Wat mij betreft is iemand die homoseksualiteit niet accepteert, en als aanvoerder van Excelsior de regenboogband weigerde te dragen, niet een speler die je als club moet willen halen.
Schaduwelftal (namedropping/suggesties)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Wereldspeler
Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)
-
- Superster
Weet je, dat is een lastig dilemma … aan de ene kant snap ik je en ben ik het met je eens. Daarnaast zou dit betekenen dat iemand met een mening waar jij het niet mee eens bent (en even heel duidelijk ik ben het 100% met je eens dat iedereen lekker zelf moet weten op wie hij/zij verliefd wordt) nooit meer aan de bak kan komen als voetballer.
Met andere woorden is zijn mening voldoende dat hij nooit meer aan de bak moet komen als voetballer?
Met andere woorden is zijn mening voldoende dat hij nooit meer aan de bak moet komen als voetballer?
Het is maar een spelletje
-
- Wereldspeler
Als je iemand niet accepteerd om zijn geaardheid, is dat geen mening maar discriminatie. Zo'n speler moet je niet in het shirt van je club willen hebben.vlqrt schreef: ↑04-08-2024 13:08 Weet je, dat is een lastig dilemma … aan de ene kant snap ik je en ben ik het met je eens. Daarnaast zou dit betekenen dat iemand met een mening waar jij het niet mee eens bent (en even heel duidelijk ik ben het 100% met je eens dat iedereen lekker zelf moet weten op wie hij/zij verliefd wordt) nooit meer aan de bak kan komen als voetballer.
-
- Selectiespeler
Het niet uit willen dragen van een statement waar je niet achter staat, is niet direct homohaat of het niet accepteren van homo's.
-
- Superster
Is het discriminatie wanneer je weigert een band te dragen? Wanneer hij echt iemand had aangesproken, gepest of iets anders dan ben ik het direct met je eens. Onacceptabel.
Discussie is een groot goed, iedereen cancellen die niet jouw mening is toegedaan werkt volgens mij niet. Discussies moet je hebben en argumenten moeten het winnen … niet de cancelcultuur
- Satyr
- Superster
Iemand die op basis van zijn geloof iets niet wil, mag van mij wegblijven.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Iedereen mag een mening hebben, maar soms heeft die mening wel gevolgen, zoals dat een club je niet meer hoeft.
Wat mij betreft mag zo'n iemand ook wegblijven bij Heerenveen.
Wat mij betreft mag zo'n iemand ook wegblijven bij Heerenveen.
-
- Superster
- Trevorp
- Invaller
Past niet bij onze club, simpel. En door..
-
- Selectiespeler
-
- Selectiespeler
Hij is in ieder geval een karakter. Een klootzak, en precies dat misten we volgens velen vorig jaar.
- Trevorp
- Invaller
Een klootzak is prima, maar op basis van het spel, de wil om te winnen. Het is maar voetbal mensen, een volksvermaak, niet meer niet minder. Mensen die anderen haten om hun geloof of seksualiteit en dat openlijk uiten.. vindt ik niet bij een club als SC Heerenveen passen.
- Pibe
- Jeugdspeler
Zou Sebaoui of Hussein Ali de band wel gedragen hebben? Ik betwijfel het, maar voor hen gaan straks de vuistjes gewoon de lucht in. Tahiri zal op basis van geloof ook bepaalde dingen niet willen, maar waren we lyrisch over. Het gaat mijn inziens dus fout wanneer de KNVB het dragen van de regenboogband probeert op te dringen in plaats van écht iedereen vrij te laten in zijn keuzes.
Die band heeft destijds door de discussie totaal niet bijgedragen aan acceptatie van het homo-alfabet, maar juist het maatschappelijke probleem blootgelegd. Daarom is het ook zo ironisch, maar ook idealistisch, dat dezelfde groep met Palestina-vlaggen wappert. Ik heb afgelopen weekend trouwens wel tien keer dezelfde pride penis voorbij zien komen op X (kan het algoritme zijn geweest), maar nu dwaal ik af. Ik vond het wel opdringerig.
Die band heeft destijds door de discussie totaal niet bijgedragen aan acceptatie van het homo-alfabet, maar juist het maatschappelijke probleem blootgelegd. Daarom is het ook zo ironisch, maar ook idealistisch, dat dezelfde groep met Palestina-vlaggen wappert. Ik heb afgelopen weekend trouwens wel tien keer dezelfde pride penis voorbij zien komen op X (kan het algoritme zijn geweest), maar nu dwaal ik af. Ik vond het wel opdringerig.
-
Verified
- Superster
Je hebt volkomen gelijk Pibe. Het feit dat de beste jongen die band niet wilde dragen betekent niet dat je hem direct kan beschuldigen van homohaat.
Het zegt dat er toevallig maar 1 aanvoerder in de Eredivisie was die moslim is. Het jaar daarvoor gebeurde hetzelfde bij Kokcu.
Deze jongens leven in een wereld waarin het niet geaccepteerd wordt. Dan kan jij wel stoer die band om doen maar daar gaan ze dan privé een hele hoop last mee krijgen. Zij en hun familie wel te verstaan. Het is veel te gemakkelijk om die jongens daarop te veroordelen.
Dat gezegd hebbende, ik vind het niet zo'n geweldenaar als speler dus om die reden mag hij wegblijven. Hoop wel dat hij een mooie club vind, want bovenstaande verhaal kan hem zijn carrière kosten. Clubs zijn allemaal bang voor gezeik.
Het zegt dat er toevallig maar 1 aanvoerder in de Eredivisie was die moslim is. Het jaar daarvoor gebeurde hetzelfde bij Kokcu.
Deze jongens leven in een wereld waarin het niet geaccepteerd wordt. Dan kan jij wel stoer die band om doen maar daar gaan ze dan privé een hele hoop last mee krijgen. Zij en hun familie wel te verstaan. Het is veel te gemakkelijk om die jongens daarop te veroordelen.
Dat gezegd hebbende, ik vind het niet zo'n geweldenaar als speler dus om die reden mag hij wegblijven. Hoop wel dat hij een mooie club vind, want bovenstaande verhaal kan hem zijn carrière kosten. Clubs zijn allemaal bang voor gezeik.
-
- Superster
Mijn conclusie, dubieuze keuze mochten Ferry & Co proberen hem een contract aan te bieden.
Persoonlijk denk ik dat hij zeker goed genoeg is als 1 van de drie centrale verdedigers … plus hij heeft een Rotterdamse connectie. Dat is tegenwoordig een pre bij ons.
Oh, hij is ook nog gratis
Persoonlijk denk ik dat hij zeker goed genoeg is als 1 van de drie centrale verdedigers … plus hij heeft een Rotterdamse connectie. Dat is tegenwoordig een pre bij ons.
Oh, hij is ook nog gratis
-
- Basisspeler
In de Abe podcast geeft Ferry aan dat er waarschijnlijk een verdediger gehuurd gaat worden. Zo kunnen ze het geld van Sahraoui gebruiken voor de nieuwe rechtsbuiten.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Verdediger huren heeft in het verleden vaker goed uitgepakt voor ons.tha boelie schreef: ↑05-08-2024 10:52 In de Abe podcast geeft Ferry aan dat er waarschijnlijk een verdediger gehuurd gaat worden. Zo kunnen ze het geld van Sahraoui gebruiken voor de nieuwe rechtsbuiten.
-
Verified
- Beheerder
Klopt, Facey en Fout Waes waren echt legends
Heerenveen fan in Leiden
-
Verified
- Superster
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Of Jan Paul van Hecke. Wout Faes is wel international anders
-
- Selectiespeler
Ik denk ook dat ze naar huur kijken omdat in principe het centrale duo wel bepaald is, dus een dure concurrent aantrekken is niet perse gunstig.
-
Verified
- Wereldspeler
Misschien dan toch Medic van Ajax
-
- Selectiespeler
-
- Nieuw talent
Het is niet te hopen dat dit ons centrale duo wordt. Twee stijve, houterihe CV'ers. Daar moet er 1 van op de bank. Dus het liefst een linker CV halen en Pawel verkopen.SuperFrysk schreef: ↑05-08-2024 16:10 Ik denk ook dat ze naar huur kijken omdat in principe het centrale duo wel bepaald is, dus een dure concurrent aantrekken is niet perse gunstig.
-
- Wereldspeler
Silvester van der Water is ook rechtsbuiten en die vervloekt zijn huidige club in woord en gebaar...
-
Verified
- Superster
Wat wil je daarmee zeggen? Doe je nu de suggestie dat een speler die bii Cambuur en Zwolle op de bank zit misschien een versterking voor ons kan zijn?
Het is de bedoeling dat er voor die rechtsbuiten positie een jongen gehaald wordt die in de toekomst weer voor een transferklapper kan zorgen. Daar zal ook best een serieus bedrag voor uitgetrokken worden.
-
- Wereldspeler
@Otsje P Nee zeker niet, vond het alleen wel leuk om te vermelden. Denk dat hij kruipend naar ons toe zou willen komen, maar laten we in een andere categorie zaken doen. Niet deze golddigger.
-
Verified
- Superster
Gelukkig Thinkman, ik schrok even.
- Pibe
- Jeugdspeler
Als ik dan één speler zou moeten noemen die niet bij onze club past, kom ik al snel bij Van der Water uit.
Wat betreft de positie centraal achterin, las ik dat we op zoek zijn naar een ervaren man en dat deze dus gehuurd zal moeten worden. Bijzondere combinatie en vraag me af waar ze dan mee op de proppen komen…
Wat betreft de positie centraal achterin, las ik dat we op zoek zijn naar een ervaren man en dat deze dus gehuurd zal moeten worden. Bijzondere combinatie en vraag me af waar ze dan mee op de proppen komen…
-
- Selectiespeler
Pawel eens, maar Kersten is toch relatief wendbaar en snel?
Ik denk sneller en meer wendbaar dan Van Beek in ieder geval.