Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Sido1920
Jeugdspeler

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Bericht door Sido1920 »

vlqrt schreef: 22-05-2025 21:24 Haha, voor hetzelfde tekent hij bij AZ 🙈

Wij zijn vast niet goed genoeg
Ik verwacht niet dat een club als AZ op Ihattaren zit te wachten eigenlijk.
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Bij Odense BK hebben ze een hele aardige spits lopen, Luca Kjerrumgaard. Kwam hem vanavond tegen op Flashscore en heb eens wat beelden bekeken. Dat ziet er echt veelbelovend uit. Waarschijnlijk niet meer haalbaar voor ons maar het is de laatste jaren vaker gelukt met grote talenten uit Scandinavië.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Ik zou Branderhorst graag willen als keeper. Nog 1 jaar contract bij Utrecht en deed het goed bij Fortuna. Sparta schijnt ook interesse te hebben.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

zweed1 schreef: 24-05-2025 13:49 Ik zou Branderhorst graag willen als keeper. Nog 1 jaar contract bij Utrecht en deed het goed bij Fortuna. Sparta schijnt ook interesse te hebben.
Persoonlijk vond ik Branderhorst ook een goede indruk maken toen hij bij NEC keepte. Inmiddels wel al 31 jaar oud, al is dat voor een keeper relatief jonger dan voor een gewone speler.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Geruchten gaan dat Ihattaren naar FC Groningen gaat, als ze er met RKC uit gaan komen in elk geval. Ihattaren heeft bij RKC samengewerkt met Mohammed Allach, die de overstap naar Groningen recent ook heeft gemaakt. Lijkt me voor Ihattaren een belangrijke reden dat hij iemand daar treft die hij vertrouwd en vertrouwen in hem heeft.

Bij Heerenveen had hij wat dat betreft ook opnieuw moeten beginnen, wat ook risico met zich meebrengt gezien zijn achtergrond.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Ihattaren is natuurlijk wel een soort speler wat we enorm missen, een beetje creativiteit namelijk. Veldman had het over een buitenspeler die ook eventueel op het middenveld voor creativiteit zou kunnen zorgen, zou die daar Ihattaren mee bedoeld hebben en zou die daarom bij onze wedstrijd aanwezig zijn geweest?

Aan de andere kant; hij is nog veel te zwaar en ik ben het wel een beetje zat om niet afgetrainde spelers in ons shirt te zien.

Als je Omroep Abe moet geloven dan komt die jongen van De Graafschap en die Griekse linksback van Almere City. Ook is er een Pool nadrukkelijk in de belangstelling.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

SuperFrysk schreef: 25-05-2025 09:22 Ihattaren is natuurlijk wel een soort speler wat we enorm missen, een beetje creativiteit namelijk. Veldman had het over een buitenspeler die ook eventueel op het middenveld voor creativiteit zou kunnen zorgen, zou die daar Ihattaren mee bedoeld hebben en zou die daarom bij onze wedstrijd aanwezig zijn geweest?

Aan de andere kant; hij is nog veel te zwaar en ik ben het wel een beetje zat om niet afgetrainde spelers in ons shirt te zien.

Als je Omroep Abe moet geloven dan komt die jongen van De Graafschap en die Griekse linksback van Almere City. Ook is er een Pool nadrukkelijk in de belangstelling.
Niet aan beginnen, geen betrouwbare jongen. Als het hem straks weer wat gaat tegenstaan is hij binnen no time weer terug bij af. En in Groningen voetballen is voor veel jongens een "cultuur" shock. Neem Brian Linssen als voorbeeld.
SuperFrysk
Wereldspeler

Volgens de sportcast was Ihattaren wel gespot in Heerenveen (?), maar volgens Veldman is er niet met hem gesproken.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Kenneth Paal is transfervrij. Misschien een optie om die 'hele goede linkback' te zijn waar Veldman het over had. Hij zal denk ik wel iets moeten inleveren qua salaris, dus dat zal het ook weer lastig maken.
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

Ik denk wat te hoog gegrepen, maar je zou ervaltijd een telefoontje aan kunnen wagen.
Maar ik denk dat Twente ook weer aan zal kloppen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
SuperFrysk
Wereldspeler

Ik zag op FO dat scouts van SC Heerenveen bij Norrköping waren geweest. Nu zat ik even op transfermarkt te kijken, en daar springt één speler er echt uit: de IJslandse linksbuiten Ísak Andri Sigurgeirsson. In 11 wedstrijden dit seizoen heeft hij 2 goals en 5 assists. Vorig jaar speelde hij volgens Transfermarkt voornamelijk als linksmidden, wat minder goede statistieken opleverde. Als je alleen zijn wedstrijden als linksbuiten meetelt, komt hij uit op 12 goals en 19 assists in 45 wedstrijden. Niet verkeerd en met nog anderhalf jaar contract zou hij haalbaar moeten zijn.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

SuperFrysk schreef: 30-05-2025 13:24 Ik zag op FO dat scouts van SC Heerenveen bij Norrköping waren geweest. Nu zat ik even op transfermarkt te kijken, en daar springt één speler er echt uit: de IJslandse linksbuiten Ísak Andri Sigurgeirsson. In 11 wedstrijden dit seizoen heeft hij 2 goals en 5 assists. Vorig jaar speelde hij volgens Transfermarkt voornamelijk als linksmidden, wat minder goede statistieken opleverde. Als je alleen zijn wedstrijden als linksbuiten meetelt, komt hij uit op 12 goals en 19 assists in 45 wedstrijden. Niet verkeerd en met nog anderhalf jaar contract zou hij haalbaar moeten zijn.
Volgens mij hebben ze de spits van de tegenstander Gais bekeken, nu Zweeds topscorer.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

zweed1 schreef: 31-05-2025 09:16 Volgens mij hebben ze de spits van de tegenstander Gais bekeken, nu Zweeds topscorer.
Dat lijkt me sterk.

Non-EU
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Het salarisbudget gaat wel weer omhoog, dus wellicht wil men voor een topper weer een niet-EU salaris neertellen, net als bij Ejuke.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

NAC heeft serieuze belangstelling voor Margaret van RKC. Die naam is rondom Heerenveen ook regelmatig genoemd. Een jongen die niet piepjong meer is, goede statistieken wist te behalen bij een degradant en het ons 2x heel erg lastig maakte.

Persoonlijk staat deze jongen hoog op mijn lijstje als echte aanvallende versterking aan de linkerkant. Hij is geen traditionele linksbuiten die stijf aan de lijn blijft overigens.

Ik hoop dat we niet stil zitten...
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Otsje P schreef: 01-06-2025 14:46 NAC heeft serieuze belangstelling voor Margaret van RKC. Die naam is rondom Heerenveen ook regelmatig genoemd. Een jongen die niet piepjong meer is, goede statistieken wist te behalen bij een degradant en het ons 2x heel erg lastig maakte.

Persoonlijk staat deze jongen hoog op mijn lijstje als echte aanvallende versterking aan de linkerkant. Hij is geen traditionele linksbuiten die stijf aan de lijn blijft overigens.

Ik hoop dat we niet stil zitten...
Eens moeten ze snel werk van maken.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Ik verwacht dat er nog wel grotere clubs voor hem gaan komen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Ibrahim Diabate, huidig topscorer van Zweden is geen optie. Heeft een niet EU-salaris (610.000), dus te duur
Margaret van RKC staat wel op de lijst. Veel concurrentie van andere clubs, maar Heerenveen twijfelt ook hij wel een echte Heerenveen-vleugelspeler is

Bron: Johan Hansma, sportcast Omrop Fryslan
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Als ze openlijk aan Margaret twijfelen (wat betreft positie weliswaar) dan denk ik niet dat hij nog een serieuze kandidaat is, ook gezien het feit dat ze niet voor het eerst zeggen dat er veel concurrentie voor hem is. Dan zijn ze gewoon al bezig met andere kandidaten en is dit naar buiten toe/in de media een mooie afleiding.
Hayeto
Jeugdspeler

Bericht door Hayeto »

Namedroppings:
Lequincio Zeefuik. Lijkt me achter Parrot en Meerdink geen kans te krijgen.
David Min. Zelfde verhaal bij fc Utrecht
RBbuiten: Jahnoah Markelo/Derensili Sanches Fernandes wellicht?
SuperFrysk
Wereldspeler

Hoe vonden jullie de reactie van Hansma op Ihattaren in de Sportcast?
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

SuperFrysk schreef: 03-06-2025 10:59 Hoe vonden jullie de reactie van Hansma op Ihattaren in de Sportcast?
Weer ongelofelijk dat ze er overheen praten.
Leuk programma, maar zo af en toe een ergernis hoe ze bepaalde onderwerpen afkappen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
SuperFrysk
Wereldspeler

BakCristian schreef: 03-06-2025 13:32 Weer ongelofelijk dat ze er overheen praten.
Leuk programma, maar zo af en toe een ergernis hoe ze bepaalde onderwerpen afkappen.
Ihattaren was de enige naam waarop Hansma anders reageerde. En daarna werd er inderdaad overheen gepraat. Ik vond het best opvallend.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Heb het nog even opgezocht, het stukje over Ihattaren staat hierboven. Wel opvallend inderdaad dat ze dan zo weer naar een ander onderwerp gaan, terwijl hier doorvragen inderdaad logischer was geweest.

Persoonlijk verwacht ik niet dat we met Ihattaren in zee zullen gaan, los nog van de vraag hoeveel RKC voor hem wil ontvangen. Hij zal niet gratis zijn en ik vraag me af in hoeverre hij écht de top nog wil halen. Het is wel een type-Alen Halilovic, een speler die het vooral moet hebben van zijn momenten aan de bal. Daar moet je een andere speler bijna voor opofferen als het gaat om verdedigende inzet. Ik denk niet dat een Hansma of Veldman daar blij van wordt.
SuperFrysk
Wereldspeler

Ik zou het ook niet logisch vinden, maar Hansma ging in op iedere naam en benoemde de twijfel. Bij Ihattaren vond ik hem tot zover ik kan beoordelen terughoudender.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Wellicht te vaag om in "Aanvallers (geruchten in de media)" te posten maar:

En als reactie op die post plaatst de goed ingevoerde WFCGroningen dit:

Verder volgt Pihlström ook geen spelers van onze selectie, dus ook geen landgenoot als Linday.

Ben benieuwd!
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Wie is Elias Pihlström; Zweeds supertalent op weg naar Ajax?

D Ajax lijkt zijn vizier gericht te hebben op de Zweedse vleugelaanvaller Elias Pihlström, zo meldt het Zweedse medium Fotboll Direkt. Hoofdscout Kelvin de Lang heeft zelfs al contact gezocht met Degerfors IF, de club waarvoor de jonge Pihlström momenteel speelt. Toch zullen de Amsterdammers flinke concurrentie moeten overwinnen om het achttienjarige talent binnen te halen. Ook diverse Zweedse clubs en het Italiaanse Bologna houden hem nauwlettend in de gaten.

Wie is Elias Pihlström? De naam Elias Pihlström klinkt misschien nog onbekend voor de meeste Nederlandse voetbalfans, maar in Zweden wordt de linksbuiten beschouwd als een veelbelovend talent. Pihlström speelt op achttienjarige leeftijd in de Superettan, het tweede niveau van Zweden, voor Degerfors IF. Met een totaal van één doelpunt en vier assists in 26 wedstrijden laat hij nu al zien dat hij zich goed weet te manifesteren op het veld. Zijn snelheid, techniek en overzicht maken hem een waardevolle speler, en het is duidelijk dat scouts uit heel Europa dit opmerken. Naast Ajax hebben ook clubs als Malmö FF en IK Sirius uit Zweden interesse getoond, wat het voor Ajax niet makkelijk zal maken om de jonge aanvaller naar Amsterdam te halen. Actiebeelden van Elias Pihlström, in dienst van Degerfors IF en op de radar van Ajax Ajax in concurrentiestrijd met Europese clubs Ajax heeft de afgelopen jaren een reputatie opgebouwd voor het aantrekken van jonge talenten, vaak uit binnen- en buitenland. Met de komst van Pihlström zou Ajax wederom inzetten op een strategische versterking voor de toekomst.

Toch is het binnenhalen van de Zweedse vleugelspeler allesbehalve zeker. Naast Ajax, dat zich via Kelvin de Lang al officieel heeft gemeld in Zweden, zijn ook Bologna uit Italië en Zweedse topclubs geïnteresseerd in de diensten van Pihlström. Degerfors, de huidige club van Pihlström, speelt een rol in deze onderhandelingen. De club lijkt bereid te zijn om mee te werken aan een transfer, maar houdt ook een verlenging van het contract van de vleugelaanvaller open. Hierdoor is het voor Pihlström mogelijk om langer bij Degerfors te blijven en zich verder te ontwikkelen in een vertrouwde omgeving. Het is dus afwachten of hij de overstap naar een grotere competitie aandurft of kiest voor extra tijd in Zweden.

Waarom is Pihlström een interesante optie voor Ajax? Ajax staat bekend om zijn nadruk op aanvallend voetbal en zoekt constant naar jonge, dynamische spelers die snel kunnen schakelen en ruimtes creëren. Pihlström zou goed in dit profiel passen. Zijn snelheid en beweeglijkheid langs de linkerflank sluiten aan bij de speelstijl die Ajax hanteert, waarin vleugelspelers veel vrijheid krijgen om acties te maken en doelkansen te creëren. Ajax zoekt continu naar versterkingen die op termijn kunnen doorstromen naar het eerste elftal, en met zijn leeftijd en ervaring zou Pihlström een goede aanwinst kunnen zijn voor zowel het tweede als het eerste elftal. Daarnaast is er de financiële factor. De geschatte transfersom voor Pihlström ligt tussen de 12 en 15 miljoen Zweedse kronen, wat neerkomt op ongeveer 1 tot 1,3 miljoen euro. Voor Ajax is dit een relatief lage investering vergeleken met andere potentiële aanwinsten. De Amsterdammers hebben in het verleden laten zien succesvol te kunnen zijn met vergelijkbare aankopen, waarbij spelers vaak later voor veel hogere bedragen werden doorverkocht. Het financiële plaatje maakt het voor Ajax dus aantrekkelijk om in Pihlström te investeren.

Pihlström’s contract bij Degerfors: Blijven of gaan? De jonge Pihlström heeft momenteel een contract dat hem tot eind 2026 verbindt aan Degerfors IF. Toch staat hij open voor een mogelijke overstap, al heeft hij zijn club gevraagd om de tijd om over zijn opties na te denken. Met de interesse van diverse clubs op tafel, wil Pihlström rustig beslissen over zijn toekomst. Een mogelijke verlenging bij Degerfors behoort ook nog tot de opties, wat de onderhandelingspositie van zijn club versterkt. Mocht hij blijven, kan hij zichzelf in alle rust verder ontwikkelen. Aan de andere kant biedt een overstap naar Ajax hem een kans om in een Europese topcompetitie te spelen en te groeien in een omgeving waar talentontwikkeling centraal staat. De komende weken zullen voor Pihlström cruciaal zijn in het maken van deze beslissing. Degerfors lijkt in elk geval open te staan voor een mogelijke transfer, maar het blijft de vraag of de jonge speler bereid is om nu al de stap naar het buitenland te maken. Wat is de kans op een transfer? Een definitieve transfer naar Ajax hangt af van verschillende factoren. Enerzijds is er de concurrentie van andere clubs die mogelijk bereid zijn meer te betalen. Daarnaast speelt het persoonlijk belang van Pihlström een rol: hij moet het vertrouwen hebben dat hij zich in Nederland verder kan ontwikkelen. Gezien het feit dat Ajax regelmatig jonge talenten een kans geeft in het eerste team, zou de Amsterdamse club een aantrekkelijke optie kunnen zijn. Daarnaast hebben de Amsterdammers al bewezen dat zij Zweedse talenten met succes kunnen begeleiden. Denk bijvoorbeeld aan spelers als Zlatan Ibrahimović en recentere voorbeelden als Viktor Fischer. Dit soort voorbeelden kunnen Pihlström mogelijk overtuigen dat Ajax de juiste stap is voor zijn carrière.

Welke clubs hebben nog meer interesse in Pihlström? Het is niet alleen Ajax dat de Zweedse vleugelspeler op de radar heeft. De Zweedse clubs Malmö FF en IK Sirius zouden ook interesse hebben in Pihlström, waardoor een transfer binnen Zweden mogelijk aantrekkelijk kan lijken voor de speler. Vooral Malmö, als een van de grootste en meest succesvolle clubs in Zweden, zou een kanshebber kunnen zijn. Zij bieden Pihlström een stap hogerop in zijn eigen land en een vertrouwde omgeving, wat een aantrekkelijk alternatief kan zijn voor een transfer naar het buitenland. Ook Bologna, een club uit de Italiaanse Serie A, wordt genoemd als mogelijke bestemming voor Pihlström. Voor de jonge Zweed zou de Serie A een grote stap zijn, maar Bologna biedt wel een kans om zich in een grote competitie te bewijzen. Toch kan de overgang naar Italië een risico vormen gezien de cultuur- en taalverschillen. Ajax biedt in dit geval wellicht een gulden middenweg: een stap naar een Europese topcompetitie, maar met een club die bekendstaat om zijn zorgvuldige begeleiding van jonge buitenlandse talenten.

Wat zijn Pihlström's sterkste kwaliteiten?
Snelheid: Pihlström heeft een natuurlijke snelheid die hem een gevaar maakt aan de linkerflank.
Techniek: Zijn balbeheersing en techniek maken hem sterk in één-tegen-één-situaties.
Overzicht: Ondanks zijn jonge leeftijd laat hij zien dat hij kansen goed kan inschatten en creëren voor zijn teamgenoten.
Aanpassingsvermogen: Pihlström heeft zich snel aangepast aan het niveau in de Superettan en toont daarmee zijn leercapaciteit.
Spijt heb je morgen maar!
SuperFrysk
Wereldspeler

Dubbel gevoel, blijkbaar een toptalent maar nog maar 18 jaar en zijn statistieken zijn gemiddeld (overigens wel knap voor een 18-jarige).
Toch denk ik dat we een linksbuiten nodig hebben die er direct zal staan, en kan je dat verwachten van een 19 jarige uit een vreemd land?
Hij speelt bij Degefors ook nooit 90 minuten, vaak word die na 60-70 eraf gehaald en soms zelfs ingevallen. De twee doelpunten die die maakte was als invaller tegen hetzelfde team (Häcken).

Als back-up voor de linksbuiten zou hij perfect zijn, maar ik hoop niet als eerste linksbuiten.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Even in het Degerfors forum https://www.svenskafans.com/fotboll/lag/degerfors/forum gedoken en gezocht op Pihlström. Onderstaand een opsomming van de laatste reacties waar zijn naam in voorkwam. Tja, zeg het maar. Grilligheid past bij z'n jonge leeftijd. Maar om hem als eerste linksbuiten te halen is wellicht risicovol.

04-06-2025
Terwijl er geruchten gaan dat we Emmanuel Onotu willen kopen, begint Pihlström Heerenveen te volgen op Instagram.
Interessant. Ik heb het gevoel dat hij ergens anders met zijn hoofd zit. Dus een uitverkoop deze zomer is misschien toch wel een goed idee. Wat is een redelijk bedrag? Het voelt alsof hij misschien niet zo aantrekkelijk is, gezien zijn middelmatige prestaties.
Kijk je naar zijn recente prestaties, dan is hij op dit moment nog geen vijf miljoen waard. Tenzij hij om een of andere reden bewust gas terugneemt?
01-06-2025 t/m 20-05-2025
Ik heb de eerste helft opnieuw bekeken en speciaal gelet op Pihlström. Als ik even kritisch mag zijn: het lijkt alsof een perfect kapsel belangrijker is dan zijn prestatie op het veld. Natuurlijk, als je bij Jong Zweden speelt, hoor je zo'n één-op-één-kans af te maken. Maar mijn kritiek gaat vooral over zijn lakse inzet. Van druk zetten was nauwelijks sprake. Meestal liep hij erbij in wandeltempo. Ja, hij is nog jong, maar met deze instelling zet hij een veelbelovende carrière op het spel. Geen topclub die hierin geïnteresseerd is. Op dit moment is hij zeker geen speler van tien miljoen (Kronen) waard.
Pihlström is nog niet klaar om te starten. Te veel jongensvoetbal, vooral verdedigend.
Veel foute beslissingen in de twee doelpunten op rij. Het begint met Pihlström z'n foute beslissingen (die vaak in de wedstrijd gebeurden)
Nee.. het zal Pihlström duur komen te staan ​​om stil te staan, naar de bal te schreeuwen en met zijn armen te zwaaien, in plaats van maximaal de diepte in te gaan. Hij krijgt de bal en staat dan stil en schiet met één been.. counter en doelpunt voor Hammarby. Zo'n saaie afronding kun je daar niet verdragen. Beter dat hij 40 meter over het doel schiet dan dan dat hij op de eerste verdediger blijft steken. Pihlström is zo ontzettend overschat.. hij moet me dit seizoen het tegendeel bewijzen.
Iedereen die Pihlström bekritiseert, moet even gaan zitten en ademhalen. Hij is 18 jaar en heeft vier wedstrijden in de Allsvenskan en tien in de Superettan gespeeld. Hij scoorde 2+7 in de Superettan en heeft al twee doelpunten in de Allsvenskan gescoord. Misschien heeft hij zijn hoofd een paar keer te laag gehouden en te veel geduwd in de basis, maar de wissels zagen er over het algemeen erg goed uit? En in de voorbereiding dook hij naar voren en was hij vaak de beste van het team. Onlangs, tegen Blåvitt, begon hij zelfs een beetje te rennen zoals C Ronaldo, en daar kun je wel een beetje over zeuren, maar zolang hij maar goed op snelheid komt, is het waarschijnlijk goed. Maar geef die jongen nu wat tijd, hij is een verdomd goede basisspeler.
Pihlström is geweldig, maar een beetje op zijn gemak (?), werkt vaak te hard en wil te veel in het middenveld komen en rommelen in plaats van aan de rand te blijven.
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Dat is ook de situatie waarin wij als club zitten, wij kunnen niet zomaar een gearriveerde speler van 22/23 jaar halen. Wij moeten het hebben van talenten die zich bij ons doorontwikkelen tot een bovengemiddelde Eredivisie speler. Mocht er interesse zijn in deze speler dan voor 4/5 jaar vastleggen. Dan hoeft hij er in het eerste jaar nog niet meteen te staan. Desnoods huur je nog een extra linksbuiten van een Europese (sub)topclub die waarmee je dat eerste jaar kan overbruggen.
Plaats reactie