Verhuizing... uit vak 24.

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Beetle
Superster
Contacteer:

Verhuizing... uit vak 24.

Bericht door Beetle »

De fans uit vak 24 hebben de afgelopen week een tweede brief binnen gekregen (herinnering) waarin wordt gevraagd naar de voorkeur voor een andere plek. Volgend jaar is immers van 24 het uitvak. Er wordt gevraagd naar een eerste, tweede en derde keus van waar men wil zitten. Er klopt iets niet.

Vak 10/11 zal volgend jaar het tijdelijke Nieuw Noord vak worden. Tenminste, dat mag ik aannemen. Het zal toch de bedoeling zijn dit vak tezijnertijd te verplaatsen naar achter de goal op noord. En als er protesten komen moet de club het gewoon doorzetten. De mensen in vak 24 zaten per slot van rekening ook prima op hun plek. Bovendien is de keuze voor vakken 12,13 en 14 niet mogelijk, ook een teken dat men voornemens is die vakken te reserveren voor Nieuw Noord.

Wat er echter als keus schittert door afwezigheid zijn de vakken 10/11. Hier wordt niets verteld in de brief. Ik noem dit een ernstige flater. Als men toch bezig is met een volksverhuizing waarom wordt dan niet meteen het Nieuw Noord vak ingericht?

Heeft Nieuw Noord hierover bij de club aan de bel getrokken?
Wéér uit!!!!
Akkrum fan
Invaller

Bericht door Akkrum fan »

Ik zou het niet weten maar ik heb de brief wel gezien. Ik heb ook niks van NN in de brief zien staan. Ik vond het ook al niet echt een duidelijke brief :? ik kon er niet uit wijs worden welke vakken van NN worden.

:stan:
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Niet aan de bel getrokken, aangezien er afgelopen week ook overleg is geweest tussen club en NN over een brief die deze week bij ieder NN-lid op de deurmat ploft. Ook mensen die in het verleden lid zijn geweest krijgen als het goed is een schrijven.

Men kan volgens mij niet kiezen uit 10/11 omdat de club er denk ik vanuit gaat dat elk lid van NN ook daadwerkelijk in het NN-vak wil plaatsnemen. Maar de brief die deze week komt haakt daar wel op in.
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Overigens zie ik in de fotoreportage op feanfans dat er meer brieven in omloop zijn. Waar ging die over?
Laatst gewijzigd door Beetle op 06-02-2005 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Over het staan bovenin 26/27. Verzoek om dat niet meer te doen.

Sorteerde gisteravond in ieder geval nog geen effect. :mrgreen:
dekoning
Selectiespeler

Bericht door dekoning »

Die brief ging over het staan bovenin de vakken achter het doel, de brief wees erop dat er nu ook plaatsen achter de plekken waar men normaalgesproken staat verkocht worden.
Tja....
Skip
Invaller

Bericht door Skip »

beetle, vak 14 is in mijn brief wel mogelijk....
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Skippybal schreef:beetle, vak 14 is in mijn brief wel mogelijk....
Klopt. Foutje van mij.
Wéér uit!!!!
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Helaas, ik zit ook in vak24, we hebben een gezellig groepje mensen om ons heen en dat gaat nu uitelkaar vangen. Ik weet niet precies waar wij nu heen gaan. Het liefst zit ik in één van de hoeken, heb ik altijd gezeten en ik vind dat je vanaf daar het spel het best kan volgen (maar dat is persoonlijk natuurlijk)...
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

dekoning schreef:Die brief ging over het staan bovenin de vakken achter het doel, de brief wees erop dat er nu ook plaatsen achter de plekken waar men normaalgesproken staat verkocht worden.
Ik zou het belachelijk vinden als dat groepje dan ineens moet gaan zitten. Kan er anders geen regeling getroffen worden dat de mensen die willen staan dat aangeven bij de club en dit jaar helemaal bovenin mogen gaan staan....
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Tja, er is altijd sprake geweest van gedogen wat betreft het staan. Club mag nu dus eisen dat men gaat zitten. Maar het kan best zijn dat er nog een oplossing gevonden wordt. Feit is wel dat straks tegen PSV ook de rest van Zuid geopend is.

Wat betreft het graag willen zitten in een hoekvak: dan heb je de keus uit de vakken 30 en 9. Maar die zitten al jaren vrijwel vol natuurlijk. Zal dus lastig worden voor je vrees ik. In 15 komen de Junior Heeros en Feanatics.
Nieuw Noord
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Nieuw Noord »

Nieuw Noord heeft deze zaak bij het bestuur aangedragen. De mensen achterin 26 en 27 hebben lang geleden een brief gehad met daarin groen licht tot staan. Nieuw Noord heeft een voorstel gedaan om die bewuste groep de keuze te geven. Ons voorstel was dat deze groep de mogelijkheid zou moeten hebben te verhuizen naar de 'nieuwe achterkant' op zuid. Heerenveen heeft dit voorstel verworpen.
BBB
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door BBB »

Ben benieuwd of SCH deze mensen bovenin wil gaan verplichten om te zitten. Veel van hen staan daar al tien jaar en zullen zeker niet van plan zijn om nu opeens gebruik te maken van hun stoeltje. Bovendien, waarom mag men in andere stadions wel staan en in Heerenveen niet. Misschien een taak voor de KNVB om hier duidelijkheid over te geven?

Volgend seizoen is er een alternatief, dan ligt de situatie anders. tot dan zou men moeten kunnen doen wat men al tien jaar lang doet, namelijk boven in 26/27 staan.
Ik ruik corruptie...
Gurbe
Invaller
Contacteer:

Bericht door Gurbe »

Had vrijdag al met de club gebeld over het verhuizen uit vak 24. Als je naar vak 10 wilt moet je op het formulier aangeven dat je in het nieuwnoordvak/staanvak wilt en dat kwam alles wel goed. Dus geen andere vakken aanvinken maar gewoon nieuw noord erbij kalken...
Skip
Invaller

Bericht door Skip »

Als ik t goed heb worden vakken 10 en 11 komend seizoen de NN staanvakken. Deze vakken verschuiven een seizoen later meer naar het midden van de Noordtribune. Betekent dit dat dan de vakken 12 en 13 de NNvakken worden?

En als dit staanvakken worden, hoe komt het dan wanneer de Noordtribune uitgebreid wordt? Worden de nieuwe vakken 412,413,414 dan ook staanvakken? Zo niet, komt er volgens mij een staan-voor-zit-probleem. Tenslotte; hoe kan het dat wij voor vak 15 kunnen kiezen terwijl dat het jeugdvak gaat worden? Niels?

Wie kan mij ff bijpraten. Belangrijk voor de verhuiskeuze. Mijn 2 buurmannen en ik twijfelen nu tussen 9, 14 en 15.

Zou trouwens wel aardig zijn wanneer de fanatiekere fans (muv NN-leden, want eigen vak) wat bij elkaar komen te zitten. Ik vermoed dat een aantal van hen dit forum wel leest. Dus mensen, wat zijn jullie plannen?
Nieuw Noord
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Nieuw Noord »

Voor de duidelijkheid:

Volgend seizoen kunnen alle :stan: leden plaatsnemen in het sfeervak. Dit zijn alle huidige leden met seizoenkaart, zonder seizoenkaart op de wachtlijst en zonder seizoenkaart en zonder plaats op de wachtlijst. Dit sfeervak zal het huidige uitvak zijn.

Het jaar daarop zal het definitieve sfeervak gerealiseerd zijn. Dit zal een staantribune op Noord worden. Een staanvak kan niet doorlopen in het nieuwe gedeelte. Deze tribune is niet berekend op staanplaatsen. Over de exacte plaats en vorm is Nieuw Noord in overleg met de directie. Aan de hand van deze gesprekken zal samen met de architect de exacte plaats en vorm worden ingetekend.

Ieder :stan: lid ontvangt deze week een brief met de vraag om aan te geven of men plaats wil nemen in het sfeervak. Dit kan men kenbaar maken d.m.v. het retourneren van een antwoordstrookje. Dit is een eerste stap in het totale verhuisplan binnen het stadion.
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Nieuw Noord schreef:Voor de duidelijkheid:
(...) het nieuwe gedeelte. Deze tribune is niet berekend op staanplaatsen.
Die informatie neem ik met een korreltje zout. Ik zou niet eens een bouwvergunning willen afgeven als dat niet kan. Die tribunes zijn heus wel doorgegekend voor die soort belasting. Je zou niet eens mogen juichen voor een doelpunt, je rijnste kolder. Als de club dit als archument gebruikt maken ze zich onsterfelijk belachelijk. Van Wijnen zou ook gek zijn als ze hiermee hun reputatie te grabbel willen gooien.
Wéér uit!!!!
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

niet vergeten dat de capaciteit van een staantribune flink groter wordt. ik dacht dat er dan bijna twee keer zoveel mensen op kunnen. scheelt nogal!
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Beetle schreef: Die informatie neem ik met een korreltje zout. Ik zou niet eens een bouwvergunning willen afgeven als dat niet kan. Die tribunes zijn heus wel doorgegekend voor die soort belasting. Je zou niet eens mogen juichen voor een doelpunt, je rijnste kolder. Als de club dit als archument gebruikt maken ze zich onsterfelijk belachelijk. Van Wijnen zou ook gek zijn als ze hiermee hun reputatie te grabbel willen gooien.
er staat dan ook niet berekend dus hij zal de belasting wel aankunnen alleen de indeling zal dan wel anders moeten worden gemaakt of iets in die richting.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Beetle schreef: Die informatie neem ik met een korreltje zout. Ik zou niet eens een bouwvergunning willen afgeven als dat niet kan. Die tribunes zijn heus wel doorgegekend voor die soort belasting. Je zou niet eens mogen juichen voor een doelpunt, je rijnste kolder. Als de club dit als archument gebruikt maken ze zich onsterfelijk belachelijk. Van Wijnen zou ook gek zijn als ze hiermee hun reputatie te grabbel willen gooien.
Het lijkt me niet geheel een fabeltje. Een staantribune staan ongeveer anderhalf keer zoveel mensen op. Als iedereen bij een doelpunt gaat staan, is dat dus nog altijd een aanzienlijk aantal mensen minder dan op een staantribune.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Maar het zal wel goedkomen, in turkije staan ze ook als een gek te springen, dat blijft ook staan, en het uitvaak staat ook nog steeds.
Corruption is everywhere, fight it!
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

De constructie van betonelementen heeft een bepaalde draagcapaciteit per vierkante meter. De huidige c.q. oude tribunes zijn wat dat betreft wel geschikt om al staanvak in te richten, het nieuwe niet. Zitten is geen probleem, maar staan brengt meer mensen op één vierkante meter met zich mee en daar is hij niet geschikt voor. Vandaar.

Misschien zouden ze het wel kunnen houden, maar om dat risico te nemen lijkt me niet logisch... De financiën speelden trouwens ook een rol bij de keuze voor een 'minder sterke' tribuneconstructie. Het is goedkoper.

Volgens de info die mij bekend is wordt vak 15 het 'kidsvak' zal ik maar zeggen. Misschien is inmiddels intern anders besloten...
rolandos
Invaller

Bericht door rolandos »

het zal wel goedkomen denk ik zoals er ook al word gezegt is het 'oude' tribune sterk genoeg
Nieuw Noord
BBB
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door BBB »

Het is dus niet zozeer het probleem van de draagcapaciteit van een tribune maar een kwestie van hoeveel mensen je toelaat. Dit argument heeft men bij het Hillsborough drama ook misbruikt om staanplaatsen te verbieden.

De nieuwe tribune zal berekend zijn op een bepaald aantal mensen. Van deze groep verandert de massa niet als ze zitten in plaats van staan of andersom. Het gaat er in dat geval om hoeveel mensen je toelaat en dat zou in mijn ogen het enige zijn wat misschien moeilijk te controleren is in zo'n vak en hierop kan de architect misschien een oplossing verzinnen.

Overigens ruikt het laatste argument van Nielshh sterk naar een typisch SCH-non-argument. De tekst had letterlijk uit Riemers mond kunnen komen. Ik geloof niet dat, ook al zouden er anderhalf keer zoveel mensen op de nieuwe tribune plaatsnemen, dit tot een overschrijding van de draagcapaciteit van de constructie zou leiden (vermoedelijk zou de totale massa niet eens in de buurt van die capaciteit komen).
Ik ruik corruptie...
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Het maakt mij niks uit BBB, of het een non-argument is of niet. Feit is wel dat we dankzij dit argument een plek vooraan krijgen en niet ergens achterin worden weggestopt. :D
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

En aangezien het staanvak een afgesloten vak wordt is het probleem van hoeveel mensen je toelaat ook niet aan de orde. Bij de trapopgang controleren volstaat.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Een duurdere constructie betaald zich wel terug als er meer mensen in het vak kunnen. Dus echt een sterk argument is het niet.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Eerst die capaciteit van nu maar eens tweewekelijks vol krijgen... :?
BBB
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door BBB »

Het maakt mij niks uit BBB, of het een non-argument is of niet. Feit is wel dat we dankzij dit argument een plek vooraan krijgen en niet ergens achterin worden weggestopt.
:D :stan:
Ik ruik corruptie...
Tysken
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door Tysken »

Tribunedelen zijn standaard producten, in vaktermen prefab beton. Mocht er in het nieuwe gedeelte staanvakken komen, dan lijkt het mij erg simpel om de hoeveelheid wapening te vergroten aangezien er meer belasting op de delen komen. Meer belasting is meer trekkracht in de tribunedelen, dus meer wapening. De kolommen worden belast op een drukkracht, hetgeen zou moeten resulteren in een grotere doorsnede.
Dit alles lijkt mij niet onoplosbaar. Mits er op tijd ingespeeld wordt op deze situatie...
Het is leuk scouten bij Real Madrid...
Plaats reactie