Hoeveel kansen creëerden Dost en Van Hooijdonk nou helemaal zelf?Mackan68 schreef: ↑17-12-2024 13:05 Laten we het eens anders stellen: Hoeveel kansen creëert hij in zoveel speeltijd? Dat is volgens mij ook werk voor een spits... Ik krijg een beetje het idee dat jouw mening is dat het aan alles en iedereen ligt behalve aan Ion dat hij niet onbetwist eerste spits is zodat hij er nu misschien wel al 10 in had kunnen hebben liggen. Deze cijfers zijn niet alleen van nu hè, maar gewoon van 80-90% van zijn carrière. Dat had iedereen vooraf uit kunnen vogelen en daarna gaan overwegen wat de waarde van zo'n beperkte spits zou moeten zijn.
Ik maakte overigens de vergelijking met Pepi niet maar kwam juist min of meer met een bevestiging dat een basisspits met om de wedstrijd een goal = 180 minuten maar ook wat assists tussendoor een prima speler voor ons zou zijn. Ion toont bij ons in ieder geval aan een prima pinchhitter te zijn. Feiten.
Tuurlijk ligt het ook aan Ion zelf, maar hij is de meest koele afmaker sinds Finnbogason. Hij moet in de gelegenheid gebracht worden, en dan is hij dodelijk.
Jij kijkt naar zijn vorige clubs, ik kijk naar wat ik zie. En wat ik zie, is iemand die enorm goed is in afmaken.
Hij speelt geen drie man uit of maakt 20 diepteloopacties, maar als je de bal scherp voorgeeft of hem één-op-één met de keeper zet, is hij er als de kippen bij en uiterst koelbloedig. Ook zie ik een speler die gemakkelijk tot 10-15 goals kan komen als je het spel op hem afstemt. Vervolgens kun je hem weer met winst verkopen.
En jij begint over de waarde van een beperkte spits. Noem mij eens een spits die zo makkelijk scoort voor 1,2 miljoen? Bij bijvoorbeeld FC Groningen zouden ze een moord doen voor zo'n spits. Bij PEC Zwolle ook, en ik denk nog wel bij meer clubs.