Nieuwe Tune na het scoren van een doelpunt!?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

paparazzi
Superster

Nieuwe Tune na het scoren van een doelpunt!?

Bericht door paparazzi »

Ik vind dat er een nieuwe tune moet komen volgend seizoen na het scoren van een doelpunt van Heerenveen.
Het muziekje wat er nu gedraaid wordt na een doelpunt vind ik nogal nietszeggend.
Mag het misschien iets meer swingends zijn?

Iemand suggesties voor een lekker herkenbaar Tune-tje, of vinden jullie het wel oke zo?
Ben benieuwd naar de reacties.
Miereneukert!
Freeze
Selectiespeler

Bericht door Freeze »

Ik heb wel een paar suggesties:
- 'Song 2' van Blur
- een nummer van Scooter ofzo
Iets swingends:
- 'One step beyond' van Madness :mrgreen:
Makkum8
Basisspeler

Bericht door Makkum8 »

Precies!! Ik wens geen tune of muziekje bij een doelpunt, ik erger me er elke keer weer aab. Laat ons toch gewoon lekker juichen. We hebben geen "muzikale"ondersteuning nodig. Dat ze dat bij nepclubs zoals Vitesse doen oké, maar niet in het ALS mag ik hopen dat ze dat in de nabije toekomst achterwege laten!!!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Joho
Selectiespeler

Bericht door Joho »

Wat mij betreft geen tune, geen muziek, geen gejengel in de pauze, helemaal niks. Alleen voetbal en publiek, leuk zat.
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

idd, geen tune, OOK NIET NA EEN OVERWINNING!!! Laat het aan het de wisselwerking tussen spelers en publiek over! Heb er best wel vertrouwen in dat het vanaf vlgnd seizoen de goede kant op zal gaan. Al zal het idd niet gelijk een heksenketel worden...maar het het begin is er, een eigen vak!
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Jurruh
Basisspeler

Bericht door Jurruh »

Idd...Wat een klotemuziekje is dat steeds zeg..Of een goed swingend stukje of niets!
Currahee
Wereldspeler

Bericht door Currahee »

Ik ben voor helemaal nix. Ook het opkomst muziekje vind ik maar matig. Ben meer voor Robbie Williams - Let me entertain you
friese frankie
Nieuw talent

Bericht door friese frankie »

Als ze hebben gewonnen vind ik simply the best wel een mooi nummer.
NNfanatic
Invaller

Bericht door NNfanatic »

Gewoon geen muziek! Het publiek moet maar eens uit zijn dak gaan!
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

friese frankie schreef:Als ze hebben gewonnen vind ik simply the best wel een mooi nummer.
JAAAAAAAA!
Perfect, laten we dat doen.
:grmbl:
Anti anti. :)
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Freezeman schreef: JAAAAAAAA!
Perfect, laten we dat doen.
:grmbl:
Freezeman en vrieskist zijn anti simply the best ... misschien idee voor banner? :D
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Ikzelf had meer gedacht aan een lekkere versnelde versie van het fries volkslied ofzo. Bestaat er eigenlijk geen song over of van de plaats Heerenveen??
Miereneukert!
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

lekkere versnelde versie van het fries volkslied ofzo
Ook dat zouden ze moeten afschaffen. Gelukkig komen er vanaf volgend seizoen geen Volendamse of Russische nachtegaaltjes meer langs. Maar dit is weer een andere (repeterende) discussie.

Dat hele muziek-gedoe rond doelpunten en na afloop vind ik waardeloos. Waarom elk 'stiltemoment' rond een wedstrijd met muziek invullen? Dan had je ook tijdens de wedstrijden wel een plaatje kunnen opzetten...

Ook het moment tussen volkslied en aftrap, Helmut Lotti, waardeloos! Maar als het goed is wordt dat nu afgeschaft. NN gaat er natuurlijk voor om dat gat vocaal in te vullen. :stan:

Enige dat wat mij betreft blijft is muziek bij de opkomst. En daar vind ik dit wel oké voor. Het is in ieder geval iets 'eigens' in de zin van dat je het in andere stadions in Nederland niet hoort. Dat is met veel nummers zoals 'Let me entertain you', 'Eye of the tiger' etcetera wel zo.
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

paparazzi schreef:Ikzelf had meer gedacht aan een lekkere versnelde versie van het fries volkslied ofzo.
Goh, waar heb ik een soortgelijk nummer gehoord? Een versnelde gitaarversie van een volkslied... :mrgreen:
Graaijax Hamsterdam!!
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

Van mij mogen alle tune's ook wel verdwijnen maar zou het persoonlijk wel jammer vinden wanneer het Fries Volkslied zou verdwijnen. Persoonlijk vind ik dat er wel helemaal bijhoren. Ten 1ste sar je hier al veel bezoekende supporters mee. Heerlijk om te horen dat wanneer die gaan fluiten het stadion nog harder gaat zingen. Daarmee zou de trend voor de wedstrijd gezet moeten zijn, helemaal met een NN-vak die dan hopelijk daarna het rumoer erin kan houden! Ten 2de hoor je toch vaak van spelers dat ze het heel bijzonder vinden en dat het ze toch wel een kick geeft dus nee, wat mij betreft dat niet afschaffen.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
The_Hunter
Invaller

Bericht door The_Hunter »

Zullen we anders de Andre Hazes uit het Oosterpark voor elke wedstrijd uitnodigen?? :wink:
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

The_Hunter schreef:Zullen we anders de Andre Hazes uit het Oosterpark voor elke wedstrijd uitnodigen?? :wink:
Ik weet niet of ie Frysk spreekt :wink: ...als zul je dat in de versnelde version nsuwelijks bemerken..vrees ik. Toch maar weer het Bal op Dak-kapel inhuren?
Graaijax Hamsterdam!!
GeorGios Samaras 20
Invaller

Bericht door GeorGios Samaras 20 »

Onzin dat jullie geen muziek willen..
Dat geeft juist een stukje gezelligheid..

En zingen kan nog de volle 90 minuten..;).
Dus niet zo zeiken..

Gewoon een lekker stukje muziek bij de opkomst..
Liberte van Parla en Pardoux..!;)
* Viva Garcia !
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Grappig om te lezen dat de meningen nogal verschillen. Van afschaffen alle tune-tjes tot afblijven van het fries volkslied.
Zo blijkt maar weer dat er in het ALS niet een prototype Heerenveen supporter komt met het z.g.n Heerenveen gevoel :mrgreen: , nee heerenveen is niet alleen van Friesland maar van veel meer...!
Miereneukert!
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Voor Huntelaar en Samaras hebben ze nu een eigen tune, dat vind ik wel wat hebben. Vooral die van Samaras vind ik er goed bijpassen.

Het volkslied hoort bij de identiteit van de club, iedereen maar zeiken op een Twente die de identiteit van een andere club kopieerd. Dan moet je houden wat je aan identiteit hebt en het volkslied is daar gewoon een exponent van.
Sneek
Invaller

Bericht door Sneek »

Natuurlijk moeten we het volkslied behouden, traditie moet je in ere bewaren.

Muziek voor de wedstrijd maakt me niet zoveel uit, maar als we volgend jaar beginnen met zingen voor de wedstrijd dan is het toch geen probleem om de muziek zachter te draaien? Gewoon op elkaar in spelen, zo blijft het nooit stil voor de wedstrijd :wink:

Tunes na de goals vind ik geen probleem, maar die keuze van tunes kan bij sch stukken beter, van die afgezaagde mee klap liedjes :? Doe dan niks, er is niks mooiers om iedereen om je heen te horen juigen. Bij een uitwedstrijd vind ik dat altijd het mooiste moment, Heerenveen scoort en hele stadion stil, behalve wij :) Prachtig gevoel.
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

vlqrt schreef:Voor Huntelaar en Samaras hebben ze nu een eigen tune, dat vind ik wel wat hebben. Vooral die van Samaras vind ik er goed bijpassen.

Het volkslied hoort bij de identiteit van de club, iedereen maar zeiken op een Twente die de identiteit van een andere club kopieerd. Dan moet je houden wat je aan identiteit hebt en het volkslied is daar gewoon een exponent van.
Die van samaras is wel oke maar die van huntelaar is echt verschrikkelijk.... :?
Een onderschrift: wat is dat?
Joho
Selectiespeler

Bericht door Joho »

HarLeQuiN schreef:Natuurlijk moeten we het volkslied behouden, traditie moet je in ere bewaren.
Traditie is een groot woord. Het is nog niet zo lang geleden dat niet voor iedere wedstrijd het volkslied gezongen werd. Het is ook een tijdje zo geweest dat alleen voor de 'grote' wedstrijden tegen de top drie het volkslied gespeeld werd. Het is toen ingevoerd en je zou het best weer af kunnen schaffen en niet op basis van een 5-jarige "traditie" kunstmatig in stand houden.

Wat mij betreft hoeft het volkslied niet afgeschaft te worden, tenzij de bereidheid tot meezingen nog verder afneemt. Ik heb namelijk het idee dat dat wat minder aan het worden is.
Joho
Selectiespeler

Bericht door Joho »

En ophouden met die keiharde muziek voor, tijdens en na de wedstrijd. Als ik harde muziek wil horen ga ik wel naar de disco. Wat een sfeerverpesterij. Bij opkomst is nog tot daar aan toe, maar tussen volkslied en aftrap is compleet belachelijk. Erg nep allemaal.
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Joho schreef:En ophouden met die keiharde muziek voor, tijdens en na de wedstrijd. Als ik harde muziek wil horen ga ik wel naar de disco. Wat een sfeerverpesterij. Bij opkomst is nog tot daar aan toe, maar tussen volkslied en aftrap is compleet belachelijk. Erg nep allemaal.
Ben ik wel met je eens Joho, Kunstmatig is het bijna !
Miereneukert!
Joho
Selectiespeler

Bericht door Joho »

Ik zou eigenlijk weleens willen weten hoeveel van de 21.000 mensen je een plezier doet met die muziek, misschien eens een onderzoekje waard.
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Mijn vader niet in ieder geval die is al in de tachtig en klaagt er vaak over :D
Miereneukert!
wald pyk
Wereldspeler

Bericht door wald pyk »

Gewoon bij een doelpunt herman van veen met "'we hebben een goalio'' en als de scheids hem afkeurt''hij keurt hem af die zak'' en dat lekker hard door het stadion.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Plaats reactie