[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
1983
Forumicoon

Re: Euro 2012 [Nederlands Elftal]

Bericht door 1983 »

Helemaal waar SF88. Duitsland is momenteel ook wel sterker denk ik, zeker in de breedte. En ze zullen beter kunnen en gaan spelen dan in de voorbereiding en in het eerste duel. Maar m.i. zijn de verschillen niet al te groot. Er wordt soms (in de media vooral) gedaan alsof het om een duel tussen klein duimpje en de reus of David en Goliath gaat. Of dat zij onverslaanbaar zijn. Onzin, ik denk dat beide ploegen, normaal gesproken, aan elkaar gewaagd zijn. Kortom, we maken hun groter en ons zelf klein. Ook bij de Duitsers lopen een aantal spelers die een minder seizoen hebben gehad, ze hebben ook een matige verdediging. En ook bij hun is het vooral 1 man die echt het verschil maakt. Als team zijn ze zeker wel sterker dan Nederland, maar dat is iets van alle tijden.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Of zou het dan toch nog...
'Nederlands elftal trainde in Krakau op drie varianten'

Het Nederlands elftal is nog maar een dag van de mogelijk allesbeslissende wedstrijd tegen Duitsland verwijderd en de grote vraag is of Bert van Marwijk wijzigingen in zijn opstelling gaat aanbrengen. De bondscoach staat erom bekend dat hij niet veel verandert in zijn team, maar zou toch overwegen om woensdag een ander elftal het veld in te sturen.

Oranje werkte maandag een besloten training af, maar De Telegraaf is erachter gekomen dat er in drie varianten is getraind: een met Robin van Persie in de spits, een met Klaas-Jan Huntelaar in de spits en een met beide spitsen in de basiself. "Die laatste variant is ook gewoon een serieuze optie", meent Jaap de Groot, chef-sport van het ochtendblad. "Je merkt toch heel veel verbazing van de internationale media dat Huntelaar en Rafael van der Vaart op de bank zitten."
Het Nederlands elftal werkte de besloten training af in het Poolse Krakau, maar is inmiddels weer in Charkov aangekomen. De ploeg traint dinsdagavond vanaf 18.30 uur in het Metalist-stadion van de tweede stad van Oekraïne, waar woensdag ook de tweede groepswedstrijd van Oranje zal worden afgewerkt. Vlak daarvoor geeft Van Marwijk een persconferentie
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

De spelers van Nederland en Duitsland liggen naar goede gewoonte weer met elkaar in de clinch! Verheug me erg op morgen, de dood of de gladiolen tegen de aartsvijand. Kan eigenlijk niet mooier! Het mag van mij een enorme schoppartij worden. Alles is geoorloofd! Het moet morgen! Komaan!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik vind het leuk dat Nederland morgen weer eens tegen Duitsland speelt, maar alle verschrikkelijk heisa, commercie en onzin eromheen kan mij echt gestolen worden. Bah, ik ben honderd keer liever 'een idioot die naar clubvoetbal kijkt' dan zo'n oranje mafkees die niks met voetbal heeft maar nu plotseling doet alsof het zijn sport is.
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Superfries1983 schreef:Helemaal waar SF88. Duitsland is momenteel ook wel sterker denk ik, zeker in de breedte. En ze zullen beter kunnen en gaan spelen dan in de voorbereiding en in het eerste duel. Maar m.i. zijn de verschillen niet al te groot. Er wordt soms (in de media vooral) gedaan alsof het om een duel tussen klein duimpje en de reus of David en Goliath gaat. Of dat zij onverslaanbaar zijn.
Ja, dat is waar. We moeten inderdaad niet doen alsof de verhoudingen plotseling heel anders liggen: Nederland en Duitsland waren een paar weken geleden nog dé kandidaten samen met Spanje. Een moeizame oefencampagne en een teleurstellende eerste wedstrijd maken je niet plotseling een voetbaldwerg. Nederland kan best van Duitsland winnen, ongeacht de keuzes die gemaakt worden.

Gevoelsmatig proef ik trouwens wél een groot verschil. Duitsland is volgens mij wel in staat om lekker in vorm te groeien en het EK te winnen, terwijl ik vrees dat Oranje ten onder gaat. Het komt allemaal ook bij elkaar: in 2010 arriveerden spelers hoofdzakelijk met een goed gevoel, nu moeten ze het hervinden of zelfs nog opbouwen. Toen was er relatief weinig kritiek op het beleid, nu komt het vanuit allerlei hoeken. Toen vielen de ballen vaak goed, nu gaan ze net buitenkant paal naast. Op zich is er helemaal niet zoveel veranderd qua opvatting.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Superfries88' schreef: Toen was er relatief weinig kritiek op het beleid, nu komt het vanuit allerlei hoeken. Toen vielen de ballen vaak goed, nu gaan ze net buitenkant paal naast. Op zich is er helemaal niet zoveel veranderd qua opvatting.
Ik kan me anders van het WK ook nog wel een fikse dosis kritiek herinneren. Doordat ze steeds een ronde verder kwamen, kwam Bert er mee weg, maar ook toen was het spel bijzonder matig. Zoveel kansen als ze afgelopen zaterdag tegen de Denen wisten te creëren, hebben ze op het WK in alle groepsduels samen niet eens bij elkaar gehad. Tegen de Denen en Japan was het niet om aan te gluren op het WK. De kritiek op het spel, en op de vleugelbezetting is er eigenlijk al jaren op van Marwijk. Echter door gebrek aan tegenstand en/of het behalen van resultaten is die kritiek nooit echt opgelaaid. Nu is het eigenlijk al sinds het verloren duel tegen de Zweden niet goed qua resultaat, en eigenlijk al langer qua uitvoering.

Hierdoor kan iedereen die altijd al zei de keuzes onlogisch te vinden, nu zijn gelijk halen. Ikzelf doe daar ook aan mee. De wedstrijd tegen Zweden thuis is in 4 jaar Bert van Marwijk de enige wedstrijd geweest waarin je als liefhebber echt kon genieten van het voetbal. Dat is met de aanvallende potentie van deze groep veel te weinig.

Men doet net of de kritiek vanuit het niets komt, maar die is er altijd geweest. Door resultaat kon Bert de criticasters de mond snoeren, maar bij uitblijven daarvan zal van Marwijk aangepakt worden. En terecht in mijn ogen.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Otsje P schreef:Ik kan me anders van het WK ook nog wel een fikse dosis kritiek herinneren. Doordat ze steeds een ronde verder kwamen, kwam Bert er mee weg, maar ook toen was het spel bijzonder matig.
Ten tijde van het WK heb ik ook geschreven dat het veldspel eigenlijk niet om aan te zien was, maar dat Van Marwijk het gelijk aan zijn zijde had omdat de resultaten gewoon goed waren. Zelfs het feit dat we met lege handen stonden werd nog geaccepteerd onder het mom 'het zat tegen'. Prima, daar kan ik best mee leven. Intussen zijn we alleen twee jaar verder en eigenlijk is er niets veranderd. Het grote verschil is nu dat Van Marwijk er niet langer mee weg gaat komen. Toen mocht het, nu moet het. Dit merk ik ook wel aan iedere betrokkene; ze reageren erg kribbig op kritiek.

Het gaat ook niet meer zo meezitten als tijdens het WK. Even een lijstje over zeven wedstrijden: geen rode kaart De Jong, eigen doelpunt Poulsen, een wel erg gelukkige rebound (Denemarken), blunder keeper (Japan), een helft weggespeeld met slechts één tegentreffer als gevolg, wederom een blunder van de keeper (Brazilië) en dan heb ik het nog niet eens over de goals die je zelden weer ziet. Sneijder en Robben die opeens knap met het hoofd scoren, Van Bronckhorst die een bal van grote afstand in de bovenhoek ramt; dat gaat je heus niet ieder toernooi gebeuren. Het is logisch om aan te nemen dat het geluk wat minder zal zijn en als je dan even wat stroever draait, dan kan het ook heel desastreus aflopen. Zo groot was het verschil tussen niets en de WK-finale namelijk ook weer niet.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

We zitten volledig op 1 lijn, merk ik wel.

Er zal gewonnen moeten worden, anders moet van Marwijk het veld ruimen. Maar ik neem aan dat een integere man als Bert dan zelf de handdoek zal gooien.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Hoewel ik veel meer heb met Heerenveen dan met Oranje, wat ook wel logisch is, kan ik wedstrijden van Oranje tijdens een EK/WK niet ontspannen kijken.

Oefeninterlands en kwalificatie-wedstrijden kunnen me vaak gestolen worden, maar tijdens zo'n toernooi ben ik een hartstochtelijke fan van Nederland, zonder me als een idioot uit te dossen overigens.

Meestal ben ik een toernooi snel weer vergeten, maar twee jaar geleden had ik daar toch een paar weken voor nodig. Vind de beelden van die finale nog steeds pijnlijk.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Ik vind het Nederlands Elftal en de hype eromheen afschuwelijk.
Er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om voor Heitinga, Sneijder, Van Persie, de Jong en Robben etc. te juichen. Voor een toernooi vinden ze zichzelf ( en de media ) al zo goed dat ze al kampioen zijn.
Ik hoop dat die omhoog gevallen vedetten er zo snel mogelijk uitvliegen. En als dat via Portugal, Duitsland of Tahiti gebeurd, maakt me niks uit. Ik hoop overigens wel dat Narsingh goed speelt en scoort, puur voor de transferwaarde
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Feanfan 1 schreef:de hype eromheen afschuwelijk.
Goed punt. Ik krijg meer en meer het gevoel dat het gewoon een grote commerciële show is waar tussendoor toevallig tegen een bal wordt getrapt. Beetje de Amerikaanse manier van sport beleven zeg maar.
Corruption is everywhere, fight it!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Ik bedoel meer met hype: verklede mensen, versierde oranje straten, de oranje buitenspiegels van auto's en vlaggetjes.
Dat commerciele gedoe is eveneens triest
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Mathijsen voor Vlaar en verder houdt Van Marwijk vast aan de basiself. Dus alles door het midden en daar staat het al zo vol... ik gok op een doodsaaie 0-0.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Het hele land, media en het volk schreeuwt om verandering. Maar toch houdt ie vast aan zijn eigen idee, op zich vind ik dat wel stoer. Maar het is natuurlijk vragen om problemen, weer die 2 controleurs die met hun kont tegen de eigen zestien aanhangen. En weer Robben vanaf links en Afellay vanaf rechts. Robben raakt geen pepernoot tegen Lahm die hem door en door kent. We zijn ook niet een klein beetje voorspelbaar zo. Ik gok 2 of 3-0 voor de Duitsers.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Als Nederland vanavond verliest liggen we eruit. Duitsland komt dan op 6, Portugal en Denemarken op 3. Winst tegen Portugal haalt niets uit, omdat Denemarken dan sowieso doorgaat op onderling resultaat. Zelfs als ze van Duitsland verliezen. Wat dat betreft hadden Denemarken en Portugal beter gelijk kunnen spelen.
FC Drogeham
Basisspeler

Bericht door FC Drogeham »

Skopperij schreef:Als Nederland vanavond verliest liggen we eruit. Duitsland komt dan op 6, Portugal en Denemarken op 3. Winst tegen Portugal haalt niets uit, omdat Denemarken dan sowieso doorgaat op onderling resultaat. Zelfs als ze van Duitsland verliezen. Wat dat betreft hadden Denemarken en Portugal beter gelijk kunnen spelen.
Als ze gelijk hadden gespeeld waren we bij een verlies evengoed uitgeschakeld, en dan bij een gelijkspel ook. Dus je kraamt onzin uit ;)
grunnstad
Selectiespeler

Bericht door grunnstad »

Winst op Portugal haalt weldegelijk wat uit in die situatie. Denemarken wint van Nederland, Portugal van Denemarken en Nederland van Portugal. Alle drie 3 punten (mits Denemarken verliest van Duitsland....). Dan gaan de onderlingen doelslados gelden. Daarna het doelsaldo van de groep. En het aantal gescoorde doelpunten en daarna de EUFA coefficient.

Friezen en rekenen ;)
Voor eeuwig groen en wit
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Precies ja. Definitief uitgeschakeld worden we vanavond in geen geval, maar een al te grote nederlaag maakt het er uiteraard niet bepaald makkelijker op.
E.D.
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door E.D. »

zie ik daar het spandoek Lemmer Rules :-)
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Wat een drama. Totaal geen team gezien. Wat een armoede. Opstelling klopt zowiezo al niet. Met een van Bommel die niet meer box to box kan lopen kom je automatisch voorin een man te kort. Voorin liepen m.n. de eerste 3/4 kwart van de wedstrijd voorin alleen maar spelers voor zichzelf te voetballen. Willems verzoop en met Van Persie als enige spits wordt het wel erg makkelijk verdedigen, er staat namelijk nooit een spits. Die is altijd ergens anders. Wordt na dit toernooi echt tijd voor een drastische verjonging/verandering. Veel spelers hebben niet meer honger naar het hoogste. Zoals een Sneijder na een aanval voorin blijft "hangen" en het allemaal wel goed vind is echt storend. Na dit toernooi ook maar eens denken aan Dost en Van Wolfswinkel met Huntelaar als backup. Als ik Van Marwijk was zou ik de eer maar aan me zelf houden en er na dit toernooi maar mee op houden. Heeft zijn beste tijd gehad zullen we maar zeggen. Houdbaarheidstermijn is ruim overschreden.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Van Marwijk houdt er sowieso mee op. Of hij er in de groepsfase uitvliegt of het toernooi wint. Hij is de hele controle over de ploeg kwijt
Toch gaat Nederland wel door. Duitsland wint van Denemarken en Nederland wint met 2 gooals verschil van Portugal
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Het grote zwakke punt is op dit moment het middenveld en de omschakeling van verdediging naar aanval of andersom. Waar Duitsland telkens Schweinsteiger als vrije man vindt daar heeft Nederland op dit moment niemand. Ik was fel tegen het idee om Sneijder te laten spelen ipv Van Bommel, maar op dit moment vind ik het zo gek nog niet.
Beide backs van Nederland waren ook dramatisch zeg. Van der Wiel had Podolski in zijn zak, maar bracht aanvallend helemaal niets. Willems werd aan alle kanten voorbij gelopen, maar kreeg aanvallend alle vrijheid. We hadden Emanuelson goed kunnen gebruiken.
De Duitsers hebben zich goed aangepast aan onze zwakke punten, dit heb ik het Nederlands elftal andersom nog nooit zien doen..
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Bubbe schreef:Eigenwijze Bert houd aan zijn lievelingetjes vast. Zolang dit zo blijft, gaat het niks worden dit EK.
En dit is het verhaal van het toernooi. Als Bert dan ook nog durft te beweren dat we geweldig hebben gespeeld tegen Denemarken.. (veel "kansen", geen goals) dan weet je dat het moeilijk wordt. Zie je dan de opstelling.. dan ben ik absoluut niet verbaasd over deze uitslag..

Maar ik verbaas mij qua spelers ook over iets anders. Bij andere ploegen zie ik tijdens het spelen van het volkslied, dat ze het volkslied meezingen en alles voor hun land overhebben.
Bij "onze jongens" zie ik alleen maar dat de ene vedette niet wil onderdoen voor de andere.. :shock:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Snake
Bankzitter

Bericht door Snake »

Als NL zondag speelt met Huntelaar in de spits, Persie erachter, Robben op links, Affelay op rechts en Sneijder ipv Bommel, ja dan denk ik ook dat ze winnen van Portugal. Ik geloof er alleen geen reet van dat de duitsers winnen, gelijkspel is genoeg voor plek 1.
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

wat maakt het allemaal, we zijn een matig team met een zeer matige en dove niet kranten lezende bondscoach.
Van marwijk ontslaan en van bommel bedanken voor oranje, de haan- van gaal- koeman GJV of wie dan ook bondscoach maken.

enigste pluspunt;

Het is niet veel maar toch: als we in 2014 't WK winnen, dan zijn we in feite ook Europees kampioen..
Wij zijn Heerenveen.
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

Wat een deceptie, niet te geloven. Verliezen van die klere moffen.

Van Marwijk had veel eerder moeten vernieuwen. Maar een jaar geleden waren er nog geen tekenen aan de wand. Maar als je met zoveel aanvallende kwaliteit deze ronde niet door kan komen, dan heb je gewoon gefaald. De spelers op de flanken brachten weer niets. Ik mis onbevangenheid. Zondag zullen we vast een aanvallend Nederlands elftal zien spelen, met Huntelaar en Van Persie beiden voorin en misschien maar een controlerende middenvelder. Maar ik vrees dat het al te laat is.
Janstra
Selectiespeler

Bericht door Janstra »

Ik verwachte al dat van Marwijk niks aan zijn syteem zou veranderen en met dezelfde spelers zou spelen dit EK. Mensen maakten allemaal opstellingen terwijl je kon weten dat we toch weer met dezelfde spelers zouden gaan spelen. Hij had na Denemarken nooit van Bommel meer mogen opstellen, maar tegen de Duitsers staat hij er gewoon weer in. Dan ben je wel heel erg onnozel vind ik. Ik denk dat hij tegen Portugal gewoon weer met dezelfde opstelling begint. Portugal zullen we ook niet winnen lijkt mij, die gaan op de counter spelen, wat de juiste tacktiek tegen Nederland is.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Op deze manier gaat het ook tegen Portugal niet lukken. Ze kunnen geen enkele ploeg onder druk houden op deze manier. De achterhoede durft niet op te schuiven en het blok daarvoor ook niet. Zelfs in het laatste half uur bleef de Jong nog vlak voor zijn eigen 16 spelen. Nederland verloor de bal voorin, alle aanvallende spelers wilden druk zetten. (Huntelaar, Persie, Snijder, v/d Vaart en Kuyt of Robben) Sneijder keek achterom en zag dat de Jong 30 meter achter hem was. En de andere 4 stonden met met zijn vieren 2 aanvallers te dekken. Kortom, de Duitsers konden zo het middenveld oversteken en gevaarlijk worden.

Er is ook nog zoiets als een buitenspelval, vooruit verdedigen en druk zetten. De achterhoede is traag en angstig. De laatste 25 minuten moet je toch 1 op 1 gaan spelen achterin, agressief druk zetten en risico's nemen? Het gat tussen de voorste heren en de achterste 5/6 is reusachtig. De Denen konden zo het middenveld oversteken en de Duitsers deden hetzelfde. Ze moeten het veld klein houden. Maar niet zoals van Bommel voorstelde door de aanvallers terug te trekken, maar juist door de achterste 6 op te laten rukken. LEF!!!!!!!!!!!
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

ik vraag mij af hoe het conditioneel gesteld is met de heren, want na 20 minuten zakt het al in en na een uur zaten ze er doorheen. Vd Vaart was na een kwartier al moe.
Otsje P schreef:Op deze manier gaat het ook tegen Portugal niet lukken. Ze kunnen geen enkele ploeg onder druk houden op deze manier. De achterhoede durft niet op te schuiven en het blok daarvoor ook niet. Zelfs in het laatste half uur bleef de Jong nog vlak voor zijn eigen 16 spelen. Nederland verloor de bal voorin, alle aanvallende spelers wilden druk zetten. (Huntelaar, Persie, Snijder, v/d Vaart en Kuyt of Robben) Sneijder keek achterom en zag dat de Jong 30 meter achter hem was. En de andere 4 stonden met met zijn vieren 2 aanvallers te dekken. Kortom, de Duitsers konden zo het middenveld oversteken en gevaarlijk worden
helemaal mee eens. Maar kan dit ook komen doordat er geen vertrouwen is in de beide backs zodat je gevoelsmatig inzakt. Om extra dekking te bieden. Robben en affelay deden dit zowieso niet.

De allerslechtse man van het veld was in mijn optiek Affelay
Hier heb ik geen woorden voor
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

TORCIDA schreef:De allerslechtse man van het veld was in mijn optiek Affelay
Maar Afellay wordt op de vleugels geposteerd maar volgens mij speelde hij bij PSV altijd als middenvelder. Hij staat bij Barca op de vleugels, als hij invalt, omdat hij daar het minste kwaad kan en de concurrentie daar minder is. Als je tegen Portugal Sneijder en Afellay als de 2 offensieve middenvelders neerzet kan het nog wat worden.

Dat middenveld zit niet heel veel beweging in bij Portugal, het is aan de bal leuk maar verdedigend laat het steken vallen. Als je gaat spelen zoals ze de laatste weken doen is dat eenvoudig de verdedigen. Sneijder moet al het werk doen en de rest blijft achterin hangen. Duitsland had gisteren spelers die continue over hun man heen gaan. Bij Nederland doet niemand dat, Sneijder heeft daar teveel spelers voor om hem heen, van Bommel de power niet voor en de Jong kan het niet. Tsja dan is het wel heel karig.

Overigens hoeft Bert maar 3 wissels mee te nemen want de vaste wissels zijn weer Kuyt, Van Der Vaart en Huntelaar.
Plaats reactie