Supportersraad

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Ultras'01
Selectiespeler

Re: Supportersraad

Bericht door Ultras'01 »

Stem binnenkort op je favoriete shirt!
U kunt inmiddels geen shirtontwerpen meer opsturen, maar stemmen kan natuurlijk wel! Binnenkort kunt u stemmen op uw favoriete shirt. Vrijdag maakt de vakjury uit alle inzendingen een voorselectie. In de vakjury zitten onder andere de spelers Sven Kums, Jeffrey Gouweleeuw en Ramon Zomer. Verder zitten er ook vertegenwoordigers van sc Heerenveen en JAKO in de jury. Daarna kunnen de fans op de drie ontwerpen van het pompeblêdenshirt en het reservetenue stemmen. De twee tenues met de meeste stemmen worden de officiële wedstrijdtenues voor het nieuwe seizoen. Uniek in de geschiedenis van sc Heerenveen. Samen maken we de club!
(Waarom) wordt de SR hier niet bij betrokken?
Wij zijn HEERENVEEN
JD
Invaller

Bericht door JD »

Worden ze wel. Deze behoren tot de vertegenwoordigers van sc Heerenveen.
geert.
Superster

Bericht door geert. »

JD schreef:Worden ze wel. Deze behoren tot de vertegenwoordigers van sc Heerenveen.
Dan vind ik dat dat wel wat duidelijker genoemd mag worden. Bij vertegenwoordigers van sc Heerenveen denk ik alleen aan medewerkers van de club en niet aan een supportersraad of iets dergelijks.
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Het bericht verdient wellicht niet de schoonheidsprijs, maar het belangrijkste is toch dat er een vertegenwoordiger van de Supportersraad in de vakjury zit. En niet zo maar één maar één met breed verstand van merchandising :lol:
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

1920
Alle ballen op Henkie!
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

xander schreef:1920
Dat mag ik aannemen gezien de uitspraak van Arnold.
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Arnold.....
Brr - het is al 65 jaar Arnoud !
En ja, 1920 zit namens de Supportersraad vrijdagochtend in de vakjury.
Ultras'01
Selectiespeler

Bericht door Ultras'01 »

Slecht calimero, dacht dat jullie zo'n goede band hadden...
Wij zijn HEERENVEEN
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Daarom geven ze elkaar juist koosnaampjes;)
Corruption is everywhere, fight it!
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Dat inderdaad. Excuus Arno ;)
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Het heeft veel langer geduurd dan wenselijk was :mrgreen: maar sinds vandaag staan de notulen van de vergadering van 16 november jl. ten lange leste on-line !
Steurder
Invaller

Bericht door Steurder »

notulen gelezen en goed gekeurd. :)
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Akkoord. Heb momenteel zelf weinig punten, het gaat enorm goed. Wel jammer dat sc Heerenveen de handen aftrekt en geen excusus wil aanbieden aan de supporter maar de schuld bij de KNVB legt terwijl ze zelf melding maken, erg zwak van Rini. Ik zou dan per direct niet meer met de KNVB willen samen werken op dit gebied als je zoiets te horen krijgt.

Iets wat nog niet speelt maar wellicht na vanavond kan spelen een uitwedstrijd in de halve finale beker naar bijvoorbeeld NEC, Heracles of AZ. Allemaal niet al te grote uitvakken of in de buurt wat veel publieke belangstelling zal opleveren. Ik hoop dat de club net als in 2009 de regelmatige bezoeker van uitwedstrijden (5 maal of meer) een eerste mogelijkheid bied om voor deze wedstrijd een kaartje te bemachtigen. Maar laten we i.i.g. maar hopen dat we thuis spelen ;)
Alle ballen op Henkie!
Lasse4evah
Wereldspeler

Bericht door Lasse4evah »

Waar kan ik die vinden?
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Eric
Superster

Bericht door Eric »

Helder en duidelijk! Komt gelijk naar voren waarom zo'n supportersraad belangrijk is. Nu kan iedereen meelezen en zien waar de club mee bezig is, goede zaak in mijn ogen.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

De supportersraad is nu ook te volgen/bereiken op Twitter https://twitter.com/#!/SR_SCH
Alle ballen op Henkie!
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Op dinsdag 6 maart overlegt een afvaardiging van de Supportersraad met de directie van sc Heerenveen over het gewijzigde systeem van wedstrijdkaarten bestellen. Veel supporters hebben de raadsleden laten weten grote moeite te hebben met het feit dat met name ouderen die niet over een computer beschikken en mensen die om welke reden dan ook niet willen of kunnen internetbankieren buiten spel worden gezet. Tevens zijn er ernstige bedenkingen geuit door supporters over het feit dat kaartjes voor uitwedstrijden niet meer tot op de dag van de wedstrijd aangeschaft kunnen worden. Meerdere supporters hebben hiervoor oplossingen aangedragen en deze zal de Supportersraad ook met de directie bespreken. Supporters die zwaarwegende bezwaren tegen het nieuw ingevoerde systeem hebben kunnen die alsnog kenbaar maken aan de Supportersraad via het e-mail adres supportersraad@sc-heerenveen.nl . Na het overleg zal de Supportersraad onder meer hier op het Forum de resultaten bekend maken.

Arnoud Ross - coördinator Supportersraad
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Supportersvereniging Feanfan stapt uit de Supportersraad

Geja Stoker, secretaresse van de supportersvereniging Feanfan heeft besloten haar lidmaatschap van de Supportersraad te beëindigen in verband te drukke privé- en werkomstandigheden. Na intern overleg heeft het Bestuur van Feanfan besloten geen vervanger voor Geja aan te wijzen en zich terug te trekken uit de Supportersraad aangezien deze " op dit moment voor ons geen toegevoegde waarde biedt".
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Kijk aan en dat na een kleine 5 maanden, knap om dat nu al in te zien. Ik vind dit uitermate zwak.

Zou er wat anders spelen?
Bedankt Torcida:-)
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Is dat te lezen als "we spreken elkaar als supportersverenging en directie toch al vaak genoeg" of als "de supportersraad functioneert niet"? En is die toegevoegde waarde er ook niet voor de club en andere supportersvertegenwoordigers in de supportersraad?
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Volgens mij een combinatie. Afgaande op de reacties die ik lees/hoor (o.a. passeren van supportersraad bij wijzigingen ticketing) zal het niet functioneren zoals gehoopt. Het bestuur van FeanFan spreekt ook regelmatig met de directie, dus de directe contacten waren en zijn er toch al. Als je dan weinig kandidaten hebt en het gaat (eventueel) ten koste van de geringe vrije tijd, dan blijft er inderdaad weinig over. Het is jammer, maar dat ze nu tot deze beslissing komen snap ik wel. Ik ben wel benieuwd hoe de supportersraad ingevuld gaat worden. Zal de plek worden opgevuld bijvoorbeeld? Ik meende gehoord te hebben dat het aantal leden is opgenomen in de reglementen, dus het antwoord lijkt me dan ja.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Opmerkelijk. Ik heb een positieve indruk van de supportersraad puur op basis van de communicatie tot nu toe. Daar hebben die paar duizend donateurs van Feanfan toch ook wat aan zou je zeggen. Neem alleen al de actie n.a.v. online ticketing, dat lijkt me voor Feanfan ook van belang om daarover mee te praten.
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Uit het reglement van de Supportersraad, zoals opgesteld door de directie van sc Heerenveen samen met de vertegenwoordigers van de 2 supportersverenigingen en de supporterscoördinator:
Leden
De sc Heerenveen-supportersraad is een brede afvaardiging van de verschillende geledingen binnen het publiek van sc Heerenveen bestaande uit:
Een representant supportersclub FeanFan
Een representant sfeervereniging Nieuw Noord
Een representant jeugdige supporters
Vier representanten onafhankelijke supporters
De supporterscoördinator
De plaats in de Supportersraad van de representant van Feanfan blijft dus vacant tot Feanfan een nieuwe representant aanwijst of als het reglement aangepast wordt.
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Is Feanfan bang dat ze wat ondersneeuwen nu er zo'n raad is uit alle geledingen van het publiek? Bang dat hun positie in gevaar komt doordat ook "andere groepen" nu inspraak dreigen te krijgen?
Bedankt Torcida:-)
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Een representant namens Feanfan hoeft natuurijk ook geen bestuurslid te zijn maar bijvoorbeeld een donateur. Gezien de beperkte omvang van een bestuur kan ik me ook voorstellen dat er grenzen zijn aan wat je daarnaast nog wilt doen.
Superfries88'
Forumicoon

Jeroen schreef:Neem alleen al de actie n.a.v. online ticketing, dat lijkt me voor Feanfan ook van belang om daarover mee te praten.
Die gelegenheid heeft FeanFan ook wel, alleen zal dat voortaan buiten de supportersraad om gaan. Is dat positief of negatief? Enerzijds bestaat de ruimte om te discussiëren, in dit geval zelfs met het voltallige (?) bestuur. Anderzijds is het nadelig omdat je de standpunten van de overige partijen mist. In dat opzicht is deze beslissing te betreuren, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zomaar in zo'n raad stapt. Er gaan toch weer diverse uren in zitten en je moet gevoelsmatig een bijdrage kunnen leveren. Blijkbaar is daar niemand voor.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Superfries88' schreef:
Die gelegenheid heeft FeanFan ook wel, alleen zal dat voortaan buiten de supportersraad om gaan. Is dat positief of negatief?
Dat is negatief. Ook vanuit directie van sc Heerenveen lijkt het me ideaal om zaken die alle supporters aangaan in 1x te kunnen afhameren tijdens een overleg met de supportersraad waar alle geledingen aanwezig zijn. De directie gaat echt niet op een later moment nog vragen of Feanfan ook akkoord is. Je zet jezelf dus als vereniging buitenspel.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Bovendien is Feanfan ook niet dé spreekbuis namens alle supporters. In de supportersraad heb je een bredere afspeigeling en dus ook andere discussies. Prima aansluitend bij de diversiteit die er is.
Superfries88'
Forumicoon

Jeroen schreef:Je zet jezelf dus als vereniging buitenspel.
Dat gaat me iets te ver, want in de praktijk zal de stem van FeanFan nog steeds waardevol zijn. Hoe dan ook: het is lastig om dit invulling te geven. FeanFan heeft eigen gesprekken met de directie, is niet helemaal tevreden over de invulling van de supportersraad en heeft zo 123 geen ideale kandidaat om het over te nemen. Je kunt niemand dwingen om vrije tijd op te blijven offeren hetzij het over te nemen. Dat ze kiezen voor iemand vanuit het bestuur vind ik wel begrijpelijk, simpelweg omdat deze personen weten hoe men het ongeveer voor ogen heeft. Als bestuur is het al niet makkelijk om een standpunt kenbaar te maken namens de meerderheid (laat staan iedereen) en een donateur staat er nog verder vanaf. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand de wensen van FeanFan in de weg gaat lopen terwijl deze FF juist moet vertegenwoordigen. Dat stukje controle is begrijpelijk.

Wel deel ik de mening dat het jammer is en indirect ook lastig. Het is een goed platform om je mening bespreekbaar te maken. Ik hoop persoonlijk dan ook dat FeanFan gaat nadenken hoe ze dit gaan invullen om jezelf niet daadwerkelijk buitenspel te zetten in bepaalde situaties.
Plaats reactie