23-08-2003: sc-Heerenveen-Feyenoord (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

michel
Wereldspeler

Bericht door michel »

Sch heeft in het verleden goede resultaten geboekt tegen Feyenoord maar al vanaf de
loting roept een groot deel van pers en fans dat F. hier al puntverlies op kan gaan lopen.
Ben bang dat sch nu dus niet bepaald uit een underdog positie van start gaat en dat
terwijl het succes van de voorbereiding een beetje overschat wordt.

Sch heeft echter al wel een aantal officiele wedstrijden afgewerkt en dat moeten ze
gebruiken. En spelers missen komt vaker voor.
Als sch Feyenoord niet onderschat blijven de drie punten in Heerenveen en hebben we
dus al voorsprong op twee van de drie concurrenten :wink:
Arnoud
Wereldspeler

Feyenoord speelt het slim...

Bericht door Arnoud »

Feyenoord speelt het hel erg slim door zich in een underdog positie te laten drukken. Normaliter zou heel Feyenoord, spelers, staf en vooral supporters, hier tegen in gaan, maar gezien de voorbereiding vindt iedereen het wel best. Maar of Feyenoord ook werkelijk verwacht te verliezen ?? Ik betwijfel het.
Bij ons zijn de verwachtingen wel heel hoog gespannen, zeker bij de supporters.Hopelijk weet Foppe de spelers er van te overtuigen dat Feyenoord wel eens vroeg als een "sluipmoordenaar" toe zou kunnen slaan om vervolgens rustig de aanvallen van de scH af te wachten. En tot op heden is onze aanval (nog) niet onze sterkste linie.

Verder weet Feyenoord zich gesteund door zo' n 800 fanatieke supporters, terwijl, mochten we op achterstand komen, de stilte in het ALS wel weer te snijden zal zijn.

Ik weet het nog niet zo, zaterdag .......
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Danko Lazovic hielp Jong Servië en Montenegro aan een belangrijke overwinning op Wales. In Vojvodina - Novi Sad wonnen de landgenoten van de Feyenoorder met 3-0 van de Welshmen.
Lazovic had een belangrijke bijdrage aan de zege. Nadat Igor Matic in de tiende minuut al Servië en Montenegro op een 1-0 voorsprong had gezet, tekende de twintigjarige aanvaller voor de 2-0 in de vijftigste minuut. Lazovic schoot van dichtbij raak. Dejan Milovanovic beliste het duel met een rake vrije trap in de 75ste minuut.
Voor wie nog twijfelde...

Ik zie uiteraard weer kansen tegen Feyenoord, zoals we die dus elk jaar hebben thuis. Maar ik vrees wel dat we dan niet weer net als zondag vier spelers kunnen missen. Edman heb ik er liever wel bij, al was hij tegen Villarreal niet super, want Bakkati is toch een noodgreep. Verder hoop ik dat Sibon er weer bij is en we dus een echt aanspeelpunt hebben voorin. Of Radomski en Klompe er wel of niet zijn weet ik niet, maar dat is nog op te vangen binnen de groep. Daar hebben we wel adequate vervangers voor (maar a.u.b. geen Hansma in de basis tegen een Lazovic of Buffel).
Freezeman
Superster

Re: Feyenoord speelt het slim...

Bericht door Freezeman »

Arnoud schreef:Ik weet het nog niet zo, zaterdag .......
Je zou ook de enige zijn :)

Het enige dat ik weet is dat ze met 0 - 0 beginnen, en wat het verder gaat worden zien we wel.
Anti anti. :)
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

Ik denk dat het heel lastig gaat worden zaterdag. Heerenveen speelt tot nu toe nog niet denderend. De intertoto was leuk maar echt spectaculair of goed vond ik geen enkele wedstrijd (bij Lierse thuis was ik niet).
Ook Feyenoord speelde niet al te best tot nu dus daarin is wel een vergelijking te trekken. Bij beide zijn de verwachtingen hoog van met name de supporters maar het huidige spel van beide rechtvaardigt dat in mijn ogen nog niet. Gelukkig zijn wij net begonnen in de competitie en kan de vorm groeien. Ik denk dat het zaterdag een gelijkspel wordt. 1-1
Arend
Jeugdspeler

Bericht door Arend »

Arnoud schreef: Verder weet Feyenoord zich gesteund door zo' n 800 fanatieke supporters, terwijl, mochten we op achterstand komen, de stilte in het ALS wel weer te snijden zal zijn.
Fanatiek? Mwah, ik zou het uitvak dan maar eens goed bekijken zaterdag....
En eigenlijk ken ik weinig clubs die massaal gaan zingen als ze achter staan. Heel sporadisch ergens, maar met een voorsprong is het overal toch luider.

Tja, de wedstrijd... Ik zie hier al het eerste puntverlies komen voor Feijenoord, maar het blijft natuurlijk Feijenoord en daar weet je het nooit mee. Het lijkt er wel op dat de werkmentaliteit en het opkomen voor elkaar weer terug in de ploeg is, dus dat is al iets. Maar ik weet niet of dat genoeg is. Ik ben ook benieuwd hoe Lazovic het doet, het lijkt een belofte.

Even een vraag over iets wat veel belangrijker is dan voetbal: wordt er (echt) bier geschonken in het ALS?
The North
Selectiespeler

Bericht door The North »

We zijn allebei aan elkaar gewaagd.. maar Sc heerenveen toch weer thuis voordeel..

4-1(2-0)
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Cross79
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Yep Volgens mij Lingens Blond
Lang leve het censuur
Arend
Jeugdspeler

Bericht door Arend »

Cross79 schreef:Yep Volgens mij Lingens Blond
Geen echt bier dus. :(
The North
Selectiespeler

Bericht door The North »

Arend schreef: Geen echt bier dus. :(
niet zeuren.. moet blij wezen.. dat jullie mogen en kunnen komen!
superfean
Bankzitter

Bericht door superfean »

Waarom moet een feyenoord supporter blij zijn dat ie mag komen dat slaat werkelijk weer helemaal niks natuurlijk.

Wees welkom drink dat "biertje" and have fun. :D
Arend
Jeugdspeler

Bericht door Arend »

The North schreef: niet zeuren.. moet blij wezen.. dat jullie mogen en kunnen komen!
Bedankt voor de gastvrijheid!
En ik ben zaterdag Heerenveensupporter, dus dan mag ik toch wel echt bier? :roll:
Fotze
Superster

Bericht door Fotze »

Arend schreef:En ik ben zaterdag Heerenveensupporter, dus dan mag ik toch wel echt bier? :roll:
Als je zaterdag Heerenveen supporter bent, wat ben je dan op de rest van de dagen??

Zondag = Feyenoord
Maandag = Ajakkes
Dinsdag = Helmond Sport
Woensdag = Zwarte Schapen
Donderdag = Katwijk
Vrijdag = Variabel

Jammer dat de wedstrijd niet op zondag is voor je.
Arend
Jeugdspeler

Bericht door Arend »

Sander schreef: Als je zaterdag Heerenveen supporter bent, wat ben je dan op de rest van de dagen??

Zondag = Feyenoord
Maandag = Ajakkes
Dinsdag = Helmond Sport
Donderdag = Katwijk
Vrijdag = Variabel

Jammer dat de wedstrijd niet op zondag is voor je.
Ik was "niet helemaal" serieus....
Bijker
Invaller

Bericht door Bijker »

uit welke hol ben jij gekropen ??? Zwarte Schapen bestaan al een tijdje niet meer. :D
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Fotze
Superster

Bericht door Fotze »

Bijker schreef: uit welke hol ben jij gekropen ??? Zwarte Schapen bestaan al een tijdje niet meer. :D
Uit het hol van een Schaap. Een zwart Schaap! :? :?
Booijstra
Wereldspeler

Bericht door Booijstra »

Helaas ben ik afwezig voor deze wedstrijd. Ik ben present op Mysteryland dit jaar.
Toch een prognose voor deze wedstrijd:

1-0; Knopper (ex-Ajax)
Fotze
Superster

Bericht door Fotze »

Heerenveen heeft het de laatste jaren thuis tegen Feyenoord niet echt moeilijk gehad. Echter.. ik denk dat het zaterdag een zwaardere pot gaat worden dan de jaren daarvoor

vandaag een 2-1 overwinning voor de Sc.

1-0 Denneboom
1-1 Kan me niet schelen
2-1 Knopper
Roelos
Bankzitter

Bericht door Roelos »

Nielshh schreef: (maar a.u.b. geen Hansma in de basis tegen een Lazovic of Buffel).
Waarom niet, dat is vorig jaar toch ook goed gegaan? Overigens was Kalou er toen nog bij die volgens mij nog sneller is dan Lazovic.

Verder denk ik een 1-1 gelijkspel, door een goal van Feyenoord in de laatste minuut.
Daniel Jensen
Jeugdspeler

Bericht door Daniel Jensen »

Mijn eerste stukje tekst maar even hier!!! Denk dat we het aardig moeilijk gaan krijgen tegen die Rotterdammers maar hou het op een 3-2 een uitblinkende Gerald Sibon!! Hopelijk een basisplaats voor Paultje de Lange, een paar vechters kunnen we wel gebruiken tegen Feyenoord. 2 wedstrijden 6 punten en we doen mee voor plaats 3
D!£HÀ®Ð
Jeugdspeler

Bericht door D!£HÀ®Ð »

Roelos schreef: Waarom niet, dat is vorig jaar toch ook goed gegaan? Overigens was Kalou er toen nog bij die volgens mij nog sneller is dan Lazovic.

Verder denk ik een 1-1 gelijkspel, door een goal van Feyenoord in de laatste minuut.

Waarom niet????!!!
A: Heeft een voorbereiding met weinig tot geen speelminuten meegemaakt
B: Heeft afgelopen zondag bewezen niet meer de Hansma van 3 jaar terug te zijn
C: Kalou is mischien ietwat sneller......maar is hij ook Dreigender?, Tactisch zo sterk en laat staan Doelgerichter??!!
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Even wat dingen rechtzetten:

A) In het supportershome werd de laatste keer dat ik keek (Villarreal) gewoon bier geschonken.

B) Het uitvak is onder normale omstandigheden (zitplaatsen dus) 600 kuipjes groot.

C) Groningen even in de ban. (In dit topic bedoel ik dan. Meepraten over de wedstrijd is natuurlijk wel welkom.)

D) De visie van de andere kant.

E) Feyenoord heeft al 5 jaar geen punt gehaald in het Abe Lenstra. En dat wil ik nog wel even zo houden ook.
Wéér uit!!!!
Robert
Selectiespeler

Bericht door Robert »

Net even dat topic op het forum van Feyenoord gelezen, velen daar zijn al tevreden met een gelijkspel en vrezen zelfs een nederlaag. Ik moet het allemaal nog maar zien.
Die wedstrijd van vorig jaar tegen Feyenoord was in mijn ogen de beste thuiswedstrijd van het seizoen, al hadden we een beetje geluk met het uitvallen van L'Ami. Maar het Feyenoord van toen is natuurlijk heel anders dan dat van nu, Lazovic is een topper en Kuijt speelt volgens mij altijd sterk in het ABL (remember Utrecht, 2-2). Verder zal Lurling weer getergt zijn, net als Gérard natuurlijk.

Overigens hangt de uitslag ook sterk af of wij weer kunnen beschikken over het geblesseerde 4-tal. Vooral Radomski en Sibon zijn daarbij doorslaggevend. Radomski dan naast Hansson in de verdediging met De Lange ervoor. Edman en Seip op de backs en Vayrynen en Knopper op het middenveld. Voorin dan Sibon, Selakovic en Denneboom. Of kiest Foppe toch voor Quito, de enige aanvaller die goed speelde tegen Volendam? Het wordt in ieder geval een lastige, maar ongetwijfeld mooie wedstrijd.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Tja, ik wete niet of jij de wedstrijd tegen Volendam hebt gezien Roelos - ín Volendam bedoel ik dan - maar daar was het niet best hoor. Hij is echt niet meer in staat om tegen een beweeglijke spits een vuist te maken. Ik zie hem liever niet tegen Kuijt-Buffel-Lazovic.

Verder is Edman zeker van de partij - mits Foppe hem natuurlijk opstelt! :mrgreen:
The North
Selectiespeler

Bericht door The North »

Bakkati hansson seip edman

Is dat geen Optie??
Booijstra
Wereldspeler

Bericht door Booijstra »

Nee, in de zin van Bakatti. Ik vond hem tegen Volendam niet sterk genoeg spelen. In de eerste 10 minuten alleen al had hij 5 onnodige overtredingen, waaruit 2 gevaarlijk situaties ontstonden, resp. hakbal en schot op de paal. Over de gehele wedstrijd vond ik Bakatti er niet sterker op worden.
En aangezien Feyenoord op bezoek komt, lijkt het mij beter dat Bakattie gepasseerd word...
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

In de eerste 10 minuten alleen al had hij 5 onnodige overtredingen, waaruit 2 gevaarlijk situaties ontstonden, resp. hakbal en schot op de paal. Over de gehele wedstrijd vond ik Bakatti er niet sterker op worden.
Tja, zoals al eerder gezegd tijdens de nabeschouwing van Volendam speelde hij natuurlijk niet op zijn goede kant. Rechts is zijn stekkie en daar mag ik hem altijd graag zien draven. Prachtige tackles bij tijden. :mrgreen:

Trouwens, na dat kusje op het Heerenveenshirt richting het uitvak afgelopen zondag kan hij bij mij wel een potje breken! 8)
bigbear
Invaller

Bericht door bigbear »

Bakkati niet afschrijven na 1 wedstrijd op linksachter. Op rechts heeft hij zelden teleurgesteld. Dit was een noodgreep na zere vinger Edman (?).
Bakkati blijft prima alternatief voor Venema,Seip en in nood Radomski :!:
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
bigbear
Invaller

Bericht door bigbear »

Heeft er iemand een leuk linkje naar een Feyenoord site waar deze wedstrijd voorbesproken wordt?
Thankx
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
Arjanz
Bankzitter

Bericht door Arjanz »

Booijstra zei:
1-0; Knopper (ex-Ajax)
En Feyenoord!!! :lol:
Anti-vlaggetjes
Plaats reactie