Ion Nicolaescu

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

henkjan101
Nieuw talent

Re: Ion Nicolaescu

Bericht door henkjan101 »

Een maat van mij komt Ion Nicolaescu zojuist tegen in ziekenhuis de Tjongerschans. Hij was samen met iemand van de staf en keek nogal bedroefd..
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

zojuist om 06:04?
Spijt heb je morgen maar!
henkjan101
Nieuw talent

Bericht door henkjan101 »

Ebiede schreef: 25-09-2024 12:48 zojuist om 06:04?
Ik heb het bericht toch echt rond 10:30 gepost. :wink: Maargoed, laten we hopen dat het meevalt
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Vandaag afwezig op de afsluitende training :cry:
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Pechvogel, na een hele goede pot nu toch weer geblesseerd lijkt het.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Daar zijn we dan weer mooi klaar mee. Had toch echt een spits bij gemoeten.
N01tra
Verified
Nieuw talent

Bericht door N01tra »

SC Heerenveen moet het in de uitwedstrijd tegen Heracles (vrijdag 20.00 uur) stellen zonder Ion Nicolaescu. De spits heeft een lichte blessure opgelopen. ,,Het is geen kwestie van weken”, aldus trainer Robin van Persie. ,,Het is jammer dat hij er niet bij is. Ik zag Ion de voorbije weken steeds fitter en beter worden. Hij maakte ook andere spelers beter.”[/]
wilbot
Invaller

Bericht door wilbot »

Trevorp schreef: 26-09-2024 15:04 Daar zijn we dan weer mooi klaar mee. Had toch echt een spits bij gemoeten.
Rallis der in.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Nou graag
SuperFrysk
Wereldspeler

Een maand geleden kon die er volgens velen nog niets van en nu kunnen we niet zonder hem :lol:
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Ik hoop dat Rallis speelt en niet onze vogelverschrikker.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Daniel heeft in de voorbereiding kwaliteiten laten zien als aanspeelpunt en als afmaker. Ben benieuwd welke bewezen kwaliteiten van Rallis daarin de voorkeur geven?
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Ik ga er ook vanuit dat Karlsbakk speelt. Rallis heeft een paar keer minuten gemaakt vanaf de flank waarin hij het aardig deed, maar ik ga ervan uit dat Karlsbakk de voorkeur krijgt. Schuiven met Brouwers lijkt me ook niet handig.
Rokkenjager
Nieuw talent

Bericht door Rokkenjager »

SuperFrysk schreef: 26-09-2024 18:56 Een maand geleden kon die er volgens velen nog niets van en nu kunnen we niet zonder hem :lol:
Ik begrijp je punt, maar deze jongen heeft dan ook wel ontzettend pech. Een speelstijl onder KvW wat totaal niet bij hem heeft gepast.

De buikspierblessure, is eigenlijk niet echt fit geweest in seizoen 23/24. Nu is hij fit, begint op stoom te komen (zie wedstrijd tegen groningen thuis). En nu heeft hij weer een blessure...
Tot een volgende keer.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

fuotbalgek schreef: 27-09-2024 01:48 Daniel heeft in de voorbereiding kwaliteiten laten zien als aanspeelpunt en als afmaker. Ben benieuwd welke bewezen kwaliteiten van Rallis daarin de voorkeur geven?
Rallis kan wél een bal aannemen.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Ion had gister natuurlijk ook nog 1 a 2 doelpunten moeten maken.
SuperFrysk
Wereldspeler

Die speelde op zijn zachtsgezegd erg ongelukkig, toch had ik hem laten staan in dat laatste kwartier. Ik had zelf het idee dat die steeds dichterbij kwam.

Dat schot in de eerste helft van hem vanaf links was slecht maar het was ook niet een 100% kans. Verre van zelfs.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Bij de eerste kans komt hij min of meer alleen op de keeper af. De 2e kans schiet hij eigenlijk te laat en is daardoor te ver naar buiten gedreven.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Heeft een nieuw dieptepunt voor mij aangetikt. Voetballend belabberd, maar dat wisten we. Heeft het lichaam van een kleerkast, dan mag je toch wel iets meer verwachten tegen dat KKD-duo bij RKC. Verloor zo'n beetje elk duel. Maar oké, nog geen man overboord, maar schiet er dan op z'n minst één in.

Als je 'm van de hand kan doen, zou ik als ik Ferry was geen seconde twijfelen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Vrieskist schreef: 30-11-2024 12:38 Bij de eerste kans komt hij min of meer alleen op de keeper af. De 2e kans schiet hij eigenlijk te laat en is daardoor te ver naar buiten gedreven.
Hij komt redelijk van de zijkant, dan heb je alleen de verre hoek in principe. Hij schiet hem slecht in, maar zo'n echt grote kans was het niet. Alleen op de keeper af, dat herken ik er niet in.
BWA23
Bankzitter

Bericht door BWA23 »

Hij is lui! Ik ben helemaal klaar met deze trage, passieloze speler. Weg ermee in de winter en haal die van Telstar maar. Die werkt wel.
SuperFrysk
Wereldspeler

Toen hij aan de bal kwam, wist ik het al, kassa. Verprutst daarna nog wel een grote kans, maar ik blijf fan van hem. Bij een ontzettend aanvallend team maakt hij toch gewoon 15-20 goals?
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Nicolaescu heeft nu 5 goals gemaakt en lang niet alle wedstrijden gespeeld. Qua speeltijd is zijn rendement niet zo slecht. Ik denk dat een fitte Nicolaescu zo tussen 10 en 15 uitkomt en dat is niet verkeerd.
SuperFrysk
Wereldspeler

Iedere 155 minuten een goal? Dan zou je aan het einde van het seizoen uitkomen op 19,74 doelpunten, mits de speler alles speelt. Nou, laten we dat afronden naar 20! Dan kan die mooi voor 5 miljoen naar een Spaanse subtopper.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Alfred schreef: 16-12-2024 12:31 Nicolaescu heeft nu 5 goals gemaakt en lang niet alle wedstrijden gespeeld. Qua speeltijd is zijn rendement niet zo slecht. Ik denk dat een fitte Nicolaescu zo tussen 10 en 15 uitkomt en dat is niet verkeerd.
Dat is bij hem ook het meest opvallend gedurende zijn carrière. Een successeizoen qua gespeelde wedstrijden en goals en verder op zich wel aardige statistieken voor het aantal gespeelde wedstrijden. En dát is het hem juist. Aangezien hij nooit ernstig of langdurig geblesseerd is geweest is er dus iets wat er voor gezorgd heeft dat hij nooit onomstreden basisspeler is geweest. Of dat nu is omdat er niet genoeg aanvoer is geweest, dat er grote kansen zijn gemist of dat hij gewoon niet veel werk verzet voor het team, zeg het maar. Waarschijnlijk een combinatie van deze redenen.
RvP, het waren 10 .... maanden
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

SuperFrysk schreef: 16-12-2024 14:10 Iedere 155 minuten een goal? Dan zou je aan het einde van het seizoen uitkomen op 19,74 doelpunten, mits de speler alles speelt. Nou, laten we dat afronden naar 20! Dan kan die mooi voor 5 miljoen naar een Spaanse subtopper.
En dat is dus een conclusie waarbij je vraagtekens kunt en moet zetten. Dromen is leuk maar de realiteit is als volgt:
1. Ajax uit, de hele 2e helft zonder goal en assist.
2. Utrecht thuis, ingevallen in de 72e minuut zonder goal en assist.
3. Tegen NAC, goal nummer 1 en 2 in de 70e en 84e minuut na ingevallen te zijn in de 60e minuut: Als pinchhitter.
4. AZ uit, 70 minuten basis zonder goal en assist.
5. Twente uit, 90 minuten basis zonder goal en assist.
6. Tegen Groningen, goal nummer 3 in de 69e minuut. Als basisspeler.
7 + 8. 2 Wedstrijden geblesseerd en vervolgens:
9. NEC uit, de hele 2e helft zonder goal of assist.
10. Sparta thuis, 75 minuten basis zonder goal of assist.
11. Fortuna uit, 74 minuten basis zonder goal of assist.
12. Go Ahead thuis, 80 minuten basis zonder goal of assist.
13. Feyenoord uit, hele 1e helft gespeeld zonder goal of assist.
14. RKC thuis, 78 minuten basis zonder goal of assist.
15. WillemII uit, goal nummer 4 uit een strafschop in de 85e minuut na ingevallen te zijn in de 62e minuut: Als pinchhitter.
16. PSV thuis, Goal nummer 5 in de 73e minuut na ingevallen te zijn in de 70e minuut. Als pinchhitter.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Mackan68 schreef: 17-12-2024 10:31 En dat is dus een conclusie waarbij je vraagtekens kunt en moet zetten. Dromen is leuk maar de realiteit is als volgt:
3. Tegen NAC, goal nummer 1 en 2 in de 70e en 84e minuut na ingevallen te zijn in de 60e minuut: Als pinchhitter.
15. WillemII uit, goal nummer 4 uit een strafschop in de 85e minuut na ingevallen te zijn in de 62e minuut: Als pinchhitter.
16. PSV thuis, Goal nummer 5 in de 73e minuut na ingevallen te zijn in de 70e minuut. Als pinchhitter.
Een goal per 155 minuten is inderdaad geen spectaculaire score, er zijn momenteel 15 spelers in de Eredivisie die het beter doen. Ricardo Pepi heeft bijvoorbeeld maar 64 minuten nodig per doelpunt.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Abenello schreef: 17-12-2024 10:39 Een goal per 155 minuten is inderdaad geen spectaculaire score, er zijn momenteel 15 spelers in de Eredivisie die het beter doen. Ricardo Pepi heeft bijvoorbeeld maar 64 minuten nodig per doelpunt.
En zelfs hij is geen basisspeler bij PSV. Als wij een basisspits hadden die gemiddeld om de wedstrijd een goal zou maken en tussendoor ook nog wat assists zou leveren dan zou 155 minuten echt fantastisch zijn. Nadeel aan Nicolaescu is dat het allemaal zo grillig is. De periodes dat hij niets presteert zijn mijns inziens veel te lang. Nadeel in zijn geval is dat hij nauwelijks kansen voor zichzelf creëert en met een rechtspoot op links en een linkspoot op rechts ook nauwelijks goede aanvoer krijgt. Daar kun je op transfereren. Of eigenlijk is het geen kwestie van kunnen maar van moeten. Net zoals ik al seizoenenlang vind dat er veel meer over de breedte gekeken moet worden naar betrokkenheid bij goals, dus vanuit alle linies. Hoe vaak scoren onze verdedigers tegenwoordig nog uit corners en vrije trappen? Daarin maakt de club steeds weer dezelfde misstap en kennelijk is het heel lastig om daar van te leren. Ik weiger namelijk te geloven dat die spelers er niet meer zijn, of dat ze door ons niet te betalen zijn.
SuperFrysk
Wereldspeler

Mackan68 schreef: 17-12-2024 10:31 En dat is dus een conclusie waarbij je vraagtekens kunt en moet zetten. Dromen is leuk maar de realiteit is als volgt:
En leg er dan eens naast hoeveel kansen hij heeft gehad in die wedstrijden. Tegen RKC had hij twee grote kansen, maar voor de rest kun je toch niet zeggen dat hij veel kansen mist?

Welke spits gaat er hier bij SC Heerenveen dan wel 20+ goals maken als hij amper tot scoringskansen komt? En dat voor een aankoopprijs van 1 à 2 miljoen?

Om hem vervolgens te vergelijken met Pepi en te zeggen dat een goal per 155 minuten niet indrukwekkend is. Zoals ik al zei: dan kom je gewoon op 20 goals uit, en dat is prima voor ons. Lees dit topic maar eens terug; toen dachten de meesten dat onze spitsen samen niet eens tot 10 goals zouden komen.

Komt ook nog eens bij dat zijn goals tegen Groningen en PSV beslissend zijn geweest voor de drie punten.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

SuperFrysk schreef: 17-12-2024 12:50 En leg er dan eens naast hoeveel kansen hij heeft gehad in die wedstrijden. Tegen RKC had hij twee grote kansen, maar voor de rest kun je toch niet zeggen dat hij veel kansen mist?
Laten we het eens anders stellen: Hoeveel kansen creëert hij in zoveel speeltijd? Dat is volgens mij ook werk voor een spits... Ik krijg een beetje het idee dat jouw mening is dat het aan alles en iedereen ligt behalve aan Ion dat hij niet onbetwist eerste spits is zodat hij er nu misschien wel al 10 in had kunnen hebben liggen. Deze cijfers zijn niet alleen van nu hè, maar gewoon van 80-90% van zijn carrière. Dat had iedereen vooraf uit kunnen vogelen en daarna gaan overwegen wat de waarde van zo'n beperkte spits zou moeten zijn.
Ik maakte overigens de vergelijking met Pepi niet maar kwam juist min of meer met een bevestiging dat een basisspits met om de wedstrijd een goal = 180 minuten maar ook wat assists tussendoor een prima speler voor ons zou zijn. Ion toont bij ons in ieder geval aan een prima pinchhitter te zijn. Feiten.
Plaats reactie