Na Almere-thuis volgende week weer een thuiswedstrijd op zondag, om 14:30 uur tegen NEC Nijmegen. Een mooie zondagmiddagpot eind april.
Het leek mij een mooi moment om mijn neefje voor het eerst mee te nemen naar een wedstrijd, wie weet dat dit voor anderen ook inspiratie kan zijn. Je kunt per SCC vier kaarten bijkopen: https://tickets.sc-heerenveen.nl/events ... en-N.E.C._
Angstgenger. Vanaf 2010 niet meer van gewonnen en ik dat het dit jaar weer niet gaat gebeuren.
Bryan Linssen en Vito van Crooij scoren altijd tegen ons, dan moeten we er zelf al 3 gaan maken. Gelukkig is Trenskow wel fit genoeg voor denk ik 75 minuten, dus maar hopen dat hij het verschil kan maken
Feanfan 1 schreef: ↑22-04-2025 20:10
Angstgenger. Vanaf 2010 niet meer van gewonnen en ik dat het dit jaar weer niet gaat gebeuren.
Bryan Linssen en Vito van Crooij scoren altijd tegen ons, dan moeten we er zelf al 3 gaan maken. Gelukkig is Trenskow wel fit genoeg voor denk ik 75 minuten, dus maar hopen dat hij het verschil kan maken
Vaak gelijk vooral. Het voelt voor mij totaal niet als een angstgegner. Het is immers niet zo dat we jaar na jaar er thuis af gaan zoals tegen Ajax (tot voor vorig seizoen dan). Wordt wel tijd om weer eens van ze te winnen. Aanvallend staan ze er wel goed op, maar achterin hebben ze wat vervelende blessures toch?
Volgens mij is het seizoen van Nuytinck voorbij. Maar Sandler, Marquez (fit ??) en Verdonk zijn ook niet de minste.
Ik vind NEC ook de grootste tegenvaller van dit seizoen. Ik vind dat ze een betere selectie hebben dan ons,
NEC zal denk ik lekker inzakken en lekker counteren. Daar is Heerenveen het meest kwetsbaar en NEC heeft er prima spelers voor
Maar we hebben alleen thuis van Ajax verloren, dus dat geeft wel weer goede hoop op minimaal een punt
SuperFrysk schreef: ↑22-04-2025 19:50
De wedstrijd van het jaar. Ik hoop toch stiekem op een uitverkocht huis en dat we weer met zijn allen erachter gaan staan!
Al veel kaarten verkocht, de vakken naast het uitvak zijn ook al veel kaarten voor verkocht, die vakken zijn een goeie indicatie hoe het met de kaartverkoop gaat.
xander schreef: ↑22-04-2025 22:07
Alles of niets enkel de winst telt willen we dit seizoen nog wat kleur geven!
Niet persé mee eens, als je een punt pakt blijf je ook gewoon op koers voor de play offs en houdt je NEC voorlopig achter je. NEC heeft meer kwaliteit in de selectie dan Heerenveen, al komt dat er veel te vaak niet uit.
Dat gezegd hebbende, ik heb de 'Tabellenrechner' van Kicker even gebruikt om te kijken hoeveel punten je nodig hebt om de play offs te halen. Ik heb daar voor de play offs-kanshebbers logische uitslagen ingevuld en in mijn geval heb je niet genoeg aan 40 punten. Als we echter van NEC winnen (daar had ik een gelijkspel ingevuld) dan is de kans levensgroot dat die ons niet meer kunnen inhalen.
IMG_1321.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
NEC heeft meer kwaliteit dan ons. Maar wij hebben het thuisvoordeel. Ik hoop dat Veldman het bij de spelers kan laten leven als een bekerwedstrijd, een do or die wedstrijd en dan met het publiek erachter NEC bestrijden. Hopelijk een zo goed als uitverkocht stadion.
Abenello schreef: ↑23-04-2025 08:44
Niet persé mee eens, als je een punt pakt blijf je ook gewoon op koers voor de play offs en houdt je NEC voorlopig achter je. NEC heeft meer kwaliteit in de selectie dan Heerenveen, al komt dat er veel te vaak niet uit.
Dat gezegd hebbende, ik heb de 'Tabellenrechner' van Kicker even gebruikt om te kijken hoeveel punten je nodig hebt om de play offs te halen. Ik heb daar voor de play offs-kanshebbers logische uitslagen ingevuld en in mijn geval heb je niet genoeg aan 40 punten. Als we echter van NEC winnen (daar had ik een gelijkspel ingevuld) dan is de kans levensgroot dat die ons niet meer kunnen inhalen.
IMG_1321.PNG
Jij denkt dat Fortuna en Groningen nog zoveel punten halen in die laatste wedstrijden?
SuperFrysk schreef: ↑23-04-2025 10:16
Jij denkt dat Fortuna en Groningen nog zoveel punten halen in die laatste wedstrijden?
Ik heb binnen een seconde de uitslagen ingevuld, dus ga er maar vanuit dat het niet klopt. Groningen en Fortuna hebben twee relatief makkelijke thuiswedstrijden, alleen daarmee zitten ze al dicht tegen de 40 punten aan. Maar het was meer om aan te geven dat 40 punten niet genoeg hoeven te zijn.
Sparta en Heracles halen bij mijn snelle voorspellingen nog maar 2 punten, dat zullen er uiteindelijk ook wel meer worden.
Abenello schreef: ↑23-04-2025 08:44
IMG_1321.PNG
Dit is wel heel erg uit de duim gezogen. Het is wel een interessant psychologisch dingetje. Iedereen gaat er altijd vanuit dat je zelf amper punten meer gaat halen, en dat de ploegen die na 30 wedstrijden onder je staan, echt significant meer punten gaan halen dan ze daarvoor per wedstrijd gedaan hebben. Dat is niet rationeel.
Kaz_SCH schreef: ↑23-04-2025 10:44
Dit is wel heel erg uit de duim gezogen. Het is wel een interessant psychologisch dingetje. Iedereen gaat er altijd vanuit dat je zelf amper punten meer gaat halen, en dat de ploegen die na 30 wedstrijden onder je staan, echt significant meer punten gaan halen dan ze daarvoor per wedstrijd gedaan hebben. Dat is niet rationeel.
Wedstrijden voorspellen is per definitie uit je duim zuigen, ik probeer alleen maar aan te tonen dat je je niet moet rijk rekenenen met 40 punten, helemaal niet met ons doelsaldo. Met twee lastige thuiswedstrijden en twee uitwedstrijden te gaan ben ik inderdaad voorzichtig geweest in wat we zelf nog gaan halen, maar ook niet onrealistisch.
Kaz_SCH schreef: ↑23-04-2025 10:55
Is nog maar 2 punten voor ons realistisch? Ik zou zeggen dat dat net zo realistisch is als dat we nog 7 punten pakken.
NEC Thuis
RKC Uit
Eagles Uit
Feyenoord Thuis
Het lijkt mij het meest realistisch dat we uit deze wedstrijden 4 punten halen. Nog 1x winnen, 1x gelijk, 2x verlies.
Als jij er vanuit gaat dat we van NEC winnen, dan zitten we toch heel dicht bij elkaar qua voorspellingen? Dat scheelt in principe maar 1 doelpunt.
De drie laatste wedstrijden worden sowieso aparte wedstrijden:
- RKC moet winnen en gaat alles of niets spelen
- Go Ahead speelt nergens meer voor, maar dat hoeft geen voordeel voor ons te zijn
- Feyenoord kan tegen die tijd al uitgespeeld zijn of wellicht hebben beide teams genoeg aan een punt
Ik denk dat als je over 30 wedstrijden gemiddeld 1,23 punt per wedstrijd haalt, het te pessimistisch is om te denken dat je in de laatste 4 wedstrijden (gemiddelde klassering tegenstander: 9,5) ineens maar 0,5 punt per wedstrijd haalt. Het is ook nog maar de vraag of Eagles en Feyenoord nog ergens om spelen rond die tijd. Tuurlijk is 2 punten één van de scenarios, maar dat is 7 punten ook (Winst NEC, RKC, puntje bij Eagles).
Abenello schreef: ↑23-04-2025 10:56
Als jij er vanuit gaat dat we van NEC winnen, dan zitten we toch heel dicht bij elkaar qua voorspellingen? Dat scheelt in principe maar 1 doelpunt.
Het scheelt ook maar 2 doelpunten tussen jouw voorspelling en 6 punten.
Abenello schreef: ↑23-04-2025 10:25
Ik heb binnen een seconde de uitslagen ingevuld, dus ga er maar vanuit dat het niet klopt. Groningen en Fortuna hebben twee relatief makkelijke thuiswedstrijden, alleen daarmee zitten ze al dicht tegen de 40 punten aan. Maar het was meer om aan te geven dat 40 punten niet genoeg hoeven te zijn.
Sparta en Heracles halen bij mijn snelle voorspellingen nog maar 2 punten, dat zullen er uiteindelijk ook wel meer worden.
Makkelijk programma klopt inderdaad, ik had ook even snel gekeken. Maar ze dat ze 7 punten zouden halen, zelfs met relatief makkelijke tegenstanders en dan beide clubs. Dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Ik denk dat 40 wel genoeg gaat zijn, ik kan me bijna niet voorstellen dat de clubs onder ons nog zoveel punten gaan pakken
SuperFrysk schreef: ↑23-04-2025 11:34
Makkelijk programma klopt inderdaad, ik had ook even snel gekeken. Maar ze dat ze 7 punten zouden halen, zelfs met relatief makkelijke tegenstanders en dan beide clubs. Dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Ik denk dat 40 wel genoeg gaat zijn, ik kan me bijna niet voorstellen dat de clubs onder ons nog zoveel punten gaan pakken
Groningen krijgt nog PEC, RKC en Heracles waarvan ze van realistisch gezien kunnen winnen: 9 punten + de huidige 32 = 41.
Heracles krijgt nog Groningen, Willem II en NEC waar ze van kunnen winnen: 9 punten + 35 = 44.
Fortuna krijgt nog Willem II, NAC en Almere waarvan het aannemelijk is dat ze winnen: 9 punten +33 = 42.
PEC krijgt nog NAC, Willem II en evt. Groningen: 6 of 9 punten + 31 = 37/40.
Dus in een slecht scenario winnen wij alleen van RKC en winnen Groningen/Heracles/PEC en Fortuna die drie genoemde wedstrijden en zijn er 2 of 3 clubs met meer dan 40 punten.
Hierboven is vooral het minst gunstige scenario, de andere kant is dat we zelf natuurlijk ook nog punten kunnen pakken. Thuis tegen NEC kunnen en moeten we winnen willen we aanspraak maken. Daarna kans op bonuspunten tegen een min of meer gedegradeerd RKC, uitgespeeld GAE en een Feyenoord dat de 3e plek mogelijk al binnen heeft (en wellicht dat onze spelers nog wat willen bewijzen tegenover RVP).
Ik heb ook mijn twijfels of 40 punten genoeg zal zijn, maar zie wel potentie voor een hoger puntenaantal dan dat.
CJunior schreef: ↑23-04-2025 14:14
Groningen krijgt nog PEC, RKC en Heracles waarvan ze van realistisch gezien kunnen winnen: 9 punten + de huidige 32 = 41.
Heracles krijgt nog Groningen, Willem II en NEC waar ze van kunnen winnen: 9 punten + 35 = 44.
Fortuna krijgt nog Willem II, NAC en Almere waarvan het aannemelijk is dat ze winnen: 9 punten +33 = 42.
Dus in een slecht scenario winnen wij alleen van RKC en winnen Groningen/Heracles/PEC en Fortuna die drie genoemde wedstrijden en zijn er 2 of 3 clubs met meer dan 40 punten.
Goed punt, maar hoe groot is de kans dat meer dan één club al die punten pakt? Ik zie ons zelf ook niet even 6 punten pakken tegen NEC en RKC, hooguit 4.
Je krijgt bijvoorbeeld bij Fortuna het idee dat het wel een beetje klaar is. Hetzelfde bij PEC.
Ik zie in NEC nog een gevaarlijke outsider als die zondag hier winnen, maar alsnog ben je met plek 9 ook zeker van Play offs.
CJunior schreef: ↑23-04-2025 14:14
Het is statistisch wel echt extreem onwaarschijnlijk dat die 4 ploegen állemaal nog 3x gaan winnen. Waarom is het voor die ploegen allemaal wel heel logisch dat ze alle 50/50 potjes winnen, en wij niet?
Kaz_SCH schreef: ↑23-04-2025 14:44
Het is statistisch wel echt extreem onwaarschijnlijk dat die 4 ploegen állemaal nog 3x gaan winnen. Waarom is het voor die ploegen allemaal wel heel logisch dat ze alle 50/50 potjes winnen, en wij niet?
As alle 4 ploegen winnen, klopt. En dat kan ook niet. Maar dat 1 van de 5 ploegen (incl. NEC) er drie wint is al een stuk waarschijnlijker. Ik denk dat het minder vanzelfsprekend is dan we nu merken, maar ik laat me graag verrassen!
Ik laat NAC even buiten beschouwing, dan kom ik tot de volgende ploegen die kans maken op de playoffs:
sc Heerenveen (1.23 punt per wedstrijd tot nu toe, voor onze overwinning op Almere: 1.17)
Heracles Almelo (1.21)
Sparta Rotterdam (1.17)
NEC Nijmegen (1.14)
Fortuna Sittard (1.14)
FC Groningen (1.10)
Dit zijn 6 ploegen die cijfermatig al het hele jaar bewijzen heel weinig voor elkaar onder te doen. Als we dan kijken naar de huidige gemiddelde klassering van hun resterende 4 of 5 tegenstanders (hoe lager het getal, hoe zwaarder het programma):
sc Heerenveen (9.5)
Heracles Almelo (9)
Sparta Rotterdam (6)
NEC Nijmegen (9.8)
Fortuna Sittard (10.8)
FC Groningen (9.6)
Dan valt op dat Sparta het moeilijkste programma heeft, en Fortuna op papier het makkelijkst. De rest zit ook weer heel dicht bij elkaar. Er zijn ook nog wat onderlinge duels (Heracles-Groningen bijvoorbeeld, een gelijkspel zou mooi zijn). 2 van deze 6 ploegen gaan de Playoffs in, waarbij wij denk ik echt één van de beste kansen hebben om daarbij te zitten. Ik denk dat nog 4 punten erbij genoeg gaat zijn.
Wat naakt het allemaal uit. Als we PO halen dan spelen we uit en dan bakken we er al het hele sezoen niks van. Dus we hoeven geen enkele illussie te hebben
BWA23 schreef: ↑23-04-2025 17:17
Wat naakt het allemaal uit. Als we PO halen dan spelen we uit en dan bakken we er al het hele sezoen niks van. Dus we hoeven geen enkele illussie te hebben
Het maakt enorm veel uit, de PO zullen we niet snel winnen maar de TV gelden zijn enorm belangrijk voor de toekomst van de club.