Eens, gewoon een prima seizoenshelft gehad.Marça schreef: ↑23-06-2025 10:15 Zo te lezen ben ik een van de weinige fans die Noppert nog heeft. Ik vind dat hij in de laatste fase van het seizoen prima heeft gekeept en het vertrouwen verdient het komende seizoen. Natuurlijk had hij bij bepaalde tegengoals dingen beter kunnen doen, maar hij heeft met een aantal reddingen ook zeker een aantal goals voorkomen met die uitschuifbenen van hem.
Voor een club als Heerenveen is Noppert een prima keeper - en zeker een jongen uit de omgeving die hier in het eerste elftal keept, moeten we koesteren. Evenals Klaverboer, die hem hopelijk over een tijdje kan opvolgen. Al zou dat wel een unicum zijn; een keeper uit de eigen jeugd die doorbreekt.
Keepers (geruchten in de media)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
Re: Keepers (geruchten in de media)
-
- Jeugdspeler
Wouter van der Steen mag transfervrij weg. Als je kiest voor Klaverboer als 2e keeper, mooie optie als derde (ervaren) keeper achter Klaverboer.
- jeewee
- Basisspeler
-
- Jeugdspeler
Ik vraag me af of ze serieus op zoek naar een nieuwe keeper? Of misschien hooguit als er straks een buitenkans (transfervrij?) iets over blijft?
This message is best viewed using something with a screen
-
- Selectiespeler
Sander de Vries meldde vorige week dat ze eerst de voorbereiding afwachten. Als Noppert en Klaverboer voldoen als eerste keeper dan wordt er een derde keeper gehaald en als ze niet voldoen dan wordt er een concurrent gehaald. Als je de berichten uit Witmarsum hoort dan lijkt het nu het tweede te worden.
- zweed1
- Wereldspeler
Op feanonline wordt de naam Beau Reus van SK Beveren gedropt. Dat lijkt mij een goede komt uit de AZ jeugd. Heeft KKD gespeeld en reservekeroer van AZ. Nog maar 23 en contract voor 1 jaar. Veldman kent hem vast.
-
- Selectiespeler
Zijn daar nog supporters actief joh, op die gallige site? Ik probeer Feanonline zoveel mogelijk te mijden, maar dat lukt niet altijd. De afgelopen week hadden de 'redacteuren' blijkbaar tijd gehad om de Feanfan van mei te lezen, getuige de enorme hoeveelheid artikeltjes daaruit. Echt een flutsite, enkel bedoeld voor de clicks.
Dan on-topic. Ik ken die keeper niet, maar na het zoveelste gepruts van Andries lijkt het me duidelijk; er moet echt een goede keeper bij. Want ik blijf er ook bij dat we Klaverboer aan een KKD club zouden moeten verhuren. Die jongen heeft vlieguren nodig op een plek waar hij ook foutjes mag maken. Dat heb ik liever niet bij ons onder de lat.
- Mackan68
- Forumicoon
Als Andries dat mag, dan mag Bernt dat wat mij betreft ook. Daar leert hij van en dat is de bedoeling. Beloon hem voor het verlengen van zijn contract. Blijft hij bij ons dan heeft de club invloed op zijn ontwikkeling. Elders niet. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat ze in de KKD geen contract aangaan waarin voor Bernt een basisplaats gegarandeerd is.jorro schreef: ↑06-07-2025 13:16 Dan on-topic. Ik ken die keeper niet, maar na het zoveelste gepruts van Andries lijkt het me duidelijk; er moet echt een goede keeper bij. Want ik blijf er ook bij dat we Klaverboer aan een KKD club zouden moeten verhuren. Die jongen heeft vlieguren nodig op een plek waar hij ook foutjes mag maken. Dat heb ik liever niet bij ons onder de lat.
RvP, het waren 10 .... maanden
-
Verified
- Wereldspeler
Geen idee wat er waar is van dit bericht, maar wilde het desalniettemin hier wel delen.
-
- Jeugdspeler
Lijkt me toch geen 1e keeper materiaal?
This message is best viewed using something with a screen
-
- Superster
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/13 ... halen.html
Anderlecht wilde hem (als je dit artikel kunt geloven) halen als tweede keeper
Anderlecht wilde hem (als je dit artikel kunt geloven) halen als tweede keeper
Het is maar een spelletje
-
- Wereldspeler
-
- Basisspeler
Keeper die 123 wedstrijden in de Jupiler Pro League in België en 5 Champion League duels heeft gespeeld en dan twijfelen of het een 1e keeper kan zijn. Natuurlijk is dit een keeper die 1e keeper kan zijn. Ik denk dat deze speler niet voor Heerenveen gaat kiezen, want hij zal niet voor 2e of 3e keeper willen komen. Als je Klaverboer wil ontwikkelen, is dit ook niet een slimme keuze. Dat zou het alleen zijn als Noppert verkocht word of Klaverboer wordt verhuurt.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
-
- Wereldspeler
Een keeper met Champions League-ervaring die net uit Saudi-Arabië komt, haal je niet om op de bank te zetten als hij überhaupt haalbaar is. Hij is transfervrij, maar zal ongetwijfeld flink tekengeld vragen.
Toch: als je hem weet binnen te halen, heb je zonder transfersom wél meteen je eerste keeper binnen. Daarmee los je die cruciale positie direct op.
Dat zou betekenen dat je de beschikbare middelen volledig kunt richten op een linksbuiten en een tweede rechtsback. De tweede spits en keeper heb je dan immers al rond zonder veel kosten.
Toch: als je hem weet binnen te halen, heb je zonder transfersom wél meteen je eerste keeper binnen. Daarmee los je die cruciale positie direct op.
Dat zou betekenen dat je de beschikbare middelen volledig kunt richten op een linksbuiten en een tweede rechtsback. De tweede spits en keeper heb je dan immers al rond zonder veel kosten.
-
- Selectiespeler
ChatGPT gevraagd een analyse te maken:
Sterktes van beide keepers
Coucke: stabiel in Belgische topklasse; redelijke save-percentages; betrouwbaar in discipline; constante basiskeep.
Noppert: fysiek overwicht (2,03 m); sterke clean sheet-performances in 2022–23; nationale caps; ervaring op WK-niveau.
Verbeterpunten / aandachtspunten
Coucke: GA90 redelijk, maar niet uitzonderlijk; vergelijkbare of iets lagere save‑percentages dan peers; kan geen doorbraak naar topclubs maken.
Noppert: inconsistentie tussen seizoenen; save‑percentages vergelijkbaar maar clean sheet-ratio daalt; beperkte matchritme soms gebruikt als reservedoelman; cupincident wijst op mentale drukgevoeligheid
The Sun
.
Conclusie
In consistentie en basisvaardigheden heeft Coucke in België betrouwbare statistieken, met GA90 rond 1,75 en save‑percentages in de mid‑60’ers.
Noppert, ondanks een trage carrière-start, wist in 2022–23 uit te blinken met bijna de helft van de wedstrijden zonder tegengoal, mede dankzij zijn fysieke gestalte. Daarna zagen we wat voorzichtigere prestaties, met drie seizoenen met wisselende GA90 en clean sheet-ratio’s.
Qua speelstijl: Coucke meer traditioneel/reactief; Noppert met grote aanwezigheid bij hoge ballen en defensieve organisatie.
Kortom: als je kijkt naar puur clean sheet-ratio of impact in een seizoen is Noppert in zijn topjaar aantrekkelijker — maar als je stabiliteit en consistentie zoekt over meerdere seizoenen, dan is Coucke betrouwbaar op zijn niveau.
Wil je ook match-by-match analyses of vergelijken met andere Belgische doelmannen? Laat het gerust weten!
Coucke: stabiel in Belgische topklasse; redelijke save-percentages; betrouwbaar in discipline; constante basiskeep.
Noppert: fysiek overwicht (2,03 m); sterke clean sheet-performances in 2022–23; nationale caps; ervaring op WK-niveau.
Coucke: GA90 redelijk, maar niet uitzonderlijk; vergelijkbare of iets lagere save‑percentages dan peers; kan geen doorbraak naar topclubs maken.
Noppert: inconsistentie tussen seizoenen; save‑percentages vergelijkbaar maar clean sheet-ratio daalt; beperkte matchritme soms gebruikt als reservedoelman; cupincident wijst op mentale drukgevoeligheid
The Sun
.
In consistentie en basisvaardigheden heeft Coucke in België betrouwbare statistieken, met GA90 rond 1,75 en save‑percentages in de mid‑60’ers.
Noppert, ondanks een trage carrière-start, wist in 2022–23 uit te blinken met bijna de helft van de wedstrijden zonder tegengoal, mede dankzij zijn fysieke gestalte. Daarna zagen we wat voorzichtigere prestaties, met drie seizoenen met wisselende GA90 en clean sheet-ratio’s.
Qua speelstijl: Coucke meer traditioneel/reactief; Noppert met grote aanwezigheid bij hoge ballen en defensieve organisatie.
Kortom: als je kijkt naar puur clean sheet-ratio of impact in een seizoen is Noppert in zijn topjaar aantrekkelijker — maar als je stabiliteit en consistentie zoekt over meerdere seizoenen, dan is Coucke betrouwbaar op zijn niveau.
Wil je ook match-by-match analyses of vergelijken met andere Belgische doelmannen? Laat het gerust weten!
-
Verified
- Forumicoon
Mocht Noppert naar Turkije of een andere club vertrekken zou ik Sergio Padt hier wel willen hebben, ondanks zijn lange groen/witte carrière. Hij speelt met Ludogprets voorronde Champions League, maar die trainer rouleert wekelijks met de keepers.
Hij heeft ervaring, Nederlandstalig, straalt rust uit, prima lengte (1,92m)
-
- Nieuw talent
Wat mij betreft niet van toepassing. Naast dat hij bijna zijn hele carrière voor Groningen heeft gekeept, staat mij ook bij dat hij daar rare dingen heeft uitgespookt. Past wat mij betreft niet bij Heerenveen.Feanfan 1 schreef: ↑04-08-2025 18:09 Mocht Noppert naar Turkije of een andere club vertrekken zou ik Sergio Padt hier wel willen hebben, ondanks zijn lange groen/witte carrière. Hij speelt met Ludogprets voorronde Champions League, maar die trainer rouleert wekelijks met de keepers.
-
- Bankzitter
Aub niet!! Kwal van een vent en ex-Groningen. Komt bij dat het een vrij beperkte keeper is.Feanfan 1 schreef: ↑04-08-2025 18:09 Mocht Noppert naar Turkije of een andere club vertrekken zou ik Sergio Padt hier wel willen hebben, ondanks zijn lange groen/witte carrière. Hij speelt met Ludogprets voorronde Champions League, maar die trainer rouleert wekelijks met de keepers.
-
Verified
- Wereldspeler
Nee, als Padt komt lever ik mijn seizoenskaart in.
-
Neymar Verified
- Wereldspeler
Padt? Verschrikkelijk. Zie dat nooit gebeuren.
-
- Selectiespeler
Dan nog liever Eloy Room.
-
Verified
- Wereldspeler
Afwachten wat hier waar van is.
-
Verified
- Forumicoon
Bakker is redelijk ervaren. 27 jaar, goede lengte. Vorig jaar een iets minder seizoen gehad dan het jaar ervoor volgens mij.
Werd erg gewaardeerd in Almere en daar balen de fans dat hij er niet meer is.
Zeer benieuwd of het klopt en zo ja, in welke rol hij dan beginnen zal.
Werd erg gewaardeerd in Almere en daar balen de fans dat hij er niet meer is.
Zeer benieuwd of het klopt en zo ja, in welke rol hij dan beginnen zal.
-
- Superster
Mijn beeld is dat hij ongeveer hetzelfde niveau heeft als Noppert en Klaverboer, klopt dat?
Het is maar een spelletje
-
Verified
- Beheerder
Broodje aap verhaal, Bakker komt helemaal niet. Soccernoord zit er vaak compleet naast.
Edit: Okee dit had ik niet verwacht
Edit: Okee dit had ik niet verwacht

Heerenveen fan in Leiden
-
Verified
- Wereldspeler
De link met Hansma is snel gelegd, maar dan zijn er hiervoor al wel wat dingen afgeketst denk ik. Het is mij niet duidelijk of dit een 1e, 2e of 3e keeper is? En vooral of hij hoger in de pikorde staat dan Klaverboer, als Noppert naar Turkije vertrekt.
-
- Basisspeler
VI meldt ook dat Heerenveen bezig is met Nordin Bakker.
Zou het een vreemde keuze vinden. Vandaag eerst melding op de socials dat Noppert blijft en zaterdag gaat keepen. Vervolgens zou je (denk ik) een vergelijkbare keeper halen waarbij het op voorhand niet duidelijk is of hij 1e, 2e of 3e keeper gaat worden.
Zou het een vreemde keuze vinden. Vandaag eerst melding op de socials dat Noppert blijft en zaterdag gaat keepen. Vervolgens zou je (denk ik) een vergelijkbare keeper halen waarbij het op voorhand niet duidelijk is of hij 1e, 2e of 3e keeper gaat worden.
-
- Basisspeler
Geloof er ook niets van. Heeft nergens een bepaalde toegevoegde waarde. Je moet of een 1e keeper halen, waarbij duidelijk is dat het de eerste keeper wordt of een derde keeper en dat is dan of een hele jonge talentvolle keeper of iemand in zijn nadagen. Bakker past niet in dat plaatje. Is een vergelijkbare keeper en dat zou Klaverboer dan 3e keeper maken en dat kan niet de bedoeling zijn. Die moet je in elk geval 2e keeper maken, wil je daar in de toekomst je 1e doelman van maken. Hij moet ook af en toe een wedstrijd kunnen spelen (beker, blessures etc.).
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
-
- Wereldspeler
Wat een misser. Bakker is niet beter dan Noppert, ze zijn vergelijkbaar en ik schat Noppert zelfs nog wat hoger in. Dan heb je een talentvolle keeper die het goed doet in de voorbereiding. Noppert is wijvelend.
En wat doe je:
- Haalt een directe concurrent die niet perse beter is (meer onzekerheid voor Noppert)
- Bakker gaat Klaverboer in de weg lopen
- Klaverboer was gewoon de beste keeper in de voorbereiding en gaat straks derde keeper worden (tot zover eerlijke kans in de voorbereiding)
- Nu straks drie keepers waarvan in ieder geval niemand er echt bovenuit steekt
- Etemadi heeft al met Bakker gewerkt, dus zal wellicht al wat bevooroordeeld zijn (dat is trouwens een flinke aanname)
En onbewust voeg je weer een nieuw hoofdstuk toe aan het keepersprobleem, want als Noppert straks twee flaters maakt dan schreeuwt iedereen terecht om Bakker en krijgen we Vd Hart/Noppert discussie all-over-again.
En wat doe je:
- Haalt een directe concurrent die niet perse beter is (meer onzekerheid voor Noppert)
- Bakker gaat Klaverboer in de weg lopen
- Klaverboer was gewoon de beste keeper in de voorbereiding en gaat straks derde keeper worden (tot zover eerlijke kans in de voorbereiding)
- Nu straks drie keepers waarvan in ieder geval niemand er echt bovenuit steekt
- Etemadi heeft al met Bakker gewerkt, dus zal wellicht al wat bevooroordeeld zijn (dat is trouwens een flinke aanname)
En onbewust voeg je weer een nieuw hoofdstuk toe aan het keepersprobleem, want als Noppert straks twee flaters maakt dan schreeuwt iedereen terecht om Bakker en krijgen we Vd Hart/Noppert discussie all-over-again.
-
- Wereldspeler