Hristiyan Petrov

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Hristiyan Petrov

Bericht door Marça »

sc Heerenveen haalt Bulgaars-international Petrov naar Fryslân
09 januari 2025 13:00

sc Heerenveen heeft zich versterkt met Hristiyan Petrov. De 22-jarige verdediger komt over van CSKA Sofia en heeft een contract voor viereneenhalf seizoen getekend.

Persfoto Hrisiyan Petrov

Petrov is een linksbenige verdediger die zowel centraal als op de vleugel kan spelen. In Bulgarije kwam hij tot 122 wedstrijden in het betaald voetbal. In 2022 debuteerde hij voor het nationale elftal van Bulgarije, waarvoor hij inmiddels vijf keer in actie kwam.

“Het is geen geheim dat we al langere tijd op zoek waren naar een linksbenige verdediger,” zegt algemeen directeur Ferry de Haan. “Hristiyan is een jonge maar fysieke verdediger die vooruit durft en kan verdedigen. Met zijn komst hebben we een talentvolle speler voor de lange termijn vastgelegd.”

Ralt
Bankzitter

Re: Hristiyan Petrov

Bericht door Ralt »

Hoop dat dit een beetje een beuker is. Mag wel weer eens iemand komen die de toon van de wedstrijd meteen zet.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ralt schreef: 09-01-2025 13:35 Hoop dat dit een beetje een beuker is. Mag wel weer eens iemand komen die de toon van de wedstrijd meteen zet.
Ik moet dan wel meteen aan Doke Schmidt denken als je dit zo schrijft. :lol: Weet niet of dat nou de bedoeling is, al lag het zeker niet aan zijn inzet en was een bruikbare speler voor op de bank. :wink:
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Ralt schreef: 09-01-2025 13:35 Hoop dat dit een beetje een beuker is. Mag wel weer eens iemand komen die de toon van de wedstrijd meteen zet.
Dat gevoel heb ik bij De Wijs ook wel hoor
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Ook eindelijk eens een goede contractduur wanneer we een transfersom betalen. Geld betalen voor een speler is in mijn ogen ook gewoon 4-5 jaar vastleggen, zodat je niet na anderhalf jaar alweer verplicht bent aan verkopen te denken.

Goed dat er een extra LB LCV bij is bovendien. Ben wel benieuwd hoe deze transfer zich verhoudt tot het huren van de Wijs. Wie is de directe versterking en wie is de back-up? Zou verwachten dat deze jongen de directe versterking is en de Wijs voor de breedte wordt gehaald.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Kersten en Hopland zullen uiteraard spelen. Als Kersten niet presteert dan wordt hij vervangen door De Wijs. Petrov is een langetermijninvestering.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Abenello schreef: 09-01-2025 23:34 Kersten en Hopland zullen uiteraard spelen. Als Kersten niet presteert dan wordt hij vervangen door De Wijs. Petrov is een langetermijninvestering.
Benieuwd waar je dit op baseert. Hoe verhoudt de kwaliteit van deze vier spelers zich tot elkaar, wat zijn hun sterke en zwakke punten, wat is hun potentieel?

Ik zie ze graag eerst allemaal aan het werk voor deze conclusies te trekken, en hoop dat Ferry eindelijk eens geld heeft uitgegeven aan kwaliteit want de financiële meltdown is de laatste transferperiodes schrijnend.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

fuotbalgek schreef: 09-01-2025 23:41 Benieuwd waar je dit op baseert. Hoe verhoudt de kwaliteit van deze vier spelers zich tot elkaar, wat zijn hun sterke en zwakke punten, wat is hun potentieel?

Ik zie ze graag eerst allemaal aan het werk voor deze conclusies te trekken, en hoop dat Ferry eindelijk eens geld heeft uitgegeven aan kwaliteit want de financiële meltdown is de laatste transferperiodes schrijnend.
De Wijs is nog niet helemaal wedstrijdfit en Petrov traint voor het eerst mee vandaag of gisteren. Dus is het mijn inziens logisch dat je begint met Hopland - Kersten. Ferry de Haan heeft aangegeven dat De Wijs voor de korte termijn is aangetrokken om Pawel te vervangen en heeft 100+ wedstrijden in de Championship gespeeld. Petrov zal het komende halfjaar moeten wennen aan de speelstijl, omgeving en het niveau.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Ik vertrouw dat wennen-verhaal dus niet meer, welke speler heeft er kunnen wennen en is toen doorgebroken?

Hopland stond er ook direct.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler

Bericht door ThiagoAlcantara »

Voor iemand die door de buitenwacht en media is afgeschreven, en waarbij zelfs onze huidige coach twijfels uitte in diezelfde media, vond ik Petrov in die twintig minuten (blijft lastig beoordelen) toch fel ogen en geconcentreerd spelen in verdedigend opzicht.

Zag wel dat hij, op het moment dat hij redelijk knap de bal veroverde in twee instanties, over de middellijn met ruimte vrij besluiteloos was in zijn passing waarin hij Alireza wou bereiken. Maar ik had het slechter verwacht, ook omdat we, als ik iedereen mag geloven, weinig van hem mogen verwachten. (miskoop)

Erg benieuwd of hij zich kan manifesteren in de twee potjes die hij vermoedelijk zal krijgen. Het lijkt wel een redelijke mobiele verdediger die graag wilt.
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

ThiagoAlcantara schreef: 20-04-2025 14:59 Erg benieuwd of hij zich kan manifesteren in de twee potjes die hij vermoedelijk zal krijgen. Het lijkt wel een redelijke mobiele verdediger die graag wilt.
Waarom twee potjes? De rode kaart voor Köhlert is toch maar één duel schorsing? Er zat immers niks gemeens in. Het gaat 'slechts' om het neerhalen van een doorgebroken speler.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

ThiagoAlcantara schreef: 20-04-2025 14:59 Het lijkt wel een redelijke mobiele verdediger die graag wilt.
Hij zal ook wel willen en hij zal ook heus wel wat kunnen. Hij zal niet voor niets diverse interlands gespeeld hebben. Hij is echter volgens mij gewoon een linker centrale verdediger en geen back.

Petrov is gewoon ontzettend traag. Dat zag ik je bij zijn 1e invalbeurt tegen Groningen al. Gebrek aan snelheid is gewoon een groot probleem als back.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler

Bericht door ThiagoAlcantara »

Otsje P schreef: 20-04-2025 18:29
Hij zal ook wel willen en hij zal ook heus wel wat kunnen. Hij zal niet voor niets diverse interlands gespeeld hebben. Hij is echter volgens mij gewoon een linker centrale verdediger en geen back.

Petrov is gewoon ontzettend traag. Dat zag ik je bij zijn 1e invalbeurt tegen Groningen al. Gebrek aan snelheid is gewoon een groot probleem als back.
Meende dat Petrov alleen tegen NAC en in de beker tegen Quick Boys minuten maakte, maar ben het verder met je eens hoor. Ik vond hem tegen Quick Boys ook vrij ''zwaar op z'n benen staan'' en leek inderdaad simpelweg echte explosiviteit die je graag in een back ziet te missen.

Ach, na NEC kunnen we waarschijnlijk een beter oordeel vellen of hij voldoet aan het gewenste niveau en of het wel/niet een faliekante miskoop is voor 5 ton.
SuperFrysk
Wereldspeler

Ik meende ook dat het Groningen was, maar het was tegen NAC. Toen zag je wel dat het geen back was, tegen Almere deed die het aardig maar ik hou mijn hart vast met een wendbare of snelle buitenspeler.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Gewoon de kans geven tegen NEC. Deze jongen moet ook even wennen aan een nieuw land en waarschijnlijk andere speelstijl. Het is, op basis van de wedstrijden, nog moeilijk te beoordelen. Ik vind niet dat hij in de minuten die hij maakte aan alle kanten voorbij werd gelopen of dat hij aan de bal zoveel fout deed. Blijkbaar is het op de trainingen nog geen aanwinst gebleken maar we gaan het wel zien.
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Alfred schreef: 22-04-2025 21:18 Deze jongen moet ook even wennen aan een nieuw land en waarschijnlijk andere speelstijl.
Als back mist hij basissnelheid, dat staat los van het land waarin hij voetbalt.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Muertos schreef: 24-04-2025 09:20 Als back mist hij basissnelheid, dat staat los van het land waarin hij voetbalt.
Snelheid is wel heel handig als back zijnde, al zijn er ook voorbeelden van wat tragere spelers die gaat op de linksback uit de voeten kunnen. Maar ik denk niet dat Petrov het inzicht en de techniek van Daley Blind heeft.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Prima basisdebuut gister vond ik. Al leek hij na dik 30 minuten redelijk op :-) Dus dat wordt flink conditietraining voor 'm ;-)
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

Mooi voorbeeld vond ik de 36e minuut, bal was in de hoek, maar het middenveld dekte niet door. Hij zat er bovenop waar gelijk een kans uit kwam.

Hopelijk trekt hij de lijn door!
.-
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

Prima ingevuld, zorgelijk dat het na een uur echt op was. Ik durf het seizoen ‘25-‘26 wel aan met hem.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Joucke schreef: 28-04-2025 17:29 Prima ingevuld, zorgelijk dat het na een uur echt op was. Ik durf het seizoen ‘25-‘26 wel aan met hem.
Dat had Braude vorig seizoen ook regelmatig, hoop dat het met veel wedstrijden en wat extra fysio goed komt
Het is maar een spelletje
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

Precies, en een hele voorbereiding meedraaien incl intensiteitsopbouw helpt ook erg mee
SuperFrysk
Wereldspeler

Nou, een kinderhand is snel gevuld hoor. Hij heeft het toch redelijk ingevuld, maar is ook niet echt getest?
Gurbuz en Rallis werden hier ook al vrij snel gehyped maar komen nu nog amper in het spel voor.

Los daarvan heeft die nu inclusief 2 wedstrijden bij Heerenveen, 10 wedstrijden op linksback gespeeld.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Veldman zei bij zijn praatje bij ESPN voor de wedstrijd dat Petrov op de training een prima indruk maakte. Hij is wel fel in de duels. Aan de bal kan het wellicht nog beter maar om hem als flop te betitelen komt echt te vroeg.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Alfred schreef: 28-04-2025 22:42 Veldman zei bij zijn praatje bij ESPN voor de wedstrijd dat Petrov op de training een prima indruk maakte. Hij is wel fel in de duels. Aan de bal kan het wellicht nog beter maar om hem als flop te betitelen komt echt te vroeg.
Zeker, daar is ook geen enkele reden voor. Kohlert en Hopland zijn relatieve zekerheidjes op de plekken waar Petrov kan spelen. Dit was dus eigenlijk zijn eerste echte kans. Waarom wil men uberhaupt iemand als flop bestempelen als hij nog geen kans gehad heeft?

Hij is eigenlijk te traag voor de back positie maar afgezien daarvan zitten er zeker positieve kanten aan. Ik schrok echter wel van zijn flater bij de grote kans waar Noppert ons redde. Petrov stond helemaal verkeerd en moest daardoor voor de onderschepping gaan. Daar zat hij mis en dus werd het 1 op 1. Als je niet zo rap bent dan moet je goed staan en dat had zo maar een goal kunnen zijn.

Afgezien van die ene grote fout vond ik het niet onaardig.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Een dikke pluim voor Petrov. Goed in de duels, goede kopper en voetbalt ook prima mee. Dit is wel een soldaat waar we op naar zoek zijn.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Hristiyan lijkt met elke meter beter te worden. De zenuwen lijken ook wat te verdwijnen. Leuk om te zien!
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Sluit me aan bij Trevorp, speelde lekker vandaag!
hm.dr88_2023
Bankzitter

Bericht door hm.dr88_2023 »

Een knap visitekaartje. Je ziet op het moment dat zo'n speler uit de achterste linie meegaat, er onrust ontstaat bij de tegenstander.
Een mooie ontwikkeling deze laatste wedstrijden.
Plaats reactie