22-09-2024: sc Heerenveen - FC Groningen (2-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Vrieskist
Verified
Beheerder

Re: 22-09-2024: sc Heerenveen - FC Groningen (12.15 uur)

Bericht door Vrieskist »

Marça schreef: 23-09-2024 09:08 Nog even over wat er op het veld gebeurde: het was jammer dat we niet een derde of vierde konden maken. Vooral ook omdat dit terecht was geweest gezien het spelbeeld. Er werden in elk geval genoeg kansen gecreëerd dus daar lag het niet aan!

Er werd ons sowieso ook een 100% penalty ontnomen in de extra tijd van de tweede helft. Ik zag het voor mijn ogen gebeuren en Trenskow werd gewoon onderuit getikt, die Groninger heeft de bal totaal niet geraakt. Ik denk dat de VAR al het gevoel had dat hij teveel zijn stempel had gedrukt, maar ook de assistent-scheidsrechter had er uitstekend zicht op. Het maakt nu niet meer uit, maar was wel een opvallend moment.

Verder grote complimenten voor Hopland, Bochniewicz, Van Ee en Nicolaescu. Er waren ook genoeg anderen die het uitstekend deden (Trenskow, Köhlert, Brouwers, bijv.) maar van dit drietal was het verschil met eerder dit seizoen erg groot. Karlsbakk daarentegen...
Die penal zag ik ook in de samenvatting, heel raar dat die niet gegeven is.
Daarna gaat hun keeper ook nog even verhaal halen bij Trenskow, lekkere vent is dat ook trouwens. Maakte na zijn "blessure" eerste helft ook nog wat fijne gebaren naar ons achter de goal.
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Vrieskist schreef: 23-09-2024 09:28 Die penal zag ik ook in de samenvatting, heel raar dat die niet gegeven is.
Daarna gaat hun keeper ook nog even verhaal halen bij Trenskow, lekkere vent is dat ook trouwens. Maakte na zijn "blessure" eerste helft ook nog wat fijne gebaren naar ons achter de goal.
Na de wedstrijd, toen hij naar z'n goal liep om z'n spullen te halen, had hij ook erggg last van jeuk in z'n schaamstreek en moest dat tonen aan Noord haha... :D
vincentdelbos
Selectiespeler

Bericht door vincentdelbos »

Vrieskist schreef: 23-09-2024 09:28 Die penal zag ik ook in de samenvatting, heel raar dat die niet gegeven is.
Volgens mij kun je dat redelijk eenvoudig ondervangen. Tijdens een behandeling blijft iedereen gewoon in het veld en de trainer in zijn vak. Iets schreeuwen prima, dat gebeurt gedurende een wedstrijd ook, maar verder niets.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

vincentdelbos schreef: 23-09-2024 10:05 Volgens mij kun je dat redelijk eenvoudig ondervangen. Tijdens een behandeling blijft iedereen gewoon in het veld en de trainer in zijn vak. Iets schreeuwen prima, dat gebeurt gedurende een wedstrijd ook, maar verder niets.
Ja, dat dacht ik ook al aan, verbieden dat iedereen naar de zijlijn gaat.
Al hielp het Groningen achteraf ook helemaal niet gelukkig.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Dat is nog het mooiste; al die trucjes, maniertjes en gemeen spel. En het heeft ze niets gebracht, ze zijn van het veld geblazen.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Driemaal is scheepsrecht schreef: 23-09-2024 09:30 Na de wedstrijd, toen hij naar z'n goal liep om z'n spullen te halen, had hij ook erggg last van jeuk in z'n schaamstreek en moest dat tonen aan Noord haha... :D
Vaessen is toch ook gewoon een nare gastert. Snap dat gedrag niet, tijdens de wedstrijd vervelend. Na de wedstrijd ook nog wat provoceren terwijl je met 0 punten naar huis gaat.
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Marça schreef: 23-09-2024 09:08 Er werd ons sowieso ook een 100% penalty ontnomen in de extra tijd van de tweede helft. Ik zag het voor mijn ogen gebeuren en Trenskow werd gewoon onderuit getikt, die Groninger heeft de bal totaal niet geraakt. Ik denk dat de VAR al het gevoel had dat hij teveel zijn stempel had gedrukt, maar ook de assistent-scheidsrechter had er uitstekend zicht op. Het maakt nu niet meer uit, maar was wel een opvallend moment.
Dat was eigenlijk niks, ik had de luxe van 4 herhalingen thuis. Als je die tegen had gekregen was je kwaad geweest.
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Josh van Fusion Josh was vrijdag bij Dordrecht, zaterdag bij Roda - MVV en gisteren bij ons.

zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Satyr schreef: 23-09-2024 16:23 Josh van Fusion Josh was vrijdag bij Dordrecht, zaterdag bij Roda - MVV en gisteren bij ons.

Leuk !
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Na het zien van de beelden denk ik dat het uitvak volgende keer weer leeg gaat blijven.

Zonde dat 3 van deze kneuzen het voor 1.197 anderen verpestten. Wat hebben ze straks? Een levenslang stadionverbod en een strafblad (al is de kans redelijk groot dat men die al had)

Stakkers
Het is maar een spelletje
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

vlqrt schreef: 23-09-2024 21:17
Zonde dat 3 van deze kneuzen het voor 1.197 anderen verpestten. Wat hebben ze straks? Een levenslang stadionverbod en een strafblad (al is de kans redelijk groot dat men die al had)

Stakkers
En daarom denk ik dat het geen gevolgen zal hebben. De kneuzen zijn gepakt, de politie en de clubs weten wie ze zijn en als het nodig is worden ze aansprakelijk gesteld voor schade. Ik denk dat de volgende keer het vak weer vol is.
Wéér uit!!!!
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Wat je nog wel kan krijgen, is dat de burgemeester zich ermee gaat bemoeien, al is er buiten het stadion niks gebeurd deze keer toch?
Rokkenjager
Nieuw talent

Bericht door Rokkenjager »

Vrieskist schreef: 24-09-2024 11:33 Wat je nog wel kan krijgen, is dat de burgemeester zich ermee gaat bemoeien, al is er buiten het stadion niks gebeurd deze keer toch?
Buiten heeft er niks afgespeeld tussen heerenveen en groningen supporters, alleen het uitbreken van deze 2 "supporters" in het stadion, Zo zijn er in totaal 5 mensen opgepakt maar deze delicten waren allemaal in het stadion zelf.
Tot een volgende keer.
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

Wij verloren met 9-1 bij AZ.
De uitslag doet het niet blijken, maar wij hebben tijdens die wedstrijd een grotere aanspraak op een overwinning gehad dan dat Groningen zondag bij ons ook maar enige aanspraak heeft gemaakt.
We hebben ze afgelopen zondag met ons veldspel totaal overklast.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
hm.dr88_2023
Bankzitter

Bericht door hm.dr88_2023 »

Dit resultaat kwam niet ongelegen. Na AZ en Twente was de euforie die in de eerste weken leek te zijn ontstaan bij media en supporters, nog sneller verdwenen dan dat het gekomen was. Iets met te voet en te paard of zoiets.

In ieder geval was Groningen de vierde wedstrijd van het seizoen dat ik het stadion met heel goed gevoel verliet. De wedstrijd tegen Rayo Vallecano, tweede helft Utrecht, NAC en Groningen resulteerde in een beleving die ervoor zorgde dat je direct alweer uitkeek naar de volgende wedstrijd. En dat gevoel was ik alweer een hele tijd kwijt.

De ongelofelijke interactie tussen wat er op het veld gebeurt en wat op de tribunes afspeelt, is wel heel bijzonder. De afgelopen vijftien jaar heb ik niet meegemaakt dat deze wisselwerking zo intens was. De wijze waarop er een team staat in plaats van elf spelers is wat mij betreft ook zeer opvallend. Het collectieve ‘elkaar iets gunnen’ is duidelijk waarneembaar.
Het lijkt me ook de enige oplossing voor een club als Heerenveel om als collectief de prestatie neer te zetten. Met hier en daar een pareltje dat zo nu en dan schittert binnen de teamprestatie. Ook dat is wel eens anders geweest.

Succes, kent vele vaders…..hoed u voor valse profeten.

De komende weken zullen de verwachtingen hoog zijn en ook dat heeft invloed op hoe mensen zich gaan gedragen. Als tegenstanders zich volledig gaat richten op de spelstijl van Heerenveen, zal het natuurlijk niet altijd even gemakkelijk zijn.
Voorlopig is het gewoon: Genieten! (met een hoofdletter).
Carpe Diem
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Wéér uit!!!!
Plaats reactie