Robin Veldman

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Superfries1994
Wereldspeler

Re: Robin Veldman

Bericht door Superfries1994 »

We kunnen best wel eens een aardig elftal krijgen volgend jaar. Voor Braude zou het heel goed zijn om volgend seizoen bij ons deze lijn door te trekken, Kersens vind ik een betrouwbare verdediger, Bochniewicz komt terug, hopelijk kunnen we Hopland nog een jaar hier houden, Noppert is voor ons een prima keeper. Naar het middenveld met Brouwers, Linday en Smans kijk ik uit. Trenskow viel trouwens in op 10, daar vind ik het ook wel een speler voor, net als Jakob Breum van GAE. In de aanval moet wel echt wat bij, maar met meer investeringen in de selectie en met spelers als Trenskow en Gurbuz al in de selectie zit daar echt wel potentie.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Vanavond te gast in de Sportcast van Omrop Fryslan, 19:30 uur
henkjan101
Nieuw talent

Bericht door henkjan101 »

Mooie uitzending! Trots op deze Robin bij onze club 💙
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Robin maakt inderdaad een prima indruk. Vond hem zo nu en dan meer uitgesproken dan verwacht - ook over samenwerkingen met eventuele assistenten. Mooi dat hij dat ook gewoon uitspreekt, net als hoe hij over spelers als Noppert, Linday, Trenskow en Brouwers denkt.
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Erg fijn om naar te luisteren! Je hoopt zo dat hij lekker lang de tijd krijgt om te bouwen en dat we mooie jaren met elkaar gaan meemaken.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Ik lees nu het artikel in het LC over Nico & Veldman.
,,Ik vind Ion ook coachbaar, ook in de manier waarop hij druk moet zetten”, vervolgt Veldman. ,,Tegelijk vind ik niet dat hij continu de hoeken moet induiken. Laat staan dat hij veertien kilometer per wedstrijd moet rennen. Dat moeten anderen doen. Het strafschopgebied – dáár moet Ion zijn. Want dan komt hij in zijn kracht. Zoals dat ook gebeurde tegen Willem II. Ion zorgde meteen voor dreiging, was sterk en heeft een neus voor de goal.”

Primaire taak
Veldman maakt de vergelijking met de primaire taak van doelmannen. ,,Zij moeten bovenal ballen tegenhouden. De kerntaak van de spits? Scoren. We kunnen wel heel veel andere dingen van spitsen vragen, maar uiteindelijk gaat het erom dat Ion op de juiste momenten voor het doel komt en aanspeelbaar is voor zijn ploeggenoten. Wat dat betreft levert hij een bijdrage aan het team.”
Hier word ik dus blij van. Wat dat betreft lijkt Veldman een stuk pragmatischer dan KvW en RvP, die eigenlijk dingen verwacht van onze spelers die ze niet kunnen. Hij benoemt ook dat Nico warmte nodig heeft en ik denk dat Nico niet de enige in de selectie is.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Ik heb net de podcast geluisterd van Omroep Abe met Robin Veldman. Die persoonlijke benadering naar een Nicolaescu, is dat niet juist wat we gemist hebben? Karlsbakk blijkt ook ineens te kunnen voetballen in Noorwegen, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij zich ook niet helemaal thuis voelde hier. Eigenlijk hetzelfde wat Simon Olsson recent in een interview aangaf.

En dan vervolgens ook de streep te trekken bij Milovanovic, dat maakt het juist wel krachtig.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Hier nog even de link naar Spotify. Heb net eerste half uur geluisterd en maakt inderdaad goede indruk. Mooiste misschien wel de persoonlijke benadering naar spelers zoals Nicolaescu en Jahanbaksh. Van Persie zei dat hij de persoon achter de speler ook heel belangrijk vond, maar liet na verloop van tijd juist zien dat hij hier weinig van waar wist te maken. Denk aan situatie met Noppert en Olsson.

Plaats reactie