03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

Wat gaan we doen in Almere?

Winnen
7
50%
Gelijkspelen
3
21%
Verliezen
4
29%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2095
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (1-1)

Bericht door Marça »

Na de afdroogpartij tegen PSV wachten ons dit seizoen nog drie duels, waarbij er nog altijd kans is om de play-offs te halen. Of het terecht zou zijn als we dat halen is een tweede, maar je moet in beginsel altijd uitgaan van het hoogst haalbare - en dat is de negende plek!

Eerstvolgende duel is tegen Almere City op vrijdag 3 mei, 20:00 uur. Eerder dit seizoen wonnen we redelijk makkelijk van ze in het Abe Lenstra Stadion, maar Almere is een lastige ploeg om te bespelen. De laatste negen duels wisten ze niet meer te winnen (3 nederlagen, 6x gelijk) maar ondertussen staan ze nog altijd maar drie punten onder ons. Een gelijkspel lijkt wat dat betreft een logische uitslag.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Vrieskist »

Mag toch hopen dat er een reactie komt vanuit het team tegen Almere na de oorwassing tegen PSV.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2095
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Marça »

Bij onze eerste officiële wedstrijd in Almere ook een eerste kennismaking met Martijn Vos (29) als scheidsrechter. Hij floot dit seizoen twee keer eerder in de Eredivisie, waaronder een duel van Almere (0-1 zege bij PEC Zwolle). Heeft in de KKD wel al ruim 70 duels geleid en daarin volgens mij geen rare dingen gedaan.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15959
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Heerenveen rules »

Laten we hopen dat we de PO niet halen. Dan worden deze groep en staf ook nog beloond voor een waardeloos seizoen. Maar tiende worden en einde seizoen. De supporters verdienen het zeker, die hebben dit slappe elftal wekelijks gesteund. Maar deze passieloze groep mag zich achter de oren krabben.
Van heel veel spelers afscheid nemen en opnieuw beginnen.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Heerenveen rules schreef: 01-05-2024 08:13 Laten we hopen dat we de PO niet halen. Dan worden deze groep en staf ook nog beloond voor een waardeloos seizoen. Maar tiende worden en einde seizoen. De supporters verdienen het zeker, die hebben dit slappe elftal wekelijks gesteund. Maar deze passieloze groep mag zich achter de oren krabben.
Van heel veel spelers afscheid nemen en opnieuw beginnen.
Als het kan moet je er altijd voor gaan, tuurlijk hebben ze gefaald maar stel je wint perongeluk twee keer dan sta je zomaar in Europa. Nooit opgeven
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1384
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Kaz_SCH »

Heerenveen rules schreef: 01-05-2024 08:13 Laten we hopen dat we de PO niet halen. Dan worden deze groep en staf ook nog beloond voor een waardeloos seizoen. Maar tiende worden en einde seizoen. De supporters verdienen het zeker, die hebben dit slappe elftal wekelijks gesteund. Maar deze passieloze groep mag zich achter de oren krabben.
Van heel veel spelers afscheid nemen en opnieuw beginnen.
Op zich ben ik het wel met je eens, maar voor de club is het financieel, qua uitstraling, qua alles veel beter om wél die Play Offs te halen. 8e of 10e maakt de komende 10 seizoenen uit voor de TV-geld verdeling, dat is echt niet niks.

Daarnaast kun je ook zeggen: Laat ze nog maar 2 weken langer werken voor ze op hun 'welverdiende' vakantie gaan.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2095
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Marça »

Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2095
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Marça »



Noppert voor Van der Hart
Sahraoui voor Nunnely
Nicolaescu voor Van Amersfoort

Wellicht Van Ottele voor Bochniewicz?

Voor de rest denk ik niet dat je er op vooruit gaat met een Van Ee of Webster op het middenveld ipv Haye of Olsson.
Gebruikersavatar
Pibe
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-04-2024 14:43

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Pibe »

Vanavond moet er gewonnen worden anders hoeven we alleen nog maar naar beneden te kijken. De wijzigingen stemmen mij hoopvol en ben daarnaast ook wel benieuwd naar Simonis. Ik las op X dat Van Ottele ook zal gaan beginnen. We zullen het straks zien.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7735
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Feanfan 1 »

Pibe schreef: 03-05-2024 18:25 Vanavond moet er gewonnen worden anders hoeven we alleen nog maar naar beneden te kijken. De wijzigingen stemmen mij hoopvol en ben daarnaast ook wel benieuwd naar Simonis. Ik las op X dat Van Ottele ook zal gaan beginnen. We zullen het straks zien.
Wijzigingen stemmen je hoopvol en dan Van Ottele in de basis ? Ik weet nog niet wat de opstelling is, maar Van Ottele kost je sowieso een tegengoal
Gebruikersavatar
Pibe
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-04-2024 14:43

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Pibe »

Feanfan 1 schreef: 03-05-2024 18:33 Wijzigingen stemmen je hoopvol en dan Van Ottele in de basis ? Ik weet nog niet wat de opstelling is, maar Van Ottele kost je sowieso een tegengoal
Klopt, Van Amersfoort en Nunnely heb ik inmiddels wel gezien en Noppert in vorm is beter dan Van der Hart. Van Ottele zou ook niet mijn keuze zijn geweest, maar ik ben liever optimistisch dan dat ik vooraf onheil voorspel.
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 90
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door AMDJ »

Van Ottele, Nunnely en gewoon weer Pelle. Niet de wijzigingen waar ik op had gehoopt.
Gebruikersavatar
Pibe
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-04-2024 14:43

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Pibe »

Pibe schreef: 03-05-2024 18:59 Klopt, Van Amersfoort en Nunnely heb ik inmiddels wel gezien en Noppert in vorm is beter dan Van der Hart. Van Ottele zou ook niet mijn keuze zijn geweest, maar ik ben liever optimistisch dan dat ik vooraf onheil voorspel.
Die spelen dus toch. Dit wordt geheid 3-0…
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6262
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Ebiede »

Tsjonge jonguh.. wat een niveau!
Spijt heb je morgen maar!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7735
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Feanfan 1 »

Elke tegenstander die tegen Almere City speelt "klaagt" dat ze totaal niet voetballen en veel de lange bal spelen.
Dan verwacht ik niet van dit niveauloze Heerenveen dat ze Almere wel even wegspelen
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2513
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Jazz »

Puntendokter is weer wakker?
Heerenveen fan in Leiden
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7735
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Feanfan 1 »

Snap niet wat mensen in die Olsson zien. Als ik 5 meter ruimte om me heen heb kan ik ook alles, maar bij beetje druk raakt ie direct de bal kwijt. Oud wijf is het met zijn snorretje
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6262
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Ebiede »

Er helemaal niets aan willen doen.. Wat een schande dit! Totaal geen beleving, geen knokkers, er zit helemaal niks in!
Spijt heb je morgen maar!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Joucke »

Spelers die ik volgend seizoen wel weer zou willen zien:
- Noppert
- Braude (vanwege karakter en inzet)
- Köhlert (idem)
- Brouwers
- Sahraoui
- Nicolaescu

Afscheid nemen van:
- Van Beek
- Bochniewicz
- Van Ottele
- Haye
- Nunnely
- Wålemark (einde huur)
- Van Amersfoort
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef: 03-05-2024 21:13 Snap niet wat mensen in die Olsson zien. Als ik 5 meter ruimte om me heen heb kan ik ook alles, maar bij beetje druk raakt ie direct de bal kwijt. Oud wijf is het met zijn snorretje
Vind Olsson juist èèn van de lichtpuntjes van dit seizoen. Wordt volgens mij ook alom benoemd door zij die er verstand van moeten hebben. Probleem is meer dat het middenveld niet complementair is. En dat Haye met zijn hoofd al in Italië zit.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door fuotbalgek »

Joucke schreef: 03-05-2024 22:09 Spelers die ik volgend seizoen wel weer zou willen zien:
- Noppert
- Braude (vanwege karakter en inzet)
- Köhlert (idem)
- Brouwers
- Sahraoui
- Nicolaescu

Afscheid nemen van:
- Van Beek
- Bochniewicz
- Van Ottele
- Haye
- Nunnely
- Wålemark (einde huur)
- Van Amersfoort
Zou van Ottele wel willen behouden. Die heeft een zeer ongelukkig seizoen gehad. Echter is dat leergeld dat wij nu betalen, laten we ook de vruchten plukken daarna. Deze jongen heeft voldoende talent en we hebben met Pawel, Kersten en hem volgend seizoen weer drie opties achterin.

Ook Walemark zou ik nog wel een jaar willen proberen afhankelijk van de kosten. Hij zal niet verkocht worden na dit seizoen bij ons en ook niet aan spelen toe komen bij Feyenoord. Maar als je moet kiezen tussen door met Nunnely of Walemark dan weer ik het wel.

Heb eerder twijfel bij onze backs. Met de degradatie, en wellicht faillissement, van Vitesse is Mica Pinto een leuke aanvulling voor de lb, op rechts idealiter Sambo of Ter Avest die uit contract lopen maar waarschijnlijk niet haalbaar. Alternatief ook transfervrij kan Zeefuik zijn.

Verder vooral een goede 6 aantrekken. Als er een goede zes staat dan geeft dan ook meer ruimte aan Olsson en Brouwers.

Voorin zou ik voor nu dan Sahraoui, Nico en Walemark ideaal vinden.
Demster
Invaller
Berichten: 465
Lid geworden op: 31-05-2015 23:52

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (1-1)

Bericht door Demster »

Voor het eerst in m’n leven besloten om wat anders te gaan doen in de tweede helft. Alle emotie aangaande het voetbal is er de afgelopen twee jaar stap voor stap uitgevloeid met vandaag als grens.

Wellicht zeg ik iets raars maar ik voel jaloezie richting Groningen. Toen ze degradeerden voelde ik de ‘trots’ om als enige noordelijke ploeg in de eredivisie te bivakkeren en kon ik lachen om de degradatie in Leeuwarden en Groningen. Nu is het lachen om Cambuur nog niet vergaan maar in Groningen speelt zich nu iets af waar ik jaloers op ben. Veel jongens uit de regio/jeugd in het eerste en een spelbeleving wat ik hier ontzettend mis. Vanaf minuut één de tegenstander opjagen en, ook al loopt het voor geen meter, er alles aan doen om de punten te behalen. Wisselwerking tussen spelers en supporters is daar, dit seizoen, top.

En dan kijk ik naar de 11 van ons... Na 32 wedstrijden heeft men nog geen enkel idee van hoe we een ieder in z’n kracht kunnen laten spelen. Is er geen eenduidig plan om de tegenstander te frustreren/dwingen tot andere keuzes. Het doet allemaal maar wat en wetende dat dit team zoveel meer kan wekt louter frustratie en irritatie op.

Jaloers zijn op een KKD ploeg… zover is dit team in mijn waardering gedaald. Ik ben door dit seizoen murw gebeukt maar heb uiteraard verlengd. Hopen op betere tijden dan dit zoveelste tussenjaar. En betere tijden vertaalt zich niet met louter een hogere plek op de ranglijst maar meer in het beleven van wedstrijden.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Superfries1994 »

Feanfan 1 schreef: 03-05-2024 21:13 Snap niet wat mensen in die Olsson zien. Als ik 5 meter ruimte om me heen heb kan ik ook alles, maar bij beetje druk raakt ie direct de bal kwijt. Oud wijf is het met zijn snorretje
Tsja, dat ligt dan echt aan jou. Eén van onze beste spelers dit seizoen, maar jij begint over zijn uiterlijk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15959
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (1-1)

Bericht door Heerenveen rules »

Olsson is het zoals het hele team speelt. Aardig aan de bal maar zo slap en karakterloos. Wat een slappe hap.

Deze groep kan de laatste wedstrijden beter schriftelijk afdoen want ze hebben er al weken geen zin meer in. Ze spelen duidelijk niet met hun hart voor onze club. Het uitvak zit weer vol, maar de dames gaan er geen stap harder van lopen. Zondag verdienen ze een leeg stadion! Geen support, dat boeit ze waarschijnlijk ook niet.

Nog 180 minuten en dan is het klaar! Dat is dan weer het positieve. En dan van heel veel spelers afscheid nemen.
jorro
Invaller
Berichten: 410
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (1-1)

Bericht door jorro »

Een prestatie op zich om de play offs mis te lopen. Wat ben ik blij dat het seizoen er bijna op zit. Ik ben er echt volkomen klaar mee. Hoe kun je nu zo met je laatste kans omgaan? Met deze selectie tot deze prestatie komen is echt een schande. Wij sc Heerenveen supporters zijn heel hard toe aan goed nieuws met bijbehorende positieve energie. Te beginnen met de hopelijk spoedige bevestiging van de komst van Van Persie en het nieuws dat een fors aantal spelers met een enorme schop onder de kont het ALS mag verlaten. En ik blijf erbij, wordt het niet eens tijd dat de club gaat communiceren dat het over de volle breedte een forse tand beter kan en moet? Leuk dat we worden doodgegooid met berichten om de seizoenkaart te verlengen, maar wat berichtgeving eromheen die van enig zelfreflectief vermogen uitgaat zou ik persoonlijk wel kunnen waarderen.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (1-1)

Bericht door SuperFrysk »

Het is geen kut aan en op alle vlakken gaat het mis, met een historische thuisnederlaag als dieptepunt. Vervolgens gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.

Als we geen 9de worden en play-offs mislopen dan moet eigenlijk de gehele technische staf en onze directeur opstappen.

Want in deze matige competitie dit jaar niet de play-offs halen is echt een grote schande. En dan hebben we het nog niet eens over de manier waarop.

Maar vooralsnog ben ik een roepende in de woestijn..
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15959
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (1-1)

Bericht door Heerenveen rules »

Meedoen is belangrijker dan winnen in Heerenveen. Plek 10 is dan prima. Het zegt toch voldoende dat je na een 0-8 nederlaag vrijwel dezelfde spelers opstelt die er vervolgens weer heel weinig aan doen. Dat kan alleen in Heerenveen. Softe bende.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 03-05-2024: Almere City - sc Heerenveen (1-1)

Bericht door SuperFrysk »

Dat Haye niet gewisseld werd na 20 minuten tegen PSV en tegen Almere weer de hele wedstrijd mag spelen zegt wel genoeg.

Waar door onze laffe trainer vorig jaar Al Hajj na 20 minuten gewisseld werd tegen Ajax, beloonde die nu Haye met twee keer 90 minuten.

Ik snap niet dat ik één van de weinigen ben die zich hierover opwind. We hebben een zwaar incapabele trainer die niet consequent is in zijn beleid, een zielloos elftal en zingen het seizoen nu al 5 wedstrijden maar wat uit.

0-8 verloren van PSV, laat het nog even op je inwerken. NUL-ACHT. Met als reactie opnieuw een kutwedstrijd tegen Almere City.
Plaats reactie