Technische en medische staf
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Invaller
Re: Technische en medische staf
exit Noppert?
-
- Nieuw talent
-
- Selectiespeler
Ik heb het niet gecheckt, maar Van Persie heeft vast ook een connectie via het Nederlands elftal.
-
AMDJ Verified
- Beheerder
Frans Hoek heeft nog eens uitgehaald naar Noppert omdat Noppert bij de strafschoppen de afspraken niet na zou zijn gekomen. De heb niet het idee dat dit positief zal uitpakken voor Andries.
-
- Wereldspeler
Ik neem toch aan dat je voorafgaand aan het seizoen als technische staf doorneemt wat de verwachtingen en doelen zijn. Vreemd dat er dan een verschil van inzicht is ontstaan. Het is allemaal wel weer ontzettend onhandig.
- Mackan68
- Forumicoon
Je kent de foto nog van het gesprek met Steijn waarbij hij voor een bord stond met 'de weg naar Eropa' o.i.d? Als je zo'n plan uitgewerkt hebt heb je naar mijn idee ergens een afslag en obstakel gemist en loop je 2 stappen voor op de huidige realiteit. Een beter plan was geweest: Hoe krijgen we het stadion weer uitverkocht in combinatie met hoe blijven we verwijderd van degradatie en hoe worden we weer een structurele deelnemer aan de Play offs? Over het hebben van een realistische visie bij onze club ben ik dan ook niet echt positief. Dat uit zich onder meer in te veel spelers die nooit tot zelden bij goals betrokken zijn gedurende hun carrière én het antwoord van de Haan als je daar een serieuze en beargumenteerde vraag over stelt.SuperFrysk schreef: ↑02-01-2025 16:17 Ik neem toch aan dat je voorafgaand aan het seizoen als technische staf doorneemt wat de verwachtingen en doelen zijn. Vreemd dat er dan een verschil van inzicht is ontstaan. Het is allemaal wel weer ontzettend onhandig.
RvP, het waren 10 .... maanden
-
- Selectiespeler
https://www.sc-heerenveen.nl/media/f4af ... europa.pdf
Je bedoelt dit plan, daar staat ook in dat de club naar een bezetting van gemiddeld 95% toe wil. En als je ver van verwijderd bent van degradatie speel je bijna automatisch play offs (voor Europees voetbal).
Je bedoelt dit plan, daar staat ook in dat de club naar een bezetting van gemiddeld 95% toe wil. En als je ver van verwijderd bent van degradatie speel je bijna automatisch play offs (voor Europees voetbal).
-
Verified
- Wereldspeler
Ik denk dat de ontwikkeling van de bezoekersaantallen echt zo'n beetje het allerlaatste is waar we over moeten gaan klagen. Het is gezien het vertoonde entertainment een absoluut godswonder dat de club al jaren op rij meer toeschouwers weet te trekken. Helemaal als je het beziet in relatie tot andere clubs, en tot hoe weinig mensen er in en rond Heerenveen wonen.
- Mackan68
- Forumicoon
Ja dat bedoel ik. Maar om Europees voetbal dan op de header te zetten...Abenello schreef: ↑03-01-2025 16:22 https://www.sc-heerenveen.nl/media/f4af ... europa.pdf
-
- Wereldspeler
Kijk naar Go Ahead Eagles, een paar goede investeringen en je speelt Europees voetbal.
-
- Selectiespeler
Ik zal deze voor je naar Ferry sturen:
Koers nei in útferkocht stadion yn kombinaasje mei it fuortbliuwen fan degradaasje en in strukturele dielnimmer wurde oan de play-offs foar Europeesk fuotbal.
-
- Wereldspeler
We constateren veelvuldig op dit forum dat we de topsportmentaliteit bij het team en eigenlijk de gehele club missen. Volgens mij is het dan prima dat je als club een (ambitieuze) punt op de horizon zet waar je naartoe werkt. Daarbij, als je negende staat op de ranglijst qua salarisuitgaven, waarom is het dan zo ontzettend onrealistisch om voor Europa (winnaar van de play-offs en je bent er) te gaan?Mackan68 schreef: ↑03-01-2025 16:04 Je kent de foto nog van het gesprek met Steijn waarbij hij voor een bord stond met 'de weg naar Eropa' o.i.d? Als je zo'n plan uitgewerkt hebt heb je naar mijn idee ergens een afslag en obstakel gemist en loop je 2 stappen voor op de huidige realiteit. Een beter plan was geweest: Hoe krijgen we het stadion weer uitverkocht in combinatie met hoe blijven we verwijderd van degradatie en hoe worden we weer een structurele deelnemer aan de Play offs? Over het hebben van een realistische visie bij onze club ben ik dan ook niet echt positief. Dat uit zich onder meer in te veel spelers die nooit tot zelden bij goals betrokken zijn gedurende hun carrière én het antwoord van de Haan als je daar een serieuze en beargumenteerde vraag over stelt.
- hm.dr88_2023
- Bankzitter
In de winterstop zit je eigenlijk op beter nieuws te wachten. Hoewel, misschien ontstaat er nu wel een beter werkbare situatie.
Duidelijk is dat soms snel en pro-actief gehandeld moet worden in deze 'dynamische' wereld. Toen Kuperus vorig seizoen toegestaan werd op Noppert persoonlijk te trainen, kon dat in mijn ogen nog. Los van alles wat binnen de club speelde. Toen hij vorig jaar in een programma van Omrop Fryslân uitgebreid en specifiek verslag hiervan deed, tja dat is natuurlijk iets wat je niet tegen kunt houden. In datzelfde programma deed hij ook uitspraken over de kwaliteit van de collega van Noppert, Micky van der Hart, mwah wiens brood met eet, wiens taal men spreekt.
Hiermee wat mij betreft wel de deur dichtgooiend naar een functie in de technische staf.
Ik snap niet dat het bestuur dit niet heeft zien aankomen. In snap niet dat Van Persie dit heeft geaccepteerd bij de samenstelling van de staf. Ik snap niet dat Kuperus bij het aannemen van die functie, niet door had dat hij nu een wezelijk andere pet op zou krijgen.
Dat is op één of andere manier sfeerbepalend is geweest op vele momenten lijkt me bijna onvermijdelijk
Mijn beppe zei vroeger al: "in ko in'e kont sjen kin elkenien"
Iemand anders dan mij beppe zei het anders. Volgens mij Tjeenk Willink (maar zeker ben ik daar niet van).
De gedachte dat je alles kunt voorkomen door eerder wat anders te doen, bestaat alleen achteraf.
Op het moment zelf moet je het doen met de omstandigheden zoals ze zijn.
Nou ja, streep er onder, fierder!
Duidelijk is dat soms snel en pro-actief gehandeld moet worden in deze 'dynamische' wereld. Toen Kuperus vorig seizoen toegestaan werd op Noppert persoonlijk te trainen, kon dat in mijn ogen nog. Los van alles wat binnen de club speelde. Toen hij vorig jaar in een programma van Omrop Fryslân uitgebreid en specifiek verslag hiervan deed, tja dat is natuurlijk iets wat je niet tegen kunt houden. In datzelfde programma deed hij ook uitspraken over de kwaliteit van de collega van Noppert, Micky van der Hart, mwah wiens brood met eet, wiens taal men spreekt.
Hiermee wat mij betreft wel de deur dichtgooiend naar een functie in de technische staf.
Ik snap niet dat het bestuur dit niet heeft zien aankomen. In snap niet dat Van Persie dit heeft geaccepteerd bij de samenstelling van de staf. Ik snap niet dat Kuperus bij het aannemen van die functie, niet door had dat hij nu een wezelijk andere pet op zou krijgen.
Dat is op één of andere manier sfeerbepalend is geweest op vele momenten lijkt me bijna onvermijdelijk
Mijn beppe zei vroeger al: "in ko in'e kont sjen kin elkenien"
Iemand anders dan mij beppe zei het anders. Volgens mij Tjeenk Willink (maar zeker ben ik daar niet van).
De gedachte dat je alles kunt voorkomen door eerder wat anders te doen, bestaat alleen achteraf.
Op het moment zelf moet je het doen met de omstandigheden zoals ze zijn.
Nou ja, streep er onder, fierder!
- Mackan68
- Forumicoon
Ok, goed punt. Maar mogen we hier dan ook consequenties aan verbinden als dat doel in 5 jaar niet gerealiseerd wordt? Structureel is nogal wat hè, als de situatie nog niet eens incidenteel is. Play offs is nog geen Europees voetbal. Onder van Basten speelden we voor het laatst Europees in 2013. Ook nog eens met veel gedebuteerde jeugdspelers in die tijd. We kennen de grootse plannen vanuit het verleden. Of deze ook altijd succesvol uitgevoerd en afgehandeld zijn kun je best vragen bij zetten. Ze schrijven ook al jarenlang over aantrekkelijk aanvallend voetbal. Maar hoe veel seizoenen kijken we naar iets wat meer van het tegenovergestelde heeft?Superfries1994 schreef: ↑05-01-2025 22:06 We constateren veelvuldig op dit forum dat we de topsportmentaliteit bij het team en eigenlijk de gehele club missen. Volgens mij is het dan prima dat je als club een (ambitieuze) punt op de horizon zet waar je naartoe werkt. Daarbij, als je negende staat op de ranglijst qua salarisuitgaven, waarom is het dan zo ontzettend onrealistisch om voor Europa (winnaar van de play-offs en je bent er) te gaan?
-
- Selectiespeler
In het plan wordt nergens gesproken over structureel Europees voetbal. 'Binnen vijf jaar Europees voetbal spelen' is de ambitie. Je kan ook inzetten op plek 10 tot 14, maar daar vindt ik niet veel ambitie van uitspreken.Mackan68 schreef: ↑06-01-2025 13:45 Ok, goed punt. Maar mogen we hier dan ook consequenties aan verbinden als dat doel in 5 jaar niet gerealiseerd wordt? Structureel is nogal wat hè, als de situatie nog niet eens incidenteel is. Play offs is nog geen Europees voetbal. Onder van Basten speelden we voor het laatst Europees in 2013. Ook nog eens met veel gedebuteerde jeugdspelers in die tijd. We kennen de grootse plannen vanuit het verleden. Of deze ook altijd succesvol uitgevoerd en afgehandeld zijn kun je best vragen bij zetten. Ze schrijven ook al jarenlang over aantrekkelijk aanvallend voetbal. Maar hoe veel seizoenen kijken we naar iets wat meer van het tegenovergestelde heeft?
En of het lukt hangt ook van externe factoren af. Als bij wijze van spreken Willem II, Almere City en De Graafschap ineens worden overgenomen door miljardairs wordt de klus alweer een stuk groter, anderzijds is het ook de vraag hoe het aanbod aan Europese competities zich de komende jaren ontwikkeld. De nieuwe Super League wil vanaf komend seizoen 6 á 7 Nederlandse clubs Europees laten spelen en wellicht komen er nog wel meer aanbieders.
-
- Wereldspeler
Waarom zou het überhaupt onrealistisch zijn?
We van de afgelopen 3 jaar, twee keer 8ste geworden alleen lagen we er vroeg uit met de play-offs.
We hebben qua stadionbezetting de 5de plek uit mijn hoofd, van Nederland.
Nogmaals, kijk naar een GAE. Een paar goede investeringen en je zit er gewoon bij. En SC Heerenveen gewoon een grote club, we horen structureel bij de top 10 te zitten.
We van de afgelopen 3 jaar, twee keer 8ste geworden alleen lagen we er vroeg uit met de play-offs.
We hebben qua stadionbezetting de 5de plek uit mijn hoofd, van Nederland.
Nogmaals, kijk naar een GAE. Een paar goede investeringen en je zit er gewoon bij. En SC Heerenveen gewoon een grote club, we horen structureel bij de top 10 te zitten.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Keeperstrainer Hoek mist juiste diploma, mag volgens KNVB niet werken voor Heerenveen - https://nos.nl/l/2552824
-
Verified
- Forumicoon
De wereld op zn kop.. Jarelang Docent en trainer bij Oranje.. Blijkbaar zonder diploma.. Schiet mij maar in de kerstboom.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Invaller
misschien heeft frans blauwe ogen?
-
- Nieuw talent
Frans Hoek heeft vooral in de internationale voetbalwereld getraind, de regels voor de Eredivisie zijn pas dit jaar aangescherpt en daarin schort het momenteel: https://nos.nl/artikel/2519564-verplich ... alist-zijn
Dat is ook de reden waarom Sander Boschker geen keeperstrainer meer is bij FC Twente. Ook een trainer die veel voor de jeugdelftallen van Oranje heeft betekent.
-
- Selectiespeler
Stel ik zou met pijn en moeite mijn papiertje halen als keeperstrainer, dan ben ik volgens de systematiek dus beter/geschikter dan Frans Hoek als keeperstrainer bij een club. Wat een idioterie.
-
- Selectiespeler
Zo kun je ook redeneren over hoofdtrainers en eigenlijk over elke willekeurige functie.
-
- Selectiespeler
-
Verified
- Wereldspeler
Het is vooral om aan de onderkant/voordeur kwaliteit van opleiden te waarborgen. In het betaald voetbal zou het wat mij betreft niet nodig hoeven zijn. Bij jeugdteams van BVO's wel.
-
- Nieuw talent
Ene Max Verstappen reed ooit met enige regelmaat boven de 300 km/uur in de Formule 1, maar mocht thuis alleen boodschappen doen op de fiets...
-
- Invaller
Hij mag wel als assistent aan de slag, dus geef je het toch die naam.
-
- Selectiespeler
Als hij de diploma trainer/coach UEFA A heeft wel, maar het gaat erom dat elke Eredivisieclub sinds dit jaar een gediplomeerde keeperstrainer in dienst heeft. Erg amateuristisch dat je zoiets niet checkt.
-
- Superster
Je zou natuurlijk een dispensatie kunnen bedenken bij x aantal jaar werkervaring oid.
Deed men vroeger ook met trainers, wanneer je een bepaald aantal wedstrijden trainer van een nationaal elftal was geweest mocht je ook hier trainer zijn. Geen idee of het nog zo is
Deed men vroeger ook met trainers, wanneer je een bepaald aantal wedstrijden trainer van een nationaal elftal was geweest mocht je ook hier trainer zijn. Geen idee of het nog zo is
Het is maar een spelletje
-
Verified
- Wereldspeler
- Satyr
- Superster
Frans mag gewoon de keepers inschieten, de Europese richtlijnen zijn ook goed voor de KNVB