Alireza Jahanbakhsh

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

jeewee
Basisspeler

Alireza Jahanbakhsh

Bericht door jeewee »

En het is officieel!
.-
Vrieskist
Verified
Beheerder

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door Vrieskist »

sc Heerenveen haalt Alireza Jahanbakhsh

06 november 2024 11:30

Alireza Jahanbakhsh wordt per direct toegevoegd aan de selectie van sc Heerenveen. De 31-jarige aanvaller komt transfervrij naar de club nadat zijn contract bij Feyenoord afgelopen zomer afliep. Jahanbakhsh tekent een contract tot de zomer van 2025 en zal in Fryslân spelen met rugnummer 30.
Alireza Jahanbakhsh

Afbeelding

Met de komst van Jahanbakhsh voegt sc Heerenveen de nodige ervaring toe aan de selectie. Tot vorig seizoen stond hij onder contract bij Feyenoord, en eerder speelde hij onder andere voor Brighton & Hove Albion, AZ en NEC. Ook heeft hij 89 interlands voor Iran op zijn naam staan, waarin hij zeventien keer scoorde.

"Alireza is een speler met diepgang, variatie in zijn spel en de nodige internationale ervaring", reageert algemeen directeur Ferry de Haan. "Hij beschikt daarmee over kwaliteiten die we goed in onze selectie kunnen gebruiken. We zijn dan ook blij dat we in ieder geval tot het einde van het seizoen op hem kunnen rekenen."

https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/202 ... ahanbakhsh
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Mooi dat hij komt. Een type speler wat wij wel kunnen gebruiken. Onze vleugelspelers kunnen geen man passeren en hem voorgooien. Hij wel. Wel jammer dat het maar tot het einde van het seizoen is.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Hij zal ook relatief fit zijn, vorige maand heeft hij nog een keer 80 minuten en een keer 15 minuten WK-kwalificatie gespeeld.
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Hij spreekt beter Nederlands dan Max Meerdink en Noa lang, opvallend
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Ben benieuwd wat het plan is. Zal niet voor de bank komen, maar op zijn plek staat Trenskow. Vanaf links en spits zal hij ook niet komen, lijkt me.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Kan vanaf links niet? Of achter de spits?
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik zie dat Jahanbaksh bij Feyenoord 90% op rechtsvoor heeft gespeeld en 10% op linksbuiten in de laatste drie seizoenen. En het is wel duidelijk dat Trenskow het beste rendeert op rechts, zodat hij naar binnen kan trekken en uithalen. Tenzij je wilt dat hij nu met dat been voorzetten gaat geven op Nicolaescu... Ik vind het vooralsnog een bijzondere move van Ferry.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Een jaar of 9 geleden had Heerenveen ook al interesse in Alireza maar hij ging toen naar AZ. Hij lijkt nog wel fit en ik hoop dat hij wat extra klasse kan toevoegen zoals een Namli bij Zwolle. Wellicht haalt het ook wat druk weg bij spelers die nu geacht worden de kar te trekken.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Opvallend: Jahanbakhsh zit niet bij de wedstrijdselectie van Iran. Als hij volledig fit is, is hij normaal gesproken aanvoerder. Vorige week viel hij nog in.
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

Van Persie gaf gister aan dat hij mogelijk zaterdag niet in actie komt, de kans was in ieder geval klein dat hij zal spelen. Heeft nog wel wat weken nodig aldus de trainer.
.-
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ben steeds meer een fan aan het worden van Jahanbaks, coachend goed op het veld … tomeloze inzet. Voetballend kan hij prima mee, maar hij maakt vooral de mensen om hem heen scherper en beter.

Zelfs Hall lijkt op te bloeien met een Jahanbaks voor zich waar hij zich aan kan optrekken.
Het is maar een spelletje
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Ik denk en hoop dat wij hier een heel goede speler aan hebben en dat we er veel plezier aan zullen beleven, zijn instelling en inzet is in ieder geval 100%.
Ook hoe hij na de wedstrijd in Almere meneer Haye even terecht wees op zijn gedrag.
Ik mag dat wel.
Anti anti. :)
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

Deze speler tilt ons qua ervaring en kwaliteit echt naar een hoger niveau. Heel blij met Alireza in onze selectie. Je ziet dat anderen zich optrekken aan zijn manier van voetballen. Hopelijk valt zijn blessure mee. Dat knietje op het bovenbeen zag er gemeen uit en ook na de wedstrijd leek hij moeizaam te lopen.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Absolute meerwaarde! Fysiek, kopkracht, duelkracht, leiderschap, slimheid, ervaring en voetballend vermogen.
wilbot
Invaller

Bericht door wilbot »

helaas contract tot einde seizoen?
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

wilbot schreef: 13-01-2025 12:37 helaas contract tot einde seizoen?
Correct. Ben benieuwd wat hij hierna wil. Hopelijk wordt hij nog belangrijker dit half jaar, en scoort hij nog regelmatig!
.-
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Hij bleef hier ivm krijgen van de Nederlandse nationaliteit toch? Grote kans dat hij na dit jaar (financieel) betere aanbiedingen kan krijgen.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Het zal een lastig verhaal worden om hem hier nog een seizoen te houden, maar scheelt wel dat hij Johan Hansma nog kent van zijn tijd bij NEC. Alireza is wel echt een voorbeeld voor talenten en voegt met zijn ervaring wat toe aan onze jonge voorhoede.

Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Moeten we dat willen? Zal relatief veel verdienen en brengt weinig.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Wanbeleid om hem te halen en Trenskow op linksvoor te zetten.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Abenello schreef: 04-03-2025 14:51 Moeten we dat willen? Zal relatief veel verdienen en brengt weinig.
Dat laatste valt alleszins mee, als ik mensen rondom de club mag geloven. Dat zal ook te maken hebben met het feit dat hij in Nederland wilde blijven ivm aanvragen Nederlands paspoort. Dat zal komende zomer niet meer een rol spelen lijkt me.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

SuperFrysk schreef: 04-03-2025 14:59 Wanbeleid om hem te halen en Trenskow op linksvoor te zetten.
Je ziet nu toch wel dat we hem goed kunnen gebruiken, of niet dan? Was aanvankelijk ook sceptisch maar vind hem echt wel beter dan Nunnely en Sebaoui. Zeker nu Trenskow geblesseerd is ben ik erg blij dat we Alireza erbij hebben.
SuperFrysk
Wereldspeler

Marça schreef: 04-03-2025 16:31 Je ziet nu toch wel dat we hem goed kunnen gebruiken, of niet dan? Was aanvankelijk ook sceptisch maar vind hem echt wel beter dan Nunnely en Sebaoui. Zeker nu Trenskow geblesseerd is ben ik erg blij dat we Alireza erbij hebben.
Tuurlijk is die beter. Ze hadden een goede linksbuiten moeten halen en Trenskow op rechts moeten laten. Wanbeleid, ze hebben alleen 'mazzel' omdat Trenskow geblesseerd is.
CJunior
Bankzitter

Bericht door CJunior »

SuperFrysk schreef: 04-03-2025 18:42 Tuurlijk is die beter. Ze hadden een goede linksbuiten moeten halen en Trenskow op rechts moeten laten. Wanbeleid, ze hebben alleen 'mazzel' omdat Trenskow geblesseerd is.
'Een goede linksbuiten' Van welk geld, en zou dat dan een talent moeten zijn die nog niks heeft waargemaakt? In mijn ogen blinkt Alireza juist uit in zijn defensieve arbeid en opzwepende energie wat hij in wedstrijden stopt. Die twee aspecten brengen talenten vaak niet.
SuperFrysk
Wereldspeler

CJunior schreef: 05-03-2025 09:56 'Een goede linksbuiten' Van welk geld, en zou dat dan een talent moeten zijn die nog niks heeft waargemaakt? In mijn ogen blinkt Alireza juist uit in zijn defensieve arbeid en opzwepende energie wat hij in wedstrijden stopt. Die twee aspecten brengen talenten vaak niet.
Nee, dat hoeft geen talent te zijn die nog niks heeft waargemaakt. Maar iemand die een directe toevoeging op linksbuiten is, Trenskow is nu toevallig geblesseerd maar was gewoon weer op de linksbuiten positie gezet omdat Jahanbaksh is gehaald. Trenskow is nou een speler die je kunt verkopen, want hij heeft rendement. Het is maar afwachten of die dat op linksbuiten ook heeft (ik betwijfel het). Dus waarom zou je een andere rechtsbuiten halen als je beste speler daar speelt en je die vervolgens ergens anders neer zet.

Dat heeft niets met beleid te maken. Jahanbaksh is een fijne persoonlijkheid en hij brengt natuurlijk wel iets, maar laten we nou niet doen alsof die de pannen van het dak speelt.

En van welk geld? Nou, ze hebben deze winter als het goed is wel wat geld geïncasseerd. En oa 5 ton uitgegeven aan een Bulgaarse verdediger die er blijkbaar vrij weinig van kan.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

SuperFrysk schreef: 05-03-2025 10:52 En van welk geld? Nou, ze hebben deze winter als het goed is wel wat geld geïncasseerd. En oa 5 ton uitgegeven aan een Bulgaarse verdediger die er blijkbaar vrij weinig van kan.
Ik denk dat we in de winterstop zo'n beetje break-even draaiden, veel geld zal er niet over geweest zijn. Petrov is binnengehaald met een duidelijk plan: het komend halfjaar is hij de back up van Köhlert en daarna mag hij de strijd aangaan met Bochniewicz. Wat hij heeft laten zien zag er niet heel bijzonder uit, maar om hem nu af te schrijven is wel heel snel.
SuperFrysk
Wereldspeler

Abenello schreef: 05-03-2025 11:41 Ik denk dat we in de winterstop zo'n beetje break-even draaiden, veel geld zal er niet over geweest zijn. Petrov is binnengehaald met een duidelijk plan: het komend halfjaar is hij de back up van Köhlert en daarna mag hij de strijd aangaan met Bochniewicz. Wat hij heeft laten zien zag er niet heel bijzonder uit, maar om hem nu af te schrijven is wel heel snel.
Back-up voor Köhlert? Heb je hem in zien vallen tegen Groningen, dat is natuurlijk geen linksback.
Dat Ferry zegt dat die ook op linksback zou kunnen, daar trap ik niet meer in. Dat klaarstomen trap ik ook niet in.
Hopland had geen tijd nodig om klaargestoomd te worden, dat zag je direct. Ik vind 5 ton investeren in een speler die je klaar moet stomen ook wanbeleid overigens. Dan heb je nog geld voor Olsson & Karlsbakk, dan zit je wel rond de 1 miljoen toch?

Net als het halen van een dure speler die moet spelen, op de enige positie waar het juist lekker draaide voorin. Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie er in hadden gestaan als Trenskow niet geblesserd was geweest en zijn rendement 0 was op links. Want de kans is groot dat het daar op uit ging draaien.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Het operationeel tekort is 3 miljoen, de afschrijvingen zijn 6 á 7 miljoen. Er is wel voor 11 á 12 miljoen binnengekomen aan transfers, maar daarvan verdwijnt ook weer zo'n 20 á 30 % in de zakken van zaakwaarnemers, spelers en vorige clubs.

Petrov heeft overigens verschillende keren op linksback gespeeld in het Bulgaarse elftal, maar Köhlert speel je er niet zomaar uit.
Plaats reactie