Middenvelders (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Rdv
Jeugdspeler

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Bericht door Rdv »

net verschenen op VI (Pro)

Een simpele optelsom in Heerenveen na het wegvallen van Smans
De zware knieblessure die Levi Smans zaterdag opliep is boven alles een drama voor de speler zelf. Het noopt zijn werkgever SC Heerenveen tot een nieuwe strategie op de transfermarkt. De naam van een logische vervanger wordt intern al besproken.

Iedereen die zaterdag naar de wedstrijd tussen SC Heerenveen en FC Volendam keek, of dat nou in het stadion of thuis voor de televisie was, had direct door dat het er niet goed uitzag voor Levi Smans. De middenvelder van de thuisploeg won kort voor rust een duel om de bal van Alex Plat, maar raakte daarbij enigszins uit balans en zette een verkeerde stap. Kermend van de pijn dook Smans vervolgens naar de grond.

Plat kreeg de bal cadeau en verstuurde nog een pass naar Aurelio Oehlers, maar die had zijn bestemming nog niet bereikt, of scheidsrechter Marc Nagtegaal legde het spel al stil. Niet omdat er sprake was van een overtreding, maar omdat de arbiter merkte dat Smans dringend verzorging nodig had. Aanvoerder Luuk Brouwers snelde zich naar zijn ploeggenoot en probeerde hem gerust te stellen. Niet lang hierna arriveerde de medische staf en vertelde Smans over de pijn in zijn linkerknie.

Na een korte behandeling verliet Smans, ondersteund door twee fysiotherapeuten, hinkend het veld. Hoofdtrainer Robin Veldman kon na afloop van het 1-1 gelijkspel nog geen diagnose delen met de pers, maar zal op dat moment ook wel vervelende vermoedens hebben gehad. Dinsdagochtend bracht Heerenveen het nieuws dat al gevreesd werd naar buiten: Smans heeft een zware knieblessure opgelopen en staat daardoor maandenlang aan de kant.

HARD GELAG

Het betekent een sportieve ramp voor Smans en voor zijn werkgever. De 22-jarige middenvelder was net begonnen aan zijn tweede seizoen bij Heerenveen, dat de Limburger vorig jaar had opgepikt bij VVV-Venlo. Smans knokte zich in zijn debuutjaar in de Eredivisie al snel in de basiself en speelde zichzelf direct in de kijker. Het Engelse Oxford United toonde deze transferwindow serieuze belangstelling.

Oxford bracht meerdere biedingen uit op Smans, maar Heerenveen was er niet van onder de indruk. Ook toen de som die de Friezen zelf betaald hadden in één jaar tijd bijna vertienvoudigd kon worden (van 350.000 euro naar een bedrag richting de drieënhalf miljoen euro), was het antwoord 'nee'. Bij Heerenveen zien ze veel potentie in Smans, die dit seizoen de volgende stap zou moeten gaan zetten in zijn ontwikkeling. De middenvelder sloot het transferhoofdstuk vlak voor de seizoensopening zonder wrok af en benadrukte vooral heel trots te zijn om voor Heerenveen te mogen spelen. Hij vond het ook wel een mooi compliment dat zijn werkgever hem zo graag wilde behouden.

'Door de zware knieblessure van Smans is er actie nodig op de transfermarkt'

Bij de eerste competitiewedstrijd kreeg Smans een basisplaats tegen FC Volendam. Hij vormde een middenveld met aanvoerder Brouwers en nieuwkomer Joris van Overeem, wat betekende dat Marcus Linday op de bank moest plaatsnemen. Dat zorgde voor wat gefronste wenkbrauwen: Linday wordt door velen gezien als de beste speler die Heerenveen momenteel heeft. Veldman legde na afloop uit dat de Zweed nog niet helemaal fit was en dat hij ook een back-up wilde hebben voor de rechtsbackpositie, aangezien Oliver Braude geschorst was. Linday zou eventueel als noodoplossing rechts in de verdediging uit de voeten kunnen.

Een fitte Linday hoort te spelen op het middenveld: daar zijn velen het wel over eens. Vraag is dan wel: wie zou je dan moeten wegstrepen? Brouwers is de aanvoerder en Van Overeem blijkt direct een duidelijke aanwinst te zijn. En dan was er dus ook nog Smans, de meest aanvallende van het stel en eigenlijk de enige nummer 10 in de selectie. Ook hij heeft al bewezen van een enorme waarde te kunnen zijn voor Heerenveen en bezit kwaliteiten die de andere middenvelders minder hebben.

Veldman zat dus met een luxeprobleem, waarbij hij vier basisspelers voor drie posities had. Daarbij kan de coach ook nog beschikken over defensieve middenvelder Espen van Ee, die vorig seizoen veel speelde, maar deze zomer duidelijk in de pikorde is gedaald. Door de zware knieblessure van Smans heeft Veldman echter nu opeens wat minder te kiezen. En dus is er actie nodig op de transfermarkt.

ZOEKTOCHT

De strategie die Heerenveen hanteert, zal door het wegvallen van Smans iets aangepast moeten worden. Technisch manager Johan Hansma was (en is nog steeds) druk bezig met het zoeken naar een nieuwe artiest voor op de linkerflank en een extra rechtsback, als stand-in (en de gehoopte natuurlijke opvolger) voor Braude. Tegen FC Volendam, toen de Noorse pittbull ontbrak, moest linksback Vangelis Zagaritis vanwege een gebrek aan mogelijkheden binnen de selectie op rechts beginnen. Verre van ideaal.

Nu Smans is weggevallen, zal Heerenveen er ook nog een aanvallende middenvelder bij moeten halen. Wie dat gaat worden is nog niet bekend: de mogelijkheden worden op het moment besproken. Dinsdagmiddag werden de koppen al bij elkaar gestoken en dat zal later deze woensdag nog eens gebeuren, laat Hansma desgevraagd weten. Pas daarna is het tijd om een knoop door te hakken en serieus over te gaan tot actie.

Het is dus nog even afwachten wie er gaat komen, maar het moge duidelijk zijn dat Isaac Babadi hoog op de lijst staat. De middenvelder van PSV was in januari al erg dicht bij een tijdelijke overstap naar Heerenveen. Op Deadline Day waren ze er in Friesland van overtuigd dat alles goed zou komen, maar op het allerlaatste moment trok PSV toch de stekker uit de huurdeal. In Heerenveen bleven ze teleurgesteld achter.

'Het huren van Babadi voelt als een logische uitkomst voor Heerenveen'

Babadi mocht niet weg, omdat PSV er niet in was geslaagd om een vervanger voor de geblesseerde Ricardo Pepi aan te trekken. Die kwam later alsnog, met de transfervrije Lucas Pérez. Babadi kwam opnieuw nauwelijks aan bod in Eindhoven en mocht na zijn misgelopen verhuizing naar Heerenveen nog maar in vier competitiewedstrijden meedoen, waarbij de invalbeurten tegen Almere City (vier minuten) en Fortuna Sittard (een minuut) ook nog eens minimaal waren. Babadi speelde ook nog vijf duels voor Jong PSV in de KKD

De aanvallende middenvelder was er niet gelukkig mee. Hij wil zich ontwikkelen op het hoogste niveau en merkte tijdens de voorbereiding op het huidige seizoen dat dit er ook nu weer niet in zou zitten bij PSV. De Eindhovenaren hebben inmiddels bevestigd dat Babadi, wiens contract nog tot medio 2028 doorloopt, verhuurd mag worden. Tal van clubs uit meerdere landen hebben interesse in de behendige Nijmegenaar.

Daar zit Heerenveen ook zeker bij. Eerder deze zomer was er al contact met het kamp-Babadi over een mogelijke tweede poging voor een samenwerking. Dat was nog vóór het wegvallen van Smans. Nu de nummer 10 van Heerenveen voorlopig niet in actie kan komen, zal een overstap naar Friesland extra interessant voelen voor Babadi. Hansma bevestigt dat er over de komst van de PSV-jongeling wordt nagedacht.

SIMPELE OPTELSOM

Het huren van Babadi voelt ook als een logische uitkomst voor Heerenveen, gezien Smans over een aantal maanden natuurlijk weer terugkeert. De blauw-witten zijn nu echt op zoek naar oplossing voor de korte termijn en die kan Babadi bieden. Heerenveen heeft in dat geval weer vijf middenvelders, met rechtsbuiten Jakob Trenskow die ook op 10 zou kunnen spelen. Brouwers en Linday zijn multi-inzetbaar op het middenveld; dat geldt in iets mindere mate ook voor Van Overeem en Van Ee.

Overigens sprak Veldman na afloop van het afgelopen seizoen nog uit dat hij er ook graag een 'type-Ødegaard' bij zou willen hebben. Dat zou dan betekenen dat Heerenveen nu nog op twee middenvelders zou azen, want dit type is nog niet gekomen. De oorspronkelijke wens van Veldman had echter ook te maken met de Engelse interesse in Smans, die toen al speelde. Deze speler zou dus de mogelijke vervanger van Smans moeten worden, zoals dat nu ook het geval is. Eén nieuwe middenvelder is dus voldoende, al sluit Hansma natuurlijk niet uit dat er nog een 'type-Ødegaard' bij komt als die op zijn pad komt. Zonde om die kans dan te laten liggen, natuurlijk.

De prioriteit voor nu is duidelijk: een vleugelaanvaller, een rechtsback en een directe vervanger voor Smans. Het overleg over laatstgenoemde vacature is nog gaande, maar lijkt toch snel afgerond te kunnen worden: zeker nu door bronnen aan VI bevestigd wordt dat Babadi absoluut openstaat voor een verhuizing naar Heerenveen. Zelden was een optelsommetje in de voetballerij zo eenvoudig te maken.
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

^^
Weinig nieuws wat we nog niet wisten, ze willen Babadi dus
Heerenveen fan in Leiden
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Babadi is wel een speler die creativiteit brengt
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

Voor wat het waard is:

BWA23
Bankzitter

Bericht door BWA23 »

Haha, van Feyenoord naar Brentford naar Heerenveen....Lekker realistisch.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

https://www.telegraaf.nl/sport/voetbal/ ... 71811.html

Ittaharen voor een bedrag tussen de 100k en 250k naar fortuna
Het is maar een spelletje
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

BWA23 schreef: 13-08-2025 20:36 Haha, van Feyenoord naar Brentford naar Heerenveen....Lekker realistisch.
Zou niet de eerste speler zijn die je via huur kunt halen die je anders niet had gehad
SuperFrysk
Wereldspeler

vlqrt schreef: 13-08-2025 20:42 https://www.telegraaf.nl/sport/voetbal/ ... 71811.html

Ittaharen voor een bedrag tussen de 100k en 250k naar fortuna
Was echt een goede deal geweest
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

SuperFrysk schreef: 13-08-2025 21:23 Was echt een goede deal geweest

Volgens mij nooit een optie geweest. Past totaal niet bij ons. Prima dat hij naar Fortuna gaat. Gokje ook voor Fortuna
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Hoe heftig zou de vraagprijs voor Ringo Meerveld zijn? We hebben natuurlijk geen vervanger voor Smans begroot dus wat dat betreft is een huur waarschijnlijk logischer.

Vind Meerveld wel echt een erg goede speler.
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Wordt gezegd dat hij door de degradatie net boven het miljoen weg kan. Vind ik niet veel geld voor een 22-jarige speler met zijn kwaliteiten. Kan ook vanaf links spelen maar hij is niet het type wat we nog zoeken op de zijkant, dan zal het eerst als nr 10 zijn.
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

tha boelie schreef: 14-08-2025 09:52 Wordt gezegd dat hij door de degradatie net boven het miljoen weg kan. Vind ik niet veel geld voor een 22-jarige speler met zijn kwaliteiten. Kan ook vanaf links spelen maar hij is niet het type wat we nog zoeken op de zijkant, dan zal het eerst als nr 10 zijn.
Vind 1 miljoen voor een speler uit de KKD met maar 1 jaarcontract die het vorig jaar best prima heeft gedaan wel wat veel. Zou juist denken dat hij voor minder dan 1 miljoen op te halen is. Smans is ook voor minder binnengekomen.
Heerenveen fan in Leiden
SuperFrysk
Wereldspeler

Jazz schreef: 14-08-2025 11:12 Vind 1 miljoen voor een speler uit de KKD met maar 1 jaarcontract die het vorig jaar best prima heeft gedaan wel wat veel. Zou juist denken dat hij voor minder dan 1 miljoen op te halen is. Smans is ook voor minder binnengekomen.
Het is natuurlijk wel een speler die in de belangstelling stond van Feyenoord en Twente. Je zou een half jaar geleden niet denken dat hij haalbaar voor ons zou zijn, zowel financieel als zijn eigen ambities. Maar bij Willem II zullen ze ook denken, als hij hier straks een half jaar klote speelt in de KKD dan kun je hem nergens meer kwijt
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Ik wordt totaal niet warm van de naam Meerveld. Snap het ook niet we zoeken iemand met diepgang.. zowel op de linkerkant alswel als vervanger van Smans. Meerveld heeft toch geen diepgang?
Spijt heb je morgen maar!
jouko
Jeugdspeler

Bericht door jouko »

Wordt gemeld dat Heerenveen doorpakt en de onderhandelingen goed verlopen. Nu mooie vervanger voor Smans en kan daarna eventueel ook op linksbuiten uit de voeten, misschien niet het profiel dat ze zoeken (iemand met snelheid/diepgang), maar heb persoonlijk liever Meerveld dan een duur gokje uit het buitenland als de gewenste versterkingen (Farji bv.) niet haalbaar blijken
vincentdelbos
Selectiespeler

Bericht door vincentdelbos »

Poeh, ik weet niet of ik hier heel blij van word. Vooropgesteld lijkt het mij een goede speler. Niet heel veel van hem gezien, maar een paar wedstrijden en daarin speelde hij prima. Maar is dit het type wat we zoeken? Ik word zelf iets blijver van Babadi denk ik. Babadi oogt wat beter en creatiever in de kleine ruimtes. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze meer een type Djuricic aan zouden trekken en voor mijn gevoel past Babadi beter in dat profiel dan een Meerveld. En ik zou een goede buitenspeler nog wel een must vinden als ze Meerveld halen. Maar goed, misschien is mijn beeld van Meerveld niet zo compleet.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Ik denk dat ik liever Babadi heb dan Meerveld. En dat het geld dan wordt gestoken in een hele goede buitenspeler.

Meerveld’s creativiteit kunnen we heel goed gebruiken overigens, het is volgens mij een goede speler.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

vincentdelbos schreef: 15-08-2025 10:11 Poeh, ik weet niet of ik hier heel blij van word. Vooropgesteld lijkt het mij een goede speler. Niet heel veel van hem gezien, maar een paar wedstrijden en daarin speelde hij prima. Maar is dit het type wat we zoeken? Ik word zelf iets blijver van Babadi denk ik. Babadi oogt wat beter en creatiever in de kleine ruimtes. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze meer een type Djuricic aan zouden trekken en voor mijn gevoel past Babadi beter in dat profiel dan een Meerveld. En ik zou een goede buitenspeler nog wel een must vinden als ze Meerveld halen. Maar goed, misschien is mijn beeld van Meerveld niet zo compleet.
Ik mag hopen dat die buitenspeler ook komt, naast Meerveld of Babadi. Die heb je namelijk nog harder nodig dan een 10 in mijn beleving. Trenskow en eventueel Brouwers kunnen ook op 10 spelen.

Anders gezegd, we hebben gewoon beiden nodig :D
vincentdelbos
Selectiespeler

Even ChatGPT weer om raad gevraagd. Dan neig ik toch iets meer naar Babadi of anders een vleugelspeler die zijn profiel heeft. Maar goed, dat is mijn beeld.

Vergelijking in speelstijl
1. Ringo Meerveld (Willem II)

Profiel: Creatieve, technisch sterke aanvallende middenvelder (8/10).

Sterktes: Dribbels tussen linies, korte combinaties, scorend vermogen, veel dreiging richting de zestien.

Stijl: Aanvallend ingesteld, spelmaker van voren uit. Vergelijkbaar met een klassieke “linkshandige” nummer 10 in basketbal — altijd op zoek naar de steekpass of zelf de actie.

Risico in spel: Neemt vaker creatieve risico’s; iets minder nadruk op het structureren van de opbouw vanaf eigen helft.

2. Brouwers (SC Heerenveen)

Profiel: Controlerende middenvelder, meer een ‘nummer 6/8’ die balans bewaakt.

Sterktes: Positioneel sterk, balafpakker, goede verdedigende intercepties, passing vaak functioneel.

Stijl: Minder flamboyant, meer de stille motor. Hij maakt anderen beter door simpel te spelen en gaten te dichten.

Verschil met Meerveld: Brouwers speelt veel veiliger en dieper op het veld. Meerveld zoekt juist risico en creatieve passes hoog op het veld.

3. Linday (SC Heerenveen)

(Ik neem aan dat je doel op Anas Tahiri-achtige rol maar dan met de nieuwe middenvelder Linday—de meer dynamische box-to-box in Heerenveen’s huidige selectie)

Profiel: Dynamische middenvelder die zowel kan opbouwen als druk kan zetten.

Sterktes: Loopvermogen, drang naar voren, soms gevaarlijk met afstandsschoten.

Stijl: Box-to-box; zoekt vaker de bal in de tweede lijn, maar minder verfijnde dribbelaar dan Meerveld.

Verschil met Meerveld: Linday gebruikt vooral fysiek en loopacties; Meerveld vertrouwt op techniek en korte wendingen.

4. Isaac Babadi (PSV)

Profiel: Creatieve aanvaller/middenvelder, vaak vanaf links of als schaduwspits.

Sterktes: Explosieve dribbel, flair, versnelling in kleine ruimtes, onverwachte acties.

Stijl: Meer een aanvallende winger/10-hybride. Zet vaker directe acties in om een verdediger uit te spelen.

Verschil met Meerveld: Babadi is explosiever en meer een ‘straaljager’ in acties, terwijl Meerveld ritme en balcirculatie combineert met dribbel.

Eén zin per vergelijking

Meerveld vs Brouwers → Meerveld is de creatieve sleutel, Brouwers de controlerende slotenmaker.

Meerveld vs Linday → Meerveld blinkt uit in techniek en passing, Linday in loopvermogen en duelkracht.

Meerveld vs Babadi → Meerveld zoekt slimme combinaties en dribbels in kleine ruimtes, Babadi zoekt explosieve 1-tegen-1’s richting goal.
1896
Nieuw talent

Bericht door 1896 »

Mocht Meerveld voor jullie tekenen dan mogen jullie de handjes dichtknijpen. Uitstekende nr 10 met inzicht, pass vermogen en scorend vermogen(al zou hij vaker egoïstischer mogen zijn en voor eigen geluk moeten gaan. Heeft een prima schot in de benen. Daarnaast voelt hij zich niks te goed om hard te werken!

Meerveld heeft daarnaast al veel meer laten zien dan Babadi. Tevens valt Meerveld voor een miljoen misschien een klein beetje meer in eigen beheer te krijgen en moet babadi gehuurd worden.

Ik zou het wel weten. Maar wellicht ben ik niet objectief genoeg
vincentdelbos
Selectiespeler

1896 schreef: 15-08-2025 10:29 Mocht Meerveld voor jullie tekenen dan mogen jullie de handjes dichtknijpen. Uitstekende nr 10 met inzicht, pass vermogen en scorend vermogen(al zou hij vaker egoïstischer mogen zijn en voor eigen geluk moeten gaan. Heeft een prima schot in de benen. Daarnaast voelt hij zich niks te goed om hard te werken!

Meerveld heeft daarnaast al veel meer laten zien dan Babadi. Tevens valt Meerveld voor een miljoen misschien een klein beetje meer in eigen beheer te krijgen en moet babadi gehuurd worden.

Ook goed om dit soort berichten te lezen :). Ik laat me verrassen.
SuperFrysk
Wereldspeler

1896 schreef: 15-08-2025 10:29 Mocht Meerveld voor jullie tekenen dan mogen jullie de handjes dichtknijpen. Uitstekende nr 10 met inzicht, pass vermogen en scorend vermogen(al zou hij vaker egoïstischer mogen zijn en voor eigen geluk moeten gaan. Heeft een prima schot in de benen. Daarnaast voelt hij zich niks te goed om hard te werken!

Leuk om te lezen, we missen nogal wat creativiteit op ons huidige middenveld. Ze hadden het bij Heerenveen over een type Ihattaren.

Ik heb op de een of andere manier het idee dat Meerveld wel wat een ander type is, dus dat is wel opvallend. Maar als je het zo stelt dan had Meerveld nog wel een stapje hoger dan ons in kunnen stappen, of niet?
1896
Nieuw talent

Bericht door 1896 »

SuperFrysk schreef: 15-08-2025 11:44 Leuk om te lezen, we missen nogal wat creativiteit op ons huidige middenveld. Ze hadden het bij Heerenveen over een type Ihattaren.

Ik heb op de een of andere manier het idee dat Meerveld wel wat een ander type is, dus dat is wel opvallend. Maar als je het zo stelt dan had Meerveld nog wel een stapje hoger dan ons in kunnen stappen, of niet?
Probleem van Meerveld is een beetje dat heel Willem II ver onder niveau speelde in de 2e seizoenshelft. Meerveld kon op dat moment het team niet bij de hand nemen en werd ook nog eens als vrije linksbuiten gebruikt terwijl het een pure 10 is. In de winter had Feyenoord interesse maar liet Willem II zijn beste speler niet gaan. Doordat Willem II en Meerveld terugvielen na de winterstop is ook de interesse in hem gaan liggen. Hij zal zelf gemikt hebben op een club uit de top 5 van Nederland en België. Maar helaas zijn die niet gekomen voor hem.
Heerenveen zou een mooie stap voor hem kunnen zijn om weer door te groeien en over een paar jaar alsnog die stap te maken. De kwaliteiten heeft hij er zeker voor.

Meerveld is in die zin een ander type dan Ihataren doordat Meerveld in mijn ogen ook een harde werker kan zijn. Maar beide zijn creatief. Vinden makkelijk hun medespelers en kunnen uit het niks kansen creëeren. Ik denk dat Meerveld met betere spelers om zich heen dan de prutsers die wij vorig jaar hadden alleen maar beter en beter wordt. Geloof me. Als Heerenveen deze jongen aantrekt gaan jullie genieten van hem
Sido1920
Nieuw talent

Bericht door Sido1920 »

1896 schreef: 15-08-2025 11:54 Probleem van Meerveld is een beetje dat heel Willem II ver onder niveau speelde in de 2e seizoenshelft. Meerveld kon op dat moment het team niet bij de hand nemen en werd ook nog eens als vrije linksbuiten gebruikt terwijl het een pure 10 is. In de winter had Feyenoord interesse maar liet Willem II zijn beste speler niet gaan. Doordat Willem II en Meerveld terugvielen na de winterstop is ook de interesse in hem gaan liggen. Hij zal zelf gemikt hebben op een club uit de top 5 van Nederland en België. Maar helaas zijn die niet gekomen voor hem.
Heerenveen zou een mooie stap voor hem kunnen zijn om weer door te groeien en over een paar jaar alsnog die stap te maken. De kwaliteiten heeft hij er zeker voor.

Meerveld is in die zin een ander type dan Ihataren doordat Meerveld in mijn ogen ook een harde werker kan zijn. Maar beide zijn creatief. Vinden makkelijk hun medespelers en kunnen uit het niks kansen creëeren. Ik denk dat Meerveld met betere spelers om zich heen dan de prutsers die wij vorig jaar hadden alleen maar beter en beter wordt. Geloof me. Als Heerenveen deze jongen aantrekt gaan jullie genieten van hem
Mooi om te horen! Vorig jaar viel Meerveld mij vaak positief op, maar was hem eerlijk gezegd een beetje vergeten, misschien ook niet gek met zo'n 2e helft van de competitie. Hoop dat hij aangetrokken kan worden, zeker nu Smans bij ons is uitgevallen.
Fladian
Invaller

Bericht door Fladian »

Willem II-middenvelder Ringo Meerveld heeft zijn transfer te pakken. De smaakmaker van de Tricolores moest een lastige keuze maken tussen sc Heerenveen en FC Twente, maar verkast uiteindelijk naar de Friezen. Dat meldt het Brabants Dagblad. Door de komst van Meerveld, valt de naam van Isaac Babadi af in het Abe Lenstra Stadion.

Meerveld geniet al sinds de winterstop interesse van diverse clubs uit de Eredivisie. Zo wilde Feyenoord hem dolgraag in de winterse transferperiode inlijven, maar een transfer bleef uit. Na de degradatie van Willem II gingen Heerenveen en Twente met elkaar de strijd aan om de handtekening van de gewilde middenvelder.

Nu meldt het Brabants Dagblad dat de 22-jarige Meerveld definitief vertrekt naar SC Heerenveen. Na vier seizoenen trekt de smaakmaker van de Tricolores de deur achter zich dicht. De deal is het afgelopen etmaal in een stroomversnelling gekomen. De transfer wordt na het weekend afgerond en gecommuniceerd, zodra de medische keuring is afgerond.

Meerveld zit in het Keuken Kampioen Divisie-duel van Willem II met FC Eindhoven waarschijnlijk ook niet meer bij de selectie. Heerenveen betaalt niet de hoofdprijs voor de middenvelder, die zelf dolgraag wilde vertrekken. Doordat Meerveld naar alle waarschijnlijk de overstap naar het Abe Lenstra gaat maken, leggen de Friezen de komst van Babadi naast zich neer.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/16 ... maakt.html
Het lijkt erop dat ie gaat komen dus en geen Babadi.
1896
Nieuw talent

Bericht door 1896 »

Fladian schreef: 16-08-2025 11:50 Het lijkt erop dat ie gaat komen dus en geen Babadi.
Jullie gaan hier echt heel veel plezier aan beleven. Meerveld op 10 is een aanwinst voor iedere club onder de top 3
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Ik lees ook van Willem II supporters dat het een voetballer is die bij tegenslag als eerste zijn hoofd laat hangen. Hoop tocht echt dat dit er uit gaat.. Ik zit niet op een tweede Thom Haye te wachten.
Spijt heb je morgen maar!
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Ebiede schreef: 16-08-2025 14:46 Ik lees ook van Willem II supporters dat het een voetballer is die bij tegenslag als eerste zijn hoofd laat hangen. Hoop tocht echt dat dit er uit gaat.. Ik zit niet op een tweede Thom Haye te wachten.
Hopelijk kan hij zich wat optrekken aan de spelers om zich heen, er staat wel wat ervaring achter hem op het middenveld.
1896
Nieuw talent

Bericht door 1896 »

Vrieskist schreef: 16-08-2025 15:54 Hopelijk kan hij zich wat optrekken aan de spelers om zich heen, er staat wel wat ervaring achter hem op het middenveld.
Het is geen kartrekker en als het tegen zit dan is het wel iemand die sneller zijn kop laat hangen. Vaak is dit als dat bij hemzelf niet gaat zoals hij wil dat t gaat. Niet perse als het met het team niet lukt. Jongen verwacht veel van zichzelf
SuperFrysk
Wereldspeler

Mocht Linday of Brouwers nog vertrekken, nu of in de winter, moet je zo snel mogelijk die Gibson Yah van Volendam ophalen. Wat een heerlijke speler.
Plaats reactie