06-10-2024: sc Heerenveen - PEC Zwolle (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

hm.dr88_2023
Bankzitter

Re: 06-10-2024: sc Heerenveen - PEC Zwolle (14:30 uur)

Bericht door hm.dr88_2023 »

Als je wint heb je vrienden…..Wie kent het liedje niet. De afgelopen thuiswedstrijden waren wat mij betreft een feestje. En vandaag….. heb ik mij behoorlijk geërgerd. Niet aan wat er op het veld gebeurde. Want daar kon ik nog wel begrip voor opbrengen.

Maar aan de wijze waarop een deel van de toeschouwers weer in de “zeur”modus terecht kwam. Of dit nou met leeftijd te maken heeft, ik hoop het niet, want dan loop ik ook een verhoogd risico. Of misschien het feit dat we in de maatschappij al jarenlang als consumenten zijn behandeld en ons ook zo zijn gaan gedragen. Wie zal het zeggen. Maar het ergert mij. Natuurlijk mag je zo nu en dan best wel kritisch zijn. Maar als we het niveautje VI van Derksen & co moeten imiteren, dan laat ik dat aan mij voorbij gaan.

Afgeven en zeuren lijkt een soort levensbestemming voor sommigen te zijn. Alleen heren, want bij dames zie ik dit toch echt veel minder, wat je geeft krijg je in veelvoud terug. Je wordt er niet gelukkiger door.

Jammer dat in de tweede helft niet naar Nieuw Noord gespeeld werd. Je ziet de enorme invloed van sfeer door deze supporters op het spel van de spelers. Eerlijk is eerlijk, iedereen loopt zich het schompes. Er waren momenten dat er echt leuke dingen te zien waren. Alleen als je 90 minuten het “spektakel” van de vijf minuten-samenvatting van studio sport wilt zien, forget it. Er zijn natuurlijk dingen die beter kunnen. Er zijn soms teleurstellende acties.

Maar we hebben hier potverdikke een team staan een aantal enorm jonge gasten die echt soms laten zien dat ze tot veel in staat zijn. Het positivisme dat Van Persie de afgelopen weken heeft ingebracht was hartverwarmend. Misschien wel een beetje te veel van het goede maar in ieder geval voldoende om weer trots te zijn op wat er gebeurde in en rond het veld. Ik hoop voor de komende tijd dat een aantal van ons toch meer credits kan geven aan een jong team in ontwikkeling.

Zo, dit was mijn stukje “zeur”modus van vandaag. Ik zet hem weer uit.
Ik wens jullie een fijne week.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

vincentdelbos schreef: 06-10-2024 21:58 Hard gestreden, vechtlust, etc., dat zijn van die containerbegrippen die niet heel veel zeggen. Wat mij meer opviel is dat Zwolle wat eenvoudiger de vrije man wist te vinden op het middenveld. Bij Heerenveen ging dat deel moeizamer. Ik zag ze juist wel veel lopen en hun man opzoeken, maar als Zwolle steeds een vrije man heeft, loop je een slag in de rondte. Ik kreeg het gevoel dat Zwolle daar te vaak een overtalsituatie had. En als je dan ook slordig bent aan de bal, dan wordt het heel lastig. Even terug naar de tekentafel :)
Precies en dan wordt het interessant. Namli werd veel vrijgelaten en moest in onze linkerzone opgepakt worden door vaak Pawel.

Dan moet je in omschakelmoment naar balbezit steeds middenvelder vrij hebben. Die hadden we ook wel, maar de bal werd of niet, of niet direct genoeg gegeven.

Daarnaast was Olsson net als tegen Heracles weer niet best. En de Conde van de voorbereiding hebben we ook niet meer gezien. Wat dat betreft goede hoop op de verhalen over linday.

In algemene zin moeten we directer spelen door de pass vooruit te geven als de ruimte er nog ligt, het was te vaak even breed of terug waarna Zwolle de organisatie weer kon herstellen.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

hm.dr88_2023 schreef: 06-10-2024 23:35 Als je wint heb je vrienden…..Wie kent het liedje niet. De afgelopen thuiswedstrijden waren wat mij betreft een feestje. En vandaag….. heb ik mij behoorlijk geërgerd. Niet aan wat er op het veld gebeurde. Want daar kon ik nog wel begrip voor opbrengen.

Maar aan de wijze waarop een deel van de toeschouwers weer in de “zeur”modus terecht kwam. Of dit nou met leeftijd te maken heeft, ik hoop het niet, want dan loop ik ook een verhoogd risico. Of misschien het feit dat we in de maatschappij al jarenlang als consumenten zijn behandeld en ons ook zo zijn gaan gedragen. Wie zal het zeggen. Maar het ergert mij. Natuurlijk mag je zo nu en dan best wel kritisch zijn. Maar als we het niveautje VI van Derksen & co moeten imiteren, dan laat ik dat aan mij voorbij gaan.

Afgeven en zeuren lijkt een soort levensbestemming voor sommigen te zijn. Alleen heren, want bij dames zie ik dit toch echt veel minder, wat je geeft krijg je in veelvoud terug. Je wordt er niet gelukkiger door.

Jammer dat in de tweede helft niet naar Nieuw Noord gespeeld werd. Je ziet de enorme invloed van sfeer door deze supporters op het spel van de spelers. Eerlijk is eerlijk, iedereen loopt zich het schompes. Er waren momenten dat er echt leuke dingen te zien waren. Alleen als je 90 minuten het “spektakel” van de vijf minuten-samenvatting van studio sport wilt zien, forget it. Er zijn natuurlijk dingen die beter kunnen. Er zijn soms teleurstellende acties.

Maar we hebben hier potverdikke een team staan een aantal enorm jonge gasten die echt soms laten zien dat ze tot veel in staat zijn. Het positivisme dat Van Persie de afgelopen weken heeft ingebracht was hartverwarmend. Misschien wel een beetje te veel van het goede maar in ieder geval voldoende om weer trots te zijn op wat er gebeurde in en rond het veld. Ik hoop voor de komende tijd dat een aantal van ons toch meer credits kan geven aan een jong team in ontwikkeling.

Zo, dit was mijn stukje “zeur”modus van vandaag. Ik zet hem weer uit.
Ik wens jullie een fijne week.
Dan kan het zijn dat dit verschilt per vak, waar ik zit (vak 20) was er geen wanklank te horen. Lekker in het zonnetje … het is absoluut geen sfeervak maar er was geen afgeef sfeertje waarbij alles werd afgebrand.
Het is maar een spelletje
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Teleurgesteld gisteren. Eerste helft was het nog wat. Tweede was bagger. Van beide kanten trouwens.
Wéér uit!!!!
Rokkenjager
Nieuw talent

Bericht door Rokkenjager »

Zonder al te veel zeuren denk ik dat teleurgesteld het juiste woord is.
Tot een volgende keer.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

In de wat rustigere vakken (ik zit zelf ook in 27) is het meer een reactie op wat er op het veld gebeurd. Daar kan je wat van vinden, maar gister gebeurde er op het veld niet veel. Op het laatst gebeurde er wat met Karslbak en Nunnely en dan hoor je toch wel het publiek op zuid, de wil was er wel, maar er gebeurde te weinig.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

hm.dr88_2023 schreef: 06-10-2024 23:35 Maar aan de wijze waarop een deel van de toeschouwers weer in de “zeur”modus terecht kwam. Of dit nou met leeftijd te maken heeft, ik hoop het niet, want dan loop ik ook een verhoogd risico. Of misschien het feit dat we in de maatschappij al jarenlang als consumenten zijn behandeld en ons ook zo zijn gaan gedragen. Wie zal het zeggen. Maar het ergert mij. Natuurlijk mag je zo nu en dan best wel kritisch zijn. Maar als we het niveautje VI van Derksen & co moeten imiteren, dan laat ik dat aan mij voorbij gaan.
Ik sta Noord. Feit was dat er gewoon in de 2e helft amper wat gebeurde en het heel slordig was. Dan word het stil, lijkt mij logisch. Vrij weinig gezeur gehoord, was gewoon een slechte wedstrijd.
Plaats reactie