Nieuwe Feanfan en Brief
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Idd klasse dat je de tijd neemt om te reageren, ik heb idd geen contact gehad met de betrokken partijen (mede omdat ik weinig tot geen interesse heb in activiteiten). Ik gebruikte het alleen als voorbeeld waarom mensen weinig tot geen binding met sv hebben.
Verder geen aanval op de Feanfan hoor, want ik heb het blad in één avond doorgelezen. Alleen het lijken wel veel haleluja verhalen te zijn, kan zijn dat ik toevallig een verkeerd nummer heb gelezen.
Verder geen aanval op de Feanfan hoor, want ik heb het blad in één avond doorgelezen. Alleen het lijken wel veel haleluja verhalen te zijn, kan zijn dat ik toevallig een verkeerd nummer heb gelezen.
-
- Wereldspeler
Nou, er zijn in de informele sfeer wel eens wat gesprekken geweest. Ook wel eens een treinreisje naar Rotterdam. Probleem was alleen dat bij de informele gesprekken het oortje ging hangen, bij de formele gesprekken ook, maar dan de andere kant op! Ik heb het dan overigens niet over het gehele bestuur.De Tike Utd schreef:Jammer dat er in jullie ogen niets wordt gedaan door de SV voor de jongere garde. Vraagje: heb je de SV ooit direct benaderd over het gebrek aan activiteiten voor de jongere FeanFan? Heb je zelf ideeen of initiatieven? Wie weet staat de SV wel meer dan je denkt open voor nieuwe activiteiten? Het maakt vast meer los bij de SV dan wanneer je je kritiek alleen op het forum uit.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Als bestuur kun je zelf ook vragen wat er bij je leden leeft, ik ben het wel met je eens dat je als lid daar ook om kunt vragen, maar je weet zelf denk ik ook wel dat mensen minder snel met ideeën komen, de meesten verwachtten dat van het bestuur(van wat voor vereniging dan ook).
En ik vind(zoals wel meerdere denk ik) dat je als NN ook gewoon die 10 euri korting zou moeten krijgen op busreizen. Maar dat zijn ook weer bestuurlijke dingen, misschien moet ik me daar niet mee bemoeien.
En ik vind(zoals wel meerdere denk ik) dat je als NN ook gewoon die 10 euri korting zou moeten krijgen op busreizen. Maar dat zijn ook weer bestuurlijke dingen, misschien moet ik me daar niet mee bemoeien.
Corruption is everywhere, fight it!
-
- Wereldspeler
Ik vind het niet netjes om te constateren dat velen hier ongenuanceerd en niet respectvol reageren. Velen reageren namelijk wel met respect en proberen hun mening opbouwend hier neer te zetten. Ik had nog wel wat grovere en hardere opinies verwacht eerlijk gezegd.
Vooral je opmerkingen richting Angerfist vind ik te kort door de bocht. Weliswaar is hij zo nu en dan iets te kort door de bocht ('de sv doet geen donder voor zijn leden'), maar hij beledigd niemand en brengt zijn kritiek redelijk opbouwend. Als je het niet met hem eens bent, is prima. Maar wederzijds respect is ook belangrijk. Soms moet je een punt duidelijk maken door te charseren. Jij charseert door te zeggen dat de sv wel veel goede dingen doet, Angerfirst overdrijft door te zeggen dat ze niks doen.
En ik blijf er wel bij dat de sv te weinig doet voor haar leden.
Vooral je opmerkingen richting Angerfist vind ik te kort door de bocht. Weliswaar is hij zo nu en dan iets te kort door de bocht ('de sv doet geen donder voor zijn leden'), maar hij beledigd niemand en brengt zijn kritiek redelijk opbouwend. Als je het niet met hem eens bent, is prima. Maar wederzijds respect is ook belangrijk. Soms moet je een punt duidelijk maken door te charseren. Jij charseert door te zeggen dat de sv wel veel goede dingen doet, Angerfirst overdrijft door te zeggen dat ze niks doen.
En ik blijf er wel bij dat de sv te weinig doet voor haar leden.
-
- Bankzitter
Ik heb dan ook zeker geen commentaar op het blad van de SV, daar is weinig op aan te merken, bijna alles wat een fan wil lezen en weten is errin te vinden.
Ben het er dan ook wel mee eens dat dat even genoemd mag worden.
Zoals Roelof aangeeft dat je mij snel afwimpeld door te zeggen dat ik ongenuanceerd, grom en niet onderbouwd reageer?
Ik deel zijn mening dat dat kolder is.
Zeker is er in voorgaande jaren tegen de SV gezegt dat we niet echt wat aan een bingo oid hebben, ook niet aan een saaie supportersavond met een misverkiezing(die naar mijn mening "horken" verkiest boven echt vrouwlijk schoon.
Dat ik zeg "De SV doet geen donder voor haar leden" is idd een beetje te kort door de bocht, moet meer zijn dat ze alleen wat doen voor hun oudere koffielurkende publiek.
We kunnen dan ook wel ideeën aandragen, maar de SV kennende(geleerd uit voorgaande enquetes van de SV) wordt er niet geluisterd naar die jongere leden.
Dus mijn inziens raakt mijn opmerking best kant en wal, daarom vind ik ook dat je dat niet mee kan rekenen.
Waarom zouden we geen kritiek mogen uiten op een DISCUSSIE Forum
Voordat je het persoonlijk richting de SV gaat doen moet je wel weten hoe het leeft onder de andere supporters toch?
Ook vind ik het jammer dat je niet reageerd op mijn opmerking cq vraag nl de volgende:
Waarom of hoe kan het dat velen(vooral jongeren) hun lidmaatschap op zeggen?
Je kan wel weer komen met het afwimpel antwoord dat er meer bijkomen dan opzeggen, maar die vlieger gaat niet op bij mij.
Wel dat er veel bijkomen maar dat lijkt me logisch met de vele nieuwe bezoekers.
Ikzelf had er een tijd terug genoeg van, en heb het niet opgezegt maar ik heb gewoon niet betaald, dan wordt t wel opgezegt
Zal mij benieuwen met welke on onderbouwde feiten en verdediging je nu komt.
Verwacht eigenlijk nu weleens wat punten waar ik in jou ogen gelijk in krijg.
--------------------------------------------------------------
if people now who i am, tsjah...dan schrikken ze
Ben het er dan ook wel mee eens dat dat even genoemd mag worden.
Zoals Roelof aangeeft dat je mij snel afwimpeld door te zeggen dat ik ongenuanceerd, grom en niet onderbouwd reageer?
Ik deel zijn mening dat dat kolder is.
Zeker is er in voorgaande jaren tegen de SV gezegt dat we niet echt wat aan een bingo oid hebben, ook niet aan een saaie supportersavond met een misverkiezing(die naar mijn mening "horken" verkiest boven echt vrouwlijk schoon.
Dat ik zeg "De SV doet geen donder voor haar leden" is idd een beetje te kort door de bocht, moet meer zijn dat ze alleen wat doen voor hun oudere koffielurkende publiek.
We kunnen dan ook wel ideeën aandragen, maar de SV kennende(geleerd uit voorgaande enquetes van de SV) wordt er niet geluisterd naar die jongere leden.
Waarom raakt dat kant nog wal dan? De busreizen zijn voor iedereen gelijk, voor ouderen en met meer bussen dan de bewuste "bussie 1" wordt er vaak een bus gereserveerd voor de "jongeren" in het verleden vaak bus 3.De redenering dat de busreizen daar niet onder meegerekend worden raakt kant nog wal.
Dus mijn inziens raakt mijn opmerking best kant en wal, daarom vind ik ook dat je dat niet mee kan rekenen.
Waarom zouden we geen kritiek mogen uiten op een DISCUSSIE Forum
Voordat je het persoonlijk richting de SV gaat doen moet je wel weten hoe het leeft onder de andere supporters toch?
Ook vind ik het jammer dat je niet reageerd op mijn opmerking cq vraag nl de volgende:
Je kan wel weer komen met het afwimpel antwoord dat er meer bijkomen dan opzeggen, maar die vlieger gaat niet op bij mij.
Wel dat er veel bijkomen maar dat lijkt me logisch met de vele nieuwe bezoekers.
Ikzelf had er een tijd terug genoeg van, en heb het niet opgezegt maar ik heb gewoon niet betaald, dan wordt t wel opgezegt

--------------------------------------------------------------
if people now who i am, tsjah...dan schrikken ze

- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Die brief gewoon....arghh..heb hem nog eens gelezen en ik probeer uit alle wil te denken: Ze zeggen dat ie niet zo provocerend bedoelt is......maar het lukt me niet!
Ook al bedoelden ze het echt niet zo provocerend (waar ik dus nogmaals, NIET bij kan) dan had je hem toch misschien even moetn laten lezen aan een NN bestuurslid van hey, FF: kijk eens, goed he!
NN: Mwoa...zou ik niet zo verwoorden, komt een beetje provocerend over.
FF:Maar zo is het niet bedoeld!
NN: Nee, zo is het niet bedoeld, maar het komt wel zo over!
Ook al bedoelden ze het echt niet zo provocerend (waar ik dus nogmaals, NIET bij kan) dan had je hem toch misschien even moetn laten lezen aan een NN bestuurslid van hey, FF: kijk eens, goed he!
NN: Mwoa...zou ik niet zo verwoorden, komt een beetje provocerend over.
FF:Maar zo is het niet bedoeld!
NN: Nee, zo is het niet bedoeld, maar het komt wel zo over!
- De Tike Utd
- Invaller
- Contacteer:
Angerfist schreef:
Waarom zeggen m.n. jongeren hun lidmaatschap op? Het zal wel te maken hebben met de mening die ik hier op het forum over de SV lees. Even gecheckt bij de SV; er hebben zich sinds de nieuwe FeanFan uit is gekomen 4 leden afgemeld, er zijn ruim 300 nieuwe donateurs. Op basis van feiten lijk ik toch gelijk te hebben.
Dat jij niet hebt opgezegd, maar gewoon niet betaald hebt, vind ik nou niet bepaald een voorbeeld van een duidel;ijk signaal geven aan de SV dat je het niet met hen eens bent. Als je een kerel zou zijn had je uit jezelf opgezegd met een breif erbij waarom. Dan was het signaal pas aangekomen bij de SV. Nu niet.
''On-onderbouwde feiten'' schrijf je. De feiten spreken voor zich en zijn wel degelijk onderbouwd. ''Verdediging'' schrijf je. Nee hoor, alleen heb ik behoefte aan nuance en een tegengeluid op het forum.
Ten eerste mijn mening over de bussen. Als je een kleine beurs hebt (dat is meestal zo bij jeugdige supporters) en op een goedkope en veilige manier naar uitwedstrijden wilt, dan lijkt me dit een ideale wijze van vervoer. Je kunt bovendien met een groep in dezelfde bus, dus weet je wie je bij je hebt en kun je de sfeer in de bus zelf bepalen. Er mag tegenwoordig zelfs een biertje op de heenreis worden genuttigd. Op de trugweg hoef je maar 1 BOB te hebben. Daarom mijn mening: busreis naar uitwedstrijden = goede actie voor jeugdige supporters.Ook vind ik het jammer dat je niet reageerd op mijn opmerking cq vraag nl de volgende:
Waarom zeggen m.n. jongeren hun lidmaatschap op? Het zal wel te maken hebben met de mening die ik hier op het forum over de SV lees. Even gecheckt bij de SV; er hebben zich sinds de nieuwe FeanFan uit is gekomen 4 leden afgemeld, er zijn ruim 300 nieuwe donateurs. Op basis van feiten lijk ik toch gelijk te hebben.
Dat jij niet hebt opgezegd, maar gewoon niet betaald hebt, vind ik nou niet bepaald een voorbeeld van een duidel;ijk signaal geven aan de SV dat je het niet met hen eens bent. Als je een kerel zou zijn had je uit jezelf opgezegd met een breif erbij waarom. Dan was het signaal pas aangekomen bij de SV. Nu niet.
''On-onderbouwde feiten'' schrijf je. De feiten spreken voor zich en zijn wel degelijk onderbouwd. ''Verdediging'' schrijf je. Nee hoor, alleen heb ik behoefte aan nuance en een tegengeluid op het forum.
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
-
- Forumicoon
-
- Bankzitter
Je zet jezelf in mijn ogen nu wel heel erg voor lul,De Tike Utd schreef:Angerfist schreef: Ten eerste mijn mening over de bussen. Als je een kleine beurs hebt (dat is meestal zo bij jeugdige supporters) en op een goedkope en veilige manier naar uitwedstrijden wilt, dan lijkt me dit een ideale wijze van vervoer. Je kunt bovendien met een groep in dezelfde bus, dus weet je wie je bij je hebt en kun je de sfeer in de bus zelf bepalen. Er mag tegenwoordig zelfs een biertje op de heenreis worden genuttigd. Op de trugweg hoef je maar 1 BOB te hebben. Daarom mijn mening: busreis naar uitwedstrijden = goede actie voor jeugdige supporters.
je begint over de bussen dat het goed is voor jeugdige supporters, je hoort mij nergens anders beweren dus waarom over die bussen steeds.
Op basis van feiten heb je gelijk, maar het is toch niet vreemd dat er zoveel nieuwen bijkomen na deze masale uitbreiding van het stadion, ben je blind of snap je dat gewoon niet?
4 man opgezegt, en vraag nu eens na hoeveel er opgezegt hebben vanaf t zwolle incident???
Kom eerst maar eens met echte feiten die op mijn reactie's slaan, want je reageerd alleen met dingen die je zelf kwijt wil, en je valt in herhaling.
Uitgeluld?
-
- Selectiespeler
In begin was bus idd wel aantrekkelijk, vooral als jong bent en niet veel geld had. Maar toen kon je nog rustig lekker bier drinken, chips eten, naar wc gaan, voeten streken buiten een vak van 2 meter waar je niet buiten mag komen. En voor de rokers onder ons die konden hun verslaving mooi op peil houden.
Dit alles is allemaal minder geworden, en dat er weer 2 blikken bier gedronken mag worden is te danken aan groepje jongeren die zelf wat regelden. Al met al is het voor de jongeren veel minder aantrekkelijk om dan met de bus te gaan. Omdat die bovenstaande dingen wel graag doen onderweg. En ja we weten dat het veel duurder is.
Maar voor de ouderen is het perfect allemaal in de bus, denk dat jullie daarom ook zoveel nieuwe donateurs erbij hebben, ook mede door de kortingen die je dan hebt in de bus. Dat is voor velen ook een reden om lid te worden, zo niet de belangrijkste.
Dit alles is allemaal minder geworden, en dat er weer 2 blikken bier gedronken mag worden is te danken aan groepje jongeren die zelf wat regelden. Al met al is het voor de jongeren veel minder aantrekkelijk om dan met de bus te gaan. Omdat die bovenstaande dingen wel graag doen onderweg. En ja we weten dat het veel duurder is.
Maar voor de ouderen is het perfect allemaal in de bus, denk dat jullie daarom ook zoveel nieuwe donateurs erbij hebben, ook mede door de kortingen die je dan hebt in de bus. Dat is voor velen ook een reden om lid te worden, zo niet de belangrijkste.
Jos in de basis
- De Tike Utd
- Invaller
- Contacteer:
Angerfist toch. Aangezien je kennelijk het liefst mensen hoort die het met jouw mening eens zijn, zal ik je hierbij een geste doen: ik zal niet meer op jou reageren. Naar mijn mening onderbouw ik mijn standpunten heel redelijk en word ik niet grof in de bek. Kennelijk wordt mijn mening niet gewaardeerd. Jouw schreeuwerige reactie op mijn forumbijdragen vind ik van een dergelijk bedenkelijk niveau dat ik heb besloten me stil te houden. Ik zal niet meer op jou reageren. Wat zal het saai worden! Einde discussie.
Abe lives on in De Tike!
-
- Wereldspeler
-
- Wereldspeler
Ongeacht de leeftijd zal de korting voor de uitwedstrijden de belangrijkste reden van de meeste mensen zijn om lid te zijn van de supportersCLUB.Maar voor de ouderen is het perfect allemaal in de bus, denk dat jullie daarom ook zoveel nieuwe donateurs erbij hebben, ook mede door de kortingen die je dan hebt in de bus. Dat is voor velen ook een reden om lid te worden, zo niet de belangrijkste
Ik ben dan ook benieuwd hoeveel mensen een lidmaatschap van de supportersclub gaan opzeggen wanneer NN busreizen gaat organiseren. Ik denk dat er dan heel wat mensen hun lidmaatschap opzeggen.
En het verschijnen van de bewuste brief, zal voor de meeste mensen niet de reden zijn om hun lidmaatschap op te zeggen, maar nog een reden. Ofwel de bekende druppel.
Voor mij persoonlijk was het de druppel vorig jaar in januari: Zwolle. Door de opstelling van JJ in de pers, kijk ik door een andere bril naar iedere activiteit die de supportersclub op probeert te zetten.
-
- Wereldspeler
-
- Nieuw talent
- Contacteer:
Die ruim 300 nieuwe donateurs zijn gemakkelijk te verklaren:
- het nieuwe blad ziet er gewoon gelikt uit;
- het blad is naar een hele grote groep mensen verstuurd;
- de inhoud zal het grootste deel van de fans zeker bevallen;
- de kortingen zijn aantrekkelijk;
- een en ander kost slechts 20 euro voor een heel gezin, da's niet erg veel voor een standaard tweeverdieners-gezin. Bovendien vervalt de periodieke uitgave aan het promotiemagazine;
- een mooi promo-praatje van Riemer voorin doet de rest.
Kortom: dat zit marketingtechnisch gewoon goed in mekaar. Feit blijft dat (volgens mij) de meeste nieuwe donateurs vooral lid zijn geworden om het nieuwe blad te ontvangen en niet omdat de SV nou zo populair is.
- het nieuwe blad ziet er gewoon gelikt uit;
- het blad is naar een hele grote groep mensen verstuurd;
- de inhoud zal het grootste deel van de fans zeker bevallen;
- de kortingen zijn aantrekkelijk;
- een en ander kost slechts 20 euro voor een heel gezin, da's niet erg veel voor een standaard tweeverdieners-gezin. Bovendien vervalt de periodieke uitgave aan het promotiemagazine;
- een mooi promo-praatje van Riemer voorin doet de rest.
Kortom: dat zit marketingtechnisch gewoon goed in mekaar. Feit blijft dat (volgens mij) de meeste nieuwe donateurs vooral lid zijn geworden om het nieuwe blad te ontvangen en niet omdat de SV nou zo populair is.
G.S.V.V. The Knickerbockers
- Arnoud
- Wereldspeler
De Tike Utd, ik kan je alleen maar groot gelijk geven dat je de discussie met Angerfirst beeindigd. Het heeft geen enkele zin met hem te redetwisten, hij wil alleen maar dat jij, die geen bestuurslid van de SV is, erkent dat de SV niet deugt. Doe je dat niet, dan deug jij ook niet.
Overigens Angerfirst, kan jij aangeven waarom NN pas op ca. 500 aanmeldingen staat voor het vak op Noord ? Je zou toch verwachten dat, gezien de meningen die hier op het Forum gegeven worden, dat vak allang volgeboekt zou zitten ?
Of is het wellicht zo dat NN, net als de SV overigens, maar een beperkt deel van de totale supportersschare van de scH vertegenwoordigd ? En dat ze beide denken dat ze wel een heel grote broek aan hebben ? Want dat de overgrote meerderheid van de supporters helemaal niet tot een bepaalde club gerekend willen worden maar gewoon zijn eigen gangetje wil gaan ?
Nu breekt mijn klomp. Op basis van de feiten heeft De Tike Utd gelijk, maar die feiten wil Angerfirst niet onder ogen zien dus zet hij ook daar vraagtekens bij. Tsja, Gallilea werd ook niet geloofd toen hij aantoonde dat de aarde om de zon draait.....Op basis van feiten heb je gelijk, maar het is toch niet vreemd dat er zoveel nieuwen bijkomen na deze masale uitbreiding van het stadion, ben je blind of snap je dat gewoon niet?
Overigens Angerfirst, kan jij aangeven waarom NN pas op ca. 500 aanmeldingen staat voor het vak op Noord ? Je zou toch verwachten dat, gezien de meningen die hier op het Forum gegeven worden, dat vak allang volgeboekt zou zitten ?
Of is het wellicht zo dat NN, net als de SV overigens, maar een beperkt deel van de totale supportersschare van de scH vertegenwoordigd ? En dat ze beide denken dat ze wel een heel grote broek aan hebben ? Want dat de overgrote meerderheid van de supporters helemaal niet tot een bepaalde club gerekend willen worden maar gewoon zijn eigen gangetje wil gaan ?
- De Tike Utd
- Invaller
- Contacteer:
Roelof, ik weet niet waarom de SV een eigen vak wil. Ik zit niet in het bestuur van de SV. Daar hebben we het toch op de Queen of Scandinavia al over gehad. Of ben je dat al weer vergeten?
Ik kan slechst speculeren: er zullen vast supportes zijn die die wens hebben en zich minder gemakkelijk voelen in een staanvak. Maar nogmaals: dit is giswerk mijnerzijds.
Ik kan slechst speculeren: er zullen vast supportes zijn die die wens hebben en zich minder gemakkelijk voelen in een staanvak. Maar nogmaals: dit is giswerk mijnerzijds.
Abe lives on in De Tike!
-
- Selectiespeler
De Tike Utd, wanneer heb je spreekuur
. En over waarom een eigenvak zou 30+ deze week geloof ik terug komen als ik me niet vergist heb.
En Fluffy, die oude koeien gaan we niet meer uit de sloot halen. Anders wekt dit bij vele denk ik nog weer veel woede op.
En Arnoud, jij hebt toch een vak samen met Kukkel of wordt dat een 2 persoons vipbox

En Fluffy, die oude koeien gaan we niet meer uit de sloot halen. Anders wekt dit bij vele denk ik nog weer veel woede op.
En Arnoud, jij hebt toch een vak samen met Kukkel of wordt dat een 2 persoons vipbox

Jos in de basis
-
- Wereldspeler
-
- Bankzitter
Ik denk dat als een stadion uitgebreid wordt zoals de onze, er veel mensen een seizoenskaart aanscaffen, deze mensen weten dat elke club een Sipportersvereniging heeft. echter weten veel mensen niet dat er bij Heerenveen 2 zijn, geeft wel aan hoe apatisch en onwetend een groot deel van de friese supportersscare is. Je zou er van schrikken hoeveel mensen er wekelijks op de tribune zitten die de helft van de basiself niet eens bij naam kunnen noemen.Overigens Angerfirst, kan jij aangeven waarom NN pas op ca. 500 aanmeldingen staat voor het vak op Noord ? Je zou toch verwachten dat, gezien de meningen die hier op het Forum gegeven worden, dat vak allang volgeboekt zou zitten ?
Dat Tike niet op mij wil reageren is zijn goed recht, geeft voor mij persoonlijk aan dat hij door zijn "bruine armen" stof heen is.
Ik kom met bepaalde dingen en hij blijft maar dooremmeren over de fean fan en de busreizen, terwijl ik nog aan had gegeven dat juist die 2 zaken wel goed waren, maar het meer ging om wat de sv voor een bepaalde doelgrop wel dan niet doet.
En ze slaan hier de hamer op de kop door te zeggen dat JJ er een groot aandeel in heeft door zijn uitspraken.
-
- Superster
Joost,joost schreef:Ik ga wel in het zitvak van de supportersclub.Ik denk dat het net zo gezellig is .anders zat ik ook en dat was gewoon leuk.
Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar heb je erover nagedacht om in het NN vak plaats te nemen.
Ik zit ook in het stadion. Maar als je staat zie je het net iets beter. En een ander groot voordeel is: Je stoel is nooit meer vies!
Wie moet er kapot?
- De Tike Utd
- Invaller
- Contacteer:
Riemer schreef:
30+ is een man van zijn woord, komt zijn afspraken wel na. Zijn computer is naar ''de dokter'
', dus nog even geduld.
Spreekuur is niet nodig. Kom maar op met je vragen op dit forum!De Tike Utd, wanneer heb je spreekuur. En over waarom een eigenvak zou 30+ deze week geloof ik terug komen als ik me niet vergist heb.

30+ is een man van zijn woord, komt zijn afspraken wel na. Zijn computer is naar ''de dokter'

Abe lives on in De Tike!
- De Tike Utd
- Invaller
- Contacteer:
Angerfist schreef:
Oeps, tuin ik er bijna in!Dat Tike niet op mij wil reageren is zijn goed recht, geeft voor mij persoonlijk aan dat hij door zijn "bruine armen" stof heen is.
Abe lives on in De Tike!
-
- Selectiespeler
- De Tike Utd
- Invaller
- Contacteer:
Moet je vrij hebben om een antwoord op het forum te plaatsen?
Abe lives on in De Tike!