Goed aanvalsspel is effectief aanvalsspel wat uiteindelijk resulteert in goals. Met spelers die gedurende hun carrière eens één seizoen uitblonken gaatbadfrisianboy schreef: ↑16-03-2025 13:20 Zet Foppe de Haan een seizoen voor de ploeg en je zult zien dat we opeens wel tot goed aanvalsspel komen.
ook Foppe geen effectief aanvalsspel realiseren. Dát is waar het grootste probleem ligt. Pas als er spelers voorin lopen waarvan de anderen denken speel die bal maar en het is een goal dan zal er veel meer vertrouwen in het team groeien. Nu is het spelen op balbezit in het kader van 'als wij de bal hebben kan de tegenstander niet scoren' en verder is het God zegene de greep. Het is niet voor niets dat die ene ex-trainer dit seizoen toch van het super aanvallende voetbal afstapte omdat het maar bar weinig resultaat opleverde. Met het stuk over postbodevoetbal waar Foppe zo'n hekel aan had ben ik het wel met je eens. Maar ook daarin heb ik mijn twijfels of spelers dat wel beter kunnen. Veel dingen kun je trainen, maar (spel)inzicht hoort daar m.i niet bij. Als dat ontbreekt duurt het in ieder geval langer dan een spelersloopbaan om het een beetje goed te ontwikkelen.