In ieder geval beter dan het friese volkslied, want daar moeten we nou toch echt eens mee stoppen. De meeste mensen hebben er namelijk hun buik van vol!!!!
rodion schreef:In ieder geval beter dan het friese volkslied, want daar moeten we nou toch echt eens mee stoppen. De meeste mensen hebben er namelijk hun buik van vol!!!!
Dat 'volkslied' zal ik nooit snappen. Het is toch geen interland ofzo, de Friezen zijn geen volk maar inwoners van een provincie waar ze wat onhandig praten, bij SC Heerenveen spelen geen Friezen en we hebben in een ander topic vastgesteld dat op de tribunes een mix zit van Friezen, Flevolanders, Overijssellers (?), Drenthen, Groningers, Utrechters, Gelderlanders en Limburgers. Ik vind het overdreven belangrijkdoenerij en de meeste Ajacieden vinden het belachelijk. Maar als jullie er lol aan beleven moeten jullie er zeker mee door gaan.
HermaN AFCA schreef:
Dat 'volkslied' zal ik nooit snappen. Het is toch geen interland ofzo, de Friezen zijn geen volk maar inwoners van een provincie waar ze wat onhandig praten, bij SC Heerenveen spelen geen Friezen en we hebben in een ander topic vastgesteld dat op de tribunes een mix zit van Friezen, Flevolanders, Overijssellers (?), Drenthen, Groningers, Utrechters, Gelderlanders en Limburgers. Ik vind het overdreven belangrijkdoenerij en de meeste Ajacieden vinden het belachelijk. Maar als jullie er lol aan beleven moeten jullie er zeker mee door gaan.
Ze spelen wel met de vlag van Friesland om hun lijf! Dus dat volkslied is wel degelijk toepasselijk!! Het is toch een schitterend stukje folklore!?! Ik heb elke keer weer kippenvel op mijn rug als ik dat volkslied hoor wat door een heel groot gedeelte van het stadion wordt mee gebruld!!! En wat hebben ajacieden er mee te maken? SC Heerenveen is een echte provincie club en daar hoor het volkslied bij, en die mensen van buiten de provincie moeten zich daar maar bij neer leggenm, anders moeten ze maar bij en lokale club op de tribune gaan zitten!!
En wat het eye of the tiger gedeelte betreft: ook hartstikke mooi!!!
HermaN AFCA schreef:
Ik krijg er ook elke keer kippenvel van en ik denk dat het de spelers ook motiveert.
De mening van Ajaxieden interresseert mij nul komma nul.
Ze spelen wel met de vlag van Friesland om hun lijf! Dus dat volkslied is wel degelijk toepasselijk!! Het is toch een schitterend stukje folklore!?! Ik heb elke keer weer kippenvel op mijn rug als ik dat volkslied hoor wat door een heel groot gedeelte van het stadion wordt mee gebruld!!! En wat hebben ajacieden er mee te maken? SC Heerenveen is een echte provincie club en daar hoor het volkslied bij, en die mensen van buiten de provincie moeten zich daar maar bij neer leggenm, anders moeten ze maar bij en lokale club op de tribune gaan zitten!!
En wat het eye of the tiger gedeelte betreft: ook hartstikke mooi!!!
I couldn't have said it better myself
Ik snap niet wat er mis is met een beetje folklore! Een prachtige traditie, en ook Eye of a Tiger brengt bij mij een gezond soort spanning ter weeg. Toen ik laatst in de auto zat werd het nummer op de radio gedraaid, en ik kreeg weer helemaal zin in een wedstrijdje Heerenveen!! Ik vind het heerlijk om iedere match dat nummer te horen, en wanneer ze het niet draaien heb ik constant het gevoel dat ik iets mis. Zelfs dat eeh, toch wel lichtelijk achterhaalde nummer olé olé olé mag van mij blijven, gewoon omdat het bij Heerenveen hóórt! Hiermee onderscheiden we ons van de clubs die constant een andere tune nemen, omdat het toevallig hoog in de hitparades staat.
DAT ZWEEDSE NUMMER IS ECHT GEWELDIG BEETLE!!!!
Als je daarmee geen drive voor een wedstrijd van krijgt, weet ik het ook niet meer
Heb het nou al minstens 20 keer afgespeeld en m'n ouders worden er hélemaal gek van
voor de opkomst 'Eye of the tiger' kan wel iets anders worden gevonden..
Frys Folkslied.. gaan we niet over in dit topic.. Ajacieden vinden het dom de meeste SCHers vind het mooi.. dat weten we dus wel.. dus iedereen ff ON TOPIC blijfen!!
k vond opzich wel aardig een ker wat anders, maaruh van mij mogen ze het fries volkslied meteen afschaffen week in week uit is het weer een ergenis, vooral als ene of andere del het gaat zingen. afschaffen die handel
Eye of the tiger voor de wedstrijd vink ik super, evenals Tina na een overwinning. Alleen het 'Ole Ole Ole' is voor mij op zijn zachtst gezegd niet noodzakelijk.
Vind 'eye of the tiger' prima nummer voor de opkomst (alles kan beter maar weet geen
alternatief).
Na de wedstrijd 'simply the best' vind ik echt een verschrikking, wat een dooddoener is
dat zeg.
Het Ole Ole Ole vind ik wel leuk maar moet wat aangepast worden
Eye of the tiger wel leuk,maar kan wel iets anders
Symply the best wel goed
Fries Volkslied:HOUDEN!!!
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
SCH Supporter schreef:Het Ole Ole Ole vind ik wel leuk maar moet wat aangepast worden
Eye of the tiger wel leuk,maar kan wel iets anders
Symply the best wel goed
Fries Volkslied:HOUDEN!!!
Ik mis in dit rijtje het volgende nog:
- Zitplaatsen moeten blijven
- Verplicht 5 minuten eerder weg
- Niemand mag zingen of roepen, anders hoor ik de omroeper niet
Freezeman schreef:
Ik mis in dit rijtje het volgende nog:
- Zitplaatsen moeten blijven
- Verplicht 5 minuten eerder weg
- Niemand mag zingen of roepen, anders hoor ik de omroeper niet
Freezeman associeert het leuk vinden van "Olé Olé Olé' en Eye of the Tiger blijkbaar met de zogenaamde koffiekan supporters... een combinatie die ik niet helemaal kan plaatsen..
Misschien dat je je zinnen anders moet formuleren?
Nog ff over het Fryske volkslied......kheb nog niemand gehoord over dat achterlijke "commerciele" deuntje dat er soms bijgespeeld wordt. Ik vind (maarja...wie ben ik....) dat een volklied gewoon gespeeld moet worden door één of andere band Hier erger ik me (en mischien wel meer mensen) elke x weer verschrikkelijk aan.
Robert H. schreef:
Misschien dat je je zinnen anders moet formuleren?
Misskien stek ik him de gek in bytsje oan?
Die 4 dingen die op opsomt daar hebben we het hier al tijden over.
De meerderheid (denk ik) vindt al een tijd dat die 4 dingen nou juist moet verdwijnen/veranderen.
Dus dacht ik ik zet er nog een paar tips bij ---> <---
Laatst gewijzigd door Freezeman op 30-09-2003 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.