maar ook even zo vaak aantoonbaar matige duels gekeept.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

Otsje P schreef: 12-06-2025 09:49 Ik sta er wel achter om Klaverboer 2e keeper te maken. Bekkema kan dan dezelfde rol vervullen als nu.

3 keepers uit Friesland zou ik wel aardig vinden. Je kunt wel weer een duurdere, ervaren, transfervrije man op zien te duiken maar ook dat is geen enkele garantie op constante prestaties. Mickey heeft het diverse keren prima gedaan maar ook even zo vaak aantoonbaar matige duels gekeept.
Het feit dat Klaverboer tweede keeper gaat worden vind ik persoonlijk niet een heel groot probleem. Hij zal toch eens de kans moeten krijgen zich te bewijzen. Het probleem zit hem er in dat, onder de huidige omstandigheden, Noppert dan de eerste keeper zal zijn. En daarvan weten we dat hij het niveau niet aan kan en dat hij niet past bij het spel (hoog druk zetten) dat Robin Veldman wil spelen.

Het beste zou zijn dat Andries Noppert gaat vertrekken en sc Heerenveen vervolgens in staat is een betere keeper terug te halen en daarachter Klaverboer als tweede keeper.

Tegelijkertijd ben ik ook wel benieuwd of Klaverboer nu al niet een betere keeper blijkt te zijn dan Andries Noppert. Op een uitzonderlijk jaar na, heeft Andries Noppert natuurlijk de rest van zijn carrière nergens een behoorlijk en constant niveau laten zien. In die zin zie ik liever Klaverboer fouten maken en daar beter van worden, dan Noppert diezelfde fouten te zien maken terwijl laatstgenoemde toch niet meer een betere keeper gaat worden.

Het blijft voor de club een lastig dilemma, juist vanwege de instabiele prestaties van Noppert. Bij een goede eerste keeper als bijvoorbeeld Nick Olij in de goal zou de beslissing voor de club veel eenvoudiger zijn om Klaverboer tweede keeper te maken. Met echter een onzekere factor als Noppert in de goal is die beslissing veel lastiger om te maken.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

badfrisianboy schreef: 12-06-2025 11:11 Het feit dat Klaverboer tweede keeper gaat worden vind ik persoonlijk niet een heel groot probleem. Hij zal toch eens de kans moeten krijgen zich te bewijzen. Het probleem zit hem er in dat, onder de huidige omstandigheden, Noppert dan de eerste keeper zal zijn. En daarvan weten we dat hij het niveau niet aan kan en dat hij niet past bij het spel (hoog druk zetten) dat Robin Veldman wil spelen.

Het beste zou zijn dat Andries Noppert gaat vertrekken en sc Heerenveen vervolgens in staat is een betere keeper terug te halen en daarachter Klaverboer als tweede keeper.

Tegelijkertijd ben ik ook wel benieuwd of Klaverboer nu al niet een betere keeper blijkt te zijn dan Andries Noppert. Op een uitzonderlijk jaar na, heeft Andries Noppert natuurlijk de rest van zijn carrière nergens een behoorlijk en constant niveau laten zien. In die zin zie ik liever Klaverboer fouten maken en daar beter van worden, dan Noppert diezelfde fouten te zien maken terwijl laatstgenoemde toch niet meer een betere keeper gaat worden.

Het blijft voor de club een lastig dilemma, juist vanwege de instabiele prestaties van Noppert. Bij een goede eerste keeper als bijvoorbeeld Nick Olij in de goal zou de beslissing voor de club veel eenvoudiger zijn om Klaverboer tweede keeper te maken. Met echter een onzekere factor als Noppert in de goal is die beslissing veel lastiger om te maken.
Enerzijds eens, want je moet jonge keepers gewoon ook een kans geven. Zie Roefs bij NEC en Owusu Oduro bij AZ. Maar ik vraag me wel af hoe goed Klaverboer eigenlijk is, rond de winter kreeg hij twee keer een kans en verslikte zich beide keren lelijk in een lange bal van de tegenstander.
SuperFrysk
Wereldspeler

Volgens mij is het heel simpel: Is het écht zo'n groot talent dan moet je hem tweede keeper maken en anders moet je verder kijken. Roefs en Oduro zijn inderdaad mooie voorbeelden van hoe jonge keepers een keer een kans moeten krijgen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Als je Zagaritis zijn stats bekijkt, heeft hij een xA van 5 en daadwerkelijk 2 assists. Dat kan er dus op duiden dat hij met betere spelers, meer assists zou hebben. Köhlert heeft een xA van 4,90 en 5 assists, dat is dus naar ratio. Wat verder opvalt is dat Zagaritis zijn heatmap meer op eigen helft gevuld is. Qua passing is Köhlert wel een stuk zuiverder, maar qua duals steekt Zagaritis er weer bovenuit.

Zover ik kan oordelen is die dus verdedigend een stuk beter, voetballend minder maar komt die aanvallend weer redelijk in de buurt bij Köhlert.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

SuperFrysk schreef: 12-06-2025 12:41 Als je Zagaritis zijn stats bekijkt, heeft hij een xA van 5 en daadwerkelijk 2 assists. Dat kan er dus op duiden dat hij met betere spelers, meer assists zou hebben. Köhlert heeft een xA van 4,90 en 5 assists, dat is dus naar ratio. Wat verder opvalt is dat Zagaritis zijn heatmap meer op eigen helft gevuld is. Qua passing is Köhlert wel een stuk zuiverder, maar qua duals steekt Zagaritis er weer bovenuit.

Zover ik kan oordelen is die dus verdedigend een stuk beter, voetballend minder maar komt die aanvallend weer redelijk in de buurt bij Köhlert.
Interessante stats! Waar vind je die zo, als ik vragen mag?
SuperFrysk
Wereldspeler

Kaz_SCH schreef: 12-06-2025 13:32 Interessante stats! Waar vind je die zo, als ik vragen mag?
Sofascore.com
Plaats reactie