Ilias Sebaoui

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

vincentdelbos
Selectiespeler

Ilias Sebaoui

Bericht door vincentdelbos »

Heerenveen heeft Ilias Sebaoui gehuurd van Feyenoord, maar zonder optie tot koop dus (Feyenoord verlangde naar verluid een fors bedrag).

https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/202 ... -feyenoord

Een linksbuiten met een rechter been, dus waarschijnlijk iemand die veel naar binnen trekt.
vincentdelbos
Selectiespeler

Re: Ilias Sebaoui

Bericht door vincentdelbos »

vincentdelbos schreef: 24-07-2024 09:12 Heerenveen heeft Ilias Sebaoui gehuurd van Feyenoord, maar zonder optie tot koop dus (Feyenoord verlangde naar verluid een fors bedrag).

Een linksbuiten met een rechter been, dus waarschijnlijk iemand die veel naar binnen trekt.

Tweede link moet dit zijn: https://www.transfermarkt.nl/ilias-seba ... ler/852953
SCHPride
Jeugdspeler

Bericht door SCHPride »

Hele leuke voetballer, had hem gelijk opgepikt als hij betaalbaar was voor onze club, maar huren is meer dan okey voor nu.
Kan straks gezonde concurrentie verzorgen met Al-Saed. Waar ik stiekem hoop dat Al-Saed nog beter doet, goed voor de beurs van de club.

Als met vertrek van Sahraoui nog een leuke rechtsbuiten gehaald word en centrale verdediger, dan staan we er best goed voor.
Trouwens Sebaoui heeft best mooie goal gemaakt tegen onze buren uit Leeuwarden, kijkje waardig.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Snap eerlijk gezegd niet waarom Sebaoui zo vaak wordt opgesteld, niet explosief genoeg om vaak buitenom te gaan en niet de speler die naar binnen trekt en daaruit een ander of zichzelf een kans verschaft.

Nunnely is snel en El Saed kan ongeveer wat Seabaoui kan … waarom gaan we dan toch voor een speler die gehuurd is?
Het is maar een spelletje
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Ik denk in het geval van gisteravond dat Al Saed nog niet fit genoeg was na zijn blessure.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

vlqrt schreef: 19-10-2024 23:14 Snap eerlijk gezegd niet waarom Sebaoui zo vaak wordt opgesteld, niet explosief genoeg om vaak buitenom te gaan en niet de speler die naar binnen trekt en daaruit een ander of zichzelf een kans verschaft.

Nunnely is snel en El Saed kan ongeveer wat Seabaoui kan … waarom gaan we dan toch voor een speler die gehuurd is?
Dat zal inderdaad te maken hebben met de fitheid van Al Saed. Daarnaast zat hij de eerste paar wedstrijden enorm dicht tegen een goal aan (meerdere keren lat volgens mij). Ik snap dan wel dat Van Persie hem laat staan, daarna werd Al Saed ziek, zwak en misselijk. Nunnely zit er blijkbaar nog wat verder vandaan, al (moet ik eerlijk zeggen) viel hij gisteren ook best dreigend in.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Gisteren speelden alle 5 kandidaten voor de vlank (Sebaoui, Al Saed, Nunnely, Rallis en Trenskow) en de enige die ook maar een beetje kon overtuigen was Nunnely. De enige met een vonkje heilig vuur of zoals Brouwers het zo eloquent zegt enige die geil is voor de goal.

Tot nu toe heeft Sebaoui geen goals en geen assists, Trenskow, Rallis en Nunnely doen het wat dat betreft beter terwijl hij wel de meeste minuten heeft gemaak na Trenskow.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Zou Smans ook als verkapte linksbuiten kunnen spelen? Wel een speler met een aardige techniek, actie en goed in de kleine ruimte. Misschien niet een speler die de ruimte zoekt maar dat doet Sebaoui ook niet. In combinatie met Köhlert wellicht nog een optie.

Zelf heb ik de meeste hoop op Al-Saed, die wél die diepgang heeft en een actie. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom hij de afgelopen tijd zo weinig speelt. Hij had een blessure maar de laatste duels zit hij wel weer bij de selectie.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Sebaoui is wel een vaardige speler maar mist de snelheid om buitenom te gaan. Het is bijna altijd naar binnen en hij heeft (te) weinig diepte voor een vleugelspeler. Hij is eigenlijk vooral gevaarlijk rond de 16 meter. Het lijkt mij meer een optie voor achter de spits. Geef Al-Saed met zijn snelheid maar eens de voorkeur en Nunnely valt steeds aardig in die heeft ook snelheid. Dat is ook een optie, zeker in uitwedstrijden. Smans kan je ook eens proberen op de vleugel. Heeft een dribbel en een actie.
edaluz
Invaller

Bericht door edaluz »

Marça schreef: 21-10-2024 09:47 Zou Smans ook als verkapte linksbuiten kunnen spelen? Wel een speler met een aardige techniek, actie en goed in de kleine ruimte. Misschien niet een speler die de ruimte zoekt maar dat doet Sebaoui ook niet. In combinatie met Köhlert wellicht nog een optie.

Zelf heb ik de meeste hoop op Al-Saed, die wél die diepgang heeft en een actie. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom hij de afgelopen tijd zo weinig speelt. Hij had een blessure maar de laatste duels zit hij wel weer bij de selectie.
Ja, heeft bij VVV op die positie heel goede wedstrijden gespeeld. Dan zou je Olsson, m.i. veruit je beste middenvelder, ook gewoon weer op kunnen stellen.
want morgen wordt alles anders
Neymar
Verified
Wereldspeler

Bericht door Neymar »

Doet me echt denken aan Musaba, de speler die maar niet kon scoren.
davp
Verified
Wereldspeler

Bericht door davp »

Die had tenminste nog diepgang
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Ze kunnen hem daar wel achterlaten.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Hij schiet altijd wanneer het niet kan en er komt dan ook nog eens 9 van de 10 keer een counter uit.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Hij had zichzelf dit seizoen een enorme dienst kunnen bewijzen door de opgelegde kansen en balletjes op de paal en lat wél binnen te schieten. Nu de vorm afneemt, gaat het allemaal wel tegen werken. Al Saed viel aardig in, dus ik verwacht hem de volgende keer in de basis.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Hij heeft vorig seizoen laten zien van het niveau Dordrecht te zijn. Heerenveen lijkt steeds meer een stapje te hoog. Ik geloof best dat het erin zit, maar ik heb geen idee of het er bij ons nog uit gaat komen. Tijd voor de bank.
RvP, het waren 10 .... maanden
Zwart Schoeisel
Bankzitter

Bericht door Zwart Schoeisel »

Het zijn maar statistieken, maar op basis van het xG-model van Erediviseplots zou Sebaoui op 4 goals + assists moeten staan (iets meer dan 2 goals en bijna 2 assists). De onderliggende data is dus vergelijkbaar met Trenskow (per 90 minuten zitten ze op hetzelfde). Dus iets meer "geluk" voor hem zelf en de ontvangers van zijn passes en dan had het er heel anders uit gezien!
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Kun je dan eens uitleggen hoe het xG model werkt?
Want wat jij statistisch kunt bewijzen (hij zou op basis van de data veel effectiever moeten zijn) zie ik niet echt terug de laatste paar wedstrijden.

Eerste wedstrijden kan ik het nog snappen, hij had wel een klik met Brouwers en beiden waren ongelukkig. Op basis van de laatste paar wedstrijden zie ik dat helemaal niet terug
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

xG is en blijft een 'jurysport', ergens beslist iemand of iets goed of slecht is, en dan moet je het maar geloven/accepteren/gebruiken.
Pibe
Jeugdspeler

Bericht door Pibe »

edaluz
Invaller

Bericht door edaluz »

Zwart Schoeisel schreef: 30-10-2024 12:54 Het zijn maar statistieken, maar op basis van het xG-model van Erediviseplots zou Sebaoui op 4 goals + assists moeten staan (iets meer dan 2 goals en bijna 2 assists). De onderliggende data is dus vergelijkbaar met Trenskow (per 90 minuten zitten ze op hetzelfde). Dus iets meer "geluk" voor hem zelf en de ontvangers van zijn passes en dan had het er heel anders uit gezien!
Wel mee eens dat de verschillen, mede a.g.v. een dosis geluk, soms maar heel klein zijn. Maar Trenskow speelt m.i. ook nog niet geweldig, maar dankzij zijn geweldige goals maakt hij veel goed.

Bij Sebaoui mislukken simpelweg te veel van zijn acties, het vertrouwen lijkt helemaal weg te zijn, zelfs tegen IJsselmeervogels lukte simpel wegdraaien nog niet eens. En hij dwingt vervolgens niks af met doelpogingen, dat is ook gewoon kwaliteit. Zou mij niet verbazen als Sebaoui zich hier niet helemaal happy voelt, heimwee o.i.d. Bij Dordrecht zat hij dicht in de buurt bij z'n hometown Antwerpen. Hoop overigens dat hij zich snel weet te herpakken, dan maar via invalbeurten.
want morgen wordt alles anders
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Pibe schreef: 31-10-2024 09:48
Tsja, dan kun je op basis van de statistieken zeggen dat Sebaoui zichzelf toch vaak in de positie manoeuvreert dat hij kan scoren of een assist kan geven.

Dat kan nog kloppen, elke wedstrijd staat hij wel eens op de juiste plek. De bal er in wil nog niet echt.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Dat is ook wel een beetje het verschil tussen Trenskow en Sebaoui. Bij Trenskow vallen ze dan wel, dat is mazzel maar misschien ook wel voor een groot deel kwaliteit. Het is namelijk ook niet zo dat Trenskow nou zo geweldig speelt iedere keer.
Zwart Schoeisel
Bankzitter

Bericht door Zwart Schoeisel »

vlqrt schreef: 30-10-2024 23:34 Kun je dan eens uitleggen hoe het xG model werkt?
Want wat jij statistisch kunt bewijzen (hij zou op basis van de data veel effectiever moeten zijn) zie ik niet echt terug de laatste paar wedstrijden.

Eerste wedstrijden kan ik het nog snappen, hij had wel een klik met Brouwers en beiden waren ongelukkig. Op basis van de laatste paar wedstrijden zie ik dat helemaal niet terug
De kwaliteit van schoten (xG) wordt berekend op basis van een model, waarbij de uitkomsten van historische schoten zorgen voor een xG-waarde. Het model kijkt bijvoorbeeld naar de locatie van het schot, maar ook het type aanval (counter, open spel, corner, vrije trap etc). Dus als Sebaoui bijvoorbeeld schiet vanaf 21,3 meter vanaf het doel en 25 meter vanaf de zijlijn vanuit open spel, dan geeft het model een "waarde" aan die kans (gebaseerd op hoeveel % van de historische schoten vanaf een vergelijkbare positie en uit open spel ooit een doelpunt zijn geworden). Dus er zitten zeker verschillen in welke factoren er allemaal meegenomen worden naast schotlocatie en manier van kans creeëren én ook natuurlijk hoeveel historische data er in het model zit (en uit welke competities bijvoorbeeld). Maar het zou wel indicatief moeten zijn. (expected assists is eigenlijk hetzelfde, alleen dan op basis van de kans dat jouw pass waaruit iemand schiet tot een doelpunt leidt).

Als je dan kijkt naar Sebaoui z'n laatste wedstrijden (o.b.v. dit model):
- Heracles Almelo: 0,24 xG
- PEC Zwolle: 0,03 xG
- NEC Nijmegen: 0,06 xG
- Sparta: 0,51 xG

Ik heb even niet de xA data per wedstrijd, maar wel het totaal na 7 wedstrijden en na 10 wedstrijden en daarbij is een verschil van 0,0. Dus in de laatste drie wedstrijden heeft hij geen kansen gecreërd voor anderen en beperkt (op Sparta na) zelf kansen heeft gehad. Dus het klopt inderdaad wel dat hij aan het begin van het seizoen in ieder geval meer output had, maar geen goals of assists heeft gegeven. (Misschien nu een vertrouwenskwestie)

Het zegt verder niets over hoe hij verder speelt en hoe hij verder betrokken is in het positiespel, echt alleen z'n output.
Daarbij pleit wel voor hem, maar dan wordt het wellicht nog technischer, dat hij na Levi Smans per 90 minuten de hoogste xThreat heeft van onze selectie. Wat betekent dat (bijv) zijn passes en dribbels naar de gevaarlijkste zones van het veld gaan. (Zo wel weer genoeg denk ik voor dit topic haha)
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Je kan in ieder geval zeggen dat Trenskow wel echt een hele fijne traptechniek heeft. De goal tegen Ijsselmeervogels zat er ook weer goed in uit een moeilijke hoek. Sebaoui is echt een speler die op 'gevoel' speelt. Die hikt tegen zijn eerste doelpunt aan. Die kans tegen IIsselmeervogels was toch niet zo'n lastige. Ik zeg geef Al Saed maar eens de kans en laat Ilias zich met invalbeurten bewijzen.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Man valt in en valt meteen in het niet eigenlijk. Acties lukken niet, passen komen niet aan. Niet meer opstellen.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Ralt schreef: 02-11-2024 22:34 Man valt in en valt meteen in het niet eigenlijk. Acties lukken niet, passen komen niet aan. Niet meer opstellen.
Ik denk dat we kunnen stellen dat RvP wel kijk heeft op aanvallers. Hij traint dag in dag uit met de hele groep en ziet in Sebaoui duidelijk een betere speler dan Al Saed en Nunnely. Dat het allemaal nog niet de goede kant op valt met Sebaoui is duidelijk, maar je kunt wel zien dat het er in zit.

Denk dat Al Saed er niet dichtbij zit gezien het aantal minuten hij heeft gemaakt, en niet startte waar Nunnely tegen PEC mocht spelen. Want Nunnely hebben we inmiddels wel gezien neem ik aan.

Denk, net als RvP, dat Sebaoui de beste optie is op links. En dat hij tegen de stap KKD Eredivisie aanhikt nu. Maar dat het moment komt dat die stap gemaakt wordt. Helaas zit er weinig kwaliteit achter. En is dit het nadeel van huren en opleiden voor andere clubs.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Als ik Al Saed zie invallen dan zie ik in ieder geval nog snelheid en actie's buitenom. Ik zie dat Sebaoui niet doen. Wellicht dat het nog komt maar tot nu toe brengt hij te weinig.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Alfred schreef: 03-11-2024 00:02 Als ik Al Saed zie invallen dan zie ik in ieder geval nog snelheid en actie's buitenom. Ik zie dat Sebaoui niet doen. Wellicht dat het nog komt maar tot nu toe brengt hij te weinig.
Je hebt hem zien invallen tegen een derde klasser en tegen?
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Tegen NEC ging hij ook een paar keer buiten om. En Sebaoui tegen de derde klasser? Helaas niets gebracht en een bal 5 meter voor open doel overgejaagd. Zo eerlijk moet je zijn.
Plaats reactie