25-10-11: sc Heerenveen - Harkemase Boys (6-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
TORCIDA
Superster

Re: sc Heerenveen - Harkemase Boys (KNVB Beker 25-10, 18:45)

Bericht door TORCIDA »

en straks met zn allen weer janken dat er zoveel niet voetbalbelevers aanwezig waren, er op relbeluste supporters waren etc etc. het zal een apart sfeertje worden, nou misschien is dat wel het elfsteden sfeertje.
het lijkt mij dus ook duidelijk dat er veel erg veel niet geregistreerde voetbalsupporters aanwezig zijn terwijl ik als ik een uitwedstrijd wil bezoeken aan aller hande voorwaarden en verplichtingen moet voldoen.
Hier heb ik geen woorden voor
du longhi
Selectiespeler

sc Heerenveen - Harkemase Boys (KNVB Beker 25-10, 18:45)

Bericht door du longhi »

blablabla en nog meer blabla
Dit is de ultieme mogelijkheid om dagjesmensen en sponsoren te "pleasen" en daarbij een wedstrijd om veel goodwill te kweken.
Zoals al 100 keer benadrukt in dit topic; Sk en Cc houders hebben ruimschoots hun kansen gehad.

Wanneer je ergert aan de dagjesmensen, abonnees van de LC of de Unox rookworsten moet je deze wedstrijd laten schieten.
Ik heb er dan zelf ook geen behoefte aan om naar deze wedstrijd te gaan. Maar heb wel respect voor het bestuur dat ze een wedstrijd tegen een topklasser uitverkocht krijgen. Op welke manier dat gebeurt en met wat voor middelen doet er dan niet zoveel toe. Zonder alle uit-supporters, dagjesmensen, de LC, Univé enz enz had het stadion misschien voor de helft gevuld geweest.
En je kan wel roepen F*ck the commercie maar zonder de commercie hadden we een begroting die nog niet eens de helft is van wat we nu hebben. Met alle sportieve gevolgen van dien. Ik erger me er ook dood aan maar weet dat we zonder niet kunnen.

Ik vind het jammer (=mijn mening) dat er nu mensen afgeven op de manier waarop de kaartverkoop gegaan is. Als je de eerste pagina van dit topic leest waren menigeen er van overtuigd dat dit een kwart gevuld stadion zou worden.

Goede marketing, Chapeau voor het bestuur.
abegoal
Wereldspeler

Bericht door abegoal »

du longhi schreef:Prima verhaal.
Sterker nog het is een uitgelezen kans om mensen een kans te geven een wedstrijd te bekijken in het ALS. Normaal zijn KNVB beker wedstrijden tot de kwart of halve finale met geen mogelijkheid uitverkocht te krijgen, nu zit het stampvol. Dat is voor de sfeer alleen maar positief, al zal de sfeer anders zijn dan anders, dat wel. Wie weet hoeveel nieuwe potentieele seizoenkaarhouders er tijdens de wedstrijd in het stadion zitten.

Ik heb er ook alle lof voor dat het bestuur het op deze manier heeft gedaan. Het ging wel heel erg snel met de kaarten, wat me haast mijn plekkie gekost had. Dat niemand dit had voorzien is wellicht het enig aandachtspunt.

Dankzij Kaaskop ben ik er gelukkig 'gewoon' bij, waarvoor nogmaals dank.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

abegoal schreef:Wie weet hoeveel nieuwe potentieele seizoenkaarhouders er tijdens de wedstrijd in het stadion zitten.
Helaas voor hun is er (hoe ondenkbaar dat ook is) nog steeds een wachtlijst, zo laat de club weten. Natuurlijk is het voor hun eens leuk, en zal de club hier veel aan hebben, het is wel zo dat ze niet gelijk in het bezit zijn van een seizoenskaart.

Natuurlijk is dit een knappe prestatie van het bestuur, en natuurlijk is dit bijzonder. Toch blijf ik mijn vraagtekens houden bij die hele zuidtribune. We zullen moeten zien hoe de sfeer is. Ik hoop wel dat de club geen verschillen gaat maken tussen de Harrekieten en de eigen supporters, maar dat zal natuurlijk niet het geval zijn.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Zoals al vaker aangegeven doet het mij niet veel dat we tegen Harkema spelen. Mag er graag een wedstrijdje kijken als ze thuis spelen, en het is er vaak gezellig met zo'n 900 Harrekieten en zo'n 700 mensen van buitenaf, al is dat voor hun doen veel. Ik vraag me dan ook af wat voor mensen die overige 4100 zullen zijn, maar die zullen vast een leuk dagje uit hebben. Is immers weer eens wat anders dan de huishoudbeurs, zullen we maar zeggen.

Nee, ik verheug me vooral op NN onderaan, waar het hoort. De rest kan me gestolen worden als ik eerlijk ben. Of het nu Harkema, FC Lienden, FC Oss of Stobbegat zou zijn: allemaal om het even.
Corruption is everywhere, fight it!
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

abegoal schreef: Sterker nog het is een uitgelezen kans om mensen een kans te geven een wedstrijd te bekijken in het ALS.
Alsof dat anders bij andere wedstrijden niet mogelijk is. Iemand die echt wil kan bijna altijd wel aan kaartjes komen, de tijden dat het ALS altijd tot de nok toe gevuld is zijn al lang voorbij. Nee dit zullen vooral mensen zijn die het voor een keertje leuk vinden of gaan omdat ze iets gratis aangeboden krijgen. Ik geloof nooit dat er veel toekomstige SK houders tussen zitten.
MafiosiBianco
Nieuw talent

Bericht door MafiosiBianco »

Als er nog mensen zijn die geen kaart hebben, PB mij.
Patjepeeër
jahoorja
Jeugdspeler

Bericht door jahoorja »

hallo, ik heb 4 kaartjes voor vak 13 gekocht, met de bedoeling om te zitten..
Na het één en ander gelezen te hebben hier wordt dat hem niet geloof ik.
Is er iemand die deze 4 kaarten wil ruilen met een ander plekje in het stadion?
Alleen als het 4 kaartjes naast elkaar zijn.
elmo87
Bankzitter

Bericht door elmo87 »

Vind het een goede zet van 'het bestuur' om een bekerwedstrijd op deze manier uitverkocht te krijgen. Bied SK-houders de mogelijkheid om ook eens iemand mee te nemen waar dat normaal gesproken heel lastig is. En SK-houders hebben voldoende tijd gehad om 4 kaarten per SK te bemachtigen.
Het enige waar je vraagtekens bij zou kunnen hebben is het grote aantal niet geregistreerde 'supporters' die nu in het ALS zitten. Begrijp me niet verkeerd ik ben voor het grootste deel tegen al die strikte regels met (S)CC, uitregistraties, etc., maar het is op z'n minst vreemd dat daar nu zo soepel mee omgesprongen wordt.
:stan:
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

De mensen die het liefst heen willen zullen er zijn. Niks mis mee dus.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

De eerste supermarkten zijn ook al aan het adverteren, bij de Jumbo in Kollum krijg je bij aankoop van een kratje bier of 4 sixpacks cola krijg je een kaartje voor de wedstrijd.
Sneeuwbal
Invaller

Bericht door Sneeuwbal »

Kan er niet tijdelijk een slotje op deze topic? Wat een gedoe om een wedstrijd tussendoor tegen een amateurclubje. Voor mij persoonlijk is dit vergelijkbaar met een wedstrijd tegen Haaglandia een paar jaar terug, wel leuk dat het stadion nu vol zit, maar of je daar nu zo vrolijk van moet worden..
Harkemase boys
Jeugdspeler

Bericht door Harkemase boys »

Sneeuwbal schreef:Kan er niet tijdelijk een slotje op deze topic? Wat een gedoe om een wedstrijd tussendoor tegen een amateurclubje. Voor mij persoonlijk is dit vergelijkbaar met een wedstrijd tegen Haaglandia een paar jaar terug, wel leuk dat het stadion nu vol zit, maar of je daar nu zo vrolijk van moet worden..
Wat zomaar een amateurclubje???
Harkemase boys ook een trots van het noorden
Lasse4evah
Wereldspeler

Bericht door Lasse4evah »

Jullie ja;)
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Sneeuwbal schreef:Kan er niet tijdelijk een slotje op deze topic? Wat een gedoe om een wedstrijd tussendoor tegen een amateurclubje. Voor mij persoonlijk is dit vergelijkbaar met een wedstrijd tegen Haaglandia een paar jaar terug, wel leuk dat het stadion nu vol zit, maar of je daar nu zo vrolijk van moet worden..
En voor een ander kan het wel een hele leuke wedstrijd zijn om naar uit te kijken. Lekker boeie toch?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Harkemase boys schreef:Wat zomaar een amateurclubje???
Hoe wou jij Harkema dan omschrijven?

Wel wonderlijk dat een wedstrijd tegen een amateurclub zo veel reacties oproept. De wedstrijd is natuurlijk een makkie. 6/7-0 en volgende graag. Den Haag is veel belangrijker.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Harkemase Boys is natuurlijk wel meer dan een doorsnee amateurclub. In 2003 en 2009 bijvoorbeeld kampioen van de hoofdklasse, toen nog het hoogste amateurniveau. Bovendien roept die club bij menigeen meer gevoelens op vanwege het simpele feit dat ze uit dezelfde provincie komen. Voor een groep zal het misschien niet (veel) meer zijn dan destijds tegen Haaglandia, maar het blijkt dat een grote groep er wel naar uitkijkt. Kijk maar naar de kaartverkoop en de discussies die er ontstaan. Dat is een bewijs dat Harkemase Boys sowieso al meer is dan een simpel tussendoortje.
Frisian Viking
Superster

Heerenveen rules schreef: Hoe wou jij Harkema dan omschrijven?

Wel wonderlijk dat een wedstrijd tegen een amateurclub zo veel reacties oproept. De wedstrijd is natuurlijk een makkie. 6/7-0 en volgende graag. Den Haag is veel belangrijker.
En wat voor club zijn wij dan? Wat stellen wij zoal voor in het mondiale of zelfs landelijke voetbal?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Een BVO, en dus geen amateurclub. Vrij simpel, denk ik.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Superfries88' schreef:Harkemase Boys is natuurlijk wel meer dan een doorsnee amateurclub.
Ja? wat maakt HB dan anders dan andere amateurclubs? Dat ze 2 keer kampioen zijn geweest van de Hoofdklasse c (niet eens landelijk) zegt niks, want dat zijn er natuurlijk wel meer geeweest. Ik snap dat sommigen er meer gevoel bij hebben omdat het een club uit Friesland betreft of voor sommigen zelfs uit hun buurt. Maar ga me nou niet vertellen dat HB zo bijzonder is ten opzichte van andere amateurs. Zulke clubs als HB zijn door het hele land te vinden.
Frisian Viking
Superster

Superfries1983 schreef: Ja? wat maakt HB dan anders dan andere amateurclubs? Dat ze 2 keer kampioen zijn geweest van de Hoofdklasse c (niet eens landelijk) zegt niks, want dat zijn er natuurlijk wel meer geeweest. Ik snap dat sommigen er meer gevoel bij hebben omdat het een club uit Friesland betreft of voor sommigen zelfs uit hun buurt. Maar ga me nou niet vertellen dat HB zo bijzonder is ten opzichte van andere amateurs. Zulke clubs als HB zijn door het hele land te vinden.
Voor jou misschien niet, maar voor een ander dus wel.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
g11
Selectiespeler

Bericht door g11 »

Het gaat alleen over het feit dat de echte Friese derby al jaren gemist wordt.
Deze wedstrijd komt er een heel klein beetje bij in de buurt.
Voor HB is het natuurlijk wel een van de mooiste dromen in hun beker toernooi allertijden, vergelijkbaar met onze bekerfinales.

Ik gun hun die voorpret wel. Alleen moeten ze niet denken dat er straks voor het eerst sfeer in het ALS zal zijn.
Ik pas hier niet
Superfries88'
Forumicoon

Superfries1983 schreef:Ja?
Ja. Harkemase Boys is een club die zich weet te onderscheiden, zowel sportief als in de presentatie. Dat zeg ik overigens niet eens zozeer als sympathisant van die club, maar dat blijkt ook regelmatig uit artikeltjes en reacties uit de rest van het land. Harkemase Boys is wel degelijk een club die een speciaal aanzien geniet, net zoals dat geldt voor een aantal andere amateurclubs. Het sportieve succes speelt natuurlijk ook een rol daarin.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Frisian Viking schreef: Voor jou misschien niet, maar voor een ander dus wel.
Wat het dus tot een doodnormale (of doorsnee zo je wilt) amateurclub maakt, bijzonder voor de een normaal voor de ander. Niks bijzonders dus.

@SF88
Welk sportieve succes?, verder heb ik nog niks van je gehoord wat je niet van andere amateuclubs kan zeggen. Noem nou eens bijzonders aan HB dan?
Superfries88'
Forumicoon

Superfries1983 schreef:@SF88
Welk sportieve succes?, verder heb ik nog niks van je gehoord wat je niet van andere amateuclubs kan zeggen. Noem nou eens bijzonders aan HB dan?
Grootste amateurclub in Friesland, een van de grootste amateurclubs uit het noorden, redelijk recent twee keer kampioen op een hoog competitieniveau plus wat recente bekersuccesjes (waaronder de zege op Willem II). In het hele land is het misschien niet indrukwekkend, maar dat is ook door niemand beweerd. Sportief succes is er zeker.

Bovenstaande maakt Harkemase Boys sowieso al een club met aanzien, meer dan welke Friese amateurclub dan ook. Verder staat de club toch wel bekend om de eigen aanhang en het eigenzinnige karakter. Ook veel amateurvolgers door het hele land vinden HB toch wel meer dan de doorsnee club. In hoeverre dat een rol speelt heeft uiteindelijk te maken met de eigen gevoelens, maar dat is in het betaald voetbal niet anders. Er zijn genoeg clubs die extra aanzien genieten en toch geen bijzondere gevoelens oproepen tijdens de wedstrijden.
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

g11 schreef:Het gaat alleen over het feit dat de echte Friese derby al jaren gemist wordt.
Deze wedstrijd komt er een heel klein beetje bij in de buurt.
Deze wedstrijd komt ook niet eens 1 procent in de buurt van de echte derby althans dat is mijn gedachte.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Het roept verschillende gevoelens op bij mensen, maar het is onzin om te stellen dat het alleen om sportieve resultaten sportieve gevoelens op zou roepen. Ze zijn onlangs bijvoorbeeld ook nog gedegradeerd, om maar wat te noemen. Ik zou een wedstrijd tegen WKE, IJsselmeervogels, Quick Boys, Katwijk of Rijnsburgse boys persoonlijk veel meer boeien. Dat zijn veel meer 'eigenzinnige' clubs, die zich zelfs in de regio onderschijden. Het feit dat veel amateurvolgers HB leuk vinden, is volgens mij ook gewoon omdat het voor hen ver weg is, en daardoor een beetje 'exotisch'.

Al met al kan het bij veel mensen natuurlijk wel bijzondere gevoelens oproepen, maar dat is ook ongetwijfeld gevoed door de media. Voor Harkema een 'droomloting', voor ons gewoon leuk om eens tegen een clubje uit de regio te spelen. We oefenen ook regelmatig tegen ze en dan is de belangstelling ook niet groot. Het feit dat het hier alleen maar over die zuidtribune, gevoelens en HB als club gaat zegt genoeg. Niemand is geinteresseerd in de wedstrijd, opstellingen en noem maar op.
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Valt er dan (ondertussen 12 dagen voor de wedstrijd) zoveel nuttigs te zeggen over de opstelling van heerenveen?
In mijn ogen niet, vooral omdat er nog een wedstrijd tussen zit (waar ook nog niet over de opstelling is gesproken).

Het is gewoon zo dat harkema het bij de amateurs zeer behoorlijk doet en willem II heeft uitgeschakeld in de vorige ronde van de beker. Het is daarmee toch zeker één van de betere amateurclubs binnen Nederland.

Ik hoop wel dat heerenveen de wedstrijd snel zal beslissen waardoor harkema er niet aan te pas zal komen. Vooral omdat je het anders maar nooit weet met de selectie van heerenveen. Zou het ook bijna meer zien als een oefenpot dan als een topwedstrijd.
(zelfs het tweede van heerenveen weet nog te winnen met 5-1 van telstar wat een eerste divisieploeg is)
Superfries88'
Forumicoon

Fanatic 4-ever schreef:Het feit dat veel amateurvolgers HB leuk vinden, is volgens mij ook gewoon omdat het voor hen ver weg is, en daardoor een beetje 'exotisch'.
Het gaat er niet om of ze Harkemase Boys leuk vinden, maar speciaal. Deze theorie gaat in ieder geval niet op. Volgens die theorie zouden ook andere Friese clubs iets extra's moeten oproepen tenslotte, of bijvoorbeeld Limburgse. Maar dat is niet het geval. Dit zijn ook mensen die zich m.i. niet laten leiden door de media en in staat zijn om een 'onafhankelijk' oordeel te vellen. Dat ze Harkemase Boys toch wel een bijzonder karakter toedichten is voor mij een teken dat die club naar omstandigheden ook wel speciaal is. Ik heb dat gevoel zelf ook wel, voor mij is het dus een soort bevestiging.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Superfries88' schreef:
Grootste amateurclub in Friesland, een van de grootste amateurclubs uit het noorden
Bedoel je dat sportief of als omvang van de club zelf?

Wat betreft de omvang; de meeste 2de klasse clubs zijn groter. 5 senioren teams, geen a-junioren en bij de d-pupillen en lager zijn er pas reserve elftallen.
Spijt heb je morgen maar!
Plaats reactie