26-07-2003: Lierse SK thuis/uit (4-1/0-1, Intertoto)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Blizzard
Superster
Contacteer:

26-07-2003: Lierse SK thuis/uit (4-1/0-1, Intertoto)

Bericht door Blizzard »

Het is 4-1 ik denk dat we wel door zijn, mooie wedstrijd, veel sfeer, veel doelpunten.........
Mh
Bankzitter

Bericht door Mh »

Ik vond de sfeer nu idd wel weer aardig, nu maar hopen dat er veel mensen mee zullen reizen naar Belgie. Ik i.i.g wel 8)
Power
Bankzitter

Bericht door Power »

Nou ik ben dus toch in het stadion gekomen door eerst een half uur in de rij te staan voor de kaartjes :shock: :frown:
Maar toen ik zat was te weer geweldig naar een jaar niet meer naar een wedstrijd te zijn geweest :D
Het was nog niet eens begonnen of er viel al een goal :P +/- 10 sec :P
Het had wel 6-0 kunnen worden als heerenveen wat beter met de kansen was omgegaan.
En de goal van de liersen was een lucky one al zeg ik het zelf :)
Die van Denneboom was ook mooi dat hakje ;)
En iets om te lachen :mrgreen: :lol: :D was dat Knopper inplaats van tegen de bal tegen de cornervlag trapte maar voor de rest had hij een prima debuut :stan:

Alleen wat ik niet snap het was aardig vol alleen niet helemaal alleen ik kon alleen maar kaarten krijgen voor vak 16 :S kwou liever op de zuid tribune zitten :)
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Dat zal hij nog veel moeten horen denk ik. Tegen een cornervlag trappen.... hoe doe je het.

Wat weinigen is opgevallen was een subtiel stukje humor van de heren van de muziek. Normaal zijn die niet op iets opwindends te betrappen (we mogen nog blij zijn dat ze geen BZN draaien....) maar aan het eind van de wedstrijd moest ik wel even in mezelf lachen.

Wat draaiden ze?

De overwinningsmars uit Aida door Verdi gezongen door de Belg Helmut Lotti!

Ze hadden het wellicht niet in de gaten maar het was een klein trapje na leek het. :mrgreen:

Ik moet overigens even de nummer 3 van Lierse een beetje in bescherming nemen. Het publiek dacht waarschijnlijk aan het "Oud-Duitse" matennaaien. Ik heb zelf beelden gedraaid en teruggezien. Hij werd wel degelijk geraakt. Zeuren om een gele kaart is een doodzonde. Dat deed hij, maar eigenlijk had hij wel recht van spreken. Gestrekt been.

Waar ik me wat zorgen over maak is dat Selakovic geblesseerd uitviel. Het zag er niet goed uit. Volgens mij trapte hij in de grond toen hij een voorzet gaf. Wel jammer want hij speelde een puike partij.

Samaras is alleen tegen te houden als je een motorzaag meeneemt. Zelfs een (met geel beloonde) sliding was niet goed genoeg!

Waar Teletekst België niet sterk in is, is de juiste namen bij de spelers zetten.
link

Selakovit?
Siep?
Bonk??
Laatst gewijzigd door Beetle op 20-07-2003 01:29, 4 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

Mooie partij hoor, bij vlagen zelfs erg goed. Een supersnelle openingsgoal, volgens mij een record.

Opvallend was dat vrijwel iedereen goed speelde en goed communiceerde. Wat een versschil met de laatste wedstrijd van vorig seizoen. Knopper draait al aardig mee, Sibon sloom als vanouds maar zeker niet slecht, Seip hoort er gewoon al bij, Tieme was erg goed, Denneboom speelt nog steeds als een blij kind en onbetwiste uitblinker was wederom al viel hij dan laat in: Georgios Samaras. Mijn hemel, wat is die jongen goed. Hij ziet alles, hij is overal, hij is razendsnel, hij verdedigt mee, hij helpt en hij sleurt en zijn goal van vanavond was van een zeldzame schoonheid. Zijn dank aan het publiek was ook bijna on-Heerenveens. Dat kan nog heel erg leuk worden.

Op de terug weg nog een bus of 12 vol Belgen ingehaald, heel fijn :twisted:
wikenoost
Invaller
Contacteer:

Bericht door wikenoost »

leuke pot.
toch denk ik dat als heerenveen iets scherper was geweest,
er een doelpuntje of 3 meer in had gekund.
goed feit is dat het bij 4-1 bleef.
volgende week tijdens een weekendje valkenburg, ga
ik meet een gerust hart naar lier.
wat mij ook opviel is dat de nr 2 van lierse bijna de hele wedstrijd
last van zijn arm had.
hierdoor was hij denk niet 100% met de wedstrijd bezig
en gaf denk ik 2/3 doelpunten weg.
als ik coach was had ik hem gewisseld
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Waarom wij niet...
Terugwedstrijd Heerenveen gratis voor abonnees
Datum: Zaterdag 19 juli 2003 door Ben Bruynseels (Gelezen: 3)

Zaterdagavond na de Intertoto-wedstrijd Heerenveen-Lierse, werd er bekend gemaakt dat de terugwedstrijd, die volgende week zaterdag 26/07 te 19u zal doorgaan op het Lisp, gratis zal zijn voor abonneehouders.
Ik heb de goals op film gezet vanuit mijn standpunt. Ik heb de boel teruggekeken. Die van Sobon was nog maar net op tijd, de andere vier goals staan er keurig op. Vooral die van Samaras is prachtig (al ging het publiek wel staan...)

Ik zal proberen zondag wat online te zetten. Verder ben ik wat aan het experimenteren met DIVX.
Laatst gewijzigd door Beetle op 20-07-2003 04:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
klsk casual
Jeugdspeler

Bericht door klsk casual »

meer kan ik niet zeggen dan proficiat!!!
die kwalificatie hebben jullie na deze partij al verdient,lierse was nergens deze avond!
we zulle hope om er volgende week nog een leuke partij van te maken met hopelijk een herstelde jonas de roeck en dan marius mitu!!!
4-1 is een juiste weergave en valt eigenlijk nog mee!!
ik vond het enorm plezant heel de dag en avond alleen de bus was gewoon wat TE warm!!!
grtzz and c u next week
1906-2006 -->100 years of pride and glory<--
nr 99
Jeugdspeler

Bericht door nr 99 »

Idd goede wedstrijd van Heerenveen, al verraste onze trainer mij met zijn opstelling! Zeker en vast niet de sterkst mogelijke ploeg aan de aftrap. Geen Koné, geen Mitu, geen De Roeck, geen Delorge, geen Vanderstraeten, geen Kacic die begonnen aan de wedstrijd. Al zagen we de bui al hangen toen de trainer in de Belgische kranten zegde dat het resultaat ondergeschikt was en hij al blij zou zijn dat er geen nieuwe blessures zouden bijkomen. Lierse had een off-day, al geef ik grif toe dat jullie een aardige ploeg hebben. Normaal zijn Mardulier (keeper), Tohoua, Wils, Nikolovski, Frigard reserven, Schaessens(onze zeurende nr 3), Sels en Fassotte komen dan weer terug uit een lange blessureperiode. Hopelijk kunnen we volgende week op ons sterkst aantreden en zorgen voor een meer evenwichtige pot voetbal. Proficiat en tot zaterdag hoop ik. :wink:
We komen ons amuseren in Friesland!
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

zijn er al ergens foto's te krijgen????
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik zal proberen zondag wat online te zetten. Verder ben ik wat aan het experimenteren met DIVX.
hhhhhm zou mooi zijn want ik heb de goals gemist op tv...... :(
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Mooi potje voetbal, en een mooie uitslag. Maar die Belgen gingen wel steeds snel naar de grond, dat was dan wel weer een minpuntje.

Met een marge van 3 goals hebben we toch een goede kans op nog een rondje intertoto dacht ik :)
Fulton
Selectiespeler

Bericht door Fulton »

Mooie wedstrijd, leuk sfeertje ook in vak 27.
We zagen al meteen dat het niets werd in 25 dus zijn maar naar 27 gelopen.

Egaleo - FC Koper is trouwens 2-3 geworden.
FC Koper heeft dus de beste papieren om ons in de volgende ronde tegen te komen.
Edmanian Devil
Basisspeler

Bericht door Edmanian Devil »

Jaap F. schreef:... onbetwiste uitblinker was wederom al viel hij dan laat in: Georgios Samaras. Mijn hemel, wat is die jongen goed. Hij ziet alles, hij is overal, hij is razendsnel, hij verdedigt mee, hij helpt en hij sleurt en zijn goal van vanavond was van een zeldzame schoonheid...
Ik vond Samaras dus echt niet de uitblinker. Kijk, die jongen scoort uit onmogelijke acties en de gekste hoeken en dat is een kwaliteit. Terecht dus dat hij regelmatig meespeelt. In de rest van zijn acties vind ik m alleen niet effectief. Prachtig je man passeren, maar dan klungelig de bal over de achterlijn laten lopen, of een zeer zwakke voorzet. Samaras gaat er zeker weten komen, maar voetballend vind ik m nog niet goed genoeg voor een basisplaats en is ie ook zeker geen uitblinker.
superfean
Bankzitter

Bericht door superfean »

Het was gewoon een hele goede wedstrijd van onze jongen.
De wil is duidelijk aanwezig en ik zag bij de meesten een gezond portie vechtlust wat de ploeg alleen maar sterker maakt.
Natuurlijk was ook het publiek heel erg goed en dit is oke opgpikt door de spelers want van een gebrek aan steun hadden ze nu eens geen last.

Word het niet eens tijd Dhr v Velde dat het sfeervak heel snel komt!!! :evil:
KNOPPER
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door KNOPPER »

8) T was n mooie voetbalavond, we zaten nog maar net en klatsssssssss 1-0 gerald sibon nou toen zat de sfeer er lekker in, en uiteindelijk werd het dus 4-1 N PRIMA POT!!

Knopper denk je de volgende keer er wel even om waar je tegen aan schopt!

Vak 27 was t sfeervak !!! volgende keer wel even meedoen met de wave bobo's!
Sorry maarre sorry sorry maarre zei je wat tegen mij?
Robert
Selectiespeler

Bericht door Robert »

Edmanian Devil schreef: Ik vond Samaras dus echt niet de uitblinker. Kijk, die jongen scoort uit onmogelijke acties en de gekste hoeken en dat is een kwaliteit. Terecht dus dat hij regelmatig meespeelt. In de rest van zijn acties vind ik m alleen niet effectief. Prachtig je man passeren, maar dan klungelig de bal over de achterlijn laten lopen, of een zeer zwakke voorzet. Samaras gaat er zeker weten komen, maar voetballend vind ik m nog niet goed genoeg voor een basisplaats en is ie ook zeker geen uitblinker.
Ik was eerst ook niet zo'n fan van Samaras, maar dat is inmiddels wel anders. Hij heeft alles om een geweldige voetballer te worden, is sterk, snel, doelgericht. Gister was hij ook weer een uitblinker. En jij zegt dat hij geen goeie voorzetten gegeven heeft? Toch wel minstens 2 hoor, beide keren kon Denneboom er helaas niet goed bij. Als je dat dan vergelijkt met Selakovic in de eerste helft.. die kwam veelvuldig langs zijn tegenstander om vervolgens een slechte voorzet te geven.
forza jensen
Nieuw talent

Bericht door forza jensen »

Ik vond Samaras dus echt niet de uitblinker. Kijk, die jongen scoort uit onmogelijke acties en de gekste hoeken en dat is een kwaliteit. Terecht dus dat hij regelmatig meespeelt. In de rest van zijn acties vind ik m alleen niet effectief. Prachtig je man passeren, maar dan klungelig de bal over de achterlijn laten lopen, of een zeer zwakke voorzet. Samaras gaat er zeker weten komen, maar voetballend vind ik m nog niet goed genoeg voor een basisplaats en is ie ook zeker geen uitblinker.
Ik ben het helemaal met je eens Edmanian Devil! Ja, Samaras is inderdaad razendsnel en enorm doelgericht maar het merendeel van zijn acties gisteravond gingen de mist in. Zoals Edmanian al zegt: de bal knullig over de achterlijn laten lopen, zichzelf vast laten lopen tussen een paar man en zodoende de bal verspelen etc...Hij was zelf ook niet erg tevreden over zijn spel getuige zijn balen nadat hij een bal had gespeeld. IK heb hem wel eens beter zien spelen! En tuurlijk, hij komt er vast wel maar onbetwiste uitblinker vond ik hem niet.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Het was weer een fijne voetbaldag gisteren. Lekker vroeg naar een goed gevulde Trend voor een pintje en o.a. een praatje met de Vlamingen. Daarna een wedstrijd met goed voetbal in een redelijk gevuld stadion met een leuke sfeer, prima hoor die Intertoto! Ik vond Samaras een goede pot spelen, zeker gezien het feit dat Foppe weer eens 1 van zijn rare tactische zetten had door een rasspits als Samaras op de rechtsvoor positie te poseren. :shock: ALs je eerste rechterspits uitvalt zet je gewoon een andere rechterspits (Haarala of Kolk) op die positie of anders een andere vleugelspeler (Quito). Knopper kan eventueel ook nog op de buitenkant spelen. Anyway, Samaras maakte er het beste van en wat een doelpunt weer :D
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Gisteren onder tropische omstandigheden (in vak 27 in iedergeval wel) een leuke wedstrijd gezien. Na die hele snele treffer van Sibon werd het spel wat matiger, maar nadat Heerenveen de 2-1 had gemaakt kwamen onze zuiderburen er niet meer aan te pas. En of Samaras nu wel of geen uitblinker was gisteravond vind ik eigenlijk niet van belang. Het publiek heeft hem in iedergeval in zijn armen gesloten.

Weet misschien iemand of de bouwactiviteiten bij het stadion in de bouwvak doorgaan of ligt de bouw stil?
klsk casual
Jeugdspeler

Bericht door klsk casual »

laten we hopen dat volgende week ons "typeploeg" aan de aftrap komt zodat we een mooie partij kunnen zien...uitgeschakeld zijn we wss toch,niet dat ik daar van wakker ga liggen,het is wel spijtig!!! maar moest er een andere ploeg weer optreden,spaar ons want dag daarna is't fandag en da wil ik niet in zonen bedrukte sfeer :)
laten we er zaterdagmiddag terug een plezante dag van maken ,
grtzz

foto's + interviews met sibon,huysegems,ferrera en jullie coach zijn te vinden op
http://www.lierse.com
1906-2006 -->100 years of pride and glory<--
Outlaw
Invaller

Bericht door Outlaw »

Eastermar schreef:
Weet misschien iemand of de bouwactiviteiten bij het stadion in de bouwvak doorgaan of ligt de bouw stil?
Bouwvak is bouwvak lijkt me.
Waarom zou er bij Heerenveen nu doorgebouwd worden?
Er staan geen levens op het spel!

On Topic:
Bij vlagen zeer goed voetbal gezien, en dat in deze periode.
Mijn uitblinker was Vayrynen, enorme drive (daar heb je dat woord weer), eiste veel ballen op, deed er vervolgens bijna altijd iets goeds mee.
Tegenvallend: Radomski; weer veel te vaak gruwelijk nonchalant, slecht voor het hart.

Toch had 1 of 2 doelpuntjes meer mij wat geruster gemaakt.
Dat Lierse blijkt thuis wel een zeer onberekenbare ploeg te zijn, mochten ze vrij vlot op voorsprong komen a.s. zaterdag, dan kan SCH zich alsnog de borst natmaken daar, zeker als Lierse dan wel compleet is.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Tom
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door Tom »

Vrieskist schreef:Mooi potje voetbal, en een mooie uitslag. Maar die Belgen gingen wel steeds snel naar de grond, dat was dan wel weer een minpuntje.
Ik denk dat dit eerder de verdienste is van de scouting van Heerenveen die het studiewerk over Lierse deed. Het sterkste punt van Lierse is de omschakeling van verdediging naar aanval. Gisteren was er dan telkens een speler van Heerenveen die een klein foutje maakte waardoor het spel stil lag en we dat dus nooit hebben kunnen gebruiken. Ofwel dus een goede scouting, ofwel heb je geluk daarmee gehad. :wink: Het probleem is dat als iedereen zo speelt, ik Lierse tegen de degradatie zie spelen. :cry:
http://www.voetbalpronostiek.be (voor België en Nederland)
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

nou er waren zeker een paar gevallen dat een speler van Lierse nauwelijks word aangeraakt maar toch neergaat...

verder vond ik het een lekkerre wedstrijd, sfeer zat er goed in. en ik had inderdaad liever ook 1 of 2 doelpuntjes meer gezien... je weet het nooit!

weet iemand wat er met selakovic was, en hoe ernstig het is?
Ladies and gentleman: We've got him!
Tom
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door Tom »

Outlaw schreef:Toch had 1 of 2 doelpuntjes meer mij wat geruster gemaakt.
Dat Lierse blijkt thuis wel een zeer onberekenbare ploeg te zijn, mochten ze vrij vlot op voorsprong komen a.s. zaterdag, dan kan SCH zich alsnog de borst natmaken daar, zeker als Lierse dan wel compleet is.
Spijtig genoeg is het systeem van Ferrera (trainer) niet in staat om veel doelpunten te scoren. De wedstrijden die we gewonnen hebben met 3 goals verschil onder Ferrera zijn op 1 hand te tellen. Bovendien staat onze verdediging verschrikkelijk wankel en dit was net het beste punt van Lierse vorig seizoen. Tot onze halve kern met blessures te kampen had hadden we de beste verdediging van België. Zowel tegen Sloboda en Heerenveen kregen we een doelpunt binnen in de beginfase van de wedstrijd. Tegen Sloboda hoopte ik dat het gewoon een beetje concentratieverlies was door onderschatting van de tegenstander, maar dat kan je nu niet meer zeggen. Vooral bij de eerste en derde goal staan ze er gewoon op te zien. Ik zeg niet dat het voor ons onmogelijk is, maar ik schat de kans toch wel zééééér klein in. Zeker als je dan nog in rekening neemt dat Ferrera die wedstrijden ziet als vriendschappelijke wedstrijden. Ik kan je verzekeren dat je ongelooflijk slecht gezind bent als je dat leest als je de krant openslaat na een rit van meer dan 3 uur om je ploeg aan te moedigen.
Tom
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door Tom »

casparD schreef:nou er waren zeker een paar gevallen dat een speler van Lierse nauwelijks word aangeraakt maar toch neergaat...
Nauwelijks is dus aangeraakt en is een fout. :wink: Als je op snelheid bent is er trouwens niet veel nodig om je uit evenwicht te brengen. Heerenveen speelde eigenlijk zoals ik al meer dan een half jaar denk dat je tegen Lierse moet spelen. In België hadden ze dat nog niet door. :D
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Heerlijke wedstrijd gezien, het enige wat is miste was de airco. ;)
Het spel van Lierse viel mij een beetje tegen, had me er meer van verwacht.
Pas na de wissels, en vooral die nr 10, kwam er wat beter spel van de lierse kant.
Ik heb er wel vertrouwen in. :D
Anti anti. :)
nr 99
Jeugdspeler

Bericht door nr 99 »

Tom schreef: Ik denk dat dit eerder de verdienste is van de scouting van Heerenveen die het studiewerk over Lierse deed. Het sterkste punt van Lierse is de omschakeling van verdediging naar aanval. Gisteren was er dan telkens een speler van Heerenveen die een klein foutje maakte waardoor het spel stil lag en we dat dus nooit hebben kunnen gebruiken. Ofwel dus een goede scouting, ofwel heb je geluk daarmee gehad. :wink: Het probleem is dat als iedereen zo speelt, ik Lierse tegen de degradatie zie spelen. :cry:
Niet overdrijven hé Tom! We stonden met een verdediging op het veld waarvan er 1 nog nooit voor lierse speelde en een jaar niet speelde (Crasson), de ander 2j niet speelde (Nikolovski), eentje dat vorig jaar 1 volledige match speelde (Tohoua) en Fassotte die net uit revalidatie komt van een blindedarmoperatie. Kortom, heel normaal dat het kaas met gaten was want geen automatismen en weinig matchritme. Als deze jongens terug 100% zijn hadden ze niet zulk een slechte prestatie als die van gisteren afgeleverd. Neem daarbij dat de sterke centrale as Vanderstraeten, De Roeck, Mitu, Koné(slechts 30min.) er niet bij waren, kun je zeggen dat klsk sterk onthoofd aan de aftrap begon. Geef deze ploeg nog wat tijd en baseer je niet op 1 slechte dag. Binnen 3 weken moeten ze er staan, niet nu! Overigens is het normaal dat je in de 4de oefenweek in de voorbereiding een terugval krijgt. Volgende week moeten we gewoon voor winst gaan, ronde verder of niet, interesseert me niet echt! Dus niet te pessimistisch hé kerel. :wink:
Groetjes
We komen ons amuseren in Friesland!
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Mooie wedstrijd, mooie goals (Denneboom, Samaras).. Had eerlijk gezegd ook meer verwacht van Lierse, en ook de supporters.. Voor de wedstrijd hoorde je ze nog wel, maar na de 1-0 hebben ze niet veel gedaan.. (okey bij de 1-1 maar dat was ook maar tijdelijk :roll: )

Maar wat kunnen we later nog van die Samaras gaan genieten zeg... pfoe, wat een acties. Hij heeft nog maar een paar wedstrijden gespeeld, maar nu al zo populair bij et publiek. :)
The North
Selectiespeler

Bericht door The North »

Ja mooie wedstrijd..4-1 Bij alle goals werden de verdedigers van Lierse gewoon gedolt.. En die goal van Samaras daar is maar 1 woord voor.. PRACHTIG of niet Lierse Fans????
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Plaats reactie