15-03-2025 sc Heerenveen - Heracles Almelo (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Mackan68
Forumicoon

Re: 15-03-2025 sc Heerenveen - Heracles Almelo, 21:00 uur

Bericht door Mackan68 »

badfrisianboy schreef: 16-03-2025 13:20 Zet Foppe de Haan een seizoen voor de ploeg en je zult zien dat we opeens wel tot goed aanvalsspel komen.
Goed aanvalsspel is effectief aanvalsspel wat uiteindelijk resulteert in goals. Met spelers die gedurende hun carrière eens één seizoen uitblonken gaat
ook Foppe geen effectief aanvalsspel realiseren. Dát is waar het grootste probleem ligt. Pas als er spelers voorin lopen waarvan de anderen denken speel die bal maar en het is een goal dan zal er veel meer vertrouwen in het team groeien. Nu is het spelen op balbezit in het kader van 'als wij de bal hebben kan de tegenstander niet scoren' en verder is het God zegene de greep. Het is niet voor niets dat die ene ex-trainer dit seizoen toch van het super aanvallende voetbal afstapte omdat het maar bar weinig resultaat opleverde. Met het stuk over postbodevoetbal waar Foppe zo'n hekel aan had ben ik het wel met je eens. Maar ook daarin heb ik mijn twijfels of spelers dat wel beter kunnen. Veel dingen kun je trainen, maar (spel)inzicht hoort daar m.i niet bij. Als dat ontbreekt duurt het in ieder geval langer dan een spelersloopbaan om het een beetje goed te ontwikkelen.
RvP, het waren 10 .... maanden
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

SuperFrysk schreef: 16-03-2025 12:43 En nog even iets waar ik me echt kapot aan erger: de spelhervattingen van Köhlert. Gisteren een vrije trap op een prachtige positie, en dan eindigt die in de muur.
Was dit die ene in de 2de helft waarbij er ook iemand van Heracles achter de muur lag?, aan die vrije trap heb ik mij in ieder geval kapot geërgerd want er ligt iemand achter de muur en dan wordt er een lage bal geschoten.......dat kon dus nooit lukken aangezien er iemand lag dus al had de muur hoog genoeg gesprongen.....er lag iemand op de grond achter!!! Onbegrijpelijk, echt....

En dan continu dat ritueel met die handdoek terwijl hij de bal amper in de 16 gooit waar uiteindelijk ook nooit iets uitkomt om over de hoekschoppen inderdaad nog maar te zwijgen. Er moet veel meer afwisseling komen, ook qua spelers die een ingooi of hoekschop nemen.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Afgelopen zaterdag gelaten het stadion verlaten. Bekruipt mij steeds meer een gevoel van 'dit is het maximale' en was daardoor niet teleurgesteld. Tevreden over de werkethiek t.o.v. PSV uit. Paar punten over zaterdag in zoverre het nog in m'n geheugen zit.

Noppert - Vrij kansloos bij de 0-1. Verder degelijk. Voetballend wel eens gelukkiger gezien.

Braude - By far de man van de wedstrijd. Zowel met links als rechts comfortabel en is een meerwaarde aan het worden. Enorme longinhoud en combineert dat met steeds de goede kleur te vinden.
Kersten - Zie hier simpelweg geen profvoetballer in. Voetballend traag. Te ver van Hornkamp af om de bal te blokken bij de 0-1. Doorselecteren (Ekdal die nu bij de buren staat zou perfect passen maar schier onhaalbaar. Blijft de vraag waarom wij in vredesnaam voor De Wijs en Petrov zijn gegaan afgelopen winter maar oké).
Hopland - Prima, gewoon weer degelijk. Meerwaarde in het elftal.
Köhlert - Leuk die vrije trappen aan het einde van de warming-up maar ik zie daar toch weinig resultaat van tijdens de wedstrijden. Verder door z'n drive een prima assist.

Van Ee - Werkte weer ontzettend hard. Maar goed, blijf erbij dat het voetballend niveau (onderkant) KKD is.
Linday - Werkte (ook) weer ontzettend hard. Altijd laten staan. Wellicht de bal iets sneller doorspelen maar nu al zo belangrijk voor dit elftal.
Smans - Werkte (ook) weer ontzettend hard. Zoals hierboven ook al benoemd is soms iets te hard wellicht. Ook de balaannames moeten echt beter. Maar zeer talentvol en gaan we nog van genieten.

Alireza - Uitstekende opening voorafgaand aan de 1-1. Daar bleef het ook wel bij, verontrustend dat je dan wel 90 minuten mag blijven staan.
Lukovic - Onzichtbaar en voetballend ondermaats. Maar goed, 19 jaar en net een paar maanden in een vreemd land. Kan je hem, mijns inziens, niet echt kwalijk nemen.
Sebaoui - Voor zijn doen een redelijke pot. Blijft magertjes maar goed, het is niet beter.
Abenello
Selectiespeler

Re: 15-03-2025 sc Heerenveen - Heracles Almelo (1-1)

Bericht door Abenello »

Ergens mag je blij zijn dat alle drie de aanvallers + Nunnely er volgend seizoen niet meer bij zijn. Je hebt wel alvast Trenskow - Nicolaescu/Rallis - Gürbüz vastliggen en Kirayno Schaken komt er aan. Op alle drie posities nog een nieuwkomer en dan ben je een heel eind.

Je doet Kersten echt wel tekort, die speelde tegen AZ erg sterk.
Rdv
Jeugdspeler

Bericht door Rdv »

Kersten had niet zijn beste wedstrijd qua opbouw maar werd door Andries ook een paar keer in de kleine ruimte lastig aangespeeld. Dan is zijn handelingssnelheid beperkt.

Hij voorkwam met zijn snelheid wel dat Heracles uit counters gevaarlijk kon worden, dat deed hij prima.
CJunior
Bankzitter

Bericht door CJunior »

Abenello schreef: 17-03-2025 13:35 Ergens mag je blij zijn dat alle drie de aanvallers + Nunnely er volgend seizoen niet meer bij zijn. Je hebt wel alvast Trenskow - Nicolaescu/Rallis - Gürbüz vastliggen en Kirayno Schaken komt er aan. Op alle drie posities nog een nieuwkomer en dan ben je een heel eind.

Je doet Kersten echt wel tekort, die speelde tegen AZ erg sterk.
Als we officieel veilig zijn, kunnen we inderdaad met perspectief en een schone lei voor Hansma vooruit kijken naar volgend seizoen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Poke schreef: 17-03-2025 11:51 Was dit die ene in de 2de helft waarbij er ook iemand van Heracles achter de muur lag?, aan die vrije trap heb ik mij in ieder geval kapot geërgerd want er ligt iemand achter de muur en dan wordt er een lage bal geschoten.......dat kon dus nooit lukken aangezien er iemand lag dus al had de muur hoog genoeg gesprongen.....er lag iemand op de grond achter!!! Onbegrijpelijk, echt...
Die inderdaad, als je dan weet dat Smans in een oefenwedstrijd zo'n bal erin pegelde, dan kan ik er met mijn verstand al helemaal niet bij.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Abenello schreef: 17-03-2025 13:35 Je doet Kersten echt wel tekort, die speelde tegen AZ erg sterk.
Het zal aan mij liggen, maar op basis waarvan hebben spelers als Jahanbakhsh, Kersten en Köhlert zoveel krediet bij supporters?
Dat terwijl andere spelers, zoals Nicolaescu en Sebaoui, keihard afgerekend worden op hun fouten.

Sebaoui is dan geen topper gebleken, maar hoe weinig Jahanbakhsh al brengt in de laatste 3-4 wedstrijden is echt om te huilen.
Kersten is aan de bal echt een drama, en dat weten tegenstanders ook. Vandaar dat hij continu in de opbouw wordt vrijgelaten. En verdedigend wil hij nog wel eens op een meter dekken.

En Köhlert? Ik heb het wel eens vaker benoemd: verdedigend is hij veel te kwetsbaar, hij is vaak op cruciale momenten weg, en opbouwend komt hij veel te veel aan de bal – en dat is niet zijn kracht.

Sebaoui werkt zich echt de pleuris, mist kwaliteit, dat is duidelijk, maar er komt wel regelmatig gevaar van hem. Hij heeft een goed schot en een goede techniek, al zit het hem vaak ook niet mee. Ik denk dat hij momenteel de beste optie is die we hebben. Ik heb begrepen dat Gürbüz van origine op rechtsvoor speelt; ik zou wel eens willen beginnen met Sebaoui op links en Gürbüz op rechts.

En dan Nico. We klagen allemaal over het scorend vermogen in ons team. Je hebt een extreem koele afmaker in je team en die zet je vervolgens op de bank omdat hij moeite heeft met het meevoetballen en drukzetten. Hoeveel aanvallers bij ons hadden die ene kans tegen PSV op de keeper of naast geschoten? Zo'n Nico had tegen Heracles 10 minuten nodig om twee kansen voor zichzelf te creëren. Ik blijf het roepen: stel hem een heel seizoen op en, mits fit, maakt hij 15 goals.

En dan huur je vervolgens Lukovic, die in mijn ogen een vrij vergelijkbaar type is als Nicolaescu, maar misschien voetballend nog wel minder. En dan komt Rallis helemaal niet meer in het hele circus voor.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

SuperFrysk schreef: 17-03-2025 14:27 Het zal aan mij liggen, maar op basis waarvan hebben spelers als Jahanbakhsh, Kersten en Köhlert zoveel krediet bij supporters?
Dat terwijl andere spelers, zoals Nicolaescu en Sebaoui, keihard afgerekend worden op hun fouten.

Sebaoui is dan geen topper gebleken, maar hoe weinig Jahanbakhsh al brengt in de laatste 3-4 wedstrijden is echt om te huilen.
Kersten is aan de bal echt een drama, en dat weten tegenstanders ook. Vandaar dat hij continu in de opbouw wordt vrijgelaten. En verdedigend wil hij nog wel eens op een meter dekken.

En Köhlert? Ik heb het wel eens vaker benoemd: verdedigend is hij veel te kwetsbaar, hij is vaak op cruciale momenten weg, en opbouwend komt hij veel te veel aan de bal – en dat is niet zijn kracht.

Sebaoui werkt zich echt de pleuris, mist kwaliteit, dat is duidelijk, maar er komt wel regelmatig gevaar van hem. Hij heeft een goed schot en een goede techniek, al zit het hem vaak ook niet mee. Ik denk dat hij momenteel de beste optie is die we hebben. Ik heb begrepen dat Gürbüz van origine op rechtsvoor speelt; ik zou wel eens willen beginnen met Sebaoui op links en Gürbüz op rechts.

En dan Nico. We klagen allemaal over het scorend vermogen in ons team. Je hebt een extreem koele afmaker in je team en die zet je vervolgens op de bank omdat hij moeite heeft met het meevoetballen en drukzetten. Hoeveel aanvallers bij ons hadden die ene kans tegen PSV op de keeper of naast geschoten? Zo'n Nico had tegen Heracles 10 minuten nodig om twee kansen voor zichzelf te creëren. Ik blijf het roepen: stel hem een heel seizoen op en, mits fit, maakt hij 15 goals.

En dan huur je vervolgens Lukovic, die in mijn ogen een vrij vergelijkbaar type is als Nicolaescu, maar misschien voetballend nog wel minder. En dan komt Rallis helemaal niet meer in het hele circus voor.
Veel goede punten die je hier maakt. Enige uitzondering die ik zie is Kohlert. Hij heeft zijn zwaktes op lb, niet raar omdat hij een aanvaller was, maar wat is ons alternatief?

De huur van Sebaoui is ongelukkig geweest, omdat er niet uitgekomen is wat er in zit. Hij werkt wel hard en is de laatste wedstrijden beter in vorm. Hebben we heel hard nodig. Hem laten staan en Gurbuz en later Trenskow is de weg. Jahanbaks gaat in de zomer ook weg, en voegt weinig toe de laatste weken.

Qua spitsen, waarom is Lukovic gehaald en speelt hij elke week? Je hebt twee smaken imo, of een speler opstellen die goals kan maken, of een speler opstellen die het team helpt in druk zetten en in balbezit. Beide van deze opties is hij niet.
Plaats reactie