Nieuwe Feanfan en Brief

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Ebiede
Verified
Forumicoon

Nieuwe Feanfan en Brief

Bericht door Ebiede »

Ik heb net de nieuwe feanfan ontvangen, hier was een brief bijgevoegd, ik zal enkele citaten aanhalen..

"een vak waar de typische voetbalsfeer en beleving van Heerenveen centraal staat. Dus niet razen en schreeuwen om het lawaai..."

''Of je er bij was of niet, als echte Feanfan was je trots"

"Heerenveen is niet de club van toeters en bellen, maar van gemoedelijkheid vertouwen en vooral gezelligheid"

Daarnaast krijg je diverse kortingen bij de fanshop, plus een cadeau als je lid wordt..

Ik vind dat NieuwNoord wordt afgeschilderd als een groep herrieschoppers die niet echt fan zijn van Heerenveen. Tevens steunt de club de supporters vereniging met kortingen ed. Worden deze ook aan NieuwNoord verstrekt..

Terug naar de citaten: "als echte feanfan was je trots" Ik was, ben trots en die trots is nooit weggeweest..

Ik vind het een denigrerende brief jegens NieuwNoord van Jongedijk en cs. (sterker nog ik walg steeds meer van die mensen.)
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Jah idd.. Ik ga het binnenkort ook maar eens opzeggen denk ik
Johnny '86
Wereldspeler

Bericht door Johnny '86 »

"een vak waar de typische voetbalsfeer en beleving van Heerenveen centraal staat. Dus niet razen en schreeuwen om het lawaai..."
Ze schilderen NN nergens voor af, maar dit is hun standpunt (schreeuwen en razen hoort er NIET bij). Nou, NN heeft ook een standpunt: schreeuwen en razen hoort er WEL bij! Laat ze lekker zeggen wat ze willen, de sfeer wordt volgend seizoen gemaakt vanuit de NN-vakken! :stan:
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ik blijf lid van beide supporterclubs....als je wat wilt bereiken om uiteindelijk toch wat meer respect voor elkaar te krijgen, zul je toch op de hoogte moeten blijven van beide kanten.
J Stam
Nieuw talent
Contacteer:

brief & feanfan

Bericht door J Stam »

Nou, het blad zelf ziet er heel gaaf uit!
De brief roept bij mij niet zoveel op. Echte Feanfans zitten volgens mij helemaal niet. NieuwNoord wordt juist als ideale optie getipt als je wilt staan (de enige optie natuurlijk ook), en niet echt negatief.

Dan: zittend zingen werkt gewoon niet. Liedjes die ingezet worden zullen nog sneller 'uitdoven' dan nu al vaak het geval is. En met "razen en schreeuwen" kun je juist nog wat invloed hebben op het spel, de tegenstander 'imponeren'.

De grote vraag is dus: zing je voor je eigen gezellige gevoel, of STEUN je de jongens op het veld met veel volume??

Ik weet het wel.. :stan:
Bier op z'n Grolsch...
André
Wereldspeler

Bericht door André »

Voor iedereen die nu met smart zit te wachten totdat de postbode langskomt:
Echte Feanfans "zitten" achter Heerenveen...

Hoe en waar? Simpel! Op je eigen stoel in een traditioneel "eigen" vak voor Feanfan leden.
De supportersclub van se Heerenveen wil op de zuidtribune, achter de goal, een eigen vak
realiseren, het Feanfan-Fak. Een vak waar de typische voetbalsfeer en beleving van
Heerenveen centraal staat. Dus niet "razen en schreeuwen" om het lawaai, maar samen
in één vak achter de spelers staan.
Elke Feanfan weet vast nog wel hoe het voelde, hoe het was om met bussen vol zonder gezeur
en trammelant naar de kuip te gaan. Deze Feanfans, dus jij ook, hebben Heerenveen groot
gemaakt en hebben Heerenveen sympathie gegeven in heel Nederland. Of je er bij was of niet,
als echte Feanfan was je trots! Trots om daar bij te horen, trots om een echte Feanfan te zijn...
De club wordt steeds groter, het stadion wordt groter en daardoor verlies je soms uit het oog
wat ECHT belangrijk is. Het gevoel, de beleving, de saamhorigheid en die typische Friese nuchter-
heid. Heerenveen is niet de club van de toeters en de bellen, maar van gemoedelijkheid, vertrou-
wen en vooral gezelligheid. Samen kunnen wij ervoor zorgen dat wat ons groot heeft gemaakt
ook behouden blijft. De supportersclub wil bij voldoende belangstelling eigen vakken creëren. Het
zal gaan om een aantal vakken op de Zuid-tribune, supporters die daar reeds zitten kunnen
gewoon blijven zitten. Ben jij iemand die de hele wedstrijd wil staan dan is het vak van Nieuw
Noord voor jouw de ideale optie. Maar ben jij iemand die liever zittend zingt, opveert en blijft
staan als het écht spannend is, dan is een plekje in ons vak op de Zuid-tribune zeker wat voor
jou! Zo blijft de typische Heerenveen sfeer bestaan en zorgen de twee "sfeervakken" samen voor
een gigantische sfeer in het stadion. Wat zullen ze bang zijn om naar "Het Friese Haagje" te
komen!
Heb je interesse? Of heb je samen met vrienden interesse? Vul dan snel op de antwoordkaart je
naam en adresgegevens in en geef aan als je een seizoenkaart hebt, waar je nu zit. Deze kaart
zal namelijk worden ingeruild voor een kaart in het Feanfan-Fak. Mailen kan natuurlijk ook naar:
info@supclubheerenveen.nl. Ben je al wel donateur, maar heb je nog geen seizoenkaart, stuur
dan toch de antwoordkaart in. Want zo krijgen wij een goed beeld van de interesse en donateurs
van de supportersclub krijgen voorrang voor een seizoenkaart in het Feanfan-Fak.
De voordelen van een Feanfan nog een keer op een rij:
- alle Feanfans in één vak samen
- traditionele sfeer blijft bestaan
- zitten en zingen
- uniek Feanfan-Fak cadeau, bestaande uit een cap en een sjaal
- 1D korting op alle clubartikelen
- 10 euro korting op de busreizen naar de uitwedstrijden
- diverse evenementen; gratis entree
- 6x FeanFan gratis thuis in de bus
En weer een nieuw dieptepunt...
Als dan toch zonodig een zit sfeervak gerealiseerd moet worden, waarom dan op zuid!?! :urgs:
Het zal allemaal wel weer uitdraaien op dezelfde discussie als in het topic na-apen, maar toch.

Maar ben jij iemand die liever zittend zingt, opveert en blijft
staan als het écht spannend is, dan is een plekje in ons vak op de Zuid-tribune zeker wat voor
jou! Zo blijft de typische Heerenveen sfeer bestaan en zorgen de twee "sfeervakken" samen voor
een gigantische sfeer in het stadion. Wat zullen ze bang zijn om naar "Het Friese Haagje" te
komen!

Tuurlijk blijf dromen! :blbl: Krachten moet je bundelen!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Gadver, alleen de titel al: Echte feanfans zitten achter Heerenveen, en blijven staan als het echt spannend is, dat lukt je nooit, er zijn altijd mensen die dan zullen zeggen, ga naar de overkant bij NN.

Ik hoop dat het helemaal mis gaat met die gejatte ideeën van feanfan! :blbl:

Er zal voor de wedstrijd dan ook een gigantische sfeer zijn op zuid... Ik denk heel veel banners en vlaggen :blbl:
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Ze willen die blaadjes wel populair maken, ik krijg zojuist 3 in de brievenbus :urgs:
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Fanatic 4-ever schreef:Gadver, alleen de titel al: Echte feanfans zitten achter Heerenveen, en blijven staan als het echt spannend is, dat lukt je nooit, er zijn altijd mensen die dan zullen zeggen, ga naar de overkant bij NN.

Ik hoop dat het helemaal mis gaat met die gejatte ideeën van feanfan! :blbl:

Er zal voor de wedstrijd dan ook een gigantische sfeer zijn op zuid... Ik denk heel veel banners en vlaggen :blbl:
Let wel, niet iedereen heeft hetzelfde idee bij het woord sfeer!
Dat zij daar andere ideeen over hebben kan ik me goed voorstellen, allee dat toontje in die brief bevalt me niet!
Johnny '86
Wereldspeler

Bericht door Johnny '86 »

Ik weet niet wat ik er van moet denken, tuurlijk is het gejat maar laat ze maar.
Nogmaals, wij zijn NN en wij weten wat sfeermaken is toch!? We zien het volgende seizoen wat de 'echte feanfans' :blbl: laten zien en horen...misschien wordt het wel heel gezellig met 2 sfeervakken aan beide kanten :? Afwachten...
AldeboarNN Fans
Basisspeler

Bericht door AldeboarNN Fans »

Ik krijg hem ook 2x in de brievenbus, blad ziet er goed uit, maar ik walg
van die brief erbij. Maar ik heb er al genoeg over gezegd in het andere
topic. Dit slaat helemaal nergens op, hoop dat het helemaal mislukt. :blbl:
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

Bah bah bah. Ik zal er toch eens voor zorgen dat ik zeker lid af ben.

Wat een populistisch gelul eigenlijk. Wat ik nog het mooiste vind is dat ze zichzelf tegenspreken..

Echte feanfans zitten.. Er wordt verwezen naar een tijd waarin Heerenveen groot is geworden en we nog landelijke sympathie genoten. Er was toen een echt gevoel en deze feanfans moeten middels zitplaatsen bij elkaar komen om het gevoel weer terug te krijgen. Volgens mij bestond het merendeel van het stadion toen uit staanplaatsen.. Wat waren we daar trots op!

Maar het komt terug! de supportersclub heeft een ZITvak! Niks geen toeters en bellen bij Heerenveen! Terug naar de tijd dat een ieder elkaar kende, er een gevoel was en er nog GEEN miss verkiezingen waren!

De saamhorigheid is écht belangrijk en daarom wordt een ieder die niet wil zitten afgeschilderd als 'geen feanfan zijnde'. Oh oh oh, wat zijn we weer saamhorig bezig!

Oh ja, vroeger, toen een woord nog een woord was!

W#nkers!

EDIT: Wat leuk, ware pop ups voor de feanfan op de offi site.. Heerlijk onafhankelijk!
Laatst gewijzigd door H-J op 18-02-2005 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

Geloof als je voor het feanfun FAK kiest, dat je dan ook een gratis koffiekan en zitkussentje krijgt :lol:
kukkel
Basisspeler

Bericht door kukkel »

Volgens mij hebben ze hun webnaam al veranderd..........elke keer als ik naar feanfans.nl wil kom ik bij die goed vorm gegeven site van de supportersvereniging terecht..........
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Superfries88' schreef:Ze willen die blaadjes wel populair maken, ik krijg zojuist 3 in de brievenbus :urgs:
Haha, ik heb er ook 2 gekregen, is mij een raadsel waarom. Heb er trowuwens geen problemen mee:D.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

De mensen die er meerdere krijgen, hebben waarschijnlijk meerdere club- of seizoenkaarten op 1 adres.
NNfanatic
Invaller

Bericht door NNfanatic »

Ze doen net of NN niks is ze kraken het als ware af slecht hoor en dat is nouw voor dezelfde club
Strukeduker
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Strukeduker »

Komt dat boekje met de post??? Heb nog niets in de bus... :roll:
Wij zijn Fries, Wij zijn één, wij zijn Sc Heerenveen!!! :stan:
Nynkuh
Jeugdspeler

Bericht door Nynkuh »

Wij hebben hier 3 seizoenskaarten en ook (nog) niks gekregen.
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Fluffy schreef:Ik weet niet wat ik er van moet denken, tuurlijk is het gejat maar laat ze maar.
Nogmaals, wij zijn NN en wij weten wat sfeermaken is toch!? We zien het volgende seizoen wat de 'echte feanfans' :blbl: laten zien en horen...misschien wordt het wel heel gezellig met 2 sfeervakken aan beide kanten :? Afwachten...
Ben het met je eens, zoals al eerder gezegd snap ik best dat ze het willen, een eigen vak, ja het is meeliften met NN, maar goed dat is nou eenmaal zo. Kijk wat ze allemaal willen maakt me niks uit...die mensen willen niet staan enzo...prima...op zuid lijkt mij geen goed idee....maar nog steeds prima...alleen die toon in die brief!
Akkrum fan
Invaller

Bericht door Akkrum fan »

Venderwel schreef: Ben het met je eens, zoals al eerder gezegd snap ik best dat ze het willen, een eigen vak, ja het is meeliften met NN, maar goed dat is nou eenmaal zo. Kijk wat ze allemaal willen maakt me niks uit...die mensen willen niet staan enzo...prima...op zuid lijkt mij geen goed idee....maar nog steeds prima...alleen die toon in die brief!
Ja dat is waar je kunt er niks aan doen. :huh: Uit de brief word mij een beetje duidenlijk dat als je daar in dat vak gaat zitten dat je daar dan beter zit dat op de andere tribunes. Net of daar meer sfeer is dan op de Oost en West tribune. :? Want als dat zo is dan kunnen ze beter in het :stan: vak gaan zitten!!
Noukske
Invaller

Bericht door Noukske »

Strukeduker schreef:Komt dat boekje met de post??? Heb nog niets in de bus... :roll:
Nee joh, Riemer komt het persoonlijk langsbrengen! :wink:

Ik walg ook van die brief. En ze spreken elkaar inderdaad weer tegen. De topictitel is 'Echte Feanfans ''zitten'' achter Heerenveen..'. En in de tekst spreken ze van 'Dus niet ''razen en schreeuwen'' om het lawaai, maar samen in een vak achter de spelers staan.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ach als ze iedereen die 5min voor het eind weggaat in een vak stoppen dan is het mij best. Lopen ze mij niet meer in de weg.
FeanFanForLife
Wereldspeler

Bericht door FeanFanForLife »

vlqrt Geplaatst: 18-02-2005 19:59 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ach als ze iedereen die 5min voor het eind weggaat in een vak stoppen dan is het mij best. Lopen ze mij niet meer in de weg.
Ja dat vindt ik ook want het is altijd hetzelfde met die mensen! Ook in de pauze want dan moeten ze koffie hebben. JE komt toch voor je club en om de spelers te steunen en niet voor de koffie!!! Dus dat zou echt super zijn als ze dat doen!!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

En laat ze die mensen die 1 minuut voor de aftrap nog DOOR het NN vak willen ook maar in dat vak zetten.
Corruption is everywhere, fight it!
Josti
Jeugdspeler

Bericht door Josti »

Ik vind het blad werkelijk prachtig geworden! Mooi uithangbord voor de club. Ach, en zo'n brief, daar moet je je niet druk om maken. Ik vind ook dat het niet hoeft, maar ja: als zij dat graag willen. Waarom niet? Als zij om mensen vragen die gaan zingen en het gebeurt uiteindelijk ook: dan is dat toch mooi meegenomen? Ik snap het probleem van NN ook niet: Normaal begint men te zeuren: niemand zingt mee, en nu gaat de supportersclub een eigen vak met gezang, zoals ze zelf zeggen, proberen vol te krijgen: is het weer niet goed. Laat ze het lekker proberen. Lukt het met veel gezang volgend seizoen, dan is dat mooi meegenomen.Dan hebben we aan beide kanten sfeer. En zo niet: pech gehad.
De Tike Utd
Invaller
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

En weer is daar die collectieve verontwaardiging op het forum over supporters die er anders over denken dan zij die zich Nieuw Noorders noemen. Is het officiele standpunt van NN dat zij het alleenrecht hebben op een eigen vak? De OSSH heeft toch ook eigen vakken? De Heroes e/o Feanatics kunnen toch ook eigen vakken krijgen? Waarom kunnen (mogen) gelijkgezinden niet bijelkaar zitten? Niet iedereen wil in het NN-vak staan. Idd, het idee van een eigen vak is van NN. So what? Ik dacht niet dat NN er een alleenrecht op heeft. Zie het als een compliment dat het idee van NN navolging vindt. Er is toch geen sprake van concurrentie tussen de beide supportersverenigingen? Maak elkaar juist sterker, vul elkaar aan. In de FeanFan zag ik op blz 51 keurig de algemene gegevens van Nieuw Noord tussen de algemene gegevens van sc Heerenveen, de supportersclub en OSSH staan. Zoals het dus hoort in mijn optiek. OSSH, FeanFan en NieuwNoord, alledrie vertegenwoordigen ze een groepering die ús Hearrenfean steunt.
De tendens van de meeste schrijvers op dit forum is bedenkelijk. Alles wat de supportersvereniging doet wordt bij voorbaat afgekraakt. En het na-aapgehalte is hoog, heel hoog. Ik heb die brief ook bij de FeanFan ontvangen, ik vind het een prima brief. Jammer van die ene taalflater (jouw ipv jou). Ik wil niet in het Fean Fan Fak zitten, ik wil ook niet in het NN-vak staan. Maar ik heb begrip voor de standpunten van beide groeperingen. Waar ik allergisch voor ben is het elkaar beschimpen en afkraken.
Koppen dicht! We zijn allemaal feanfans, sommigen met een Nieuw Noord 'sticker', sommigen met een Feanfan-'sticker' en sommigen met een 'sticker' van de OSSH. Maar we hebben elkaar allemaal nodig om samen met inmiddels bijna 20.000 een vol Abe Lenstra Stadion te hebben. Steun elkaar ipv elkaar af te bekken. Als je bij echt grote clubs in Europa komt is het normaal dat er 10, 20 of wel 100 supportersverenigingen zijn. Die supporters van de verschillende supportersverenigingen respecteren en steunen elkaar. Waarom? Omdat ze allemaal van dezelfde club houden! Voorbeelden? Manchester Utd, Barcelona, AC Milan, Schalke 04! Daar zouden we een voorbeeld aan moeten nemen.
N.B. Ik wil nog wel even kwijt dat ik de sfeer op Zuid gisteren fantastisch vond. De bedenkers en makers van de vlaggen en banieri verdienen een hele grote pluim!!! Schit-te-rend!
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

De Tike, dit is je eerder ook al duidelijk gemaakt, maar waarom moet de supportersvereniging nou juist op ZUID, wie zorgt er dan voor een tweedeling? Toch niet Nieuw Noord???

De supportersvereniging kan toch ook een zitvak naast het staanvak aanbieden??? Dan bundel je alle mensen die willen zingen.
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

De Tike Utd schreef:We zijn allemaal feanfans
Inderdaad, vandaar mijn verontwaardiging. Zij stellen namelijk van niet.
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Gewoon typisch hollands dit. Waarom geen aparte vakken voor bijvoorbeeld katholieken, voor moslims,voor hoogopgeleiden, friestaligen, vmbo-leerlingen en ga zo maar door ? Elke belangengroep zijn eigen vak in het stadion. En een ieder roept uiteraard dat zijn of haar groep (want ook een vak voor vrouwen, getrouwd en ongetrouwd uiteraard apart) bestaat uit de "enige echte" Heerenveen supporters !
Gesloten