Ion Nicolaescu
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
Re: Ion Nicolaescu
5 goals is niet zo raar. Luuk de Jong heeft er 6, Sam Lammers, een spits die zelf iets kan creëren, heeft er 6. Verder scoren weinig spitsen in de eredivisie tot nu toe meer. Als Nicolaescu iets beter gaat meevoetballen en meer ballen vast gaat houden, zoals hij bijvoorbeeld tegen Groningen deed, dan is het een prima spits.
-
- Wereldspeler
Hoeveel kansen creëerden Dost en Van Hooijdonk nou helemaal zelf?Mackan68 schreef: ↑17-12-2024 13:05 Laten we het eens anders stellen: Hoeveel kansen creëert hij in zoveel speeltijd? Dat is volgens mij ook werk voor een spits... Ik krijg een beetje het idee dat jouw mening is dat het aan alles en iedereen ligt behalve aan Ion dat hij niet onbetwist eerste spits is zodat hij er nu misschien wel al 10 in had kunnen hebben liggen. Deze cijfers zijn niet alleen van nu hè, maar gewoon van 80-90% van zijn carrière. Dat had iedereen vooraf uit kunnen vogelen en daarna gaan overwegen wat de waarde van zo'n beperkte spits zou moeten zijn.
Ik maakte overigens de vergelijking met Pepi niet maar kwam juist min of meer met een bevestiging dat een basisspits met om de wedstrijd een goal = 180 minuten maar ook wat assists tussendoor een prima speler voor ons zou zijn. Ion toont bij ons in ieder geval aan een prima pinchhitter te zijn. Feiten.
Tuurlijk ligt het ook aan Ion zelf, maar hij is de meest koele afmaker sinds Finnbogason. Hij moet in de gelegenheid gebracht worden, en dan is hij dodelijk.
Jij kijkt naar zijn vorige clubs, ik kijk naar wat ik zie. En wat ik zie, is iemand die enorm goed is in afmaken.
Hij speelt geen drie man uit of maakt 20 diepteloopacties, maar als je de bal scherp voorgeeft of hem één-op-één met de keeper zet, is hij er als de kippen bij en uiterst koelbloedig. Ook zie ik een speler die gemakkelijk tot 10-15 goals kan komen als je het spel op hem afstemt. Vervolgens kun je hem weer met winst verkopen.
En jij begint over de waarde van een beperkte spits. Noem mij eens een spits die zo makkelijk scoort voor 1,2 miljoen? Bij bijvoorbeeld FC Groningen zouden ze een moord doen voor zo'n spits. Bij PEC Zwolle ook, en ik denk nog wel bij meer clubs.
-
- Wereldspeler
Je moet hem wel in de zomerstop verkopen of verlengen als je niet wilt dat hij transfervrij de deur uitloopt. Contract loopt tot 1 juni 2026.
- Mackan68
- Forumicoon
Uth! Nicolaescu vergelijken met Dost en Finnbogason. Laten we hier maar ophoudenSuperFrysk schreef: ↑17-12-2024 14:06 Hoeveel kansen creëerden Dost en Van Hooijdonk nou helemaal zelf?
Tuurlijk ligt het ook aan Ion zelf, maar hij is de meest koele afmaker sinds Finnbogason.

RvP, het waren 10 .... maanden
-
- Wereldspeler
Jij komt toch zelf met de vraag hoeveel kansen hij nou zelf creëert?

Nou, geef eens antwoord dan: hoeveel kansen creëerden Dost en Van Hooijdonk zelf?
-
Verified
- Wereldspeler
Het viel me na de wedstrijd tegen PSV en net weer na de goal tegen de amateurs; Ion komt erg ongelukkig over en weinig emotieloos.
Ik vraag me af of hij wel lekker in zijn vel zit en of dit misschien te maken heeft met zijn band met RvP of situatie/omgeving in Friesland/Nederland
Meer mensen die het is opgevallen ?
Ik vraag me af of hij wel lekker in zijn vel zit en of dit misschien te maken heeft met zijn band met RvP of situatie/omgeving in Friesland/Nederland
Voel je niet te klein om groot te denken!!
-
- Jeugdspeler
Ik vond hem eerlijk gezegd altijd wel wat zo lijken, volgens mij is het ook gewoon een beetje hoe hij is. Heb het eigenlijk nooit ook uitbundig zien juichen of met een grote glimlach gezien.
-
- Nieuw talent
Ik had exact hetzelfde gevoel na het terugkijken van de goal afgelopen zaterdag. Toen had ik het idee alsof hij getergd is dat hij niet in de basis begonWolliepoly schreef: ↑18-12-2024 21:05 Het viel me na de wedstrijd tegen PSV en net weer na de goal tegen de amateurs; Ion komt erg ongelukkig over en weinig emotieloos.
-
- Selectiespeler
Dat is ook wel een stukje cultuur/gewoonte in de voormalige Sovjet landen. Lachen wordt daar gezien als een teken van domheid.
-
- Wereldspeler
Die goal ging er gisteren ook een beetje lucky in. Dan trek je tegen een amateurclub ook niet direct je shirt uit om het te vieren.
- Mackan68
- Forumicoon
Die scoorden wel minimaal 7 van de 10 ballen die ze voor de voeten kregen. Zelf gecreëerd, door een goede voorzet of toevallig. Niets van dat alles is van toepassing bij Ion. Zeer waarschijnlijk ook de reden dat hij nergens ooit basisspits was en dus ook niet onder van Persie, nóch van Wonderen. Gister scoort hij tegen een derde divisionist met een volledig mislukt schot en miste verder de nodige kansen.SuperFrysk schreef: ↑18-12-2024 11:53 Jij komt toch zelf met de vraag hoeveel kansen hij nou zelf creëert?![]()
Nou, geef eens antwoord dan: hoeveel kansen creëerden Dost en Van Hooijdonk zelf?
RvP, het waren 10 .... maanden
-
- Wereldspeler
Mackan68 schreef: ↑19-12-2024 12:55 Die scoorden wel minimaal 7 van de 10 ballen die ze voor de voeten kregen. Zelf gecreëerd, door een goede voorzet of toevallig. Niets van dat alles is van toepassing bij Ion. Zeer waarschijnlijk ook de reden dat hij nergens ooit basisspits was en dus ook niet onder van Persie, nóch van Wonderen. Gister scoort hij tegen een derde divisionist met een volledig mislukt schot en miste verder de nodige kansen.

-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Tegen Groningen ging hij wel degelijk helemaal uit zijn plaat, trok hij zijn shirt zelfs uit. Dus hij kan wel degelijk uitbundig juichen.
-
- Invaller
Klopt, ik heb mij bij het zien van de beelden (in het stadion niet gezien uiteraardWolliepoly schreef: ↑18-12-2024 21:05 Het viel me na de wedstrijd tegen PSV en net weer na de goal tegen de amateurs; Ion komt erg ongelukkig over en weinig emotieloos.

Anyway, hoe men ook over hem denkt, als je letterlijk koud in het veld staat en je zo'n kans verzilverd ben je wel een killer hoor, veel voetballers zouden deze kans niet binnengeschoten hebben.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
-
- Wereldspeler
Kees Kwakman heeft helemaal gelijk. Wat een waardeloze invalbeurt zeg. On-ge-loof-lijk! Het is ook veelzeggend dat een jonge spits van 19, echt geen geweldig talent (hoezeer ik ook zijn werklust waardeer, laten we eerlijk zijn), hem van een basisplaats weet af te houden.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Hij kan afmaken, maar verder heb je er ook niet heel veel meer aan eigenlijk.
- Satyr
- Superster
Nico gaat weer weg?
-
- Bankzitter
Ik citeer: Het is al langer bekend dat het de bedoeling is dat Simon Olsson en Daniel Karlsbakk deze winter een nieuwe club gaan vinden, maar ook de toekomst van Ion Nicolaescu bij SC Heerenveen is onzeker. "Ion is niet blij. Dat is duidelijk", laat Ferry de Haan weten aan de Leeuwarder Courant. De spits kwam anderhalf jaar geleden met grote verwachtingen naar Friesland, maar kan zomaar weer vertrekken. "Alles kan, de transferperiode duurt ook nog even, maar we staan niet te springen op een transfer van Ion.”
- Satyr
- Superster
Er staat een 'vaarwel' op Twitter/Insta. Vandaar de vraag. Ik zie alleen geen nieuwe club en/of een bedragRalt schreef: ↑08-01-2025 17:51 Ik citeer: Het is al langer bekend dat het de bedoeling is dat Simon Olsson en Daniel Karlsbakk deze winter een nieuwe club gaan vinden, maar ook de toekomst van Ion Nicolaescu bij SC Heerenveen is onzeker. "Ion is niet blij. Dat is duidelijk", laat Ferry de Haan weten aan de Leeuwarder Courant. De spits kwam anderhalf jaar geleden met grote verwachtingen naar Friesland, maar kan zomaar weer vertrekken. "Alles kan, de transferperiode duurt ook nog even, maar we staan niet te springen op een transfer van Ion.”
-
- Bankzitter
- Satyr
- Superster
...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Wereldspeler
Kan me niet voorstellen dat we met twee 19 jarige spitsen het seizoen af gaan maken.
- jeewee
- Basisspeler
- Trevorp
- Invaller
Bij Fluminense Football Club wordt hij als een lange Spits betiteld 

-
Verified
- Beheerder
-
- Beheerder
-
Verified
- Superster
-
- Wereldspeler
Is dit bericht überhaupt serieus?
Is dit ook bevestigd door Nederlandse journalisten?
Is dit ook bevestigd door Nederlandse journalisten?
-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Er is zeker concrete interesse voor Nicolaescu. De vraag is alleen of er clubs zijn die redelijk voor hem willen gaan betalen. Maar kan me ook goed voorstellen dat hij iets aan het forceren is. Het vertrouwen kreeg hij niet van Van Wonderen en nu ook niet van Van Persie - en die zit er nog zolang zijn contract bij Heerenveen loopt. Dan is het beter om afscheid te nemen als die kans zich voordoet. Wat ik persoonlijk wel jammer vind, trouwens.
-
- Nieuw talent
Zou het erg jammer vinden. Nog steeds zie ik het in hem zitten, mits juist bedient/gebruikt. Maar als we er het dubbele voor kunnen vangen, en een nieuwe naam op een lijstje hebben staan, altijd doen.