Alireza Jahanbakhsh

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

SuperFrysk
Wereldspeler

Re: Alireza Jahanbakhsh

Bericht door SuperFrysk »

Abenello schreef: 05-03-2025 14:38 Het operationeel tekort is 3 miljoen, de afschrijvingen zijn 6 á 7 miljoen. Er is wel voor 11 á 12 miljoen binnengekomen aan transfers, maar daarvan verdwijnt ook weer zo'n 20 á 30 % in de zakken van zaakwaarnemers, spelers en vorige clubs.

Petrov heeft overigens verschillende keren op linksback gespeeld in het Bulgaarse elftal, maar Köhlert speel je er niet zomaar uit.
Dat operationele tekort dat je aanhaalt is precies de reden dat je nooit met Trenskow moet schuiven, want dat is een van de weinige spelers die je op korte termijn voor een miljoenenbedrag kunt verkopen. Om daar vervolgens een uitgerangeerde speler, die waarschijnlijk een flink salaris opstrijkt, neer te zetten en met je goudmijn te schuiven, lijkt mij heel erg op wanbeleid.

En ik begrijp dat de Sahraoui-miljoenen al uitgegeven zijn en dat er weinig geherinvesteerd kan worden. Ik begrijp ook dat er een linksback moest komen, maar om dan 5 ton neer te leggen voor een centrale verdediger die eventueel ook op de linksback kan spelen? Daar begrijp ik dan weer helemaal niets van.

En volgens mij was die 5 ton al uitgegeven voordat Olsson en Karlsbakk vertrokken waren. Daar komt nog bij dat je ook gewoon een linksbuiten had kunnen huren, net zoals je nu Lukovic, maar eigenlijk ook Jahanbakhsh, huurt. Het probleem lag op meerdere plekken, maar niet op de rechtsbuiten.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Jahanbaksh uitgerangeerd noemen om je punt kracht bij te zetten vind ik niet echt sterk. De balans schoot bij ons wel heel erg naar de jonge kant, zijn ervaring was in mijn ogen daarom ontzettend welkom. Trenskow is daarnaast ook behoorlijk vaak geblesseerd. Ik weet niet hoe je het als technische man hier goed kan doen. Als posities niet dubbel bezet zijn is het niet goed, als posities wel dubbel bezet zijn is het ineens wanbeleid.
SuperFrysk
Wereldspeler

Kaz_SCH schreef: 06-03-2025 10:31 Jahanbaksh uitgerangeerd noemen om je punt kracht bij te zetten vind ik niet echt sterk. De balans schoot bij ons wel heel erg naar de jonge kant, zijn ervaring was in mijn ogen daarom ontzettend welkom. Trenskow is daarnaast ook behoorlijk vaak geblesseerd. Ik weet niet hoe je het als technische man hier goed kan doen. Als posities niet dubbel bezet zijn is het niet goed, als posities wel dubbel bezet zijn is het ineens wanbeleid.
We hadden inderdaad een jonge selectie, dat zal ik ook niet ontkennen. Maar Jahanbakhsh is op zijn retour; daar ga je niks meer aan verdienen. Om dan met je cashcow te gaan schuiven om Jahanbakhsh een plekje in het elftal te geven, dat is op zijn zachtst gezegd niet verstandig.

Jij geeft overigens aan dat Trenskow behoorlijk vaak geblesseerd is, maar eigenlijk heeft hij alleen dit seizoen twee blessures gehad. Zover ik kan zien, is hij in vorige seizoenen bij andere clubs altijd fit geweest, waarvan één blessure optrad na het aantrekken van Jahanbakhsh.

Dubbele bezetting was er al op rechts, namelijk met Nunnely en Trenskow. Op links overigens ook, want daar waren toen nog Al Saed en Sebaoui. Maar het lijkt me logisch dat als je Al Saed verhuurt, je dan een linksbuiten haalt als directe versterking. We hebben zelfs met Rallis en Smans op linksbuiten gespeeld – als dat niet alles zegt over falend technisch beleid, dan weet ik het ook niet.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Het aantrekken van Alireza was perfect geweest als hij een contract voor minimaal 2 seizoenen had getekend. Schuiven met Trenskow die daarvoor onze topscorer was om maar plaats te maken vind ik ook niet heel erg slim. Het pakt nu min of meer goed uit omdat Trenskow geblesseerd raakte, maar dat is natuurlijk een vreemde beslissing goedpraten. Hoe vaak heeft Jahanbakshs het team op sleeptouw genomen met goals en assists? Dat verwacht ik van een speler met zijn leeftijd, ervaring en statuur. Ik denk dat het een duur halfjaar is geweest qua salaris...
RvP, het waren 10 .... maanden
SuperFrysk
Wereldspeler

Laten we eerlijk zijn, Jahanbaksh is toch geen directe kwaliteitsimpuls? Ik vond hem gister weer ontzettend matig, steeds de verkeerde keuzes.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Lijkt me wel een persoon die belangrijk kan zijn voor een team, maar nee, hij steekt er ook niet ver bovenuit.
SuperFrysk
Wereldspeler

Kan bij de bal op de paal gewoon makkelijk de bal wegkoppen. Wat een invalbeurt. Dat Van Persie hem op rechtsvoor plaatste en Trenskow op links. Wanbeleid.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Wat ik wel positief vindt is dat Jahanbaks voor de wedstrijd de bal op het grote Heerenveen logo had getrapt en die bal moest er af. Hij verlegt het logo, zorgt dat hij de bal pakt zonder op het logo te komen en legt het logo weer goed.

Zo omgaan met de spullen van een ander zie je niet iedereen doen.
Het is maar een spelletje
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Aan de bal was Jahanbaksh gister niet zo goed, maar hij brengt met zijn ervaring wel wat slimmigheden mee. Vrije trappen uitlokken. Extra vertragen bij ingooien. Daar hebben we veel te weinig van in de selectie
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Feanfan 1 schreef: 20-04-2025 18:57 ... Extra vertragen bij ingooien. Daar hebben we veel te weinig van in de selectie
We hebben er 1 bij die eerst met een handdoek de bal gaat poetsen voor hij de bal 4 meter ver naar een tegenstander gooit.
Vertraging genoeg?
Anti anti. :)
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Jammer dat het zo eindigt! Wel een speler die in korte tijd meerwaarde voor ons heeft gehad met zijn ervaring en leiderschap. Zijn meningen wellicht over verdeeld, maar wat mij betreft staat dat als een paal boven water.
Plaats reactie