Uhum, hier moet ik toch wel even tegen in het geweer komen hoor. Dat Beckham na zijn transfer naar Madrid van voetballer naar merk transformeerde ben ik met je eens, maar Beckham was in zijn United jaren vooral een geweldige voetballer. Goed voorzetten is wel een understatement. David was in die jaren gewoon goed voor een goal of 15 en een assist of 25 (competitie, beker, Europees) Zijn grootste probleem was wel dat het systeem waarin hij excelleerde later steeds minder werd gebruikt. United speelde 4-4-2, met 2 spitsen en Giggs en Beckham op de flank. Bij Madrid bestond die rechtermiddenvelder rol niet echt. Ze speelden met een diepere typische buitenspeler (Figo). Zo ging het ook bij het Engelse nationale team, waar de buitenspeler steeds meer gebruikt ging worden. (Lennon, Wright-Phillips). Beckham heeft nooit de snelheid en de dribbel gehad om als diepe buitenspeler te fungeren. Hij is een ouderwetse rechtermiddenvelder. De "diva" Beckham heeft altijd mijn sympathie gehad omdat hij ook gewoon altijd keihard werkte in het veld. Bij Milan bood hij ook gewoon aan om rechtsback te spelen toen daar blessures waren. Buiten het veld een diva, in het veld op en top teamplayer.Lipton schreef: Whaha, Beckham had juist helemaal geen talent. Hij kon een bal goed aannemen en hij kon goed voorzetten. Voor de rest was het een hele matige speler.
Buitenlands voetbal
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Forumicoon
Re: Marco van Basten
-
- Forumicoon
Aha Lipton, dus als je een bal goed kan aannemen en een perfecte traptechniek hebt waarmee je gespeeld hebt bij United, Madrid, dan ben je geen talent......? Ja, jij snapt het helemaal.Lipton schreef:[Whaha, Beckham had juist helemaal geen talent. Hij kon een bal goed aannemen en hij kon goed voorzetten. Voor de rest was het een hele matige speler.

-
- Superster
Volgens mij gaat het hier over Van Basten. Maar nog even over het voorgaande, iemand die geen talent heeft kan het nooit zo ver schoppen als voetballer zoals Beckham gedaan heeft. Onmogelijk.
-
- Forumicoon
Laat ik het wat anders formuleren. Beckham (waar ik altijd fan van ben geweest) is / was echt niet zo goed als men altijd deed voorkomen. In essentie kon hij twee dingen heel goed, schieten/voorzetten en hij had een geweldige balaanamen waardoor hij vaak veel tijd wist te krijgen voor het schieten of voorzetten. Daarnaast was hij voor United en Madrid niveau een vrij matige voetballer. Hij had verders weinig techniek en hij was voor die tijd al een redelijk trage voetballer.
Voordat hij zijn debuut maakte bij United was hij al miljonair, hij heeft zich vanaf het begin omringd met kundige en handige mensen waar door hij op een geweldige manier in beeld werd gebracht. Een voorbeeld celebirty om het zomaar te zeggen.
Hij heeft zich binnen een team volgens mij ook altijd wel correct opgesteld richting spelers en staff. Niks mis mee volgens mij.
Hij ging niet naar Real om te voetballen, dat was puur PR. En hij is niet voor niets op zijn 31ste al in Amerika gaan voetballen.
Voordat hij zijn debuut maakte bij United was hij al miljonair, hij heeft zich vanaf het begin omringd met kundige en handige mensen waar door hij op een geweldige manier in beeld werd gebracht. Een voorbeeld celebirty om het zomaar te zeggen.
Hij heeft zich binnen een team volgens mij ook altijd wel correct opgesteld richting spelers en staff. Niks mis mee volgens mij.
Hij ging niet naar Real om te voetballen, dat was puur PR. En hij is niet voor niets op zijn 31ste al in Amerika gaan voetballen.
-
Verified
- Forumicoon
We dwalen ver af maar hoe deed men het dan voorkomen? Hij was een belangrijke basisspeler in het United dat op dat moment alles won wat er te winnen viel. Maar hij was verder een vrij matige voetballer? Van Nistelrooy kon alleen maar scoren, maar was verder voor United en Madrid een vrij matige voetballer. Jaap Stam kon alleen maar een man uitschakelen over de grond en door de lucht, maar was verder een vrij matige voetballer voor United.Lipton schreef:Laat ik het wat anders formuleren. Beckham (waar ik altijd fan van ben geweest) is / was echt niet zo goed als men altijd deed voorkomen. In essentie kon hij twee dingen heel goed, schieten/voorzetten en hij had een geweldige balaanamen waardoor hij vaak veel tijd wist te krijgen voor het schieten of voorzetten. Daarnaast was hij voor United en Madrid niveau een vrij matige voetballer. Hij had verders weinig techniek en hij was voor die tijd al een redelijk trage voetballer.
Hij kon geweldig schieten, voorzetten en zijn aannames waren geweldig. Maar had verder weinig techniek?? Hoeveel extra techniek had hij moeten hebben? Een Zidane wordt veelal geroemd als een van de beste spelers aller tijden, maar kon qua rendement beslist niet tippen aan Beckham in zijn United jaren. Daarmee zeg ik niet dat Beckham van het niveau Zidane was, want dat was hij lang niet. Maar een geweldige speler was het wel in zijn United tijd.
-
- Superster
Re: Buitenlands voetbal
Woorden schieten tekort, ook triest dat zo'n coach hem dan ook nog verdedigd.Katidis bekoopt Hilter-groet met levenslange schorsing
17/03/2013 13:35
Giorgos Katidis was zaterdag de grote man bij AEK Athene door tegen Veria de winnende treffer binnen te schieten (2-1). Gejuich maakte echter al snel plaats voor ontsteltenis en woede.
Nadat hij in de 84ste minuut scoorde, rende Katidis richting de zijlijn en trok hij zijn shirt uit. Vervolgens bracht hij de alom bekende Hitler-groet. Op internet kwam het de middenvelder op een storm van woedende reacties te staan.
Na afloop waste de twintigjarige Katidis zijn handen in onschuld. 'Ik ben geen fascist', liet hij zich ontvallen op Twitter. 'Ik had dit nooit in mijn hoofd gehaald als ik had geweten wat dit zou betekenen.'
Ook zijn Duitse trainer, Ewald Lienen, stond achter zijn pupil. 'Hij is nog jong en heeft helemaal geen politieke ideeën. Ik denk dat hij de groet op het internet heeft gezien zonder daadwerkelijk te weten wat het betekent. Na afloop zat hij in de kleedkamer te huilen na het zien van de reacties.'
Zijn viering is niet zonder gevolgen. De Griekse bond besloot zondag tijdens een speciaal ingelaste bijeenkomst dat Katidis nooit meer zijn land mag vertegenwoordigen. Bovendien overweegt AEK Athene het contract van de middenvelder te ontbinden.
- Voorstopper
- Superster
- Contacteer:
Waarschijnlijk de middelbare school niet afgemaakt. Triest.
Di Canio deed het ook al eens:

Di Canio deed het ook al eens:

The two most powerful warriors are patience and time.
-
Verified
- Wereldspeler
Volgens mij spoort hij lang niet, heeft volgens mij ook een tattoo op zijn buik met get rich or die trying.
Er is in Griekeland de gouden dageraad die heeft ook zulke nare trekjes.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
- Superfries1996
- Wereldspeler
Zeg gerust, gestoord.Wolliepoly schreef:Volgens mij spoort hij lang niet, heeft volgens mij ook een tattoo op zijn buik met get rich or die trying.
Enkele van de speerpunten van de partij:
- Speciale kampen voor buitenlandse misdadigers.
- Landmijnen op de Turks-Griekse grens ter voorkoming dat er illegalen het land binnenkomen.
- Verschillende politici gevangenzetten.
nou nou
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
En wat misschien nog wel zorgelijker is: Bijna 50% van de politiemensen stemde bij de laatste verkiezingen op die partij.
Corruption is everywhere, fight it!
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Sterke column van Sjoerd Mossou in het Ad:
Criminalisering van voetbalfans is begonnen bij Thatcher
Al ruim voordat Margaret Thatcher stierf op een luxe kamer van het Ritz-hotel, zongen de supporters van Liverpool een liedje. Op de melodie van 'For he's a jolly good fellow' hadden ze een eenvoudig tekstje bedacht. Die luidde: When Maggie Thatcher dies (2x), we're all having a party. (Voor iedereen met een wiskundeknobbel: 'Als Maggie Thatcher doodgaat, vieren we allemaal een feestje.')
Het liedje is onbeschaafd en ongepast, je zou het zelfs smakeloos kunnen noemen, maar geheel onbegrijpelijk is de tekst niet. Thatcher was geliefd bij de rijken en werd gehaat door de armen, dat is algemeen bekend. De arbeidersklasse kon haar bloed wel drinken - en mijnwerkers en voetbalsupporters al helemaal.
Dat had vrij veel redenen, maar om het tot voetbalsupporters te beperken is één reden genoeg: Hillsborough. Ik weet niet of u vorige week de documentaire 'Hillsborough, Never Forgotten' heeft gezien op BBC2, maar ik kan hem u van harte aanbevelen. Hij staat ook op YouTube inmiddels. De film is schrijnend, onvoorstelbaar, hartverscheurend en schandelijk tegelijk. Verplichte kost voor iedere voetballiefhebber.
De documentaire laat nog eens zien hoe de politie, overheden en politiek eensgezind samenwerkten om de schuld in de schoenen van de 96 slachtoffers te schuiven. Vervalste bewijslast, verdwenen verklaringen, leugens, machtsspelletjes, manipulatie; alles tezamen leidde het tot het grootste onrecht uit de moderne Britse geschiedenis. Pas vorig jaar, 23 jaar na de ramp, werd de waarheid alsnog onthuld door een onafhankelijke Hillsborough-commissie.
De 96 Liverpool-fans die dood werden gedrukt op 15 april 1989: niet alleen stierven ze door blunders van de autoriteiten, nog jarenlang werden ze zwartgemaakt en vernederd. Om alle aandacht af te leiden van de werkelijke schuldigen - de politie en overheid - werd de schuld afgeschoven naar de fans, die zich als gewetenloze, dronken hooligans zouden hebben gedragen. Leugen na leugen kregen de rouwende families over zich uitgestort.
Eén onwerkelijk complot was het. Direct in de uren na de ramp al, maar ook in de jaren daarna. Op het stoffelijk overschot van de slachtoffers werden - gemanipuleerde - alcoholtesten uitgevoerd. De ene liegende agent werd gedekt door de andere. De regiochef hield al zijn commissarissen de hand boven het hoofd. Ministers verdedigden en steunden de politiemacht. En aan het hoofd van de samenzwering knikte Margaret Thatcher arrogant van ja. Het was allemaal de schuld van de voetbalfans.
Thatcher regeerde in een complexe tijd, dat moet gezegd. Het hooliganisme vierde hoogtij in Engeland, en The Iron Lady was vastbesloten daartegen op te treden. Ze had niets met de arbeidersklasse, en dus ook niet met de passie van het volk. De hooligan moest worden uitgerookt, desnoods over één kam geschoren met de gewone man. Voetbal was een tijdverdrijf voor uitschot. Voor schorriemorrie.
Ze creëerde de archaïsche politiecultuur die daar bij paste. Zoals de mijnwerkersprotesten van midden jaren '80 werden neergeslagen, zo moest ook de voetbalsupporter worden aangepakt. Met knuppels en met harde hand. Sla ze die verouderde, onveilige tribunevakken maar op. Of beter nog: eraf. Ik zou hier niet durven beweren dat Thatcher de wereld slechts kwaad heeft gebracht. Daarvoor is de werkelijkheid van haar tijd veel te complex. Maar als de criminalisering van voetbalsupporters bij iemand is begonnen, dan is het bij Margaret Thatcher.
In de nasleep van Hillsborough verdedigde ze het onverdedigbare. Ze hielp mee het bloed en de schande onder het tapijt te vegen, samen met de politie van South Yorkshire. Margaret Thatcher ging over lijken.
- Hielke
- Forumicoon
Geweldig nieuws uit Engeland. Portsmouth FC is zojuist overgenomen door de Pompey Supporters Trust en zo eigendom geworden van de supporters. De club, waar wij in 2008 nog tegen speelden in de UEFA Cup, is aan wanbeleid ten onder gegaan en in de afgelopen jaren leeggezogen door foute buitenlandse eigenaren. De Pompey Supporters Trust heeft hemel en aarde bewogen om de club uit de handen van die graaiers te krijgen en terug te geven aan de fans. Het leek niet meer te gaan lukken. Het einde van de club was zeer nabij. Vandaag is dat dus voorkomen en gaat de vlag uit op het prachtige Fratton Park. Door de overname krijgt Portsmouth wel tien punten in mindering en is de derde opeenvolgende degradatie onafwendbaar. Van de Premier League valt de club daardoor terug naar de League Two, het laagste profniveau.
-
- Superster
Sportief is de club aan de beterende hand en wanneer ze de huidige selectie bijelkaar kunnen houden, zie ik niet in waarom een directe promotie terug naar League One er niet in zit. De afgelopen maand heeft Pompey een subtopwaardige serie neergezet en is manager Whittingham genomineerd voor Manager of the Month.
Achter de groene tafels ging de disciussie de laatste maanden over een claim die voormalig eigenaar Balram Chainrai op Fratton Park had. Hij wilde voor negen miljoen pond afgekocht worden, de Trust wilde maar een derde geven. Uiteindelijk is men eruit gekomen en kan er gebouwd worden aan een mooie toekomst.
Achter de groene tafels ging de disciussie de laatste maanden over een claim die voormalig eigenaar Balram Chainrai op Fratton Park had. Hij wilde voor negen miljoen pond afgekocht worden, de Trust wilde maar een derde geven. Uiteindelijk is men eruit gekomen en kan er gebouwd worden aan een mooie toekomst.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Goeie handel, wanbeleid voeren en dan nog dik afgekocht worden. Had toch voor een ander 'beroep' moeten kiezenFlying Frisian schreef:Achter de groene tafels ging de disciussie de laatste maanden over een claim die voormalig eigenaar Balram Chainrai op Fratton Park had. Hij wilde voor negen miljoen pond afgekocht worden, de Trust wilde maar een derde geven. Uiteindelijk is men eruit gekomen en kan er gebouwd worden aan een mooie toekomst.

-
xander Verified
- Superster
Weer een weekendje riots in England zowel in en buiten het stadion.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... inues.html
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... inues.html
Alle ballen op Henkie!
- wald pyk
- Wereldspeler
ook in nederland was het raak.Ik hoorde op langs de lijn vanmiddag dat
er een vechtpartij was bj rkc.Waarschijnlijk supporters uit rotterdam.
er een vechtpartij was bj rkc.Waarschijnlijk supporters uit rotterdam.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
-
xander Verified
- Superster
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Zonde dat het beide door het grote geld komt. Cardiff is niks meer van de club die het was, andere eigenaar, andere kleuren, ander logo en straks waarschijnlijk een andere naam. Dat laatste zal de 'exposure in Azië' ten goede komen. Waar hebben we het over, dit heeft helemaal niks meer met voetbal te maken maar puur met durfkapitaal en risico-investeringen (hoewel de eigenaar weinig risico loopt trouwens) om in de PL te komen omdat daar astronomische bedragen verdiend kunnen worden.
Plaatje van die pitch-invasion is dan wel weer mooi, zou mooi zijn als dat onderdeel van de supporterscultuur ook in Nederland terugkeert bij een kampioenschap. Zie je in eigenlijk alle landen om ons heen ook gewoon weer gebeuren.
Plaatje van die pitch-invasion is dan wel weer mooi, zou mooi zijn als dat onderdeel van de supporterscultuur ook in Nederland terugkeert bij een kampioenschap. Zie je in eigenlijk alle landen om ons heen ook gewoon weer gebeuren.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Excuus, dat klopt. Meende dat die investeringsmaatschappij er al veel eerder in was gestapt.
-
xander Verified
- Superster
Opvallend is wel dat de mensen die protesteerden enorm trots zijn en de protesten gigantisch zijn afgezwakt tot een groepje van nog geen 100 man of er wordt censuur toegepast. Het was nu een prachtig podium voor grote protesten lijkt mij.Fanatic 4-ever schreef:Zonde dat het beide door het grote geld komt. Cardiff is niks meer van de club die het was, andere eigenaar, andere kleuren, ander logo en straks waarschijnlijk een andere naam. Dat laatste zal de 'exposure in Azië' ten goede komen. Waar hebben we het over, dit heeft helemaal niks meer met voetbal te maken maar puur met durfkapitaal en risico-investeringen (hoewel de eigenaar weinig risico loopt trouwens) om in de PL te komen omdat daar astronomische bedragen verdiend kunnen worden.
Cardiff is helaas een van de extreemste voorbeelden geworden van het moderne voetbal hoe het nooit zou moeten. Uiteindelijk zijn veel fans om doordat men op het hoogste niveau voetbalt, Cardiff blue zal snel red worden op de tribunes denk.
http://supportersnotcustomers.com/2013/ ... irds-died/
Alle ballen op Henkie!
- Hinkelpikke
- Wereldspeler
Suarez bijt wederom een tegenstander, ditmaal Ivanovic van Chelsea. Wat een malloot, ongelooflijk. Niet opgemerkt door de arbitrage overigens. En hij scoort ook nog de gelijkmaker in de 97e minuut.
Heerenveen till I die!
-
- Selectiespeler
Schorsen voor het leven, die vent
-
- Selectiespeler
-
- Superster
Die gast deugt echt niet. Dit is gewoon strafbaar. Buiten een voetbal schorsing om.
Hier heb ik geen woorden voor
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Het schijnt dat er in een voetbalstadion andere wetten gelden (omgekeerde bewijslast, geen rechtspositie etc), maar als je op het veld staat sta je geloof ik boven alle wetten en regels.TORCIDA schreef:Dit is gewoon strafbaar.
-
- Jeugdspeler
Ik mei graach ris fiskje, mar it wol net altyd bite. Juster smite ik Suarez yn'e plomp; ik hie samar byt!
Eh, oer dit foarfal; ik ha gjin bylden sjoen, mar Ivanovic hie gjin skram of wat dan ek. Ik fyn de 10 wedstriden skorsing dy't Suarez fan de FA krigen hat in soad. Ja, se ha yn oanmerking naam 3 jier lyn; dy byt op Bakkal.
Suarez hat nea ien ferwûne. Fansels moat er dit net dwaan, mar ek al kinne de bêste anger management psychologen dy't der no fansels by skuort wurde him hjir net fan ôf helpe, stel hy docht er dit noch in pear kear yn syn fuotbal karriêre, dan bringt er der gjin inkel oar syn karriêre mei yn gefaar, en in wedstryd kin ek gewoan troch gien. Ja, it is in swakte fan him, mar at er hjir allinnich himsels mar mei te pakken hat dan soe it makliker wêze om in ekskús fan him te akseptearjen, yn elts gefal yn oanmerking te nimmen.
Sûnt Suarez by Liverpool kaam hat er no al sa'n 20-tal wedstriden skorsing krigen, sûnder oait in reade kaart sjen. In prestaasje op himsels!

Eh, oer dit foarfal; ik ha gjin bylden sjoen, mar Ivanovic hie gjin skram of wat dan ek. Ik fyn de 10 wedstriden skorsing dy't Suarez fan de FA krigen hat in soad. Ja, se ha yn oanmerking naam 3 jier lyn; dy byt op Bakkal.
Suarez hat nea ien ferwûne. Fansels moat er dit net dwaan, mar ek al kinne de bêste anger management psychologen dy't der no fansels by skuort wurde him hjir net fan ôf helpe, stel hy docht er dit noch in pear kear yn syn fuotbal karriêre, dan bringt er der gjin inkel oar syn karriêre mei yn gefaar, en in wedstryd kin ek gewoan troch gien. Ja, it is in swakte fan him, mar at er hjir allinnich himsels mar mei te pakken hat dan soe it makliker wêze om in ekskús fan him te akseptearjen, yn elts gefal yn oanmerking te nimmen.
Sûnt Suarez by Liverpool kaam hat er no al sa'n 20-tal wedstriden skorsing krigen, sûnder oait in reade kaart sjen. In prestaasje op himsels!
-
- Superster
- Contacteer:
DONNERWETTER, WASS VOR EIN SPIEL!!
Allememaggies, ik ben zondag met Der Blaue Klaus naar de wedstrijd Schalke 04 - Hamburger SV geweest. Huntelaar werd afgelopen week klaargestoomd om weer mee te doen na een afwezigheid van zeven weken. Dat heeft HSV geweten. Een assist op Bastos en drie goals van de meester himself! Morgen de foto's.
Allememaggies, ik ben zondag met Der Blaue Klaus naar de wedstrijd Schalke 04 - Hamburger SV geweest. Huntelaar werd afgelopen week klaargestoomd om weer mee te doen na een afwezigheid van zeven weken. Dat heeft HSV geweten. Een assist op Bastos en drie goals van de meester himself! Morgen de foto's.
Wéér uit!!!!
- Appie_M
- Superster
Ah ja, Der Blaue Klaus. Heerenveen TV heeft ooit eens een interview met hem afgenomen. Staat ie nog op met een collega van mijn vader.Beetle schreef:DONNERWETTER, WASS VOR EIN SPIEL!!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
-
- Superster
- Contacteer: