[Centraal] Nederlands elftal
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- 1983
- Forumicoon
Re: Euro 2012 [Nederlands Elftal]
Het zal best zijn dat Huntelaar enig recht van spreken heeft, al vond ik hem in zijn invalbeurten en die keer in de basis erg slecht, maar dan nog hoef je je niet als een lul te gedragen. Als het allemaal klopt wat er nu naar buiten komt en dat de meesten inclusief coach wel klaar zijn met hem dan is dat recht van spreken van hem echt helemaal voorbij. En dan heeft hij zich dus ook wel ietsje anders gedragen dan alleen teleurgesteld zijn omdat ie niet speelt. Erg onprofessioneel, en dat soort gedrag had ik van Huntelaar echt totaal niet verwacht.
-
- Forumicoon
Voor de duidelijkheid: ik ben zoals het bekend voorstander van Huntelaar. Het beleid van de bondscoach roept ook nog steeds veel vraagtekens op, maar ik ben het wel eens met de stelling dat je je hoort te gedragen. Het is een teamsport en frustraties (hoe terecht ook) mogen nooit ten koste gaan van het teambelang. Als je niet in staat om het teambelang voorop te zetten, hoor je buiten de groep geplaatst te worden. Ook Huntelaar is geen uitzondering. Overigens heb ik de indruk dat ook Van Persie en Afellay geen uitzonderingen zijn, die verhalen ontstaan ook niet voor niets. Wat dat betreft zitten er misschien wel meerdere rotte appels binnen de selectie. Daar is het lastig tegen te wapenen. Ik denk ook dat de malaise van de laatste tijd te wijten is aan verschillende aspecten, waarbij de bondscoach schuld heeft aan een deel. Maar tegen muitende spelers ben je al snel kansloos.
-
- Forumicoon
Er zit minimaal een flinke kern van waarheid in, want er zijn te veel verschillende bronnen die dezelfde insteek hebben. Vanuit de spelersgroep komt hier en daar ook enige bevestiging. Derksen is bijvoorbeeld gebeld door een international die één en ander bevestigde, uiteraard zonder zijn naam te laten noemen. Nu neem ik Derksen niet altijd even serieus, maar over dat soort dingen liegt hij niet. Het zal hier en daar aangedikt zijn, de kern staat voor mij wel vast.
-
- Superster
- Contacteer:
Al die gasten die denken een grote bek te moeten hebben of zich te moeten gedragen als omhoog gevallen vedetten moeten oprotten en niet meer worden opgeroepen. Door die mannetjes gaat het voetbal kapot. Tering man, gedraag je eens normaal. Ik word kotsmisselijk van dat stelletje halve gare idioten.
Bedankt Torcida:-)
-
- Superster
Wat mij opviel was dat Huntelaar voor aanvang van de wedstrijd tegen Portugal in een interview aangaf hoe hij Portugal had geanalyseerd. Dat kwam neer op spelen met een spits die voorzetten krijgt vanaf de vleugels, ook van de backs omdat iemand als Ronaldo geen zin heeft in verdedigen.
Echter was er totaal geen aanvoer voor de spits dus dan maakt het niet uit of Huntelaar of van Persie daar staat. Tegen Denemarken kreeg van Persie wel enorme kansen die hij er dan niet in schiet, dan vind ik het niet raar dat een spits als Huntelaar dan flink pissig is (zeker gezien het verleden op het WK toen van Persie ook steeds speelde maar amper ballen erin schoot).
Echter was er totaal geen aanvoer voor de spits dus dan maakt het niet uit of Huntelaar of van Persie daar staat. Tegen Denemarken kreeg van Persie wel enorme kansen die hij er dan niet in schiet, dan vind ik het niet raar dat een spits als Huntelaar dan flink pissig is (zeker gezien het verleden op het WK toen van Persie ook steeds speelde maar amper ballen erin schoot).
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Zeer treffende analyse inderdaad, ik snap ook niet waarom (op een paar clubs na) daar niet meer mee gedaan wordt.Flying Frisian schreef:http://www.catenaccio.nl/2012/achtergro ... -topsport/
Een treffende analyse van de conservatieve voetbalwereld.
Corruption is everywhere, fight it!
-
- Selectiespeler
Inderdaad een treffende column.
Verwoord ook prima hoe ik persoonlijk tegen de "Muldertjes"aankijk.
Inhoudsloze schreeuwerds die een ander het spreken beletten.
Verwoord ook prima hoe ik persoonlijk tegen de "Muldertjes"aankijk.
Inhoudsloze schreeuwerds die een ander het spreken beletten.
-
- Superster
Bert van Marwijk stopt per direct als coach van het Ned. elftal. Dit is beter zo denk ik. Nieuw elan, nieuwe kijk en iedereen weer een kans
Hier heb ik geen woorden voor
-
- Forumicoon
Jammer, zo lijken de volgevreten vedetten te winnen terwijl de bezem erdoor moet! Nu komen ze er wellicht mee weg.
-
Verified
- Forumicoon
Bert is gewoon verantwoordelijk voor wat er dit toernooi gebeurd is. Wat is de functie van de coach? 1. Die moet het tactische concept bedenken, 2. de juiste selectie samenstellen, en 3. de juiste spelers in het veld brengen.Heerenveen rules schreef:Jammer, zo lijken de volgevreten vedetten te winnen terwijl de bezem erdoor moet! Nu komen ze er wellicht mee weg.
1. Mislukt. We werden volledig overlopen op het middenveld. Het veld werd in alle duels na 20 minuten al veel en veel te lang. De tactiek werkte dus niet.
2. Het samenstellen van de juiste selectie is niet klaar met het oproepen van de beste spelers. Je zult die selectie ook moeten managen. Je zult sommige spelers erop moeten voorbereiden dat ze geen basisspeler lijken te worden. Je kunt ze dan vragen of ze daarmee om kunnen gaan of niet. Dan kan je bepalen of je hem wel of niet mee wil nemen. Dus niet net doen of alle opties open zijn, en vervolgens gewoon doen wat je altijd al in je hoofd hebt gehad. Bert hield de boel voor de gek. Bij het samenstellen van de juiste selectie komt ook nog het feit dat volgens Bert spelers die bij hun club niet speelden niet in aanmerking kwamen voor selectie. Maar dat zei Bert alleen als het hem uitkwam, want hij ging daar uitzonderingen op maken. Daar breng je jezelf mee in de problemen.
3. Sommige spelers faalden ontzettend opzichtig. Je hebt maar 3 duels de tijd.(normaal gesproken zelfs maar 2). Dan kun je in de 2e wedstrijd niet weer gewoon hetzelfde falende team opstellen.
Als hij last had met een aantal, zoals jij ze noemt: "volgevreten vedetten", dan had hij ze naar huis moeten sturen. Dan had hij nu mogen klagen. Dat achteraf gejank, en het gelekte lijstje, maken Bert volledig ongeloofwaardig. Als hij zo'n moeite had met v/d Vaart en Huntelaar, dan had hij ze in de laatste wedstrijd nooit op moeten stellen. Het is toch volledig ongeloofwaardig om ze tegen Portugal ineens in de basis te zetten, om vervolgens meteen na het toernooi te melden dat je ze niet weer op zou roepen. Dat slaat nergens op!!
-
Verified
- Forumicoon
Lijkt me dat Louis van Gaal de enige beschikbare opvolger is. Ben ik op zich niet eens op tegen. Harde aanpak en geen vrijheid blijheid meer.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Forumicoon
Ik zou Gullit voor de groep zetten met een leuke staff er omheen. Gullit is reclame voor het voetbal.
-
- Forumicoon
Ja, Gullit. Succes gegarandeerd......
Dus wat mij betreft een harde, duidelijk bondscoach die verder gaat zonder Huntelaar en van der Vaart.
Tuurlijk is een coach verantwoordelijk, maar als ik lees dat meneer Huntelaar en van der Vaart niet om konden gaan met hun rol als wisselspelers dan zakt mij de broek van de kont. Ze zijn alleen maar bezig met hun eigen ego en denken totaal niet aan het teambelang. Zulke egoisten riep ik nooit meer op. Waarom is het alleen bij Nederland altijd gemekker? Als Gomes en Torres wissel staan, dan gaan ze zonder morren op de bank zitten. Huntelaar gaat in de krant lopen janken hoe boos die wel niet is. Daar kan ik slecht tegen. Ga voetballen en stop met zeuren. Voor mij hebben zulke spelers volledig afgedaan en moeten ze een individuele sport gaan zoeken, in teamverband kunnen ze niet.Otsje P schreef:[Bert is gewoon verantwoordelijk voor wat er dit toernooi gebeurd is.
Dus wat mij betreft een harde, duidelijk bondscoach die verder gaat zonder Huntelaar en van der Vaart.
-
- Forumicoon
Je denkt serieus dat Nederland het enige land is waar discussies zijn over opstellingen, waar reservespelers ontevreden zijn en waar wel eens een bommetje barst? Zo ja, dan zou ik je aanraden om het nieuws rond andere landen beter te volgen. Ieder toernooi heb je bij zeker een handvol landen flinke discussies en regelmatig bommetjes. Het opstellen van Arbeloa plus wel/geen spits is in Spanje een discussiepunt, Italië is in de weer met Balotelli, Duitsland is wel degelijk bezig met Gomez versus Klose, bij Frankrijk is het wederom flink uit de hand gelopen, Zweden heeft naar het schijnt ook wat meegemaakt en Engeland heeft een reputatie op dat gebied opgebouwd tijdens de voorgaande toernooien. Het is dus zeker niet alleen bij Oranje gaande.Heerenveen rules schreef:Waarom is het alleen bij Nederland altijd gemekker?
Daarnaast speelt het probleem bij Oranje al veel langer. Tijdens het WK werd de kwestie Huntelaar al stevig besproken, maar vanwege de goede resultaten plus een mindere status op dat moment werd het toen nog geaccepteerd. Nu zijn de resultaten zeer teleurstellend, zakt zijn directe concurrent weer door het ijs (al lag dat zeker niet alleen aan Van Persie) en heeft hij een veel hogere status dan toentertijd. Hij heeft immers op aansprekende podiums aangetoond veel goals te kunnen maken. Het was maandenlang één van de meest besproken stellingen in Nederland bovendien. Dat hij op een gegeven moment dan wat hogere eisen gaat stellen is helemaal niet raar. Ik blijf erbij dat Van Marwijk daar ruim op tijd mee aan de slag had gemoeten, ook in het belang van Van Persie. Op het WK werkte dat ook al niet tenslotte.
Dat Van Marwijk vertrekt is m.i. heel logisch. Hij heeft niet serieus geprobeerd om de topspelers optimaal te laten renderen, is niet in staat gebleken om de zwakte van Oranje te analyseren, heeft onbegrijpelijke beslissingen genomen, heeft er geen hecht team van weten te maken, heeft de problemen niet weten op te lossen en heeft zichzelf volstrekt onhoudbaar gemaakt met uitspraken. Je bent gewoon onbetrouwbaar als je jaren roept dat iedereen moet spelen, maar je dan vervolgens wel een favoriete speler oproept op basis van een hooguit redelijk uur over een periode van een halfjaar. En hij heeft laten doorschemeren dat de volgende lichting hem nog niet weet te imponeren en aangezien doorselecteren van groot belang is, zegt hij eigenlijk dat hij niet de juiste man is om Oranje de komende toernooien op hoog niveau te houden.
En dan vergeet ik hem nog bijna af te rekenen op het resultaat. Het veldspel is vier jaar lang weinig overtuigend geweest, op grote toernooien al helemaal niet. Op het WK stond je ondanks waanzinnig veel mazzel uiteindelijk gewoon met lege handen en op het EK was het zelfs al voorbij na de groepsfase. Kortom: teleurstellend veldspel, geen team en geen stijgende lijn op sportief gebied. Integendeel zelfs. Moet je hem laten zitten op basis van goede resultaten tegen hoofdzakelijk landen die op een eindtoernooi niets te zoeken hebben plus een goed WK aan de hand van vooral heel veel geluk plus individuele kwaliteit? Ik vind al langer dat het WK flink is overschat en omdat Van Marwijk daar niets mee heeft gedaan, heeft hij zichzelf een brevet van onvermogen toebedeeld. Einde verhaal dus.
-
- Superster
- Contacteer:
Lipton schreef:Ik zou Gullit voor de groep zetten met een leuke staff er omheen. Gullit is reclame voor het voetbal.
LOL!
Bedankt Torcida:-)
- Skopperij
- Forumicoon
Recent is Van Marwijks contract verlengd. Een paar weken geleden zouden we nog Europees kampioen worden. Nu zit de KNVB in een situatie waarmee ze nooit rekening hebben gehouden; veel coaches zijn bovendien niet beschikbaar. Moet je überhaupt een nieuwe bondscoach aanstellen? De komende twee jaar hebben we geen toernooi. Laat die paar oefen- en kwalificatiewedstrijden gewoon door Adrie Koster of Foppe doen; dan kun je na komend seizoen Advocaat of Koeman aanstellen.
-
- Superster
Het grote verschil met het WK is dat bepalende spelers een minder of ronduit slecht seizoen achter de rug hebben.
Bovendien is de verdediging zwakker geworden sinds het WK.
Het is dan ook logisch dat je dan minder goed presteert. Op een EK lopen bovendien over het algemeen sterkere landen rond in de poulefase dan bij een WK.
Tel daarbij op dat Huntelaar vooral boos was dat de schijn werd opgehouden dat hij een eerlijke kans zou krijgen maar deze niet kreeg (eerder duidelijkheid was voor zowel van Marwijk als Huntelaar beter geweest).
Vind het wat dat betreft goed dat van Marwijk nu zegt dat hij het niet ziet zitten om aan een nieuwe groep te gaan bouwen. Hierdoor kan er nu gewoon gezocht worden naar een coach die het wel ziet zitten om met de jonge talenten te gaan werken aan een nieuw team.
Bovendien is de verdediging zwakker geworden sinds het WK.
Het is dan ook logisch dat je dan minder goed presteert. Op een EK lopen bovendien over het algemeen sterkere landen rond in de poulefase dan bij een WK.
Tel daarbij op dat Huntelaar vooral boos was dat de schijn werd opgehouden dat hij een eerlijke kans zou krijgen maar deze niet kreeg (eerder duidelijkheid was voor zowel van Marwijk als Huntelaar beter geweest).
Vind het wat dat betreft goed dat van Marwijk nu zegt dat hij het niet ziet zitten om aan een nieuwe groep te gaan bouwen. Hierdoor kan er nu gewoon gezocht worden naar een coach die het wel ziet zitten om met de jonge talenten te gaan werken aan een nieuw team.
-
Verified
- Forumicoon
Zet Foppe er maar voor.
De laatste die daadwerkelijk iets gewonnen heeft met oranje. (jong weliswaar).
Niet reëel, weet ik wel.
Mis persoonlijk de naam van W. van Hanegem in de discussies. Als clubcoach vind ik hem niet geschikt, maar als bondscoach met de juiste assistenten lijkt Willem me prima optie.
De laatste die daadwerkelijk iets gewonnen heeft met oranje. (jong weliswaar).
Niet reëel, weet ik wel.
Mis persoonlijk de naam van W. van Hanegem in de discussies. Als clubcoach vind ik hem niet geschikt, maar als bondscoach met de juiste assistenten lijkt Willem me prima optie.
-
- Forumicoon
Een discussie over de opstellingen, een bommetje wat barst is in jouw ogen hetzelfde dan een slectie die een wanprestatie levert omdat ze meer met zichzelf bezig zijn dan met het team?Superfries88' schreef:Je denkt serieus dat Nederland het enige land is waar discussies zijn over opstellingen, waar reservespelers ontevreden zijn en waar wel eens een bommetje barst?
In Nederland heeft het vaak invloed op het collectief. Bij andere landen worden de brandjes geblust. Bij Nederland niet. Laatst zeiden de analytici het nog. Dit is typisch Nederlands en dat komt nergens anders voor.
Leuke voorbeelden! Duitsland, Italie en Spanje staan allemaal in de halve finale. Wij waren na 1 ronde al naar huis. Rara?Superfries88' schreef:Het opstellen van Arbeloa plus wel/geen spits is in Spanje een discussiepunt, Italië is in de weer met Balotelli, Duitsland is wel degelijk bezig met Gomez versus Klose,
-
- Forumicoon
Nee, maar deze wanprestatie heeft meer redenen. Ontevreden spelers, discussie over opstellingen en relletjes op zijn tijd zijn echter niet alleen aan Nederland gekoppeld. Er zijn trouwens wel meer landen waar het compleet uit de hand loopt. Bij Frankrijk is de sfeer echt niet beter dan bij Oranje. Die reactie van analytici neem ik dan ook niet zo serieus. Die plaats ik in hetzelfde kamp als 'het gras bij de buren is altijd groener' en 'vroeger was alles beter'. Ja, heus...Heerenveen rules schreef:Een discussie over de opstellingen, een bommetje wat barst is in jouw ogen hetzelfde dan een slectie die een wanprestatie levert omdat ze meer met zichzelf bezig zijn dan met het team?
Ja, en Nederland haalde in 2010 de WK-finale terwijl er soortgelijke problemen waren. Van der Wiel liep toen ook met halve muziekboxen op zijn oren, Van Persie riep dat Sneijder gewisseld moest worden, Huntelaar en Van der Vaart zaten ontevreden op de bank en de speelstijl deugde toen ook niet helemaal. Maar toen bleef 95% intern omdat de resultaten goed waren. Wat Oranje nu meemaakt, dat had Italië twee jaar geleden en Frankrijk nu zelfs al twee toernooien achter elkaar. Het gras bij de buren is helemaal niet groener. Dat maken mensen zichzelf wijs.Leuke voorbeelden! Duitsland, Italie en Spanje staan allemaal in de halve finale. Wij waren na 1 ronde al naar huis. Rara?
-
- Forumicoon
Jij bagataliseert maar een eind weg, maar als ze niet zoveel met zichzelf waren bezig geweest en meer met het team dan hadden ze beter gepresteerd!
En de situatie Huntelaar/van der Vaart was heel anders dan nu. Toen hadden ze beide amper gespeeld, nu waren ze vaak de uitblinkers van hun team.
Bij het Nederlands elftal zijn de relletjes vaker reden tot uitschakeling dan bij andere landen omdat we teveel egootjes hebben. Dat werd laatst nog heel duidelijk bevestigd en geanalyseerd bij VI Oranje.
En de situatie Huntelaar/van der Vaart was heel anders dan nu. Toen hadden ze beide amper gespeeld, nu waren ze vaak de uitblinkers van hun team.
Bij het Nederlands elftal zijn de relletjes vaker reden tot uitschakeling dan bij andere landen omdat we teveel egootjes hebben. Dat werd laatst nog heel duidelijk bevestigd en geanalyseerd bij VI Oranje.
-
- Forumicoon
Ik denk dat jij het probleem juist bagatelliseert door alleen op dit soort factoren te wijzen, terwijl het probleem juist veel dieper blijkt te zitten. Het is een combinatie van factoren en dat is daar één van. Je kan ook zeggen: als Van Marwijk direct na het WK het probleem m.b.t. de spitspositie had ingezien en zijn speelstijl had aangepast, had je minder kritiek plus onvrede gehad. Daar heb je dus al een eerste opstapeling van factoren. Het valt nu allemaal samen; de vorm ontbreekt, de speelstijl klopte niet, spelers zijn ontevreden, het volk moppert, de media is kritisch en de resultaten vallen tegen. De sfeer neemt in negatief opzicht toe en hop, de chaos is daar. Maar het ligt niet alleen aan ego's, anders hadden we in 2010 de finale ook niet gehaald.Heerenveen rules schreef:Jij bagataliseert maar een eind weg, maar als ze niet zoveel met zichzelf waren bezig geweest en meer met het team dan hadden ze beter gepresteerd!
'Dan bij andere landen', zeg je. Waarom hebben Frankrijk, Italië en Engeland dan een veel negatiever etiket (gehad) dan Nederland? Precies, omdat je daar net zo goed met ego's te maken hebt. Bij Frankrijk is het nu al twee toernooien op rij fout gegaan, bij Oranje één keer. Het is dus maar net wat je wil zien...Bij het Nederlands elftal zijn de relletjes vaker reden tot uitschakeling dan bij andere landen omdat we teveel egootjes hebben. Dat werd laatst nog heel duidelijk bevestigd en geanalyseerd bij VI Oranje.
- BK2007
- Forumicoon
Heeft iemand gisteren nog het tenenkrommende vi tv gezien met Ruud Gullit. Hoe die openlijk solliciteert naar een baan als bondscoach waar hij totaal niet geschikt voor is ? Het hele programma zaten ze Ruudje maar te pluggen en ongelofelijk te slijmen. Gadverdamme zeg.
Nee, dan liever Foppe als bondscoach. Met wat jongens als Ronald de Boer enz. als assistent. Foppe kan in mijn optiek het baantje van bondscoach ondanks zijn leeftijd best nog doen.
Nee, dan liever Foppe als bondscoach. Met wat jongens als Ronald de Boer enz. als assistent. Foppe kan in mijn optiek het baantje van bondscoach ondanks zijn leeftijd best nog doen.
Samen maken we de club sterk.
-
- Forumicoon
Foppe bondcoach, eigenlijk moet ik er niet aan denken. Komen ze in Brazilie en vragen ze: wat heeft die man gepresteerd dan? Ja helemaal niks!
- Currahee
- Wereldspeler
2x europees kampioen met jong oranje. Heeft voor hem of na hem niemand gepresteerdLipton schreef:Foppe bondcoach, eigenlijk moet ik er niet aan denken. Komen ze in Brazilie en vragen ze: wat heeft die man gepresteerd dan? Ja helemaal niks!

Maar hij heeft inderdaad geen grote staat van dienst. Maar lekker belangrijk. Ze moeten gewoon iemand zoeken die bij de groep spelers past en er boven kan staan en iedereen op zijn plek kan zetten. Ook als het ontspoord. Ik heb geen idee of Foppe dat zou kunnen en denk ook niet dat het ook maar een serieuze kandidaat zal zijn.
-
Verified
- Forumicoon
Als hij 10 jaar jonger was, dan zou hij wel een kandidaat geweest zijn
-
- Superster
Re: [Centraal] Nederlands elftal
Eens met Menno, gewoon een poster van de Zwarte Tulp voor de groep zetten, dan komt het goed.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Daar moet Foppe ook gewoon niet aan beginnen, hij heeft daar niks mee te winnen. Bovendien 'schijten' jongens als van Persie, vd Vaart en Sneijder op hem, dat wordt helemaal niks.
Corruption is everywhere, fight it!
-
Verified
- Forumicoon
Dat zou best kunnen, maar het gevolg zou dan wel zijn dat Foppe ze gewoon thuis zou laten. Onder het mom van: "graag of niet". Dat is mijns inziens wel een beetje het hele probleem. Iedereen denkt een beetje de grote man te zijn. Maar er is maar 1 iemand die bepaald, en dat is de bonscoach. van Marwijk doet tegen de pers altijd zo hard en nukkig en principieel. Maar als hij echt een man van principes was, dan had hij een aantal jongens keihard aangepakt. En als die gasten dat niet konden hebben, dan had hij ze naar huis moeten sturen.Fanatic 4-ever schreef: Bovendien 'schijten' jongens als van Persie, vd Vaart en Sneijder op hem.
Nu, iemand als Verbeek, en ik denk ook Foppe, die hadden korte metten gemaakt met de spelers die zichzelf boven de groep zouden plaatsen. Laat ze maar opsodemieteren naar huis. Kunnen ze nog zo goed zijn, door hun gedrag maken ze het team veel minder. Een zwakkere ploeg met een goede sfeer kan met een betere teamprestatie komen, dan een sterke ploeg die als los zand aan elkaar hangt.
- camataru
- Wereldspeler
er is maar 1 die dat kan, Gert Jan Verbeek.
Dat lijkt mij geweldig, Gert Jan houd niet van die vedettes met hun maniertjes.
Dat lijkt mij geweldig, Gert Jan houd niet van die vedettes met hun maniertjes.
Wij zijn Heerenveen.