[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
H-J
Wereldspeler

Re: Euro 2012 [Nederlands Elftal]

Bericht door H-J »

In de aanloop naar het EK was Nederland te euforisch (op basis van??), al is dat altijd zo. En dat lijkt ook zo te blijven, want ondanks dat we volgens mij van de laatste 10 wedstrijden 5 hebben verloren, heeft Nederland de mond vol over het met minimaal 2 doelpunten verschil winnen van Portugal om zo alsnog door te gaan. En waarom ook niet, de laatste (en enige) keer dat we van Portugal wonnen was immers in 1991....... Prima hoor, dat optimisme, maar het is nergens op gebaseerd. Daarnaast is de opstelling / tactiek om te janken, al lijkt van Marwijk wat licht gezien te hebben. Nu rest nog de vraag of hij het aandurft om oogappeltjes als Afellay, van Bommel (!), Kuyt en van Persie te passeren.

Het hotel in Krakau heeft maandagmiddag weer kamers beschikbaar.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Die vrijheid die Bastian Schweinsteiger steeds had om de pass op Gómez te geven en de ruimte die Gómez kreeg om af te ronden. Schrijnend gewoon. Van Bommel kan het echt niet meer belopen en je merkt nu echt duidelijk dat onze defensie van een niveau is dat niet op zo'n eindtoernooi thuishoort. Op het Wk werd dat nog door de rest verbloemd, maar nu het overige gedeelte ook voor geen meter draait wordt dat echt pijnlijk duidelijk. Robben op recht moet nu ook echt afgelopen zijn, hij loopt zich tegen iedere tegenstander kansloos vast en zijn enige goede voortzetting kwam nota bene van links. Na dit toernooi moet een andere trainer maar afscheid nemen van een aantal oud gedienden en met de jeugd (waar absoluut veel talent bijzit) gaan bouwen aan een ploeg die over 4 en 6 jaar (eindelijk) gaat kunnen oogsten. Met deze generatie zie ik het niet meer gebeuren. Je hoopt altijd nog tegen beter weten in op een wondertje en niets is onmogelijk, maar eigenlijk verdienen ze het deze keer ook gewoon niet.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Het 'oranjelegioen' heeft nu trouwens ook definitief zijn laatste beetje geloofwaardigheid verloren. Als je in de wedstrijd tegen je 'aartsvijand' de hele wedstrijd maar 1 of twee keer tien seconden te horen bent kun je wel ophouden. De hele wedstrijd vroeg om steun van de supporters, maar die gaven niet thuis. Zoals de KNVB het graag wil zien, trouwens. Betalen, zitten en je bek houden.
Corruption is everywhere, fight it!
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

TORCIDA schreef:De allerslechtse man van het veld was in mijn optiek Affelay
Dat ze Mattijssen nog hebben klaar gestoomd was ook wat jammer, man man wat was die ook bagger. Het is/was sowieso al nooit een topverdediger maar wat hij gister liet zien was om te janken.

Van der Wiel, daar zitten topclubs achteraan? Kan het me niet voorstellen.

Stekelenburg keept alleen wedstrijden in Rome aangezien ze daar geen keeperstrainer hebben?
Bedankt Torcida:-)
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler

Bericht door Wolliepoly »

Fanatic 4-ever schreef:Het 'oranjelegioen' heeft nu trouwens ook definitief zijn laatste beetje geloofwaardigheid verloren. Als je in de wedstrijd tegen je 'aartsvijand' de hele wedstrijd maar 1 of twee keer tien seconden te horen bent kun je wel ophouden. De hele wedstrijd vroeg om steun van de supporters, maar die gaven niet thuis. Zoals de KNVB het graag wil zien, trouwens. Betalen, zitten en je bek houden.
Succes supporters en Carnaval publiek
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Feanatieke schreef: Draadje los? Denk je dat echt of is het cynisch?
Ik denk dat ze op de Portugeze manier een ronde verder komen. Tot de 89e minuut nog 2-1 en dan scoort Huntelaar 3-1
Ik hoop het eigenlijk niet
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

Jij bent echt stoer Feanfan 1.
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Ze lijken er conditioneel heel snel doorheen te zitten, dus in de voorbereiding lijkt er toch iets fout gegaan te zijn.
Maar daarentegen ook de onzekerheid. Huntelaar en Sneijder willen doorjagen en dan moet er naar voren verdedigd worden. Heitinga deed dat in 1e instantie goed, maar daarna zakt hij compleet in. Oftewel: er is geen vertrouwen.

Toen de opstelling tegen Duitsland bekend werd, was mijn vertrouwen al na een nulpunt gedaald. Ook Bert is dus stekeblind geweest, want zo goed speelde we echt niet tegen de Denen. Het is hem kwalijk te nemen dat hij nooit een keer met Huntelaar en Van Persie samen heeft willen spelen in de voorbereiding. Want als diepe spits vind ik Van Persie slecht (al vind VM dat hij het als spits goed deed :roll: )

Vanavond bij Studio Sportzomer een leuke statistiek gezien over verliezende WK-finalisten en het daaropvolgende EK. Sinds 1980 gaat elke verliezend WK finalist er in de pouleronde uit :shock:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Ik heb eigenlijk maar 1 conclusie: een totale vorm van zelfoverschatting.

Ze kwamen op het WK zo ver omdat het niveau belachelijk laag lag bij de tegenstanders. En het zat een beetje mee.
Als alles tegen zit, ja dan word het lastig tegen Denemarken, Duitsland en natuurlijk Portugal.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik ben trouwens bang dat we weer een paar magere jaren tegemoet gaan wat betreft het Nederlands elftal. De huidige generatie heeft zijn absolute topjaren gehad, en wat eronder zit is (nog) te matig om voor blijvend succes te zorgen. Hopelijk kunnen we na 2016 weer genieten van bijvoorbeeld spelers als Narsingh, Dost, Luuk de Jong en Gouweleeuw als ze zich blijven ontwikkelen.
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Dit was inderdaad hét toernooi waar deze generatie een slag had moeten slaan. Spelers als Mathijsen (32), Van Bommel (35), De Jong (27), Van der Vaart (29), Sneijder (28), Van Persie (28), Robben (28), Huntelaar (28) en Kuyt (31) zitten in een belangrijke fase of zijn deze fase zelfs al voorbij. De meesten uit dit rijtje blijven waarschijnlijk nog wel even international, maar deze generatie heeft eigenlijk de belangrijkste piek al gehad. Ik moet nog zien of ze sterk genoeg zijn om aan de hand van de vernieuwingen alsnog een hoofdprijs te pakken. Alles komt eigenlijk aan op het komende WK, mocht er vanaf zondag geen verrassing plaatsvinden uiteraard. Dat is weinig gunstig.

Ik denk dat het goed is om een nieuwe bondscoach aan het roer te zetten en te denken aan het EK 2016. Ga maar lekker verjongen aan de hand van een aantal routiniers die het proces begeleiden. Dat hebben meer grote voetballanden gedaan. Meestal zie je dat het ook voor het eerstvolgende toernooi al prima uitpakt, dus het is niet zo dat je het WK cadeau doet.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Ach weet je wat het is, onze verdediging mag je niet eens Europese subtop noemen. Van der Wiel heeft een slecht seizoen achter de rug, Willems mag nog in de A-junioren spelen en onze centrale verdedigers missen het niveau en zijn te klein voor de top. Heitinga en Mathijsen meten zo'n 1,80, die komen gewoon letterlijk te - kort. Stekelenburg had een lastig seizoen in Italië.

Dan de twee controlerende middenvelders die in een veel te laag tempo spelen. Hebben geen loopvermogen, sluiten niet aan en blijven hangen waardoor de 4 aanvallers er alleen voor staan. Als moderne middenvelder moet je mee kunnen, maar van Bommel en de Jong kunnen dat niet (meer).

Sneijder is de enige van dit elftal die een sterk EK speelt, iets wat ik niet had verwacht na een heel matig seizoen bij Inter. Van Persie is geen schim van de spits die hij bij Arsenal is, Afellay is lang uit de roulatie geweest en mist nog inhoud en Robben is hopeloos uit vorm.

Kortom, achterin te weinig kwaliteit, trage middenvelders en een aanval die niet loopt = een hopeloos EK.
Gibbet
Bankzitter

Bericht door Gibbet »

Ach, er komt toch wel weer veel talent aan of moet het talent inlossen. Van Rhijn, Gouweleeuw, Maher, Willems, van der Wiel, Dost, Nuytinck, Strootman, Narsingh, Clasie, Castaignos, Fer, John, Labyad, Luuk de Jong, v. Wolfswinkel - zo even snel uit het hoofd.

Er komt vooral ook een hele goede verdedigende lichting aan met Willems, Nuytinck, Gouweleeuw en van Rhijn.

Nee, daar maak ik mee geen zorgen over. Het gaat erg goed met het Nederlandse voetbal, ons landje barst van het talent.

Al is het altijd maar afwachten hoe ze zich ontwikkelen.
thestreets
Bankzitter

Bericht door thestreets »

Achteraf had ik toch graag Anita gezien op dit middenveld.
Habemus san Marco!
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Bekijk eens de opstelling van EK2004 van Frankrijk en zie wat daar van is overgebleven. En die van ons Jong Oranje van het EK06 en EK07, blijft weinig over vaak.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Nederland zal waarschijnlijk altijd een team op de been kunnen brengen dat een poule fase door kan komen. Alleen komt het dit EK er door overschatting er helaas niet uit. Op het WK van 2014 hebben ze nog steeds een leuk teampje. En dan zullen er vast weer spelers zijn waarvan wij nu denken: die halen Oranje nooit!
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Lipton schreef:Nederland zal waarschijnlijk altijd een team op de been kunnen brengen dat een poule fase door kan komen. Alleen komt het dit EK er door overschatting er helaas niet uit
Dit heeft m.i. niet eens zo heel veel met overschatting te maken. Dit heeft meer te maken dat de bondscoach op dit moment de verkeerde spelers opstelt. Hij speelt hetzelfde systeem als in 2010, maar er zijn nu meerdere spelers niet in vorm.
Je hebt de topscoreres van Duitsland en Engeland in je team en je weet daar geen systeem om heen te bouwen..

Daarbij moet je afscheid nemen van Van Bommel en daar Van der Vaart neer zetten. Huntelaar in de spits met Van Persie om zich heen, Sneijer hangend op rechts en Robben gewoon op links. Die speelde tegen Engeland een wereldpartij op die positie.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Wat je vaak van andere bondscoaches schijnt te horen is dat Nederland weinig verrassingen kent. Als je sterker bent dan de tegenstander hoeft dat geen probleem te zijn. Als je niet in vorm bent of als je niet zo goed bent als je denkt dan is dat wel een probleem. Nederland speelt altijd op balbezit en op rondspelen van de bal. Misschien moet je morgen gewoon niet spelen op rondspelen van de bal, maar juist direct en snel naar voren. Wat mij in alle laatste wedstrijden van het Nederlands elftal m.n. opviel was dat bij het rondspelen van de bal, de snelheid van spelen veel te langzaam is. Dat is deels een kwestie van vorm en deels een kwestie van vertrouwen. Allebei (nog) te weinig aanwezig bij Nederland. Voluit aanvallen met snel en direct spel kán je over die drempel helpen. Ben alleen bang dat onze bondscoach dat niet durft (en daardoor roemloos maandag thuis zit).
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Precies. Iedereen klaagt dat we helemaal weggetikt werden door de Duitsers, maar volgens mij had NL 60% balbezit. Het gaat er echter om wat je met de bal doet. Dat is op dit moment veel te weinig. Hetzelfde geldt voor Heerenveen dit seizoen, in balbezit totaal niet gevaarlijk, maar de counter was dodelijk. Ik denk dat het Nederlands elftal hier ook meer voor geschikt is, al is het een stuk minder leuk om naar te kijken. Bert van Marwijk is zeker niet de schuldige, dat is de publieke opinie. En dat is al jaren zo.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Flying Tilster schreef:Daarbij moet je afscheid nemen van Van Bommel en daar Van der Vaart neer zetten. .
Jij hebt de twee invalbeurten gezien van van der Vaart? Dat was een groot drama. Veel balverlies en slecht in de omschakeling. Met van der Vaart wordt het middenveld volledig overlopen door zijn gebrek aan snelheid en zijn trage omschakeling. Ik zou Sneijder een linie terug laten zakken. Die speelt als vrijwel de enigste wel met passie en dan heb je van achteruit meer voetbal en kunnen van Persie en Huntelaar beter bediend worden.
Robben op links en dan Narsingh op rechts en voorslingeren die ballen want daar zijn de Portugezen kwetsbaar. Maar het is toch allemaal niet meer relevant denk ik, want Duitsland speelt gewoon gelijk tegen de Denen.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Eric schreef:Bert van Marwijk is zeker niet de schuldige, dat is de publieke opinie.
Van Marwijk is als bondscoach toch verantwoordelijk voor het veldspel en de sportieve resultaten? VM heeft al jaren dezelfde werkwijze en in grote lijnen dezelfde spelers, maar toch is het spel in grote wedstrijden al jaren niet om aan te gluren. Op het WK heb je flink gemazzeld om alsnog met lege handen te staan, op dit EK dreig je zelfs in de groepsfase te worden uitgeschakeld terwijl Portugal en Denemarken echt geen topteams zijn. Het is ook heus geen pech of louter vormgebrek. Het begint al bij de intentie van de bondscoach, en die is laf. Met zijn beleid haalt hij niet het maximale uit deze groep. Aanvankelijk werd dat verbloemd door de gelukkige resultaten, maar nu is de vorm van het individu wat minder en je ziet direct het resultaat; het lijkt helemaal nergens naar. En juist dan komt het op de bondscoach aan!

Van Marwijk heeft over de publieke opinie echt geen klagen. Het beleid is bijna vier jaar helemaal niet optimaal geweest, maar pas nu barst de kritiek los. Ik denk eerder dat de publieke opinie jarenlang té positief is geweest dan dat het nu té negatief is. Ik draai het dus om.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

vi.nl:
In de aanloop naar het duel met Portugal heeft Arjen Robben gepleit voor eenheid bij Oranje. Volgens de aanvaller van Oranje moet iedereen bij het Nederlands elftal in het teambelang denken.

'Het is heel moeilijk binnen deze groep. Want er zijn gewoon veel grote ego’s', stelt Robben in gesprek met de KNVB-website. 'Sinds het WK zijn die misschien nog groter geworden. Dat is moeilijk. Maar als je iets wil bereiken met z’n allen, moet dat overboord. Je moet er als ploeg voor vechten om dat gevoel van onoverwinnelijkheid terug te krijgen. Het komt niet vanzelf.'
Aldus de grootste egoïst van het noordelijk halfrond. :mrgreen:
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Griekenland heeft zich gisteren geplaatst ten koste van Rusland op basis van het onderlinge resultaat, niet op basis van het doelsaldo. Ik begrijp dan niet hoe Nederland zich dan wel kan plaatsen via een enkele overwinning op Portugal met tenminste 2 goals verschil en een Deense nederlaag tegen Duitsland. Op basis van het onderlinge resutaat kunnen we namelijk nooit boven Denemarken eindigen en onder Duitsland blijven we sowieso. Kortom: hoe zit dit precies?
diepFries
Wereldspeler

Bericht door diepFries »

oldtimer schreef:Griekenland heeft zich gisteren geplaatst ten koste van Rusland op basis van het onderlinge resultaat, niet op basis van het doelsaldo. Ik begrijp dan niet hoe Nederland zich dan wel kan plaatsen via een enkele overwinning op Portugal met tenminste 2 goals verschil en een Deense nederlaag tegen Duitsland. Op basis van het onderlinge resultaat kunnen we namelijk nooit boven Denemarken eindigen en onder Duitsland blijven we sowieso. Kortom: hoe zit dit precies?
Er eindigen dan 3 teams op 3 punten (Den, Ned, Por). Alle drie hebben ze van Duitsland verloren en onderling 1x gewonnen en 1x verloren. Resultaten tegen Duitsland worden dan weggestreept en als je naar het onderling resultaat kijkt eindigt Nederland dan met het beste doelsaldo van deze 3 (Ned-Den 0-1, Por-Den 3-2 en Ned-Por >1 doelpunt verschil)
In case of doubt, make it sound convincing
abegoal
Wereldspeler

Bericht door abegoal »

oldtimer schreef:Griekenland heeft zich gisteren geplaatst ten koste van Rusland op basis van het onderlinge resultaat, niet op basis van het doelsaldo. Ik begrijp dan niet hoe Nederland zich dan wel kan plaatsen via een enkele overwinning op Portugal met tenminste 2 goals verschil en een Deense nederlaag tegen Duitsland. Op basis van het onderlinge resutaat kunnen we namelijk nooit boven Denemarken eindigen en onder Duitsland blijven we sowieso. Kortom: hoe zit dit precies?
de rangorde is:

Aantal punten
onderling resultaat
doelsaldo
Gescooorde doelpunten

Als er in onze poule 3 partijen eindigen op 3 punten en ze hebben allemaal van elkaar gewonnen kan er dus niet een partij op basis van onderling resultaat op de 2e plek komen. Immers, Nederland moet dan boven Portugal, maar Portugal moet boven Denemarken en Denemarken moet weer boven Nederland. Onmogelijk en dus gaat dan het doelsaldo en zelfs de gescoorde doelpunten gelden. Daarom moet Nederland er 2 meer maken dan Portugal.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Dat zal het zijn natuurlijk.
Dank!
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Het wordt tijd dat v Marwijk Luciano eens brengt. Een Robben op rechts is 10 x niks. En een Dirk Kuyt is ook niet echt een toegevoegde waarde qua aanvallend voetbal.
Maar Bert zal wel weer vasthouden aan zijn vriendjes en vaste waarden. Neem dan Luciano niet mee.
Miereneukert!
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

paparazzi schreef:Het wordt tijd dat v Marwijk Luciano eens brengt. Een Robben op rechts is 10 x niks. En een Dirk Kuyt is ook niet echt een toegevoegde waarde qua aanvallend voetbal.
Maar Bert zal wel weer vasthouden aan zijn vriendjes en vaste waarden. Neem dan Luciano niet mee.
Het was vooraf toch al bekend dat van Marwijk aan zijn vaste spelers vasthoud? Blijkt ook wel weer uit het feit dat Huntelaar niet samen met van Persie speelt. Nu het alles of niets is gaat hij het proberen (volgens de laatste geruchten) met Huntelaar in de spits en daarachter v. Persie, Robben en Sneijder.
En het is toch mooi voor Narsingh dat hij alvast heeft kunnen ruiken aan een EK. Wanneer van Marwijk andere spelers mee had genomen had hij immers toch ook geen andere spelers opgesteld.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

De heren gooien in ieder geval flink wat modder naar elkaar nu.

Blij toe, zo'n toernooi blijft op voetbalgebied altijd mooi. Ik heb echter een grote hekel aan dat clowneske gedoe van mensen die zich dan 'supporter' noemen maar uiteindelijk geen donder van het spelletje snappen.

30 juni, eerste training. Ben er klaar voor!
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

0 punten na drie wedstrijden. Het laatste woord is hier nog niet over gesproken, nee. Dit is een klap voor het Nederlandse voetbal. Onze naam is echt te grabbel gegooid. Gelukkig hebben we nog de geschiedenis en onze aanvallende naam, wat stand houdt.

Gisteren werd er met meer aanvallend ingestelde spelers gespeeld. Het was triest om te constateren dat - de schreeuw van de analytici en het volk -, bij nader inzien, ook niet hielp. De verdediging is zo ontzettend zwak en na een kans tegen is het vertrouwen onmiddellijk zoek. Maar we hebben niet betere spelers, dit is het. Ik denk dat Van Marwijk ook weinig te verwijten valt, die twee 'controleurs' hebben we blijkbaar gewoon nodig. Van der Vaart bijvoorbeeld aan de bal zeer goed, zonder bal ontzettend zwak. We werden volledig overklast in deze poule. Ongelooflijk.

Verder eens met Calimero, tenenkrommend sommige Nederlandse supporters. Het Nederlands elftal is een soort cultureel erfgoed van het Nederlandse volk, wat natuurlijk ook wel logisch is en daarom wil iedereen er deel van uitmaken.
Plaats reactie