[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Jeroen
Forumicoon

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Bericht door Jeroen »

Lardy schreef:Ach kom op joh, als ik een San Marinees zou zijn had ik gister ook gespeeld. Dit was echt een bedroevend niveau.
Daarom winnen we er ook elk jaar met 11-0 van... Het mooie van dit Oranje is de gretigheid en ze willen echt voetballen. Dit soort potjes kon je normaal altijd overslaan vanwege het ongeinteresseerde voetbal wat Oranje altijd op de mat legde. Dat is bij dit team heel anders.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Surhuisterveen schreef:Landen als San Marino zouden een "voor-kwalificatie" moeten ondergaan.
Vind ik niet, deze mensen mogen ook gewoon meedoen, net als het team van Foppe. Sport is voor iedereen en niet voor de commercie. Jammer dan dat het 11-0 wordt. Zulke landen kunnen nog wel van belang zijn in poule's mbt tot doelsaldo's.

Daarnaast zijn teams met slagers, bakkers en postbodes toch prachtig. Dit is wat voetbal mooi maakt. Ik zie dit 1000x liever dan de duurbetaalde profs die er eigenlijk helemaal geen zin meer in hebben.
Spijt heb je morgen maar!
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Ik sluit me aan bij de woorden van Ebiede. Het valt trouwens ook wel mee met 'de bakkers en de slagers'. Ik meen dat Sneijder aangaf dat San Marino ongeveer van het niveau Serie C is, het derde niveau van Italië. Dat is een redelijk niveau, maar je mag niet verwachten dat zo'n ploeg het een WK-finalist moeilijk kan maken. Meestal houden deze ploegen het op 4 tot 7-0, nu blijft Oranje vrij scherp en vliegen er elf in. So be it.

San Marino en dat soort landen moet je lekker mee laten doen. Interlandvoetbal is meestal toch niet om aan te zien. Veel heb je er dus niet aan.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Volgens mij speelt er 1 speler van hun in de serie C, de rest allemaal serie D of lager (amatuerniveau). Als hun voorrondes zouden moeten spelen dan zouden deze landen dus veel meer wedstrijden moeten spelen dan andere landen en dat is ook competitievervalsing. Dit soort landen gewoon mee laten doen, ze kunnen alleen maar verassen en spelen soms nog wel eens een rol in de kwalificatie van grote landen.
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Overigens heeft Blom een enorme blunder gemaakt waardoor Schotland zo goed als uitgeschakeld is voor het EK.

Ongelovelijk:

Van der Ende
GLASGOW - Ex-toparbiter Mario van der Ende heeft in de Schotse krant The Sun geen spaan heel gelaten van Kevin Blom. De Nederlandse scheidsrechter ging zaterdag tijdens Schotland-Tsjechië (2-2) opzichtig in de fout door vlak voor tijd een onterechte strafschop aan de Tsjechen te geven en de Schotse EK-droom om zeep te helpen. ,,Ik heb vandaag wat hoogtepunten gezien", zei Van der Ende. ,,Hoewel dat woord niet op zijn plaats is bij Kevins optreden."

,,Ik kan vrij helder zijn: de penalty die de Tsjechen kregen, was er geen”, zegt de oud-scheidsrechter. ,,Naar mijn mening was het duidelijk simuleren. Het is optreden van de scheidsrechter is heel teleurstellend, ook voor de Schotse bond. Ik kan me goed voorstellen hoe men zich voelt Het was een ‘to-do-or-die-wedstrijd’, maar nu is het EK in Polen en Oekraïne voor jullie ver weg.”

Meerdere missers
Het penaltymoment was volgens Van der Ende niet de enige misser van Blom. ,,Het Milan Baros-incident was ook duidelijk. Als hij die penalty had gegeven, was niemand in discussie gegaan. In een duel waarin een scheidsrechter drie moeilijke beslissingen moet nemen en twee fouten maakt: dat is te veel! Voor belangrijke wedstrijden hebben spelers én scheidsrechters een bepaalde standaard nodig. En Schotland-Tsjechië verdiende een topscheidsrechter. Kevin Blom heeft in Nederland ook fouten gemaakt. Maar aan deze blijft hij herinnerd worden.”

Schaamte
Van der Ende zegt in The Sun zich te schamen. ,,Natuurlijk beïnvloedt dit de mening over Nederlandse scheidsrechters. Nadat Dick Jol en ik stopten, ontstond er een groot gat. Net zoals in Schotland toen Hugh Dallas stopte.” De Nederlander draagt ook een oplossing aan. ,,Misschien is dit een eye-opener voor de verantwoordelijken die elektronische hulpmiddelen kunnen invoeren. Binnen tien seconden is een situatie als tijdens Schotland-Tsjechië opgelost. En discussies na de wedstrijd zijn overbodig. Nu – 24 uur na de wedstrijd – hebben we het nog steeds over Kevin Blom.”
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Tsja, the Sun is natuurlijk wel een kwaliteitskrant, altijd zoekend naar nuances....

Tuurlijk, vanuit de juiste positie bekeken is het inderdaad duidelijk een schwalbe, geen twijfel mogelijk.
Echter vanuit de positie waar de scheidsrechter staat, is het best voorstelbaar dat hij het anders ziet omdat de Schotse verdediger met zijn linkerbeen wel richting aanvaller gaat.
Jan Rezek Dive
Bijzonder zuur voor de Schotten, zeker ook een foute beslissing, maar een blunder is het niet.
NN19
Selectiespeler

Bericht door NN19 »

Vanuit het oog van blom moeilijk te zien misschien. Maar de grensrechter ziet zoiets dan toch wel?
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Wat een doodsaaie tweede helft vanavond zeg. Heb een poos geen live wedstrijd van het Nederlands elftal gezien, maar heb het geluid maar weer uitgezet. Ik schaam me kapot voor het oranjepubliek. Bij de 1-0 al '10, 10 ,10' scanderen, de wave 100 keer inzetten en na de goal gelijk 'het is stil aan de overkant' inzetten.
Corruption is everywhere, fight it!
longa
Invaller

Bericht door longa »

Ik voel totaal geen binding met de Oranje-supporters en de manier van hoe zijn Nederland ondersteunen. Ik negeer het maar en kan me er tegenwoordig ook niet meer aan ergeren. Wel leuk om Mika weer eens te zien voetballen!
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

Wedstrijden als vandaag heb je er tussen, kan lastig zijn. Wat een irritant mannetje was dat zeg, die er met rood afging. Toch blij dat die laatste erin ging, 1-0 was wel erg matig geweest als resultaat.

Om te reageren op bovenstaande. Ons land en elftal verdienen een beter publiek. Beschamend, al heb ik ze gelukkig niet de wave horen inzetten vanavond. Tijdens een thuiswedstrijd heb ik dat 'sfeergedeelte', compleet met trommel en al, achter het doel eens YNWA horen inzetten. Een Engels lied bij NL elftal... Of dat Duitse geklap met aan het eind 'Ruud'. Een ergernis. Dan kan ik vandaag toch met een jaloers oog kijken naar Finland, die ondanks dat je op die 'sfeer' ook absoluut niet jaloers hoeft te zijn, wel echte voetbalsupporters op de tribune heeft zitten.

Op internet zag ik nog beelden van Engeland-supporters in Bulgarije. Hoewel die 'England Band' tijdens wedstrijden ook knap irritant kan zijn, lieten ze zich afgelopen weekend in Sofia aardig van zich horen. En dan halen ze in dit filmpje de schitterende oude patriottische liederen nog niet eens allemaal van stal.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Ik schaam me elke keer weer dood voor dat kutpubliek. Zal er ooit een moment komen dat ik niet word geassociëerd met dat tokkievolk? Noemen die mensen zich nou daadwerkelijk supporter?

Ik ben er ooit één keer live bij moeten zijn (verplicht!), en jawel dat was in Heerenveen. Ik heb me toen de hele wedstrijd afgevraagd wanneer ik ein-de-lijk naar huis mocht. Het voetbal is dan misschien wat beter dan wat wij de laatste tijd voorgeschoteld krijgen als Heerenveensupporter, maar de sfeer is echt om te janken. Als je het al met sfeer moet benoemen.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

SCH1920 schreef: Beschamend, al heb ik ze gelukkig niet de wave horen inzetten vanavond.

Op internet zag ik nog beelden van Engeland-supporters in Bulgarije. Hoewel die 'England Band' tijdens wedstrijden ook knap irritant kan zijn, lieten ze zich afgelopen weekend in Sofia aardig van zich horen. En dan halen ze in dit filmpje de schitterende oude patriottische liederen nog niet eens allemaal van stal.
Ze hebben de wave meerdere keren in proberen te zetten, ik neem namelijk niet aan dat ze aftelden om de Finnen aan te vallen :wink:

Ik heb Engeland in Wales gezien, en die vielen mij echt heel erg tegen. Behalve 381 keer 'God save the Queen' kwam er weinig geluid vandaan, en dan speel je nog wel op je eigen eiland en sta je bijna de hele wedstrijd met 0-2 voor. 10 german bombers is trouwens wel een grappig liedje, maar die heb ik eigenlijk al te vaak gehoord. Met veel bier op wordt dat elke keer weer gezongen. Nationale teams boeien mij sowieso niet zoveel, de ambiance daar is totaal anders dan bij clubvoetbal.
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Niet met je eens F4E.
Van mij mogen ze 1000x dat God Save the Queen inzetten. Sfeer is sfeer.
En sfeer maken doen ze in Engeland op de manier zoals het hoort; vocaal!
SCH
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Er zat gisteren een compleet dweilorkest bij Engeland op de tribune.. niks vocaal, thialfsfeer was het. Belachelijk!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Surhuisterveen schreef:Van mij mogen ze 1000x dat God Save the Queen inzetten. Sfeer is sfeer.
Elke keer maar weer je volkslied inzetten heeft in mijn ogen niks met sfeer te maken. Vergelijk het met ons: Als je hier 2 keer het Folksliet in zou zetten zou de helft je uitlachen en de andere helft je stom aankijken.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Komende week de clash tegen Duitsland. Een echte prestigestrijd mede omdat Duitsland, Nederland en Spanje DE favorieten zijn voor het EK. Veruit de beste landen naar mijn idee. Helaas gaan wij zwaar gehandicapt de strijd in want een aantal van onze spelers die sowieso al erg vaak geblesseerd zijn zijn dat ook nu; Robben, vd Vaart, Van Persie en Affelay. Toch 4 van onze topspelers en spelers die voor creativiteit moeten zorgen. Eigenlijk houd je nu alleen Sneijder over.
Bij voorbaat dus een verloren strijd, zo lijkt het.
Misschien maar op zijn Duits spelen? En weinig conclusies trekken uit het resultaat.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Ook Sneijder heeft het trainingsveld met een blessure verlaten vanochtend, zo zijn de verhalen.
BWdinamite
Invaller

Bericht door BWdinamite »

Zeker zonder die klasbakken stellen we eigenlijk niet zoveel voor. Het is maar te hopen dat ze allemaal fit zijn voor het EK. Daarnaast zie ik het Nederlands elftal niet als een favoriet voor de Europese titel. Natuurlijk heb je door het afgelopen WK een hoog verwachtingspatroon, maar dit elftal kan ook heel matig voor de dag komen! En wat als Sneijder,Van Persie of Vd Vaart niet op dreef zijn? Dat zag je wel weer tegen Zwitserland. Ik denk dat Duitsland en Spanje gewoon verder zijn. Tevens kunnen zij blessures vrij gemakkelijk opvangen, en komen ze niet meteen te zitten met middelmaat.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Nou, wat voor ons Robben, Sneijder, Vd Vaart en Van Persie zijn zijn voor de Spanjaarden mannen als Villa, Xavi en Iniesta. Als zij die missen hebben ze ook een probleem, maar onze toppers zijn veel vaker geblesseerd, helaas.
Duitsland heeft mannen als Ozil, Khadira, Müller, Gomez. 4,5 spelers zijn bepalend in een tem, de rest is dienend.

Ik vind onze verdediging maar van matig niveau. Kijk eens naar de clubs waar ze spelen. Er zit geen topclub bij. Dat was wel anders met destijds Frank de Boer, Jaap Stam, Van Bronkhorst, Reiziger. Allemaal bij clubs als BArcelona gespeeld.

Kortom, we moeten gewoon hopen dat onze sterspelers en daar wil ik met nadruk ook Affelay bij noemen, allemaal of bijna allemaal fit zijn.
Superfries88'
Forumicoon

In mijn ogen zijn we helemaal niet zo afhankelijk van de zogenoemde toppers. Afellay (en niet Affelay!) is niet eens een vaste basisspeler, Robben heeft sinds het WK bijna geen interland meer gespeeld en Van Persie kwakkelt met zijn vorm als international. Van der Vaart vind ik persoonlijk geen topspeler, omdat hij bij Oranje te weinig wedstrijden beslist. Alleen Sneijder is wat mij betreft 'onmisbaar'. Daarnaast vind ik dat je ook spelers als Van Bommel en Huntelaar, nota bene de topscorer van de kwalificatiecyclus, best mag noemen.

Wat mij betreft is het goed dat Oranje nu een paar tikken krijgt. In mijn ogen zijn ze té veel in de eigen verhalen gaan geloven, zodra het allemaal wat minder draait zie je dat alleen ook erg terug. Duitsland sla ik de laatste tijd hoger aan, en Spanje in goede doen is absoluut top. Ik verwacht ook volgend jaar geen eindzege voor Oranje.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Veel hangt af van de loting tijdens het EK. Doordat er twee zwakke organisatoren zijn zullen er hele sterke groepen komen, waarbij het wel eens zwaar zou kunnen worden voor Nederland en Spanje als groepshoofden. Ik zie Duitsland dan ook als de grote favoriet voor het EK, mede omdat het in een buurland wordt georganiseerd. Ook omdat Spanje ook wel eens keer ongeluk moet tegenkomen. Aan de andere kant is dit wel het moment dat Nederland het moet gaan laten zien.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Oekraine moet je niet wegpoetsen. Er staat al jaren een team die het elk land moeilijk kan maken en met Shevchenko hebben ze één van de beste spitsen ter wereld. Met het thuisvoordeel erbij denk ik dat ze we de halve finale kunnen halen.
Polen mag blij zijn als het de poulefase door komt
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Superfries88' schreef:In mijn ogen zijn we helemaal niet zo afhankelijk van de zogenoemde toppers. Afellay (en niet Affelay!) is niet eens een vaste basisspeler, Robben heeft sinds het WK bijna geen interland meer gespeeld en Van Persie kwakkelt met zijn vorm als international. Van der Vaart vind ik persoonlijk geen topspeler, omdat hij bij Oranje te weinig wedstrijden beslist. Alleen Sneijder is wat mij betreft 'onmisbaar'. Daarnaast vind ik dat je ook spelers als Van Bommel en Huntelaar, nota bene de topscorer van de kwalificatiecyclus, best mag noemen.

Wat mij betreft is het goed dat Oranje nu een paar tikken krijgt. In mijn ogen zijn ze té veel in de eigen verhalen gaan geloven, zodra het allemaal wat minder draait zie je dat alleen ook erg terug. Duitsland sla ik de laatste tijd hoger aan, en Spanje in goede doen is absoluut top. Ik verwacht ook volgend jaar geen eindzege voor Oranje.
Een compleet Oranje is zeker beter dan Duitsland, maar compleet zijn we nooit. Maar zelfs zonder Robben ben je beter.

Huntelaar scoort inderdaad veel, maar vind ik voetballend als Bas Dost naast Narsingh en Assaidi, zeer beperkt. Jij kan vd Vaart dan wel matig vinden maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Affelay is in het Nederlandse elftal wel erg sterk.

Het gaat er om dat mannen als Sneijder, vd Vaart, Affelay en Robben een man voorbij kunnen en/of een beslissende pass hebben. Zonder deze creativiteit wordt je een heel doorsnee elftal. Zeker achterin is het allemaal 3e rangs wat daar staat. Geen Europese toppers of subtoppers.

Van Bommel is zeker belangrijk, dat ben ik met je eens, maar meer voor andere zaken dan creativiteit.

Van Persie bakt er niks van in Oranje, dus die mis je inderdaad minder. Nee, als Sneijder vanavond niet meedoet hoef ik al niet eens meer te kijken want ik heb helemaal niks met zwoeger Kuyt en zeker niet met iemand als Babel.

En over Oekraïne, die vliegen er gewoon in de eerste rond uit hoor. Net als Polen. Zelfde verhaal als met Oostenrijk/Zwitserland.
Superfries88'
Forumicoon

Knipecity schreef:Een compleet Oranje is zeker beter dan Duitsland, maar compleet zijn we nooit.
Op basis waarvan? Duitsland heeft een uitstekende doelman, een redelijke achterhoede, een voortreffelijk middenveld en een zeer trefzekere voorhoede. Ook hebben ze een geweldige lichting. Bovendien is het veldspel regelmatig een genot om naar te kijken. Gecombineerd met de veelgeroemde mentaliteit zie ik niet in waar Oranje de winst moet behalen...
Huntelaar scoort inderdaad veel, maar vind ik voetballend als Bas Dost naast Narsingh en Assaidi, zeer beperkt. Jij kan vd Vaart dan wel matig vinden maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Affelay is in het Nederlandse elftal wel erg sterk.
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Ik heb gezegd dat Van der Vaart in mijn ogen geen topspeler is, dat is heel wat anders dan hem als matig beoordelen. In mijn ogen is hij zeker in Oranje onvoldoende dwingend, vergelijkbaar met Van Persie eigenlijk. Sinds 2008 heeft VDV bijvoorbeeld maar vijf interlandgoals gemaakt, waarvan drie goals in ruim gewonnen wedstrijden. Ook zijn productie assists is volgens mij niet heel overtuigend. Hij voegt in Oranje relatief weinig toe, zeker als je kijkt naar zijn spel bij Tottenham en in het verleden Ajax/HSV.

Huntelaar is een beperkte spits, al heeft hij echt progressie geboekt de afgelopen jaren. Met name in de duelkracht is hij ontzettend gegroeid. Met zijn statistieken zou hij in eigenlijk iedere nationale ploeg onomstreden zijn, maar in Nederland moeten we weer kijken naar wat hij niet kan... Te bespottelijk voor woorden eigenlijk. Ik zou altijd met Huntelaar spelen, omdat hij in dit elftal vrijwel iedere wedstrijd wel één of meerdere kansen krijgt. Afellay (nogmaals: hij heet niet Affelay) zou bij mij niet in de basis staan.
.Pim
Nieuw talent

Bericht door .Pim »

Op dit moment 3-0. Groot klasseverschil. Hoe eenvoudig het derde doelpunt gemaakt word, lijkt wel een trainingspotje. Niet gedacht dat het niveauverschil zo groot zou zijn.
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Omg wat een drama. Dit Nederlands elftal blijkt dus nog lang niet zo ver te zijn.
Het is afhankelijk van de grillen van Sneijder. Die speelt nu slecht en dan zijn we ook nergens.
SCH
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Ik had deze uitslag wel verwacht, niet alleen vanwege de klasse van Duitsland maar ook gezien de voorgaande interlands van Oranje, ze lijken een beetje uitgeblust.

Duitsland heeft gewoon heel veel kwaliteit en wat ook nog meespeelt is dat ze nagenoeg allemaal nog in eigen land actief zijn en dus graag voor eigen publiek wat willen laten zien. Oranje oogde zeer hautain en de echte wil ontbrak een beetje. 3-0 is dan nog mild, denk ik.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Vergeet niet dat er nogal wat mensen ontbreken he. Daarbij heeft Sneijder ook niet de grote vorm, dan blijft er niet veel over als er zoveel kwaliteit niet aanwezig is. Dat kan geen enkel land zich permiteren. Verder, lekker belangrijk zo'n oefenwedstrijdje. Ik ga er van uit dat als het er echt toe gaat doen ze wel fitter, scherper en beter voor de dag gaan komen.
Superfries88'
Forumicoon

Superfries1983 schreef:Vergeet niet dat er nogal wat mensen ontbreken he.
Het klinkt als een excuus, maar dat is te makkelijk. Stekelenburg, Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Van Bommel, Strootman, Sneijder, Kuyt en Huntelaar; dat zijn negen ingezette spelers die minstens in aanmerking komen voor een basisplaats, of zelfs vast in de basis staan. Je hebt dan de pech dat de twee anderen er helemaal niets van kunnen, want Babel en Braafheid hebben niets te zoeken in Oranje, maar zelfs dan nog ben je totaal afgeschminkt. En dan te bedenken dat Duitsland spelers als Lahm, Schürrle, Schweinsteiger en Gomez moest missen of simpelweg niet heeft ingezet...

Dit Duitsland is gewoon minstens net zo sterk als Oranje in goede doen, en misschien zelfs nóg sterker. Ik acht de kans groter dat Duitsland het EK wint dan Oranje, nog los van deze oefenpot. Hun ondergrens ligt hoger, en ze zijn sterker in de breedte.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Ach, het was maar een oefenpotje. Nederland speelde met een b-elftal en daarom zegt de uitslag van 3-0 niets.

Over tot de orde van de dag maar weer? Ik word oranje-moe. En nog moeier word ik van de mensen die zich 'supporter van Oranje' noemen. Zet die pruik af, gooi de klompen weg en breek je vuvuzela doormidden.
Plaats reactie