Heerenveen rules schreef:Ik denk van niet. Ik heb het idee dat er in deze groep weinig echte karakters zitten die de knop om kunnen zetten en er keihard voor gaan strijden. Het zal wel een dusdanige mentale tik gegeven hebben dat ze wat verlamd over het veld gaan lopen.
Zo'n tik als woensdag hebben we dit seizoen al meerdere malen gehad en daar werd juist voortreffelijk op gereageerd. Na Ajax-uit en Twente-uit zette Heerenveen een reeks van vijftien officiële wedstrijden neer zonder nederlaag (9x winst, 6x gelijk). Na PSV-thuis in de beker volgde een reeks van tien wedstrijden (8x winst, 2x gelijk). Na de dubbel met PSV volgden twee overwinningen. Op basis daarvan kan de ploeg de knop dus perfect omzetten en zit het op dat terrein wel snor. Het probleem zit 'm dit seizoen vooral in de toppers, in de wedstrijden tegen de ploegen buiten de topzes hebben we nog geen enkele nederlaag geleden. Een prestatie die geen enkele andere ploeg heeft neergezet.
Op basis van het verleden zou je juist op een goed resultaat mogen rekenen. Feit is echter dat NEC uitstekend in vorm is en in Nijmegen hebben we het meestal knap lastig. Het gaat sowieso een hels karwei worden om daar de punten vandaan te halen, en dat heeft in mijn ogen helemaal niets te maken met de nederlaag tegen Ajax. Ook als we woensdag met 5-0 hadden gewonnen zouden we het daar zwaar hebben gekregen, misschien zelfs nog wel meer dan nu.
Ik heb even nog helemaal geen zin in NEC. Al moet ik op uitnodiging wel aanwezig zijn in het stadion.
Even speculerend zou ik zeggen, het kan twee kanten op gaan. Of Heerenveen klapt er op en haalt een monsterlijk resultaat om die schandalige vertoning van afgelopen woensdag weg te poetsen. Of ze zijn zo verlamd en gaan opnieuw met grote cijfers de boot in. Een tussenweg zie ik niet zitten. Dat is mijn gevoel.
In dat eerste scenario is er dan natuurlijk nog van alles mogelijk. Heerenveen is wat dat betreft een rare ploeg, die ook zomaar alles kan gaan winnen tot en met Feyenoord. Het zal alles of (bijna) niets worden. Of je wordt nog 3e. Kan makkelijk.
Of je zakt ver weg in het rijtje om de play offs. Dat laatste mogen ze wat mij betreft wel afschaffen, want dan had je al die punten net zo goed kunnen laten liggen en zijn ze (mogelijk) voor niets geweest.
Maar eens even een vergrootglas op die nieuwe doelman leggen. Die zal toch wel beter kunnen?
Superfries88' schreef:
Zo'n tik als woensdag hebben we dit seizoen al meerdere malen gehad en daar werd juist voortreffelijk op gereageerd.
Ze gaven het woensdag na 3 minuten helemaal op, dus ze reageerden waardeloos op de tik van de rode kaart. De koppies gingen hangen en er werd amper gestreden. Dat verwacht ik zaterdag weer.
Heerenveen rules schreef:Ze gaven het woensdag na 3 minuten helemaal op, dus ze reageerden waardeloos op de tik van de rode kaart. De koppies gingen hangen en er werd amper gestreden. Dat verwacht ik zaterdag weer.
De reactie was inderdaad niet goed, al kan ik me voorstellen dat er iets knapt. Met elf spelers zag ik het ons eigenlijk al niet redden en na de snelle rode kaart viel bij mij het geloof ook weg. Maar ik zie het verband met NEC-uit niet. Feit is namelijk dat Heerenveen zich in zulke wedstrijden juist goed heeft gered na zulke dompers, meerdere malen. Waarom zou er dan nu opeens wel een verband zijn?
Ik voorzie geen echte problemen tegen NEC. De reden van de nederlaag tegen 020 is overtuigend genoeg voor de spelers, te vroege rode kaart op het moment dat Ajax al veel pressie naar voren had, doelpunt tegen, wissel narsingh, hierdoor zakte het geloof weg om er nog een overwinning uit te slepen. De intensie was gewoon WINNEN en niet gelijkspelen. Heerenveen is totoaal niet geschikte voor een underdog rol. Door de tekort komingen in echte mentaliteit zijn we niet bij machten om een topploeg dan te verslaan.Heerenveen speelt gewon degelijker en met veel meer zelfvertrouwen tegen een tegenstander die op papier minder is.
Ik had tegen Ajax een slecht gevoel over de wedstrijd, maar tegen NEC wel een goed gevoel. Geen idee waar dat op gebaseerd is, maar ik denk dat we deze wel gaan winnen. Als we maar vroeg voorkomen, en bovendien moet die serie bij NEC toch ook een keer ophouden? Als Jans en co een beetje hun huiswerk doen moet je wel kunnen analyseren waar de angel bij NEC zit, als je die lam legt moeten wij daar geen problemen hebben, verwacht ik. Het is als sporter in ieder geval heerlijk om kort na zo'n wanprestatie/kutdag weer een kans te krijgen om je wat te revancheren.
Superfries88' schreef: Maar ik zie het verband met NEC-uit niet.
Ik denk dat bij bepaalde spelers mentaal iets geknapt is en dat dat zaterdag nog te zien is. Je ziet dat ook in wedstrijden tegen de topclubs. Eén tegenslag en ze zijn er helemaal af. Kijk eens hoe Djuricic speelde tegen Ajax. Man, man. Net een klein kind die geen snoepje kreeg....
Het is natuurlijk niet uit te sluiten, maar op de voorgaande dompers werd ook goed gereageerd. Persoonlijk vond ik de dubbele klap tegen PSV mentaal erger en toen herstelde de ploeg zich in zoverre ook. Het is lastig om van te voren in te schatten hoe iets mentaal werkt. Als je in Nijmegen vroeg op achterstand komt breekt er misschien iets, maar als je op voorsprong komt kan er ook zomaar een leuke avond ontstaan. Het blijft toch speculeren hoe iets uitpakt.
Gelukkig alweer een nieuwe wedstrijd. Op naar De Goffert voor wat mij betreft één van de leukere uitwedstrijden van het seizoen. Mooie omgeving, goede voetbalsfeer. Vrees wel dat het een zware avond wordt. Maar één ding scheelt: erger dan woensdag kan niet...
Ik blijf in een goed resultaat geloven in Nijmegen. De tik van afgelopen woensdag is natuurlijk hard aangekomen. Het gevoel dat je misschien kampioen kon worden is weg. Deze druk was het grootste probleem voor de jongens. Tegen NEC is het weer een gewone wedstrijd om de 3 punten. Natuurlijk wil je niet in de play-off belanden, maar ach dan heb je nog wat extra wedstrijden om toch te laten zien dat je in de top 5 a 6 van Nederland behoort. En dan voldoet Heerenveen aan mijn verwachting. Het gevoel dat we gehad hebben, kampioenschap, was heerlijk.
Andere ploegen gaan ook nog wel wat puntjes verspelen.
Rons Jans wil de nare smaak van afgelopen woensdag snel wegspoelen.
Met dit soort motiverende teksten kan het niet anders, dan dat de spelers het gras opvreten, en de mooiste combinaties leiden tot een fraai aantal doelpunten.
xander schreef:
Vandaag weer een bomvol uitvakkie met 101 fans
De ploeg heeft 26.000 supporters laten barsten woensdag door de handdoek direct al te gooien. Nu mogen een paar honderd fans een 15 tal voetballers laten barsten.......... Het is een wisselwerking.
Feanfan 1 schreef:
Supporters zijn zo een 50 Euro kwijt per uitwedstrijd
Precies. Plus weer zoveel uren. Sommige mensen hebben een gezin Xander. Ik heb na de winter mijn uitwedstrijden wel meegepakt. Maar je bent blijkbaar alleen een goede supporter als je elke uitwedstrijd meegaat.
Heerenveen rules schreef:
Precies. Plus weer zoveel uren. Sommige mensen hebben een gezin Xander. Ik heb na de winter mijn uitwedstrijden wel meegepakt. Maar je bent blijkbaar alleen een goede supporter als je elke uitwedstrijd meegaat.
Dat dus. Financieel zou ik het best op kunnen brengen. Maar mijn vriendin (heeft niks met voetbal) en dochter vinden het ook wel eens leuk als ik eens niet een zaterdagavond weg ben. Als ik alle uitwedstrijden ook nog eens zou bezoeken dan zou ik een probleem hebben denk ik. Hoe zo onder de plak Nee, hoor vind het zelf ook wel prettig, af en toe eens een leuke uitwedstrijd meepakken is voor mij voldoende.