06-12-2025: sc Heerenveen - PSV (0-2)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
vlqrt
- Superster
06-12-2025: sc Heerenveen - PSV (0-2)
Vorig jaar een knappe overwinning, het jaar daarvoor …. Ja het jaar daarvoor.
Het is maar een spelletje
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Re: 06-12-2025: sc Heerenveen - PSV (16:30 uur)
We zijn (op die enorme zeperd na) de afgelopen decennia een aardige angstgegner geworden voor PSV in ons eigen stadion. Vorig seizoen speelden we tegen PSV in mijn ogen onze beste wedstrijd van het seizoen - en hadden we een slippertje van PSV (Flamingo) nodig om uiteindelijk het verschil te kunnen maken via Nicolaescu.
Ondertussen is PSV bezig aan een ijzersterke reeks met zeges op NAC (0-1), Liverpool (1-4) en Volendam (3-0). Het zal afhangen van hun vorm van de dag of we wellicht nog kans maken (zoals NAC) of dat we gewoon overklast worden met een ruime nederlaag tot gevolg. Het feit dat ze een week kunnen voorbereiden op deze wedstrijd, neig ik eerder naar het laatste.
Dit is direct ook onze laatste thuiswedstrijd van 2025 (!). Daarna nog drie uitduels op rij tegen Sparta, Feyenoord en Heracles.
Ondertussen is PSV bezig aan een ijzersterke reeks met zeges op NAC (0-1), Liverpool (1-4) en Volendam (3-0). Het zal afhangen van hun vorm van de dag of we wellicht nog kans maken (zoals NAC) of dat we gewoon overklast worden met een ruime nederlaag tot gevolg. Het feit dat ze een week kunnen voorbereiden op deze wedstrijd, neig ik eerder naar het laatste.
Dit is direct ook onze laatste thuiswedstrijd van 2025 (!). Daarna nog drie uitduels op rij tegen Sparta, Feyenoord en Heracles.
-
Feanfan 1Verified
- Forumicoon
We zijn inderdaad een angstgegner, maar de 0-8 zal nooit vergeten worden
NAC heeft laten zien hoe je ze kunt pakken, alleen je hebt wat meer geluk nodig
En dinsdag speelt PSV de hele belangrijke Champions League tegen Atletico Madrid, dus hopelijk zijn ze daar met hun gedachten.
NAC heeft laten zien hoe je ze kunt pakken, alleen je hebt wat meer geluk nodig
En dinsdag speelt PSV de hele belangrijke Champions League tegen Atletico Madrid, dus hopelijk zijn ze daar met hun gedachten.
-
Zwart Schoeisel
- Invaller
Niet alleen met zeges, maar ook met uitzeges. Inmiddels wonnen ze 12x uit op rij, dat is alleen al historisch. PSV heeft (eindigend) in seizoen 16/17 13 uitwedstrijden op rij gewonnen wat het record is in de Eredivisie. Daarnaast heeft PSV nu (eindigend) in 87/88 en 23/24 en (lopend) in 25/26 12 uitwedstrijden op rij gewonnen. Ajax kwam maximaal tot 11 (eindigend) in 95/96, wat PSV ook nog lukte in 85/86.
Feyenoord kwam tot maximaal 9 op rij (eindigend) in 92/93.
Ons eigen record staat op 7 in 99/00 en daarmee de beste reeks achter de top-3 + AZ (8x) én dat samen met GAE en Vitesse (ook 7x)
- Superfries1996
- Wereldspeler
Hopelijk leeft het bij de spelers meer dan hier. Voor mij doorgaans toch een van de grotere en leukere wedstrijden van het seizoen. Fingers crossed voor een herhaling van vorig seizoen (en niet het seizoen ervoor)..
nou nou
-
badfrisianboyVerified
- Wereldspeler
Wat mij, ondanks de hogere prijzen bij topwedstrijden, toch enigszins tegenvalt is het feit dat we een wedstrijd tegen PSV niet uitverkocht krijgen. Vorig seizoen wat dat ook al het geval, en ook vandaag zijn er voor de 'gewone' supporters nog altijd zo'n 500 kaarten te koop. Hoe het met de verkoop van de sponsorplekken is gegaan voor deze wedstrijd weet ik niet.
-
hhage
- Wereldspeler
In Thialf zitten nu ook 10.000 man, veel mensen die Zaterdagmiddag zelf moeten sporten..
-
Feanfan 1Verified
- Forumicoon
De lege vakken zijn vooral naar het uitvak, 424 en 23
En vakken op de hoofdtribune zijn laatste dagen pas vrij gekomen
En vakken op de hoofdtribune zijn laatste dagen pas vrij gekomen
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
-
BaukeP22
- Nieuw talent
Jammer dat Meerveld niet start, niet 100% fit na vorige week? Toen ging hij met last naar de kant
This message is best viewed using something with a screen
-
BlueWhiteViking
- Jeugdspeler
2 counters 2 goals
-
jorro
- Selectiespeler
En Rivera die niet kan schieten en Klaverboer die echt teveel prutst de laatste tijd. Gaat weer lekker...
-
tha boelie
- Wereldspeler
Gezapige pot zeg. Zakelijke overwinning PSV.
-
jorro
- Selectiespeler
Totdat onze keeper (weer) ging lopen klooien was er weinig aan de hand. Je denkt echt met weemoed terug aan stabiele keepers uit het verleden. Verder kan Rivera er geen pepernoot van, maar dat wisten we al wel. En daarmee is het verhaal wel verteld. Gewoon gewogen en (veel) te licht bevonden. Op zich geen schande tegen PSV en ook fijn dat het nu gebeurt. Versterkingen in de winter zijn een must, wil je niet in de degradatieshit terecht komen.
-
Feanfan 1Verified
- Forumicoon
De man met de fluit hielp ooi niet mee, maar daardoor niet verloren. Stop dan ook met dat idiote opbouwen!!!
- Superfries1996
- Wereldspeler
Merkte in het stadion ook veel chagrijn over de scheidsrechter maar dat is veel te makkelijk. Had nul invloed op de goals van PSV (en 1-0 is blunder van Klaverboer) en evenmin op situaties waarin wij tot scoren hadden kunnen komen, hooguit die tackle op Gurbuz rond minuut 70 (al had Vente die vrije trap het stadion uitgeschoten).
nou nou
-
vlqrt
- Superster
PSV is echt met afstand de beste ploeg die we dit seizoen op bezoek hebben gehad. Vooral 10 (Wenner) wat een klasbak met intelligentie.
Vente speelde niet zijn beste wedstrijd, toch hadden we in het eerst kwartier moeten toeslaan. Nu lieten we PSV in de wedstrijd komen en hebben we geluk met 0-2.
Ben bang dat Rivera en Trenskow toch de beste vleugels zijn, Gürbe en Axel van Dongen speelden niet erg goed. Waarbij Axel van Dongen gewoon nog niet fit is, die sjokt er elke keer op zijn 11 en dertigst achteraan.
Vente was niet goed in zijn (kop) duels vandaag, de rest van het team was gewoon een maatje te klein voor dit PSV.
Scheids was dramatisch, maar ook met een goede scheidsrechter had dit resultaat er gestaan. Toch weet ik al wat er resultaat is zodra ik Serdar Güzübüyuk op veld zie staan. Dan is het niet goed, ongeacht of hij een beslissende rol heeft.
Vente speelde niet zijn beste wedstrijd, toch hadden we in het eerst kwartier moeten toeslaan. Nu lieten we PSV in de wedstrijd komen en hebben we geluk met 0-2.
Ben bang dat Rivera en Trenskow toch de beste vleugels zijn, Gürbe en Axel van Dongen speelden niet erg goed. Waarbij Axel van Dongen gewoon nog niet fit is, die sjokt er elke keer op zijn 11 en dertigst achteraan.
Vente was niet goed in zijn (kop) duels vandaag, de rest van het team was gewoon een maatje te klein voor dit PSV.
Scheids was dramatisch, maar ook met een goede scheidsrechter had dit resultaat er gestaan. Toch weet ik al wat er resultaat is zodra ik Serdar Güzübüyuk op veld zie staan. Dan is het niet goed, ongeacht of hij een beslissende rol heeft.
Het is maar een spelletje
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Wat een kut tweede helft. Geen enkel geloof, niet bij de spelers maar ook niet bij het publiek. 1 goal en het had er weer heel anders uit kunnen zien.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Wat een verschil bij Fortuna - Ajax die ook met 2 doelpunten achter staan.SuperFrysk schreef: ↑06-12-2025 19:50 Wat een kut tweede helft. Geen enkel geloof, niet bij de spelers maar ook niet bij het publiek. 1 goal en het had er weer heel anders uit kunnen zien.
-
badfrisianboyVerified
- Wereldspeler
Re: 06-12-2025: sc Heerenveen - PSV (0-2)
Verliezen van PSV is natuurlijk geen schande. Het krachtsverschil was vandaag echt wel duidelijk te zien. Maar ik houd desalniettemin wel een enigszins onbestemd gevoel over aan deze wedstrijd.
Wat als we zelf niet steeds onnodig de fout in gaan en de goals weggeven. Hoe anders had het dan kunnen lopen. We begonnen met veel energie en strijd aan de wedstrijd en de eerste twintig minuten waren we zeker niet de mindere ploeg. Maar dan gaan we zelf weer de fout in, wederom Klaverboer met een waardeloze uittrap, en helpen we onszelf uit de wedstrijd. Dat gebeurd ons te vaak dit seizoen en uiteraard is dat ook een kwaliteitsprobleem. Die slordigheden moeten echt uit het spel willen we nog serieus ergens om willen spelen dit seizoen.
Zoals zo vaak is het van 16-meter gebied naar 16-meter gebied voetballend wel goed te noemen, maar in beide strapschopgebieden zijn we niet doortastend genoeg. Voorzetten komen vaak niet aan en eindpasses zijn vaak te slordig. Wat ook deels weer is te verklaren door een gebrek aan echte kwaliteit voorin.
De tweede helft maakt onze trainer wat mij betreft de fout door Gurbuz en Meerveld in te brengen. Ik had als trainer gekozen voor strijd. Voetballend kun je niet mee met PSV en de enige manier om nog een resultaat te behalen is op basis van strijdlust. Maar door beide wissels was de echte strijd wel uit de ploeg. Gurbuz en Meerveld zijn nu juist twee voetballers die het niet van strijd en inzet moeten hebben. Persoonlijk had ik Linday laten staan en Sejk direct in de rust gebracht gebracht. Nu ontbrak de echte overtuiging dat er nog wat te halen viel en kon de ploeg zich mentaal niet opladen nog strijd te leveren de tweede helft. Nu kon PSV eigenlijk de wedstrijd gemakkelijk uitspelen en dan zie je het kwaliteitsverschil.
Op naar twee uitwedstrijden. Twee wedstrijden waarbij we wel mentaal thuis moeten geven om niet in de onderste regionen te belanden. Het blijft toch vreemd dat je voetballend één van de betere ploegen hebt van de laatste jaren, maar we desalniettemin weer in de buurt van de onderste regionen bivakkeren. Als de ploeg nu echt door gaat krijgen dat er meer nodig is dan goed voetbal om wedstrijden te winnen dan kunnen we nog wel stijgen. Maar komt dat besef niet dan vrees ik wederom een kleurloos seizoen in de (onderkant) middenmoot.
Wat als we zelf niet steeds onnodig de fout in gaan en de goals weggeven. Hoe anders had het dan kunnen lopen. We begonnen met veel energie en strijd aan de wedstrijd en de eerste twintig minuten waren we zeker niet de mindere ploeg. Maar dan gaan we zelf weer de fout in, wederom Klaverboer met een waardeloze uittrap, en helpen we onszelf uit de wedstrijd. Dat gebeurd ons te vaak dit seizoen en uiteraard is dat ook een kwaliteitsprobleem. Die slordigheden moeten echt uit het spel willen we nog serieus ergens om willen spelen dit seizoen.
Zoals zo vaak is het van 16-meter gebied naar 16-meter gebied voetballend wel goed te noemen, maar in beide strapschopgebieden zijn we niet doortastend genoeg. Voorzetten komen vaak niet aan en eindpasses zijn vaak te slordig. Wat ook deels weer is te verklaren door een gebrek aan echte kwaliteit voorin.
De tweede helft maakt onze trainer wat mij betreft de fout door Gurbuz en Meerveld in te brengen. Ik had als trainer gekozen voor strijd. Voetballend kun je niet mee met PSV en de enige manier om nog een resultaat te behalen is op basis van strijdlust. Maar door beide wissels was de echte strijd wel uit de ploeg. Gurbuz en Meerveld zijn nu juist twee voetballers die het niet van strijd en inzet moeten hebben. Persoonlijk had ik Linday laten staan en Sejk direct in de rust gebracht gebracht. Nu ontbrak de echte overtuiging dat er nog wat te halen viel en kon de ploeg zich mentaal niet opladen nog strijd te leveren de tweede helft. Nu kon PSV eigenlijk de wedstrijd gemakkelijk uitspelen en dan zie je het kwaliteitsverschil.
Op naar twee uitwedstrijden. Twee wedstrijden waarbij we wel mentaal thuis moeten geven om niet in de onderste regionen te belanden. Het blijft toch vreemd dat je voetballend één van de betere ploegen hebt van de laatste jaren, maar we desalniettemin weer in de buurt van de onderste regionen bivakkeren. Als de ploeg nu echt door gaat krijgen dat er meer nodig is dan goed voetbal om wedstrijden te winnen dan kunnen we nog wel stijgen. Maar komt dat besef niet dan vrees ik wederom een kleurloos seizoen in de (onderkant) middenmoot.
- Frisian Viking
- Superster
Welke keeper is dat dan geweest?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
-
jorro
- Selectiespeler
Hans Vonk was oerdegelijk, zeker in het meevoetballen. Persoonlijk was ik ook fan van Nordfeldt, maar ik realiseer mij meteen dat hij ook zijn momentjes had. Hoewel ik dat in het meevoetballen niet echt herinner.
-
Superfries1994
- Wereldspeler
Je kunt toch niet met droge ogen dit PSV met het huidige Ajax vergelijken.SuperFrysk schreef: ↑06-12-2025 20:23 Wat een verschil bij Fortuna - Ajax die ook met 2 doelpunten achter staan.
Kwaliteitsverschil was veel te groot. Maar bij PSV waren een aantal ook hautain (Wanner, Man) en speelden sowieso op 50%. Dan krijg je door veel inzet toch een aantal mogelijkheden. Dan moet je er echt in zo’n wedstrijd veel meer mee doen, dat is zonde. Of het dan tot een resultaat was gekomen is nog maar zeer de vraag, maar dan hadden we wel een wedstrijd gehad. Nu heb je mogelijkheden om zeep geholpen en een PSV dat zeer minimalistisch opereerde ook nog de goals in de schoot geworpen.
-
Superfries1994
- Wereldspeler
Nordfeldt had naar mijn weten niet iedere week een slippertje, terwijl Klaverboer er nu toch wel een aantal achter elkaar heeft (in ieder geval vorige week niet bijster sterk, nu ook weer niet).
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Waar doe ik dat precies?Superfries1994 schreef: ↑06-12-2025 22:43 Je kunt toch niet met droge ogen dit PSV met het huidige Ajax vergelijken.
-
BWA23
- Invaller
Wat een kansloze pot! Als onze Fransman nu eens de bal goed had geraakt ipv voor de 100x dramatisch af te ronden (nooit weer opstellen), dan hadden we nog kans gehad. Vente weer slappe hap, het wordt nu echt tijd voor Sejk. Stel spelers op die willen winnen. Dat zijn er weinig, maar die hebben we nodig. En in de winter 2 nieuwe buitenspelers halen. Dan kunnen we erin blijven.
-
Superfries1994
- Wereldspeler
Fortuna staat twee doelpunten achter tegen Ajax, dat is wel wat anders dan twee doelpunten achter staan tegen PSV.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Ah zo, dus als je 0-2 achter staat tegen PSV dan is het gewoon op naar de volgende wedstrijd?Superfries1994 schreef: ↑07-12-2025 00:18 Fortuna staat twee doelpunten achter tegen Ajax, dat is wel wat anders dan twee doelpunten achter staan tegen PSV.
De vergelijking ging trouwens niet tussen PSV en Ajax, de vergelijking ging over geloof bij een achterstand.
Niemand in ons stadion had het geloof; terwijl je nog 80 minuten te spelen hebt. Bij Fortuna had zowel het publiek als de spelers dat geloof wel.
-
Heerenveen rules
- Forumicoon
Een jonge keeper mag fouten maken, Klaverboer ook. Maar het is wel handig als je er van leert. Hij heeft een wat misplaatste arrogante houding. Aan de bal. En mede daarom gaat er veel fout. Ik ben nog zeker niet overtuigd.
Verder een te groot klasseverschil. Wij hebben Trenskow, Vente- Rivera voorin staan. Misschien wel 1 van de slechtste voorhoedes ooit. Dan is scoren tegen PSV erg lastig. PSV speelde op 70% en is behoudens het 1e kwart geen moment in de problemen gekomen.
Verder een te groot klasseverschil. Wij hebben Trenskow, Vente- Rivera voorin staan. Misschien wel 1 van de slechtste voorhoedes ooit. Dan is scoren tegen PSV erg lastig. PSV speelde op 70% en is behoudens het 1e kwart geen moment in de problemen gekomen.
-
hhage
- Wereldspeler
PSV is verreweg het beste team van de eredivisie, dat je verliest is geen schande.
Alles moet meezitten wil je een resultaat halen. Als je dan ook nog een scheidsrechter hebt die elk duel in je nadeel fluit wordt het bijna een heel onmogelijke opgave. Zoals bij de 0-0 duel van Vente, wint hem en komt alleen op de keeper af, en wordt teruggefloten. Wel cruciale beslissingen van de scheidsrechter, en die had hij meer, niet alleen deze wedstrijd, maar volgens mij elke wedstrijd die hij Heerenveen fluit.
Alles moet meezitten wil je een resultaat halen. Als je dan ook nog een scheidsrechter hebt die elk duel in je nadeel fluit wordt het bijna een heel onmogelijke opgave. Zoals bij de 0-0 duel van Vente, wint hem en komt alleen op de keeper af, en wordt teruggefloten. Wel cruciale beslissingen van de scheidsrechter, en die had hij meer, niet alleen deze wedstrijd, maar volgens mij elke wedstrijd die hij Heerenveen fluit.