Was niet echt jaloers op Seuntjes, die vond ik niet echt goed spelen. Ik heb meer het idee dat we de slag op het middenveld hebben verloren waar het de mannen tegen de jongens was.Demster schreef: ↑26-01-2025 00:53 Het verschil tussen spelopvatting kon niet groter op een veld. Waar Groningen liever een Seuntjens haalt (die zou hier niet eens op de shortlist van de laatste 100 zou staan voor linksbuiten) kiezen wij liever voor frêle buitenspelers. Win je de oorlog niet mee in dit soort wedstrijden.
Nee, dit wordt billenknijpen tot de 34 punten binnen zijn.
25-01-2025: FC Groningen - sc Heerenveen (1-0)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Re: 25-01-2025: FC Groningen - sc Heerenveen (1-0)
Het is maar een spelletje
-
- Selectiespeler
Ik zie weer heel kreten als strijd, passie, inzet en beleving voorbij komen. Zoals ik wel vaker aangeef, denk ik dat dit niet echt het probleem is. Ik vond nou niet dat we op dit mentale vlak compleet werden afgetroefd. Twee dingen die wel opvallen zijn:
- een stuk duelkracht, waardoor we onvoldoende weten te winnen tegen elftallen die het vooral van hun fysieke spel moeten hebben. En inzet/passie breng je ook mee zoveel. Als je niet goed voetbalt, heb je hier geen zak aan. Zie Smans. Dan kom je op het tweede punt.
- aanvallende kwaliteiten; we hebben best veel de bal, maar doen daarin voorin echt veel te weinig. Vanuit onze vleugels komt echt heel weinig, waardoor onze spitsen ook op een eiland staan. Middenveld idem dito. Ik vind mensen vrij mild voor Rallis, maar die maakt het ook niet echt beter.
In de vorige jaren hadden we altijd wel één of twee spelers in de voorhoede die dat konden. Vorig jaar Sahraoui, daarvoor Sarr samen met van Hooijdonk en in een verder verleden natuurlijk spelers als Assaidi, Narsingh, etc. Dat soort spelers missen we mijns inziens. Als je dat voorin meer hebt, ben ik ervan overtuigd dat je zo'n wedstrijd tegen Groningen wint. Want Groningen was, ondanks de 3 punten, ook gewoon heel erg matig. Creëren wel iets meer dan ons, maar ook dat was bar slecht.
- een stuk duelkracht, waardoor we onvoldoende weten te winnen tegen elftallen die het vooral van hun fysieke spel moeten hebben. En inzet/passie breng je ook mee zoveel. Als je niet goed voetbalt, heb je hier geen zak aan. Zie Smans. Dan kom je op het tweede punt.
- aanvallende kwaliteiten; we hebben best veel de bal, maar doen daarin voorin echt veel te weinig. Vanuit onze vleugels komt echt heel weinig, waardoor onze spitsen ook op een eiland staan. Middenveld idem dito. Ik vind mensen vrij mild voor Rallis, maar die maakt het ook niet echt beter.
In de vorige jaren hadden we altijd wel één of twee spelers in de voorhoede die dat konden. Vorig jaar Sahraoui, daarvoor Sarr samen met van Hooijdonk en in een verder verleden natuurlijk spelers als Assaidi, Narsingh, etc. Dat soort spelers missen we mijns inziens. Als je dat voorin meer hebt, ben ik ervan overtuigd dat je zo'n wedstrijd tegen Groningen wint. Want Groningen was, ondanks de 3 punten, ook gewoon heel erg matig. Creëren wel iets meer dan ons, maar ook dat was bar slecht.
-
- Wereldspeler
Als een ploeg tegen ons lange ballen / alles of niets gaat spelen dan zijn we gelijk in paniek en ligt de bal er zoals tegen Willem II al binnen 3 minuten pompen in. Tegen Quick Boys gaat van Persie zelfs de keeper wisselen omdat de tegenstander een 'lange jongen' inbrengt. En wat doen we zelf? Een 'lange jongen' inzetten en daar niets mee doen. Train daar dan eens op. Tegenstander vastzetten en de ballen diagonaal inbrengen. Krijg je een counter om de oren dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Maar train nu eens op zo'n scenario van alles of niets, een op een, lange ballen. Onder van Wonderen hadden we ook nooit een slotoffensief of plan B terwijl dat als wij voorstaan en de tegenstander dat gaan doen en bij ons vrijwel altijd de paniek toeslaat.
-
- Bankzitter
Kersten kent de woorden uitstappen en blokken niet. Die goal, wat een gebrek aan wilskracht bij hem. Dat vind ik typerend voor deze ploeg.
Komt bij dat onze vleugelspitsen niemand voorbij komen, geen actie hebben. En we een spits hebben die lang het niveau niet heeft.
Dus scoren wordt lastig. Zo gaan wij rap richting degradatiestreep, want hoe moeten wij nog punten gaan halen?
En dat tegen dit Groningen, wat er helemaal niks van kan!
Komt bij dat onze vleugelspitsen niemand voorbij komen, geen actie hebben. En we een spits hebben die lang het niveau niet heeft.
Dus scoren wordt lastig. Zo gaan wij rap richting degradatiestreep, want hoe moeten wij nog punten gaan halen?
En dat tegen dit Groningen, wat er helemaal niks van kan!
-
Verified
- Forumicoon
We hebben 21 goals gemaakt in 20 wedstrijden, waarvan 8 tegen NAC, dus 13 goals in de andere 18 wedstrijden. Heerenveen-onwaardig
Dan is de vraag, waar ligt het probleem ? De spits, de vleugels, de aanvoer, de 10-positie, de tactiek ?
Dan is de vraag, waar ligt het probleem ? De spits, de vleugels, de aanvoer, de 10-positie, de tactiek ?
-
- Bankzitter
Trainer?
Persoonlijk vind ik het steeds moeilijker om het maar als een spelletje te blijven zien. Ik geef mijn zuurverdiende geld uit aan deze club. Reis met ze mee in mijn eigen tijd, zing me de longen uit het lijf. En dit is dan wat je ervoor terug krijgt. Het verbaast mij dat het stadion nog steeds elke keer zo vol zit en er zal wel echt wat moeten gebeuren wil je dit ook zo houden.
Terugkijkend op de wedstrijd. Niks aan deze hele pot was derby waardig. Van beide kanten was het echt heel slap en slecht. Groningen had het geluk dat de goal viel. Maar dan moet je als trainer het om kunnen draaien en ik heb niet het idee dat v Persie dat kan. Zal aan de ervaring liggen. Maar moet je dat als club willen, dat zoals al vaker hier is gezegd je je club als proefkonijn laat gebruiken door een nieuwe trainer.
En neem deze reactie niet al te serieus, ik ben gewoon zuur omdat we weer uitgerekend tegen Groningen de puntendokter spelen. De passie en beleving die het publiek geeft zit niet op lijn met wat de spelers op het veld laten zien. En dat knaagt..
-
- Selectiespeler
Nog steeds bloedchagrijnig van gister. Dat je verliest van een Groningen dat goed voetbal laat zien en ons machteloos laat; vrede mee. Maar verliezen van een tegenstander die er eigenlijk ook helemaal geen donder van kan en daartegen zelf niks kunnen creëren: onaanvaardbaar.
Het ontbeert ons aan spelers die wanneer het niet lukt via plan A het gogme hebben om plan B uit te voeren. Gister stond De Wijs in de punt; wat doen wij? Achterin rondtikken en onszelf weer in de problemen brengen. Onverklaarbaar.
Verder missen wij karakters. Maar goed; dat zeggen de verschillende trainers al ruim 10 jaar. Hoe is het mogelijk dat Van Wonderen de spelers wel raakt bij Schalke 04? Hoe is het mogelijk dat Simonis er bij Go Ahead wel een onverzettelijke machine van kan maken?
Zo kan ik nog wel 20 alinea’s vullen over gister, maar goed… nog 14 wedstrijdjes en dat zit het seizoen er weer op voor de grijze muis van de eredivisie. Bizar dat het publiek voor deze selectie blijft toestromen.
Het ontbeert ons aan spelers die wanneer het niet lukt via plan A het gogme hebben om plan B uit te voeren. Gister stond De Wijs in de punt; wat doen wij? Achterin rondtikken en onszelf weer in de problemen brengen. Onverklaarbaar.
Verder missen wij karakters. Maar goed; dat zeggen de verschillende trainers al ruim 10 jaar. Hoe is het mogelijk dat Van Wonderen de spelers wel raakt bij Schalke 04? Hoe is het mogelijk dat Simonis er bij Go Ahead wel een onverzettelijke machine van kan maken?
Zo kan ik nog wel 20 alinea’s vullen over gister, maar goed… nog 14 wedstrijdjes en dat zit het seizoen er weer op voor de grijze muis van de eredivisie. Bizar dat het publiek voor deze selectie blijft toestromen.
- Satyr
- Superster
Sparta en RKC winnen ook, dus helemaal klote.
Of zijn er nog optimisten die serieus naar boven blijven kijken
Of zijn er nog optimisten die serieus naar boven blijven kijken

-
- Superster
https://www.ad.nl/voetbal/fc-groningen- ... ~a4176538/
Sommige dingen gaan boven rivaliteit, sterkte voor de familie
Sommige dingen gaan boven rivaliteit, sterkte voor de familie
-
- Wereldspeler
Ja ik, als je van Fortuna wint sta je al op een play off plek. En de lat mag wel hoog worden gelegd, leg je de lat laag, dan is alles ook wel goed immers de ambitie wordt wel gehaald.
-
Verified
- Wereldspeler
Ja, ik! Je wint een paar keer je verliest een paar keer en uiteindelijk rolt er wat uit. Alsof RKC, Sparta, Almere, Groningen etc. alles gaan winnen de hele tijd. Kom op zeg. De pot van zaterdag was een typische 0-0 en Groningen wint 'm toevallig voor het eerst in 7 jaar omdat Kersten die bal ongelukkig tegen z'n been krijgt.
-
- Forumicoon
Dat is te yemakkelijk. Wij scoren amper. En daarom gaan wij het heel moelijk krijgen. Erin blijven is het belangrijkste.
-
- Nieuw talent
Word roeien met de riemen die we hebben, mogen gewoon erg blij wezen als we er in blijven.
-
- Jeugdspeler
We blijven er echt wel in. Als je van PSV kan winnen dan kan je van iedereen winnen. Het heeft puur met instelling te maken.
Daar schort het nu nog teveel aan. Als Van Persie het voor elkaar kan krijgen om elke wedstrijd de beuk erin te gooien dan pakken we nog zat punten.
Neem bv de Eagles, zijn voetballend echt niet beter dan ons maar zij hebben allemaal een goede mentaliteit. Vechten voor elke meter. Dat moet bij ons ook.
Daar schort het nu nog teveel aan. Als Van Persie het voor elkaar kan krijgen om elke wedstrijd de beuk erin te gooien dan pakken we nog zat punten.
Neem bv de Eagles, zijn voetballend echt niet beter dan ons maar zij hebben allemaal een goede mentaliteit. Vechten voor elke meter. Dat moet bij ons ook.
-
- Selectiespeler
Dat maakt het des te interessanter waarom het een Simonis (samen met Kees) niet lukte om dat de afgelopen 2 jaar bij ons te bewerkstelligen.Barrybladblazer schreef: ↑28-01-2025 21:32 We blijven er echt wel in. Als je van PSV kan winnen dan kan je van iedereen winnen. Het heeft puur met instelling te maken.
-
- Superster
Valt wel mee. Eagles is op mentaliteit gescout en spelen daar ook op. Wij scouten op kwaliteit en potentie, en hebben niet zozeer de selectie om op mentaliteit te spelen. Onze pieken zijn hoger en dalen zijn lager.
-
- Superster
Belangrijker, ons gemiddelde is lager … al zijn onze verkopen over het algemeen weer hoger.fuotbalgek schreef: ↑30-01-2025 00:27 Valt wel mee. Eagles is op mentaliteit gescout en spelen daar ook op. Wij scouten op kwaliteit en potentie, en hebben niet zozeer de selectie om op mentaliteit te spelen. Onze pieken zijn hoger en dalen zijn lager.
Groningen heeft gewoon alles in zich om een vechtploeg te zijn, dat is een kwaliteit. Ik zou het niet erg vinden om 1 of 2 van dat soort jongens in de 0loeg te hebben om de kar te trekken wanneer het moet.