´Het is stil aan de overkant?´

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

Zing jij mee met ´Het is stil aan de overkant´?

Ja
20
45%
Nee
24
55%

Totaal aantal stemmen: 44

Roelof
Wereldspeler

´Het is stil aan de overkant?´

Bericht door Roelof »

Wanneer zing je ´Het is stil aan de overkant?´. Het lijkt mij dat je dat zingt als het daadwerkelijk stil is aan de overkant. Nou was het na de 2-0 in het Utrechtvak afgelopen wat stiller, maar gedurende de gehele wedstrijd liet de Utrechtaanhang weten dat ze er waren. Er kwam nogal wat kabaal uit het uitvak en ze stonden fantastisch achter hun eigen ploeg. Zelfs bij de achterstand maakten ze minimaal net zo veel lawaai als wij. De hele wedstrijd is het doodstil in het ALS en dan gaat het Heerenveenpubliek zingen ´Het is stil aan de overkant´. Ik schaam me dood. Hoe zet je je zelf voor lul. Ik zag vanaf de Zuidtribune hoe de Utrechtsupporters zich doodlachten om dit vertoon.

Advies: kappen daarmee!
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

* Het was een reactie op het eerdere "het is stil aan de overkant" van Utrechtzijde

* Het is het enige nummer wat het SBS-publiek mee kan zingen.

En ik schaamde me hier niet voor, dit is beter dan "Ajaxpubliek, Ajaxpubliek".
Jelmer P.
Bankzitter

Bericht door Jelmer P. »

Dan beschik jij over hele goed ogen, als jij vanaf de zuidtribune kan zien hoe de Utrechters reageren. Het is inderdaad gewoon een reactie, niks om je druk over te maken.
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Roelof, wat is dat toch met je ? Volgens jou is het gras altijd groener bij de buren. AZ doet alles beter voor de supporters dan de scH, Twente weet tenminste hoe je een Tifo-actie moet doen terwijl wij er geen idee van hebben en Utreg-supporters zingen de hele wedstrijd terwijl je schaamt voor het scH publiek.
Nag, nag, nag zeggen onze engelse vrienden, tot veel meer kom je niet. Je hebt wel iets van een hoofdredacteur waar je niet mee vergeleken wil worden.
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Dan beschik jij over hele goed ogen, als jij vanaf de zuidtribune kan zien hoe de Utrechters reageren. Het is inderdaad gewoon een reactie, niks om je druk over te maken.
Het is ook niet zo letterlijk zo dat ik kon zien dat ze lachten, maar je kon wel hoe ze reageerden op onze spreekkoren.
Roelof, wat is dat toch met je ? Volgens jou is het gras altijd groener bij de buren. AZ doet alles beter voor de supporters dan de scH
Je hebt mij nooit horen zeggen dat AZ alles beter doet voor zijn supporters. Sommige zaken zijn echter soms bij andere clubs beter. Zoals dat vice versa ook zo is.
Twente weet tenminste hoe je een Tifo-actie moet doen terwijl wij er geen idee van hebben
Dat is niet een verwijt, maar gewoon een feit. Twente is daar verder in dan wij zijn. Logisch. Ik snap niet waarom dit aanhaalt.
Utreg-supporters zingen de hele wedstrijd terwijl je schaamt voor het scH publiek.
Je kunt toch niet ontkennen dat de Utrechtaanhang de hele wedstrijd op een positieve manier achter zijn club stond met de nodige vocale ondersteuning? Ik schaam me niet voor het scH publiek (leg me geen woorden in de mond Arnoud, daar kun je altijd wat van), maar toen het scH publiek zong ´Het is stil aan de overkant´ kreeg ik het schaamrood wel op mijn wangen.
Nag, nag, nag zeggen onze engelse vrienden, tot veel meer kom je niet. Je hebt wel iets van een hoofdredacteur waar je niet mee vergeleken wil worden.
Die vergelijking zie ik liever niet inderdaad, Arnoud. In mijn eerste post deponeer ik mijn mening om een discussie los te wekken. Dat is gelukt. Maar verwijt mij niet (´nag, nag, nag´) dat ik niet verder kom dan gezeur. Ik kom met argumenten en op die argumenten mag jij weer reageren met argumenten en niet met zinlose, irrelevante opmerking.

De poll zal blijken in hoeverre mensen het met me eens zijn. Aan het volume te horen zongen er aardig wat mensen mee, dus zal de meerderheid het met me oneens zijn. Ik vind gewoon dat je niet zulke spreekkoren laat horen als je zelf doodsstil bent.
the rockII
Selectiespeler

Bericht door the rockII »

Heb al in het wedstrijdtopic aangegeven dat ik dit erg triest vind en dat wij voor lul stonden.

Jeroen B komt met het argument dat het Utrecht publiek dit ook al zong. Idd. dat heb je goed opgemerkt. Was ook niet zo verwonderlijk waarom ze dit deden, toch?

De hele wedstrijd is het doodstil. Dit is vaak zo en zeker op zondag. Ik kon me hier vaak erg druk om maken maar doe dit niet meer. Dat is nu eenmaal zo en we wachten allemaal op een sfeevak.

Echter, als je de hele wedstrijd niet te horen bent en je gaat teksten schreeuwen als 'tis stil of Ajakkes publiek' verlaag je jezelf nogal als supporter. Lachwekkend is het en ik draai me meestal om of probeer snel iets anders in te zetten.

Er zijn natuurlijk ook wedstrijden waarin wij wel achter de ploeg staan en dan is het weer een ander verhaal natuurlijk.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Tsja, dan sta je voor lul tegenover een paar 100 Utrechtenaren die je verder niet kent, en die je nooit weer zult zien. Boeiend...
dekoning
Selectiespeler

Bericht door dekoning »

Laat ik het nu helemaal met Roelof eens zijn. Om mij heen (Oost) was het een groot deel van de wedstrijd bedroevend stil op het gezeur van een aantal mensen (dezelfde als altijd) na. De enige keer dat er meegezongen werd was met ,inderdaad, het is stil aan de overkant....
Tja....
Johnny '86
Wereldspeler

Bericht door Johnny '86 »

Roelof, wat is dat toch met je ? Volgens jou is het gras altijd groener bij de buren. AZ doet alles beter voor de supporters dan de scH, Twente weet tenminste hoe je een Tifo-actie moet doen terwijl wij er geen idee van hebben en Utreg-supporters zingen de hele wedstrijd terwijl je schaamt voor het scH publiek.
Hij mag best kritisch zijn vind ik, bovendien begrijp ik het zéker dat hij zich schaamde!
Uitleg daarover hoef ik volgens mij niet meer te geven, ik ga ervan uit dat de mensen dat zelf wel inzien :grmbl:

En Arnoud, misschien zou je eens aan vermindering van je eigen 'nagging' kunnen werken... :?
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Ik ga ook niet meer zeuren over dat er geen sfeer is. Ik zeur niet over zulke spreekkoren.

En Jeroen, je wilt toch niet voor lul staan tegenover andere supportersgroepen?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

roelof de vries schreef: En Jeroen, je wilt toch niet voor lul staan tegenover andere supportersgroepen?
Wil je wel geloven dat me dat helemaal niks kan schelen? Waarom zou ik me de mening van een paar honderd supporters van andere clubs moeten aantrekken..?

In de ogen van die supporters zullen wij ALTIJD bioscooppubliek zijn en blijven. Dat zal nooit veranderen hoe sfeervol het ook gaat worden. Bij Feyenoord, Groningen en Utrecht is het ook heel vaak stil in het stadion, alleen doordat zij de naam van fanatiek publiek hebben, blijft iedereen dat ook roepen.[/i]
Freezeman
Superster

Re: ´Het is stil aan de overkant?´

Bericht door Freezeman »

roelof de vries schreef:.....Ik zag vanaf de Zuidtribune hoe de Utrechtsupporters zich doodlachten om dit vertoon.......
Misschien moet je, net als de Utrecht supporters, iets meer humor meenemen naar het stadion.
Die gasten zongen het volgens mij al 10e minuut naar ons toe, toen zei ik al tegen mijn buurman dat krijgen ze terug.
En ik kreeg gelijk, ik vond het eigenlijk wel grappig.
Anti anti. :)
Blue White Billy
Bankzitter

Bericht door Blue White Billy »

Niet druk om maken.. ludieke actie.. zo beschouw ik het..
Let's Go Blue White Army!!
sch-united
Selectiespeler

Bericht door sch-united »

JeroenB schreef: Wil je wel geloven dat me dat helemaal niks kan schelen? Waarom zou ik me de mening van een paar honderd supporters van andere clubs moeten aantrekken..?

In de ogen van die supporters zullen wij ALTIJD bioscooppubliek zijn en blijven. Dat zal nooit veranderen hoe sfeervol het ook gaat worden. Bij Feyenoord, Groningen en Utrecht is het ook heel vaak stil in het stadion, alleen doordat zij de naam van fanatiek publiek hebben, blijft iedereen dat ook roepen.[/i]
Je kunt de sfeer van feyenoord, groningen en utrecht op geen enkele manier vergelijken met die van heerenveen. Het is gewoon een FEIT dat daar de sfeer veel beter is. Mooi voor je jeroen dat jij je daar niet aan ergert.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

sch-united, ik erger me wel degelijk aan de slappe sfeer bij Heerenveen! Ik berust er alleen in tot het sfeervak er is, en tot die tijd trek ik me niks aan wat andere supportersgroepen van ons vinden.
Heerenveen in mijn hart
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door Heerenveen in mijn hart »

Kunnen we niet een beetje Trotser zijn op onze club?
Laat de Supporters voor wat ze zijn,het komt wel weer.
Vroeger waren we toch ook heel sfeervol?
Nu noemt niemand dat meer dus als we (volgend jaar?) een sfeervak krijgen,en we hebben een sfeervol stadion,dan kabbelt het bioscoop publiek wel weg.
Iedereen vond ons ook sfeervol tijdens de enige Uefa cup wedstrijd die we thuis tot nu toe gespeeld hebben.En dat terwijl wij het niet zo veel vonden.
Maar het feit dat we `Het is stil aan de overkant´ zongen laat wel zien dat mensen gewoon een leuke tekst nodig hebben om mee te zingen.
Dus VERZIN een leuke tekst en zing het een paar keer en je krijgt de meeste mensen wel mee.
(hierbij denk ik aan PSV thuis,toen we zongen:we vieren carnaval,in die trend i.i.g).

En voorlopig zal ik me meer richten op de uitwedstrijden,waar Fantieke mensen meegaan.

Greetz,
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
sch-united
Selectiespeler

Bericht door sch-united »

JeroenB schreef:sch-united, ik erger me wel degelijk aan de slappe sfeer bij Heerenveen! Ik berust er alleen in tot het sfeervak er is, en tot die tijd trek ik me niks aan wat andere supportersgroepen van ons vinden.
Ok dan had ik het verkeerd begrepen. Zelf vind ik het niet echt leuk dat we als een van de stilste clubs van nederland bekend staan onder andere supportersgroepen maar dat is dan blijkbaar persoonlijk.
Robert
Selectiespeler

Bericht door Robert »

Blijkbaar is dit een van de weinige spreekkoren waarmee je het publiek 'in actie' kan krijgen, dus heb ik er geen problemen mee. En nee, ik schaam me echt niet voor een handjevol Utrechters en nee, ik heb niet meegezongen. Bovendien was het, zoals eerder vermeld, een ludieke reactie op, dus Roelof, waar maak je je druk om?
Johnny '86
Wereldspeler

Bericht door Johnny '86 »

Ludieke actie of niet, ik ben het nog steeds met de heer Roelof eens.
Maar dit soort discussies zullen we wel blijven houden totdat het sfeervak gerealiseerd is... :|
superfean
Bankzitter

Bericht door superfean »

Snap het idee achter dit topic niet.
Er is wat gezongen op de tribune's in Heerenveen en er moet een topic los???
Tuurlijk was het terecht dat het gezongen werd.
De utrecht supporters begonnen na een minuut of 20 bij een 0-0 stand al te zingen dat wij stil waren en dit was al zo maar wees dan niet verbaasd als je bij een 2-0 achterstand de bal terug gekaatst krijgt. Actie=reactie zeg maar.
Riemer
Selectiespeler

Bericht door Riemer »

Zoals ook al in eerder topic aangegeven, kwam dit van de Noord tribune af. En was bedoeld voor deel Oost en Zuid tribune.
En TORCIDA, je stond idd er weer heerlijk op, vanaf vak 15 was je weer goed te zien :mrgreen:
Jos in de basis
(pl)euro
Basisspeler

Bericht door (pl)euro »

Ik ben het volledig met Roelof eens!, want het is gewoon een genante vertoning dat er bij voorsprong op honende wijze ineens wel gezongen kan worden.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Ik hoor anders ook weinig van het groepje wat daar achter de goal staat. Daar staan de mensen die de sfeer eigenlijk moeten maken, je kan niet van iemand verwachten die in zijn/haar 'eentje' zit ff de één na de andere song eruit gooit....
Cross79
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Frisian Viking schreef:Ik hoor anders ook weinig van het groepje wat daar achter de goal staat. Daar staan de mensen die de sfeer eigenlijk moeten maken, je kan niet van iemand verwachten die in zijn/haar 'eentje' zit ff de één na de andere song eruit gooit....
Waarom zou de groep achter de goald esfeer MOETEN maken? wat voor kolder is dat, als je seizoenen achter elkaar het probeerd, ben je er op een gegeven moment flink flauw van.
Lang leve het censuur
jeroentjeheerenveen
Invaller

Bericht door jeroentjeheerenveen »

je kan niet verwachten dat telkens de zelfde mensen de sfeer maken, de keren dat ik aanwezig ben bij een thuiswedstrijd sta ik meestal bovenin 28, als de club boven in 27 10 keer wat inzet en 1of 2 keer doet de rest wat mee, tsja idd, wat eerder gezegt werd daar word je wat flauw van.

bij het nn vak zetten ook niet altijd de zelfde mensen wat in alleen het voordeel is dat bijna iedreen het oppakt en meedoet.

het is gewoon zo dat te veel mensen achter de goal geen zin hebben om mee te zingen...

maar ik hoor ook vaak nau dat bioscoop publiek daar bij jullie,, ik schaam me er niet voor maar een beetje pijn doet het wel, we laten bij andere wedstrijden wel zien dat we wel degelijk een fanatieke schare fans hebben.

maar als het nn vak er definitief komt en het uitvak komt niet meer boven ons uit, zal die mening vast wel bijdraaien.

tot die tijd moeten we het nog maar aanhoren...
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

We zouden eigenlijk met alles wat wordt gezongen in het stadion, behalve kwetsende spreekkoren, blij moeten zijn! :wink: Maar notabene tegen Utrecht-supporters zingen 'tis stil aan de overkant' is wel ronduit genant, zoals de sfeer iedere keer weer is. Het geeft wel weer aan dat onze supporters totaal geen gevoel hebben voor sfeer!
Dat de staande groep achterin al niks meer inzet is al tekenend, maar ze zingen ook niet mee als er in de vakken 25/26 wordt begonnen. Dus ze hoeven zich dan niet voor te doen dat zij de fanatiekelingen zijn!

Torcida: topactie zondag! De niet meezingers stonden voor lul..........
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

Tja, kan me er ook niet zo druk om maken. Het was idd een reaktie en ook een stuktje opgeluchte ontlading.
En ja, het is stil bij ons maar de oorzaak daarvan weten we dus waarom dat steeds weer ophalen. Overigens wil ik er wel bij vermelden dat ik, helaas dit seizoen nog niet 1, al met heel wat uitwedstrijden ben mee geweest en dat me de sfeer in heel wat stadions vies tegenvalt!!! Sterker nog, bij heel wat clubs kan het soms slaapverwekkend zijn terwijl ze naam hebben. Utrecht??? ben er toch 2maal geweest dat op enkele ogenblikken na, het vrij stil was, Groningen????, idem dito, Ajax????, misschien nog wel stiller als bij ons, PSV???, sorry hoor, maar ook pas vanaf het moment dat de ploeg voorstaat en/og begint te draaien, Willem2????, slaap kindje slaap!!!! En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Het is bij ons alleen net ff wat stiller omdat wij geen fanatiek vak hebben dat zo nu en eens masaal iets inzet waardoor het op dat moment ff heel wat lijkt. Het NN-vak komt eraan en als de club een beetje meewerkt zelfs al komend seizoen.
Ja, het is balen, en ja, ook ik zit me wekelijks te verbijten op de tribune maar het is nu gewoon nog even niet anders.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Plaats reactie