Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Wereldspeler
Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67
Dit is denk ik een geweldige vondst. Er zijn hier niet zoveel partijen die in hun eentje het gewenste bedrag kunnen ophoesten. Dit is het hoofdsponsorschap zoals de OSSH voorheen (en nog wel) was. Liever 1200 kleintjes dan 1 hele grote geldschieter. Samen de schouders eronder, Friese trots uitdragen. Mooi man! Komend seizoen voelt op één of andere manier echt als een nieuwe start.
- jeewee
- Basisspeler
Prachtig mooie vondst, Brouwer er (weer) bij. Machtig!
Benieuwd welke Friese bedrijven hierbij aangesloten zijn. Lijkt in het filmpje in ieder geval één (grote) industrieel te zijn met een robotgestuurde productie.
Benieuwd welke Friese bedrijven hierbij aangesloten zijn. Lijkt in het filmpje in ieder geval één (grote) industrieel te zijn met een robotgestuurde productie.
Laatst gewijzigd door jeewee op 01-07-2024 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
.-
-
- Nieuw talent
Dat was precies mijn gedachte! Mooi dat zo'n vermogende, ondernemende, Fries mét binding met de club dicht op het vuur zit!BakCristian schreef: ↑01-07-2024 15:34 Een beetje zoals PSV en Brainport Eindhoven.
Positief dat Sytse Brouwer zo weer bij de club betrokken is.
-
Verified
- Beheerder
Is er iets bekend over het bedrag?
Heerenveen fan in Leiden
-
Verified
- Wereldspeler
Zou dit ook eindelijk schot kunnen brengen in het dossier SKW? Daar was Sytse Brouwer ook altijd heel uitgesproken over.
- jeewee
- Basisspeler
https://mestweg.nl/
Ook de vrachtwagens van Firma Wassenaar (bekend van de Hunekop-film Stjer) lijken te rijden in het filmpje. Hebben ze in Leeuwarden dan toch gelijk dat we boeren zijn
Ook de vrachtwagens van Firma Wassenaar (bekend van de Hunekop-film Stjer) lijken te rijden in het filmpje. Hebben ze in Leeuwarden dan toch gelijk dat we boeren zijn

.-
-
Verified
- Superster
Er lijkt momenteel toch echt wel een positieve flow rond de club aanwezig te zijn. Waar dat allemaal vandaan komt en op gebaseerd is, mag Joost weten maar ik doe het ervoor.
Er zijn nog geen bedragen bekend natuurlijk maar in de basis lijkt me dit een prachtige regiogebonden hoofdsponsor. Ik ben wel erg benieuwd naar welke bedrijven of personen gebonden zijn aan dit collectief. Als ik Sytze mag geloven zijn dit allemaal mensen/bedrijven met een Heerenveen hart. Het zou dus heel goed kunnen dat ze allen reeds sponsor zijn. Gaat WOLKOM dan ten koste van hun individuele sponsorschap?
Ik ga er van uit dat er een diepere inhoudelijke toelichting gaat komen van het pakket. We wachten het af.
Er zijn nog geen bedragen bekend natuurlijk maar in de basis lijkt me dit een prachtige regiogebonden hoofdsponsor. Ik ben wel erg benieuwd naar welke bedrijven of personen gebonden zijn aan dit collectief. Als ik Sytze mag geloven zijn dit allemaal mensen/bedrijven met een Heerenveen hart. Het zou dus heel goed kunnen dat ze allen reeds sponsor zijn. Gaat WOLKOM dan ten koste van hun individuele sponsorschap?
Ik ga er van uit dat er een diepere inhoudelijke toelichting gaat komen van het pakket. We wachten het af.
- Frisian Viking
- Superster
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
-
Verified
- Wereldspeler
Mooi dat er een hoofdsponsor is gevonden voor langdurige tijd. Hoe lang is echter niet bekend gemaakt.
Als echte Fries krijg ik een erg warm gevoel bij deze samenwerkende partijen om Fryslân beter op de kaart te zetten. Er zullen uiteraard geen bedragen bekend worden gemaakt, en zo hoort het ook, maar ik kan me niet voorstellen dat sc Heerenveen er niet op vooruit gaat bij deze sponsordeal.
Volgens Sander de Vries behoren de volgende bedrijven in elk geval tot het sponsorconsortium.
- Sytse Bouwer (Acquario nu Co-Sponsor).
- Zwanenburg (nu Co-Sponsor).
- Probo Dokkum (nu OSSH-lid).
- Kenonz (nu OSSH-lid).
- Eric Kooistra
Ook vastgoedondernemer Eric Kooistra behoort dus tot het consortium. Maar ik weet niet of hij al als sponsor verbonden is aan sc Heerenveen en welk bedrijf hij eventueel vertegenwoordigt.
Van de bedrijven die al verbonden zijn aan sc Heerenveen mag je toch aannemen dat hun sponsorbijdrage omhoog zal gaan. Met name dan vooral Probo Dokkum en Kenonz die nu 'slechts' (met alle respect) OSSH-lid zijn. Volgens mij (ik hoor graag wat de juiste bedragen zijn en of ik enigszins in de buurt zit) betalen OSSH-leden iets van € 5500,- of € 6000,- per jaar. Kan me niet voorstellen als je onderdeel uit gaat maken van het sponsorconsortium dat het bij deze bedragen blijft.
-
- Jeugdspeler
Misschien een hele domme opmerking hoor wat heb niet zoveel verstand hiervan maar zou het niet zo kunnen zijn dat de bedrijven ook gewoon sponser blijven zoals nu om ook hun eigen naam bekendheid te promoten?badfrisianboy schreef: ↑01-07-2024 20:13 Mooi dat er een hoofdsponsor is gevonden voor langdurige tijd. Hoe lang is echter niet bekend gemaakt.
Als echte Fries krijg ik een erg warm gevoel bij deze samenwerkende partijen om Fryslân beter op de kaart te zetten. Er zullen uiteraard geen bedragen bekend worden gemaakt, en zo hoort het ook, maar ik kan me niet voorstellen dat sc Heerenveen er niet op vooruit gaat bij deze sponsordeal.
Volgens Sander de Vries behoren de volgende bedrijven in elk geval tot het sponsorconsortium.
- Sytse Bouwer (Acquario nu Co-Sponsor).
- Zwanenburg (nu Co-Sponsor).
- Probo Dokkum (nu OSSH-lid).
- Kenonz (nu OSSH-lid).
- Eric Kooistra
Ook vastgoedondernemer Eric Kooistra behoort dus tot het consortium. Maar ik weet niet of hij al als sponsor verbonden is aan sc Heerenveen en welk bedrijf hij eventueel vertegenwoordigt.
Van de bedrijven die al verbonden zijn aan sc Heerenveen mag je toch aannemen dat hun sponsorbijdrage omhoog zal gaan. Met name dan vooral Probo Dokkum en Kenonz die nu 'slechts' (met alle respect) OSSH-lid zijn. Volgens mij (ik hoor graag wat de juiste bedragen zijn en of ik enigszins in de buurt zit) betalen OSSH-leden iets van € 5500,- of € 6000,- per jaar. Kan me niet voorstellen als je onderdeel uit gaat maken van het sponsorconsortium dat het bij deze bedragen blijft.
-
Verified
- Wereldspeler
Ik zou je opmerking of vraag niet als dom willen bestempelen.
Ik ken de ins en outs van deze sponsordeal niet, dus ook voor mij is het een vraag wat een ieder betaald en hoeveel het de club oplevert. Dus jouw suggestie zou theoretisch ook een mogelijkheid zijn.
Het enige wat ik gedaan heb is kijken of de door Sander de Vries genoemde bedrijven en personen al sponsor waren bij sc Heerenveen of niet en zo ja in welke categorie en voor welk bedrag. En daar heb ik vervolgens een persoonlijke mening/duiding aan gegeven.
-
- Jeugdspeler
Dankjewel voor de opheldering ik denk in ieder geval dat heerenveen hier nu meer aan verdient dan afgelopen jaar toen deze bedrijven nog gewoon sponsoren waren en ausnutria hoofdsponsorbadfrisianboy schreef: ↑01-07-2024 21:32 Ik zou je opmerking of vraag niet als dom willen bestempelen.
Ik ken de ins en outs van deze sponsordeal niet, dus ook voor mij is het een vraag wat een ieder betaald en hoeveel het de club oplevert. Dus jouw suggestie zou theoretisch ook een mogelijkheid zijn.
Het enige wat ik gedaan heb is kijken of de door Sander de Vries genoemde bedrijven en personen al sponsor waren bij sc Heerenveen of niet en zo ja in welke categorie en voor welk bedrag. En daar heb ik vervolgens een persoonlijke mening/duiding aan gegeven.
Ook gezien de reactie van de haan
-
- Jeugdspeler
Helemaal eens!
Reactie van de Haan was: heel trots en opgelucht zo leek het. Denk dat dit een fijne deal is.
-
- Selectiespeler
Ik wil eigenlijk niet te zuur doen, want als Wolkom inderdaad rond de miljoen inbrengt is het een geweldige deal, die ook niet zomaar opgezegd gaat worden. Maar het zegt ook dat we niet in staat zijn om zonder hulp van clubmensen als Bouwer en Van der Meer een hoofdsponsor te vinden, de laatste keer dat zij niet betrokken waren was in 2001, het eerste seizoen van Univé.
-
- Basisspeler
Is inderdaad nergens voor nodig, hij bundelt Friese bedrijven om samen achter Heerenveen te gaan staan. Hier kun je de markt mee op.Abenello schreef: ↑02-07-2024 08:36 Ik wil eigenlijk niet te zuur doen, want als Wolkom inderdaad rond de miljoen inbrengt is het een geweldige deal, die ook niet zomaar opgezegd gaat worden. Maar het zegt ook dat we niet in staat zijn om zonder hulp van clubmensen als Bouwer en Van der Meer een hoofdsponsor te vinden, de laatste keer dat zij niet betrokken waren was in 2001, het eerste seizoen van Univé.
Als er eentje wegvalt is dat ook niet meteen het einde van het sponsorschap, beter kan eigenlijjk niet.
- Sjoerdbokje
- Invaller
Als ik het goed begrijp wordt een consortium van bedrijven nu hoofdsponsor. Deze bedrijven waren al sponsor. De vraag die bij mij opkomt is hoeveel extra geld dit nu oplevert.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
-
Verified
- Forumicoon
Albert Veen geeft in Radio Camaturu aan dat deze groep ook wat wil doen met skw. Als dat zo is gaan we er echt wel op vooruit. Het feit dat Sytse weer aan/in boord is, is alleen maar positief te noemen.
Spijt heb je morgen maar!
-
Verified
- Forumicoon
Albert Veen geeft in Radio Camaturu aan dat deze groep ook wat wil doen met skw. Als dat zo is gaan we er echt wel op vooruit. Het feit dat Sytse weer aan/in boord is, is alleen maar positief te noemen.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Selectiespeler
Dat is inderdaad een andere kanttekening die je kunt maken. De 10 á 15 sponsoren in het consortium zullen zoveel sponsoruitingen en bussiness seats krijgen dat het niet logisch is om door te gaan met het huidige sponsorpakket. Anderzijds begon de tijd ook te dringen en voor je het weet speel je weer een half jaar met KIKA op de borst en loop je 4 á 5 ton mis.Sjoerdbokje schreef: ↑02-07-2024 08:57 Als ik het goed begrijp wordt een consortium van bedrijven nu hoofdsponsor. Deze bedrijven waren al sponsor. De vraag die bij mij opkomt is hoeveel extra geld dit nu oplevert.
-
- Selectiespeler
Dat zou fantastisch zijn, ook daar begint de tijd te tikken. Volgens mij moeten we nog dit jaar een sluitende begroting hebben voor de financiering van het nieuwe complex.
-
- Wereldspeler
Ik ben vaak kritisch geweest op Ferry, maar hij werkt de dossiers wel één voor één af. Daarnaast is hij vroeg begonnen met aankopen deze transferperiode.
Wat betreft de hoofdsponsor, ik vind het echt een geweldig initiatief. Friese ondernemers die zich verenigen om de club en Fryslân te steunen, ik krijg er hele warme gevoelens bij. Er vanuitgaande dat we meer ontvangen dan van Ausnustria.
Wat betreft de hoofdsponsor, ik vind het echt een geweldig initiatief. Friese ondernemers die zich verenigen om de club en Fryslân te steunen, ik krijg er hele warme gevoelens bij. Er vanuitgaande dat we meer ontvangen dan van Ausnustria.
-
- Invaller
Hier ben ik ook benieuwd naar. Is het bedrag dat deze bestaande sponsoren nu EXTRA gaan betalen hoger dan wat onze vorige hoofdsponsor betaalde?Sjoerdbokje schreef: ↑02-07-2024 08:57 Als ik het goed begrijp wordt een consortium van bedrijven nu hoofdsponsor. Deze bedrijven waren al sponsor. De vraag die bij mij opkomt is hoeveel extra geld dit nu oplevert.
-
Verified
- Wereldspeler
Het is denk ik wel zo dat dit consortium nog kan groeien in de komende weken, maanden en jaren, misschien is de contractvorm wel ontzettend fluïde. En dus het bedrag ook. Feitelijk richt je een soort nieuwe OSSH op, maar dan voor de absolute toplaag van de sponsorpiramide. Zou me ook niet verbazen als deze groep ooit in beeld komt om (deels) eigenaar van de club te worden. In ruil voor een forse investering in selectie en SKW bijvoorbeeld. Ik zie vooral heel veel mogelijkheden, maar er is nog veel onduidelijk!
-
- Nieuw talent
Uiteraard wel met een vastgelegd minimaal sponsorbedrag. Lijkt me inderdaad ook best denkbaar en ook van toegevoegde waarde. Gisteren de hoofdsponsor, vandaag het shirt en morgen SKW dan maarKaz_SCH schreef: ↑02-07-2024 10:53 Het is denk ik wel zo dat dit consortium nog kan groeien in de komende weken, maanden en jaren, misschien is de contractvorm wel ontzettend fluïde. En dus het bedrag ook. Feitelijk richt je een soort nieuwe OSSH op, maar dan voor de absolute toplaag van de sponsorpiramide. Zou me ook niet verbazen als deze groep ooit in beeld komt om (deels) eigenaar van de club te worden. In ruil voor een forse investering in selectie en SKW bijvoorbeeld. Ik zie vooral heel veel mogelijkheden, maar er is nog veel onduidelijk!

-
- Invaller
-
- Selectiespeler
In Radio Camataru wordt gezegd dat de hoofdsponsordeal bovenop de huidige sponsordeals komt. En volgens mij betaalde Ausnutria 7/7,5 ton ipv 8 ton, de opbrengst blijft dus bijna gelijk.
-
- Nieuw talent
https://www.linkedin.com/posts/sc-heere ... er_desktop
sc Heerenveen is een samenwerkingsovereenkomst aangegaan met Diblab, een van de toonaangevende data-analyseadviesbureaus in de voetbalwereld. Het partnerschap is gericht op het versterken en optimaliseren van het gebruik van data bij het scouten van spelers.
sc Heerenveen is een samenwerkingsovereenkomst aangegaan met Diblab, een van de toonaangevende data-analyseadviesbureaus in de voetbalwereld. Het partnerschap is gericht op het versterken en optimaliseren van het gebruik van data bij het scouten van spelers.
-
- Wereldspeler
Ik begreep dat Wolkom ook een bonus geeft bij Europees voetbal en sowieso als de 'externe' financier wil fungeren die we nu missen bijvoorbeeld tov een FC Utrecht of NEC. Als ze bijvoorbeeld kunnen uitbreiden naar 15 deelnemers van een ton dan heb je al een sponsor van 1,5m. Heeft iemand zicht op hoe vermogend de deelnemers aan Wolkom, bijvoorbeeld een Sytze Bouwer zijn?
- jeewee
- Basisspeler
Bij Groenleven hebben Hans van den Brug (VW dealer) en Sytse Bouwer 70% van hun aandelen verkocht voor een ruime 150 miljoen euro. (bron: Quote)
.-
-
- Wereldspeler
Hadden Hans van den Brug en Sytse Bouwer beiden 50% van de aandelen? Hans van Den Burg is toch als sponsor bij het wagenpark van de club betrokken?