Een aantal keer per jaar ontvang ik de FeanFan omdat ik een paar jaar geleden eens lid ben geworden van de supportersvereniging FeanFan. Ik ben lid geworden van FeanFan omdat ik dan met korting uitwedstrijden kon bezoeken. Sinds het moment dat een vriend van mij (en later ikzelf) in het bezit is van een rijbewijs bezoeken we de wedstrijden altijd met de auto (of er moet een leuke treinreis op het programma staan). Ik ben lid gebleven van FeanFan omdat ik een aantal keer per jaar een leuk magazine kreeg met leuke informatie over sc Heerenveen. Het blad is mooi vorm gegeven en heeft altijd wel boeiende items.
Zo is er ook elke keer een column "Tribunepraat". De laatste column "It peerd-van-Ome-Loeks-syndroom" is van een bedenkelijk niveau dat ik mijn lidmaatschap van de FeanFan ga opzeggen. Hier de link: http://img135.imageshack.us/img135/5214/feanfanka1.jpg
Er wordt geschreven dat hij het belachelijk vindt wanneer Nieuw Noord zingt "Wie niet springt is voor cambuur", want wij zijn voor alle Friese ploegen. Sterker nog, voor alle Noordelijke en Oostelijke clubs wanneer het ons uit komt. Dergelijk praat kan alleen maar van een koffiekanner/successupporter komen. Het enige uitje wat ze eens in de 2 weken hebben is het voetbal. Cambuur is dé rivaal..... (Oké ik gun ze geen enkel succes, maar zie ze wel graag in de eredivisie, toch weer 2 leuke wedstrijden + 6 punten

Vervolgens gaat hij verder met het punt dat hij zich ergert aan PSV supporters omdat ze steeds Boeren Boeren zingen na een doelpunt, om de tegenstander te kleineren (iets in die trand, mijn Fries is niet super). En hij zegt dat de Graafschap daar een goed antwoord op gevonden heeft, Superboeren, die draaien het om in een geuzenaam. Ik weet niet of Bert het weet, maar de randstedelingen noemden PSV supporters altijd Boeren, PSV heeft dit later overgenomen als geuzenaam. Niks kleineren van de tegenstander, PSV noemt gewoon haar eigen geuzenaam.
Weet waar je over praat denk ik dan. Kraam niet zomaar wat onzin uit. En support je EIGEN CLUB en niet de rivaal. Het lijkt wel een kind, ja ik ben voor Heerenveen en PSV (omdat psv altijd kampioen word). Als dit soort mensen lid zijn van die vereniging dan wil ik er niets meer mee te maken hebben.