pes5 schreef:...Omdat spelers zich bij ons de afgelopen jaren niet of nauwelijks hebben ontwikkeld, is er geen concrete interesse voor jongens met een aflopend contract, zoals Kongolo, Dresevic en Van Bergen.
Daarnaast lopen deze jongens straks transfervrij de deur uit en je hebt dan dus geen cash voor waardige vervangers.
Daarnaast wil je graag kwalitatief nog iets toevoegen aan de selectie, maar ook daar is geen geld voor, zolang je beste speler hier nog rondloopt.
Over de kwaliteit van deze groep, zoals het nu staat, ben ik niet per se somberder gestemd dan vorig jaar. Kijk hoe we er toen bij de eerste wedstrijd voor stonden, nu zijn we al een stuk verder.
Achterin staat het goed naar mijn mening. Mulder, Ewijk, Beek, Ottele en Kaib, vorig jaar begonnen we nog met Floranus en Woudenberg. Dresevic dus ook gewoon laten banken, van Ottele de kans geven. Zal wellicht leergeld kosten, maar Dresevic is zo nonchalant dat het je ook punten kost.
Middenveld idem voor Kongolo, niet geworden hier, banken. Veerman, Halilovic en Hajal vind ik een prima middenveld.
Voorin idem voor Van Bergen, geen restwaarde meer straks, ook lekker banken. Met zijn snelheid leuk voor het laatste halfuur. Starten met Nygren en Stefanovic hebben we meer voetballend vermogen dan vorig seizoen met vd Heide en Van Bergen.
Al kan er veel veranderen als Joey vertrekt.
Over transfers en de waarde van de selectie, er lopen inderdaad jongens gratis weg straks. We hadden deze spelers graag verkocht maar ze hebben die ontwikkeling niet (voldoende) gemaakt. Er ontstaat wel ruimte in het soelersbudget. Dan moet Ferry deze winter in Scandinavië en volgende zomer op het Europese vasteland maar eens een aantal transfervrije spelers gaan zoeken. Waren we in het verleden veel scherper op.
Kijkend naar onze situatie moet je alleen voor spelers als Joey en Tibor geld betalen, spelers als Kaib, Henk Veerman, Nygren, Van Bergen, Dresevic etc kun je net zo goed huren of uit contract binnen halen.