Marcus Linday

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Superfries1996
Wereldspeler

Marcus Linday

Bericht door Superfries1996 »

MARCUS LINDAY MAAKT IN WINTERSTOP TRANSFER NAAR SC HEERENVEEN
24 september 2024 11:00

Marcus Linday wordt aankomende winter speler van sc Heerenveen. De 21-jarige middenvelder komt over van Västerås SK en is inmiddels medisch gekeurd in Fryslân. Linday tekent een contract tot medio 2029.

Marcus Linday

Linday werd op 2 juni 2003 geboren in het Zweedse Södertälje. Na zijn eerste stappen in het voetbal bij Pershagens SK, maakte hij op 13-jarige leeftijd de overstap naar Assyriska FF, waar hij in 2020 zijn profdebuut maakte. Vorig seizoen maakte de talentvolle middenvelder de sprong naar de Allsvenskan. Voor het gepromoveerde Västerås kwam hij tot nu toe 25 keer in actie. Met die ploeg strijdt hij tot eind november nog voor lijfsbehoud in de hoogste Zweedse divisie. Daarna sluit hij aan bij de selectie van Robin van Persie.

"Het is geen geheim dat wij Marcus graag aan onze selectie wilden toevoegen, het liefst al tijdens de afgelopen transferperiode," aldus algemeen directeur Ferry de Haan. "Marcus is een dynamische middenvelder met een functionele techniek en het vermogen om grote afstanden met- en zonder bal te overbruggen. We denken dat hij zijn talent hier verder kan ontwikkelen, en we zijn dan ook blij dat we hem deze winter alsnog kunnen verwelkomen."

Marcus Linday wordt na afloop van de Zweedse competitie officieel bij sc Heerenveen gepresenteerd.
nou nou
Rokkenjager
Nieuw talent

Re: Marcus Linday

Bericht door Rokkenjager »

Ben erg benieuwd naar deze speler, de beelden word ik wel warm van. Denk dat hij ook goed zou passen bij onze manier van opbouwen onder RvP.

Tot een volgende keer.
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

Mooi om zo'n speler al redelijk vroeg vast te hebben liggen, tevens een mooi lang contract.

Ook zeker enthousiast over bovenstaand filmpje.

De fans van VSK gaan hem ook missen zo te lezen op social media. Onderstaand een mooie reactie (vertaald vanuit het Zweeds)
Je zal ontzettend gemist worden Marcus, maar het wordt ook verdomd leuk om je reis te volgen. Hebben we een speler met enorm potentieel om voor het nationale elftal te spelen en in de toekomst door te stappen naar de absoluut grootste clubs? - Absoluut!! Dit is nog maar het begin van een carrière zonder grenzen. Heerenveen wordt waarschijnlijk een perfecte 'stopover' voordat Linday de naam wordt waar iedereen hard over gaat praten. Ga hard! Blijf de nederige speler, en zorg dat je onderweg veel plezier hebt. Je hebt al geschiedenis geschreven bij VSK, en je zult overal waar je in de toekomst terechtkomt, gelijkaardige imprints achterlaten. Chapeau voor jou! 🔥💚🤍
.-
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Meestal kun je aan supporters van andere clubs wel onttrekken of het een versterking gaat worden. Daarom dus wel blij met deze speler, ook blij dat we niet afwachten tot de winter om hem te halen maar om het nu alvast rond te maken. Als je hem zo graag wilt hebben, kun je in januari zomaar te laat zijn.
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Rokkenjager schreef: 24-09-2024 14:16 Ben erg benieuwd naar deze speler, de beelden word ik wel warm van. Denk dat hij ook goed zou passen bij onze manier van opbouwen onder RvP.

Ben eigenlijk niet zo van die compilaties, maar ik word wel erg enthousiast van die voorwaartse versnellingen bij balveroveringen. Niet veilig achteruit en weer opbouwen, wat ook prima is, maar direct gas erop om een linie over te slaan. Ben benieuwd!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Doet me sterk denken aan Viktor Elm. Fysiek sterk, comfortabel aan de bal.
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Naamloos1.png
Is dit trouwens een echte foto? Het lijkt haast wel AI
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Marcus LindAI
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Abenello schreef: 27-09-2024 18:28 Marcus LindAI
🤪

Marcus is maandag in het stadion geweest voor een nadere kennismaking en om op de foto te gaan. :)
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Marcus geeft aan graag box to box speler te mogen zijn. Hij scoorde 2 in 52 wedstrijden en had geen assists. Hij is gewoon een waterdrager centraal op het middenveld. Als Robin hem wil laten spelen als controleur hebben we daar dan nu dus 3 van. Wat vinden jullie daar van? In mijn ogen blijft de geschiedenis zich maar herhalen. Onbalans in de selectie, weinig goals, spelers voor posities die niet met elkaar overeen komen of die door trainers op de verkeerde positie neergezet worden. Nog nooit is dat positief uitgepakt en ik ben daar dan ook helemaal klaar mee. De club mag op zoek naar zowel een TD als AD wat mij betreft.
RvP, het waren 10 .... maanden
Rokkenjager
Nieuw talent

Mackan68 schreef: 04-12-2024 11:55 Marcus geeft aan graag box to box speler te mogen zijn. Hij scoorde 2 in 52 wedstrijden en had geen assists. Hij is gewoon een waterdrager centraal op het middenveld. Als Robin hem wil laten spelen als controleur hebben we daar dan nu dus 3 van. Wat vinden jullie daar van? In mijn ogen blijft de geschiedenis zich maar herhalen. Onbalans in de selectie, weinig goals, spelers voor posities die niet met elkaar overeen komen of die door trainers op de verkeerde positie neergezet worden. Nog nooit is dat positief uitgepakt en ik ben daar dan ook helemaal klaar mee. De club mag op zoek naar zowel een TD als AD wat mij betreft.
Geef het nog even de tijd, men zal deze Rotterdamse enclave vanzelf de deur wijzen zoals met Robert Veenstra als deze trend zich nog even doorzet.

Dan krijgen we net zo'n grimmig sfeertje als groningen 2023.
Tot een volgende keer.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Mackan68 schreef: 04-12-2024 11:55 Marcus geeft aan graag box to box speler te mogen zijn. Hij scoorde 2 in 52 wedstrijden en had geen assists. Hij is gewoon een waterdrager centraal op het middenveld. Als Robin hem wil laten spelen als controleur hebben we daar dan nu dus 3 van. Wat vinden jullie daar van? In mijn ogen blijft de geschiedenis zich maar herhalen. Onbalans in de selectie, weinig goals, spelers voor posities die niet met elkaar overeen komen of die door trainers op de verkeerde positie neergezet worden. Nog nooit is dat positief uitgepakt en ik ben daar dan ook helemaal klaar mee. De club mag op zoek naar zowel een TD als AD wat mij betreft.
Tekst aanpassen gaat niet dus dan maar een citaat met aanvulling. Net als iedere nieuwe speler krijgt Marcus uiteraard het vertrouwen. Hopelijk komt hij hier binnen op de manier waarop Morten Thorsby bij ons vertrok met zijn onverzettelijkheid en de onverwachte goals in zijn laatste 2 seizoenen bij ons.
Rokkenjager
Nieuw talent

Mackan68 schreef: 04-12-2024 12:10 Tekst aanpassen gaat niet dus dan maar een citaat met aanvulling. Net als iedere nieuwe speler krijgt Marcus uiteraard het vertrouwen. Hopelijk komt hij hier binnen op de manier waarop Morten Thorsby bij ons vertrok met zijn onverzettelijkheid en de onverwachte goals in zijn laatste 2 seizoenen bij ons.
Maar daar sluit ik me zeker bij aan, nieuwe ronden NIEUWE kansen
Tot een volgende keer.
SuperFrysk
Wereldspeler

Het middenveld is overvol met twee goede tienen en dan Linday, Condé, Van Ee, Olsson die strijden voor twee plekken. Als je dan in oogschouw neemt dat we blijkbaar geen goede linksvoor hebben, geen goede keeper, geen goede rechtsback en maar één linksback. Dan kun je daar inderdaad wel vraagtekens bij zetten.

Stel je had ipv Condé en Linday een nieuwe Sahraoui gehaald en een echt goede rechtsback, dan had je in mijn ogen een stuk meer opgeschoten dan nu met het overvolle middenveld. Ik vind het middenveld nu eigenlijk ook helemaal niet het probleem, ik denk dat daar nu het meeste kwaliteit zit.

Het is achteraf wel makkelijk praten, want als Condé een schot in de roos was geweest dan had je er niemand over gehoord. Maar de selectie is niet in balans en dat begint wel een probleem te worden, vooral bij een blessure zoals nu bij Köhlert.

We mogen ook wel kritisch zijn op wat er gehaald is, want blijkbaar voldoet er nieuwe écht op de rechtsback positie en ook op linksvoor is het gehaalde blijkbaar niet voldoende.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Het is dat we al 5 vleugelaanvallers hebben, anders had ik Bryan Linssen hier wel willen hebben.
Neemt heel wat ervaring mee. Altijd in voor een leuke grapje en goede sfeer en het belangrijkste, hij kan een goal maken
En hij scoort altijd tegen ons, dus dat kan ook niet gebeuren als hij elders in Nederland tekent

Hij zal niks meer opleveren, maar we hebben jeugd zat en prioriteit is handhaving
Zwart Schoeisel
Bankzitter

Bericht door Zwart Schoeisel »

Volgens mij geeft Ferry aan hem als "8" te zien. Eerder zei Ferry ook dat hij gehaald wordt om Olsson te vervangen. Het idee was natuurlijk dat Olsson dit half jaar zich in de kijker zou spelen en dan in de winter/zomer verkocht zou worden. Linday zou dan de opvolger zijn die dan bij voorkeur een half jaartje achter Olsson kon integreren. In de huidige situatie is dat natuurlijk wel anders.
van Ee zei zichzelf meer als 6/8 te zien dan 10 (waar KvW hem vaak liet invallen), waarbij hij nu wel z'n kans lijkt te grijpen op 6 ten faveure van Condé (onverwacht tov het begin van het seizoen). Wellicht dat Smans zich ook wel sneller heeft bewezen dan verwacht, waardoor je ineens op alle posities dubbel bent bezet ipv dat je een "basis" hebt en drie talenten (Smans, van Ee en Linday) erachter die dan dit jaar mee draaien en volgend jaar bij verkoop van een middenvelder (door goede prestaties) door kunnen schuiven.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Linday is natuurlijk ook afwachten. Hij heeft pas 1 jaar op het hoogste niveau van Zweden gespeeld en daarvoor 3 jaar op het tweede niveau
SuperFrysk
Wereldspeler

En Ferry had natuurlijk ook niet verwacht dat Sebaoui en Al Saed beide niet zouden voldoen. Maar dat is alsnog een kritische noot naar Ferry, die relatief veel spelers haalt die geen directe meerwaarde zijn.
CJunior
Nieuw talent

Bericht door CJunior »

SuperFrysk schreef: 04-12-2024 13:28 En Ferry had natuurlijk ook niet verwacht dat Sebaoui en Al Saed beide niet zouden voldoen. Maar dat is alsnog een kritische noot naar Ferry, die relatief veel spelers haalt die geen directe meerwaarde zijn.
In de zomerstop waren we allemaal enthousiast over de spelers die Ferry heeft aangetrokken, en achteraf is gemakkelijk praten: Condé zou dé missing link zijn met zijn ervaring en als slot op de deur, Sebaoui was een van de smaakmakers uit de KKD (net zoals 'we' 'vroeger' daar spelers ophaalden) net als Smans (die ook veel concurrentie heeft op het middenveld), Linday zou net als Hopland en Al Saed een van de parels zijn die we uit Scandinavië haalden. Op basis van de beelden en statistieken was iedereen enthousiast over deze aanwinsten. Kohlert is in zijn Eredivisie cariere nagenoeg nooit geblesseerd geweest dus dat zou een prima reden zijn om Milovanovic (voormalig jong Ajax speler -dat pakt doorgaans ook goed uit) en een jeugdspeler erachter te hebben. Als Sebaoui zijn schoten op de paal erin waren gegaan, had Ferry het goed gedaan.. Gemakkelijk praten achteraf.
SuperFrysk
Wereldspeler

CJunior schreef: 04-12-2024 13:39 In de zomerstop waren we allemaal enthousiast over de spelers die Ferry heeft aangetrokken, en achteraf is gemakkelijk praten: Condé zou dé missing link zijn met zijn ervaring en als slot op de deur, Sebaoui was een van de smaakmakers uit de KKD (net zoals 'we' 'vroeger' daar spelers ophaalden) net als Smans (die ook veel concurrentie heeft op het middenveld), Linday zou net als Hopland en Al Saed een van de parels zijn die we uit Scandinavië haalden. Op basis van de beelden en statistieken was iedereen enthousiast over deze aanwinsten. Kohlert is in zijn Eredivisie cariere nagenoeg nooit geblesseerd geweest dus dat zou een prima reden zijn om Milovanovic (voormalig jong Ajax speler -dat pakt doorgaans ook goed uit) en een jeugdspeler erachter te hebben. Als Sebaoui zijn schoten op de paal erin waren gegaan, had Ferry het goed gedaan.. Gemakkelijk praten achteraf.
Niet helemaal eens, wij gaan er ook vanuit dat Ferry een goed beeld van de spelers heeft (en hun niveau tov ons niveau) en daarom een transferbedrag voor hen neertelt.
Wij moeten het doen met spaarzame beelden. Het enthousiasme viel ook wel mee, wel waren de meesten blij dat er voorgesorteerd werd.

Achteraf is makkelijk wonen, maar als je kijkt naar de situatie waar we in zitten dan mag je wel kritisch zijn naar Ferry.

Nogmaals:
Linksbuitens die niet voldoen
Overvol middenveld
Drie matige rechtsbacks
Geblesseerde linksback zonder directe vervanger

Smans word verkozen op linksvoor boven de nieuwe aankopen
Braude moet noodgedwongen linksback spelen omdat daar geen alternatief is
Kersten komt daardoor op rechtsback omdat Hall en Ali blijkbaar te slecht zijn
Van Ee met een minimaal contract maakt een dusdanig betere indruk dan Condé met (waarschijnlijk) een flink contract

Het is momenteel flink behelpen, ik vind gokken op een speler die nooit geblesseerd is nogal iets.
CJunior
Nieuw talent

Bericht door CJunior »

SuperFrysk schreef: 04-12-2024 14:07 Niet helemaal eens, wij gaan er ook vanuit dat Ferry een goed beeld van de spelers heeft (en hun niveau tov ons niveau) en daarom een transferbedrag voor hen neertelt.
Wij moeten het doen met spaarzame beelden. Het enthousiasme viel ook wel mee, wel waren de meesten blij dat er voorgesorteerd werd.

Achteraf is makkelijk wonen, maar als je kijkt naar de situatie waar we in zitten dan mag je wel kritisch zijn naar Ferry.

Nogmaals:
Linksbuitens die niet voldoen
Overvol middenveld
Drie matige rechtsbacks
Geblesseerde linksback zonder directe vervanger

Smans word verkozen op linksvoor boven de nieuwe aankopen
Braude moet noodgedwongen linksback spelen omdat daar geen alternatief is
Kersten komt daardoor op rechtsback omdat Hall en Ali blijkbaar te slecht zijn
Van Ee met een minimaal contract maakt een dusdanig betere indruk dan Condé met (waarschijnlijk) een flink contract

Het is momenteel flink behelpen, ik vind gokken op een speler die nooit geblesseerd is nogal iets.
Nogmaals:

Linksbuitens die niet voldoen -> Al Saed was de beste dribbelaar van Zweden en Sebaoui een van de smaakmakers uit de KKD
Overvol middenveld -> Met Linday werd er voorgesorteerd op het vertrek van Olsson en Smans is een van de spelers die geld moet opleveren in de toekomst.
Drie matige rechtsbacks -> Ali mocht al weg; RvP gaf in de voorbereiding aan vertrouwen te hebben in Hall en ook Braude is een degelijke back. Zodra Hall en Ali verkocht zijn, is het begrijpelijk als er een concurrent voor Braude gehaald wordt.
Geblesseerde linksback zonder directe vervanger -> Geeft Ferry zelf ook aan, al is Kohlert vrijwel nooit geblesseerd, is Milovanovic gehaald voor de langere termijn en is dit ook een moment voor de jeugd.

De voorbeelden die je daarna noemt hebben vooral te maken met keuzes van de trainer.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Zo kun je alles goedpraten C-unior. Feit is dat we met een kwaliteitsarne selectie zitten. En daar is de Haan verantwoordelijk voor. Teveel gokjes die verkeerd uitpakken, hele slechte spitsen voor miljoenen en de backposities heel matig bezet. En weeeeeer te weinig karakter
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

CJunior schreef: 04-12-2024 13:39 In de zomerstop waren we allemaal enthousiast over de spelers die Ferry heeft aangetrokken, en achteraf is gemakkelijk praten: Condé zou dé missing link zijn met zijn ervaring en als slot op de deur, Sebaoui was een van de smaakmakers uit de KKD (net zoals 'we' 'vroeger' daar spelers ophaalden) net als Smans (die ook veel concurrentie heeft op het middenveld), Linday zou net als Hopland en Al Saed een van de parels zijn die we uit Scandinavië haalden. Op basis van de beelden en statistieken was iedereen enthousiast over deze aanwinsten. Kohlert is in zijn Eredivisie cariere nagenoeg nooit geblesseerd geweest dus dat zou een prima reden zijn om Milovanovic (voormalig jong Ajax speler -dat pakt doorgaans ook goed uit) en een jeugdspeler erachter te hebben. Als Sebaoui zijn schoten op de paal erin waren gegaan, had Ferry het goed gedaan.. Gemakkelijk praten achteraf.
Bijna alle wat Sebaoui deed aan goals en assists was in de KKD bij Dordrecht. Niet iedereen liep daarvoor de polonaise, ik in ieder geval niet. Spelers kunnen in de KKD goed uit de verf komen maar in de Eredivisie totaal niet. Ik hoop toch dat ze nu toch eens meer gaan kijken naar bewezen prestaties uit het verleden (niet op basis van één topseizoen net zoals met Nicolaeuscu) dan alleen van 'potentie' uit te gaan.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Ik geloof nog steeds in Sebaoui. 5x paal/lat en kijk eens hoe veel hij voor anderen heeft gecreëerd. Wat kan hij eraan doen dat anderen die opgelegde kansen missen? Vind hem nog steeds een stuk sterker en vaardiger dan Nunnely en Al Saed.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef: 04-12-2024 21:02 Ik geloof nog steeds in Sebaoui. 5x paal/lat en kijk eens hoe veel hij voor anderen heeft gecreëerd. Wat kan hij eraan doen dat anderen die opgelegde kansen missen? Vind hem nog steeds een stuk sterker en vaardiger dan Nunnely en Al Saed.
Cijfers liegen niet.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

pes5 schreef: 04-12-2024 21:02 Ik geloof nog steeds in Sebaoui. 5x paal/lat en kijk eens hoe veel hij voor anderen heeft gecreëerd. Wat kan hij eraan doen dat anderen die opgelegde kansen missen? Vind hem nog steeds een stuk sterker en vaardiger dan Nunnely en Al Saed.
Ook na de invalbeurt van vrijdag? Dat kon echt niet.
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Lastig. Vind Nunnely altijd nog minder dan Sebaoui (kijk maar naar de cijfers van Nunnely: 53 wedstrijden / 3 doelpunten / 3 assists…).

Sebaoui speelt/valt inderdaad dramatisch in, maar gaat altijd nog wel meer dreiging vanuit dan Nunnely. Meer problemen heb ik met het hoeveel kansen/tegendoelpunten hij veroorzaakt, door zichzelf fout op te stellen dan wel niet mee te doen in verdedigende taken, dan wel dom balverlies (al past dat natuurlijk ook bij het type voetballer. Sahraoui liep zichzelf ook vaak vast, maar deed wel meer dan genoeg andere geniale dingen met de bal natuurlijk).

Ik zou nu Al Saed wel meer willen zien. Die viel ook dramatisch in tegen RKC, maar verdient nu ook wel een paar wedstrijden op rij een kans.
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

Er is veel kritiek op onze selectie en deels ook zeker terecht alleen ligt het niet enkel bij de spelers zelf. Tegen RKC heb ik met verbazing gekeken naar onze spelers, iedereen speelt volgens mij ver onder hun kunnen en lijken stijf v/d spanning te staan. En dat is iets dat je denk ik toch echt bij de staff moet zoeken, spelers weten gewoon niet waar ze aan toe zijn, er is totaal geen vertrouwen omdat ze nooit zeker zijn van een plek in de basis, ongeacht hoe RvP daar over denkt.......geen speler gaat dar beter door voetballen, je voetbalt namelijk nooit vrijuit en komt nooit in je kracht te staan omdat je constant aan tal van dingen denkt (voldoe ik volgens de trainer, voer ik mijn taken goed uit, mag ik volgende keer weer starten, etc.) en dat geldt dan voor het individu maar dat heeft direct invloed op het collectief......je gaat nooit een geoliede machine krijgen als je constant onderdelen vervangt of anders inzet. Er is zoveel onrust en geen "warmte" en ik hoop dat RvP dat heel snel gaat inzien en anders overstapt naar een grote club met spelers die beter aansluiten bij zijn idee over voetbal en die veel wedstrijden spelen zodat het minder impact heeft als je eens niet basis staat omdat je je wedstrijden toch wel speelt.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
SuperFrysk
Wereldspeler

Ik wil ook Al Saed zien, die heeft in ieder geval wat diepgang en snelheid. Met een vrij statische Trenskow aan de andere kant, lijkt het me handig dat aan de andere kant wat meer beweging komt.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Gokje, tegen Willem 2 staat Sebaoui weer in de basis, Jahanbaks aan de andere kant. Hoop dat hij scoort, niet alleen om het shirtje … maar kan ook bevrijdend werken.

Nunnely en Al Saed maken beide niet echt een kans op een basisplek. Enerzijds omdat ze minder in het type voetbal van van Persie passen anderzijds omdat van Persie volgens mij wel een klik met Sebaoui heeft.
Het is maar een spelletje
Plaats reactie