Mickey van der Hart

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Crash
Superster

Mickey van der Hart

Bericht door Crash »

MICKEY VAN DER HART NAAR SC HEERENVEEN
24 augustus 2023 10:28

sc Heerenveen heeft een nieuwe doelman aangetrokken: Mickey van der Hart. De 29-jarige keeper kwam het vorige seizoen uit voor FC Emmen, waar zijn contract deze zomer afliep. Van der Hart tekent in het Abe Lenstra stadion een verbintenis voor twee seizoenen.

Mickey Van Der Hart

Van der Hart doorliep de jeugdopleiding van Ajax en maakte in 2013 namens de Amsterdammers via Jong Ajax zijn debuut in het betaald voetbal. Na een verhuurperiode aan Go Ahead Eagles, verdedigde hij vervolgens vier seizoenen het doel van PEC Zwolle. In 2019 startte Van der Hart aan zijn eerste buitenlandse avontuur bij Lech Poznan. In Polen stond hij drie seizoenen onder de lat. Vorig seizoen keerde de geboren Amstelvener via FC Emmen terug naar Nederland.

Met de komst van de ervaren Van der Hart heeft sc Heerenveen weer de beschikking over het gewenste aantal keepers. Algemeen directeur Ferry de Haan: "Mickey heeft bijna 250 duels in het profvoetbal achter zijn naam staan. We denken dat het een doelman is die met zijn karakter en ervaring goed past bij de spelersgroep."

https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/202 ... heerenveen
DSCH
Wereldspeler

Re: Mickey van der Hart

Bericht door DSCH »

Ik denk een prima tweede doelman. Hij heeft ervaring en keepte bij F.C. Emmen een prima seizoen. Altijd goed om achter de hand te hebben.
SuperFrysk
Wereldspeler

Mickey van der Hart

Bericht door SuperFrysk »

Ik vond hem goed keepen gister, ik had geen moment het idee dat hij makkelijk te passeren was en hij straalt ook wel wat uit. Ik denk toch dat Noppert nog wel eens zijn plek kan verliezen als hij de opgaande lijn niet doortrekt.
Neymar
Verified
Wereldspeler

Bericht door Neymar »

Zoveel had hij niet te doen toch. Een prima redding maar verder ook niet echt getest.
SuperFrysk
Wereldspeler

Neymar schreef:Zoveel had hij niet te doen toch. Een prima redding maar verder ook niet echt getest.
Eens, maar de redding die hij maakte was wel een hele goede. Ook was die voetballend goed
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

SuperFrysk schreef: Ook was die voetballend goed
Vooral dat kan Noppert wel eens opbreken, ik hou mijn hart vast als Andries probeert mee te voetballen.
Anti anti. :)
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Mickey staat op goal tegen Ajax. Gezien de voorbereiding niet geheel onverwacht natuurlijk maar persoonlijk sta ik toch niet te juichen.

Al is het ondertussen bijna 2,5 jaar geleden dat Noppert piekte voor zijn uitverkiezen voor NL op het WK.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Wordt dus lekker opbouwen zondag
Tegen de kleine clubs die niet druk geven mag Noppert gaan keepen
SuperFrysk
Wereldspeler

Hij zag er niet lekker uit bij die tegengoal, daar hoor ik overigens niemand over?
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Moet het nog terugkijken, maar leek niet sterk gekeept idd. Het meevoetballen, wat blijkbaar zo belangrijkging is, ging helemaal nergens over. Grootste ergernis vind ik dat je niet voor de 3-1 gaat op het eind.
SuperFrysk
Wereldspeler

Trevorp schreef: 22-09-2024 15:38 Moet het nog terugkijken, maar leek niet sterk gekeept idd. Het meevoetballen, wat blijkbaar zo belangrijkging is, ging helemaal nergens over. Grootste ergernis vind ik dat je niet voor de 3-1 gaat op het eind.
Ze bleven wel tot het einde doorgaan toch? Hall die nog een paar keer mee op kwam, de laatste pass is gewoon vaak matig. Dat is nog een kritiekpuntje.

Meevoetballend was Van der Hart inderdaad ook niet best vandaag, vond het een matige wedstrijd van hem vandaag. Maar goed, hij kreeg ook niet veel meer te doen na die goal.
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

De bal wordt vlak voor de goal best goed ingeschoten. Een topkeeper die wat langer is heeft hem heel misschien. Dit is toch zeker niet een blunder? Wat ik in een ander topic ook al zei. Van der Hart is een echte zesjeskeeper. Zo nu en dan pakt hij eens een puntje voor je en hij kost je zelden punten door geblunder.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Hij had de korte hoek misschien meer af moeten schermen, maar een blunder of grote fout is het niet
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Trevorp schreef: 22-09-2024 15:38 Moet het nog terugkijken, maar leek niet sterk gekeept idd. Het meevoetballen, wat blijkbaar zo belangrijkging is, ging helemaal nergens over. Grootste ergernis vind ik dat je niet voor de 3-1 gaat op het eind.
2-1 is ook genoeg, schoot hij de bal snel uit en Groningen had de bal onderschept had Groningen nog een aanval gehad, nu zeker 3 punten.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Vond het ook geen blunder, maar ook niet onhoudbaar als je beter opgesteld staat. Leek nu wat passief.

2-1 is zeker genoeg en bij 3 punten na 2 grote nederlagen iets van zekerheid kiezen begrijp ik ook wel. Zelf had ik liever een grotere voorsprong als zekerheid gekozen. Met 2 man meer op het veld moet je het ook wel rustig uit kunnen spelen.

Hoe dan ook.. mooie overwinning en wat vertrouwen gewonnen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Zag er vorige week al niet lekker uit, en nu 100% een fout. Ik vraag me ook af hoe een keeper van SC Heerenveen een buikje kan hebben?
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Dat viel mij ook op! Een professional met een buikje. Het wordt steeds genanter. Weer een blunder.

NOPPERT AUB.
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

Mag nu wel even banken...
Heerenveen fan in Leiden
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Even uitbuiken op het bankje dan maar
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

Toch vind ik dat de 2-1 veel meer Bochniewicz aan te rekenen is dan vdHart. Pawel probeert in te stappen na de inworp waar die aanval uit voortkomt, terwijl die bal meters bij hem vandaan is. Daardoor wil Kersten de van van Bochniewicz overnemen, en moet Hall de nummer negen van Heracles oppakken, daardoor kan de doelpuntenmaker de bal krijgen.

Ik vind het veel te makkelijk om deze in de schoenen van de keeper te schuiven.
Heerenveen rules
Forumicoon

Huh, hij laat een bal gaan die jij en ik zouden pakken. Dit was gewoon een dikke blunder, net als meerdere goals in Alkmaar en de penalty in Enschede. Hij kost ons punten.
SuperFrysk
Wereldspeler

Mijn mening begint ook wel om te slaan, ik vond de 1-0 van Groningen ook echt een fout van hem ondanks dat die spits van Groningen zo vrij kwam.
SuperFrysk
Wereldspeler

Plus ik vind het niet professioneel dat onze eerste keeper niet afgetraind is. Zoiets zie je misschien bij spelers van Emmen of Zwolle, maar niet bij SC Heerenveen. Dat heeft niets met topsportklimaat te maken.
Heerenveen rules
Forumicoon

Misschien moet je de conclussie trekken dat er bij Emmen en Zwolle meer topsportklimaat is. Bij ons staat er een keeper met een buikje. Ik denk in Zwolle en Emmen niet.
SuperFrysk
Wereldspeler

Joucke schreef: 27-09-2024 22:42 Toch vind ik dat de 2-1 veel meer Bochniewicz aan te rekenen is dan vdHart. Pawel probeert in te stappen na de inworp waar die aanval uit voortkomt, terwijl die bal meters bij hem vandaan is. Daardoor wil Kersten de van van Bochniewicz overnemen, en moet Hall de nummer negen van Heracles oppakken, daardoor kan de doelpuntenmaker de bal krijgen.

Ik vind het veel te makkelijk om deze in de schoenen van de keeper te schuiven.
Ik heb de goal nog even teruggekeken, maar dat valt toch wel mee? Ja Pawel stapt in en mist de bal en zijn speler geeft de breedte pass, maar het is niet zo dat daardoor direct een vrije man komt. Sterker nog, het is 4 tegen 3. Daarnaast drukt Hall die aanvaller van Heracles nog redelijk naar buiten zodat die geen vrij schot heeft. Deze bal mag er dan ook nooit in, een 100% fout van de keeper.
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

Ik zie Pawel de bal grandioos missen (86:16), dan is het 3 van Heracles tegen 2 van ons: Kersten en Hall. Hall trekt naar binnen, om samen met Kersten hun nummer 9 af te dekken. Hun nummer 8 krijgt de bal, dan is het nog steeds 2 tegen 2.

Hun nummer 8 passeert Hall kinderlijk eenvoudig, en Kersten is niet aanwezig om rugdekking te geven, omdat Pawel de 16 in komt sjokken (86:23).

Engels (8) schiet heel knap tegendraads langs de keeper richting lange hoek. Doordat Mickey die bal in een reflex nog raakt, ziet het er enorm knullig uit, mist ‘ie de bal dan zal niemand dat vreemd vinden.

Hall mag Engels natuurlijk never nooit niet laten schieten. Bochniewicz moet op z’n poten blijven staan en terugsprinten. Allemaal veel te slap.

Ik zeg niet dat vdHart niets fout doet, ik zeg alleen dat er veel meer mensen ernstige steken laten vallen, dan vind ik het te makkelijk om “blunder van de keeper” te roepen.

Als het alleen een blunder van Mickey is, hoeft de rest namelijk niets aan te passen / te verbeteren.
davp
Verified
Wereldspeler

Bericht door davp »

Hall deed aan alibi verdedigen. Daar lag in mijn optiek de fout.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Als je iedereen die een fout maakt de volgende week passeert, speel je elke week met 11 andere spelers. Hij hield ons daarvoor 3 á 4 keer in de wedstrijd.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Het korte opbouwen doen we ook niet mee van achteruit. Dan kan je net zo goed Noppert weer opstellen. Mickey pakte ook een paar goede ballen maar dat mag ook wel als je zoveel te doen krijgt. Zag er tegen Groningen ook niet zo goed uit bij die goal.
SuperFrysk
Wereldspeler

Joucke schreef: 28-09-2024 00:15 Ik zie Pawel de bal grandioos missen (86:16), dan is het 3 van Heracles tegen 2 van ons: Kersten en Hall. Hall trekt naar binnen, om samen met Kersten hun nummer 9 af te dekken. Hun nummer 8 krijgt de bal, dan is het nog steeds 2 tegen 2.

Hun nummer 8 passeert Hall kinderlijk eenvoudig, en Kersten is niet aanwezig om rugdekking te geven, omdat Pawel de 16 in komt sjokken (86:23).

Engels (8) schiet heel knap tegendraads langs de keeper richting lange hoek. Doordat Mickey die bal in een reflex nog raakt, ziet het er enorm knullig uit, mist ‘ie de bal dan zal niemand dat vreemd vinden.

Hall mag Engels natuurlijk never nooit niet laten schieten. Bochniewicz moet op z’n poten blijven staan en terugsprinten. Allemaal veel te slap.

Ik zeg niet dat vdHart niets fout doet, ik zeg alleen dat er veel meer mensen ernstige steken laten vallen, dan vind ik het te makkelijk om “blunder van de keeper” te roepen.

Als het alleen een blunder van Mickey is, hoeft de rest namelijk niets aan te passen / te verbeteren.
Ben het in grote lijnen wel met je eens, maar als iemand vanuit die hoek schiet dan moet de keeper hem gewoon hebben. Zulke momenten komen wel vaker voor in een wedstrijd en dan is het ook geen goal. Het is allemaal slap verdedigd maar het blijft een 100% fout van de keeper.
Plaats reactie