Na AZ-thuis hebben we volgende week opnieuw een pittige tegenstander op het programma staan: PSV. Gelukkig ligt PSV ons dit seizoen wel aardig, dus ben benieuwd.
De aanvangstijd is van 21:00 uur vervroegd naar 20:00 uur, wat ongetwijfeld te maken heeft met de Europese campagne van PSV. Dinsdag 4 maart en woensdag 12 maart spelen ze tegen Arsenal. Dus wellicht dat Bosz een aantal spelers nog wat rust gunt...
Wat kan je verwachten. Kan een opgeleefd Heerenveen de definitieve knock-out aan PSV geven of is Heerenveen weer eens de puntendokter aan PSV dat na de winterstop ontzettend belabberd presteert. Het wint van Juventus, maar verliest 2x van GA Eagles, Zwolle en speelt thuis 1-1 tegen Willem II. Geeft ook een 1-3 tegen NEC nog uit handen (3-3).
De zege op AZ was op meerdere vlakken erg belangrijk, maar de voorsprong op nummer 16 is nog steeds 7 punten. Dan willen de meeste wel omhoog kijken, maar als je verliest van PSV kan je ook zo weer een paar plekken zakken
Leuke statistiek. De twee uitwedstrijden die werden gewonnen, tegen NAC en Willem, waren beide in Noord-Brabant. Hopelijk is Eindhoven de volgende Brabantse prooi
Je vergeet even dat nummer 16 de punten nu ook moet pakken omdat die in de laatste 5 wedstrijden allemaal moeilijke tegenstanders heeft. Dat terwijl wij een steeds makkelijker programma krijgen.
Ik denk dat PSV te pakken is, die zitten er er helemaal doorheen.
Wordt nu toch wel een spannend potje. Bij PSV zullen ze ook de wedstrijd in ons Abe Lenstra Stadion nog redelijk helder in het hoofd hebben, daar begon tenslotte de ellende. Sinds begin december hebben ze daarna nog maar twee keer gewonnen in de Eredivisie (Feyenoord en NAC, beide thuis), vier keer gelijk en twee keer verloren.
Aan de andere kant is het nu ook wel duidelijk dat ze klaar zijn in de beker en de CL - en dus alles kunnen richten op de Eredivisie. De wedstrijd van komende week tegen Arsenal is van ondergeschikt belang t.o.v. duel tegen ons. En ze hebben thuis gespeeld, dus kunnen nu wel goed herstellen richting zaterdag. Ben benieuwd, we gaan er zeker even goed voor zitten!
vincentdelbos schreef: ↑05-03-2025 09:11
We vergeten wel een belangrijk punt. Als een club in een slechte fase zit, is Heerenveen doorgaans de club die ze weer even in de flow helpt.
Dat zeggen supporters van veel meer clubs over hun eigen team, ik denk dat het wel meevalt.
Maar goed: PSV heeft drie volle dagen rust, hoefde niet te reizen, speelt thuis. De kans is groot dat je 'gewoon' verliest. Maar die kans is wel kleiner dan vorig seizoen gezien de huidige vorm.
Ze zijn wel echt aangeslagen natuurlijk en je proeft dat het niet lekker zit. Je neigt dan toch wel wat naar kansen voor ons, dus zullen we wel 4-0 verliezen.
Uit spelen we al het hele seizoen erg matig tot slecht, dus nu veronderstellen dat we PSV wel even gaan pakken vind ik nogal ongepast. Ja, we hebben kansen en ja, we moeten met vertrouwen spelen. Maar als hun eerste twee kansen er nu wel per ongeluk inwaaien, dan wordt het gewoon een kansloze nederlaag. Jezelf van tevoren al rijk rekenen kan niet bij onze club.
PSV heeft wel iets recht te zetten voor eigen publiek, lijkt me. Daarom moet je wel altijd proberen voor een resultaat te gaan. 1 punt zou al bonus zijn, zo vooraf.
Poeh, dit valt wel heel erg tegen. 3 ballen naar de goede kleur spelen is momenteel al lastig zat. In plaats van PSV bij de keel te pakken liggen we rustig op onze rug.
ESPN is ook pro PSV, lijkt wel afbranden sinds men het “afscheid” van RvP zo schandalig vindt. Werd eerder in de uitzending ook weer aangehaald trouwens.
Wolliepoly schreef: ↑08-03-2025 20:51
1-0 achter, maar kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat Saibari voordeel haalt uit zijn buitenspel positie.
Of heb ik ergens een spelregel wijziging gemist?
Dan loop je inderdaad wel heel wat jaartjes achter ja
Duels winnen, wat is dat? PSV wint al weken niks en onze slapjanussen pakken geen duels. Wat een matig stel voetballers bij elkaar. Wat doet die Linday nog goed? Die valt ook diep weg...
Wat een slappelingen zijn dit bij elkaar. Goed gescout!
Totale paniek bij elk moment van balbezit. Lijkt wel of er elektriciteit op de schoenen staat. Met name het middenveld weet totaal niet wat het moet doen.
Nou nou, wel erg negatief hier.
We spelen niet tegen het zesde van hubbekutteveen … dit PSV heeft op de bank allemaal spelers die bij ons met gemak de basis zouden halen.
2-1 verliezen uit bij PSV is voor ons helemaal geen schande. Natuurlijk was dit de kans op meer, maar een beetje realiteitszin mag ook wel. Tegen Twente hadden we het ook o zo moeilijk tegen 10.
Kenmerkende woordem van van der Leegte op ESPN. Een verschrikkelijk slecht Heerenveen. Het leek helemaal nergens op. Linday, Van Ee, Hopland, Ali, echt verschrikkelijk slecht.
Conde er maar eens in. Van Ee eruit en dan Brouwerd weer van Linday
vlqrt schreef: ↑08-03-2025 21:55
Nou nou, wel erg negatief hier.
We spelen niet tegen het zesde van hubbekutteveen … dit PSV heeft op de bank allemaal spelers die bij ons met gemak de basis zouden halen.
2-1 verliezen uit bij PSV is voor ons helemaal geen schande. Natuurlijk was dit de kans op meer, maar een beetje realiteitszin mag ook wel. Tegen Twente hadden we het ook o zo moeilijk tegen 10.
Met alle respect maar dit vind ik nou de typische reactie van de Heerenveen supporter. Het “best genoch” syndroom wat als een deken over onze club hangt. “Ach, 2-1 tegen PSV; helaas en weer door.”. Deze reactie past precies bij onze ploeg.
Nooit een keer een wankelende ploeg die met 1-7 op de kloten kreeg in de nek proberen te bijten. Niet na een aansluitingstreffer alles op alles zetten om de 2-2 te forceren.
Het was pover vandaag en in balbezit eredivisie onwaardig. Ja, AZ vorige week was top maar dit was gewoon wederom een matige prestatie. Ondanks het minieme verschil op het scorebord.
Demster schreef: ↑08-03-2025 22:04
Met alle respect maar dit vind ik nou de typische reactie van de Heerenveen supporter. Het “best genoch” syndroom wat als een deken over onze club hangt. “Ach, 2-1 tegen PSV; helaas en weer door.”. Deze reactie past precies bij onze ploeg.
Nooit een keer een wankelende ploeg die met 1-7 op de kloten kreeg in de nek proberen te bijten. Niet na een aansluitingstreffer alles op alles zetten om de 2-2 te forceren.
Het was pover vandaag en in balbezit eredivisie onwaardig. Ja, AZ vorige week was top maar dit was gewoon wederom een matige prestatie. Ondanks het minieme verschil op het scorebord.
Exact! Ik heb mij dood zitten ergeren aan het gebrek aan de wil duels te winnen, lef te tonen en vooruit te voetballen. Er is geen topsportmentaliteit bij onze club. Ze liepen er gelaten bij. Het was weeeeeer mat. Dat hoort bij deze groep/onze club.
Demster schreef: ↑08-03-2025 22:04