Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

fuotbalgek
Superster

Re: Transferbeleid (algemeen)

Bericht door fuotbalgek »

Kaz_SCH schreef: Zeker is het een hele versimpelde weergave, ik wil alleen maar zeggen dat geld alleen niet zaligmakend is, hoe je er mee omgaat wel, en een trainer die er wat van weet te maken ook. Maar ik vind het 'achteraf scouten' wat hier volop gebeurt ook nogal makkelijk. Achteraf is het makkelijk opnoemen welke transfervrije spelers allemaal een succes geworden zijn.
Het gaat ook niet om namen, dit is puur om een aantal voorbeelden te geven hoe je jaarlijks de selectie kunt aanvullen met spelers die uit contract lopen als ze hier einde contract verlengen.

Het is onverantwoord om transfersommen uit te geven aan spelers waarbij het niet (zeer) waarschijnlijk is dat ze hetzelfde of meer gaan opleveren, met onze huidige financiële situatie.

Je hoeft overigens geen voetbalprofessor te zijn om bij veel van die namen vooraf al te zien dat het goede spelers zijn. Het is van belang dat je als club deze spelers tijdig in kaart hebt en benaderd.

In het verleden haalden we met regelmaat in de winter een speler uit Scandinavië in deze categorie. De laatste jaren moeten we eerst verkopen zodat we kunnen gaan kopen. Met alle ruimte die bijvoorbeeld deze zomer in salaris ontstond, wetende dat zo'n 10 spelers vertrekken, kun je toch veel eerder in deze categorie spelers zoeken?

Er verdampen hier al jaren vele miljoenen, wat reflecteerde in erosie van de kwaliteit in de diepte en breedte van de selectie. Volgens mij is er een sterke focus nodig op transfervrije opties icm opleiden, zodat transfergelden geïnvesteerd kunnen worden in absolute kwaliteit met doorgroei mogelijkheden. Deze spelers zijn een noodzakelijkheid om het hoofd boven water te houden.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Feanfan 1 schreef:Ach ja, misschien heb je ook wel gelijk. Maar er is geen speler in de selectie dat een echte 10 is. Kansloze knakker Olsson en Van Amersfoort hebben er niks te zoeken. Ik zou Webster er wel eens willen zien, maar die zal zijn taken wel niet uitvoeren ofzo.
Hoop wel dat je het me me eens bent dat ons middenveld veel te weinig goals maakt
Na 6 goals van middenvelders en Olsson die met de wedstrijd beter begint te voetballen, kan het riedeltje over een middenveld dat niet zou kunnen scoren ook weer even in de ijskast :lol:
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Applaus applaus tegen 2 tegenstanders die er niks van bakten. Maar mooi dat je tevreden bent, want zulke zwakke tegenstanders kom je niet veel meer tegen dit seizoen
Olsson scoort ook eens een voldoende, mag ook wel eens sinds hij hier is
fuotbalgek
Superster

Superfries1994 schreef: Na 6 goals van middenvelders en Olsson die met de wedstrijd beter begint te voetballen, kan het riedeltje over een middenveld dat niet zou kunnen scoren ook weer even in de ijskast :lol:
Olsson kan prima op het middenveld spelen in zijn huidige vorm, maar is natuurlijk een aanfluiting om hem op de buiten te zetten.

Dan de doelpunten van Pelle. De eerste is comedy capers, de tweede laat de zwakte van Venlo zien qua druk op een cv die vanaf links rustig voorheeft en een totaal gebrek aan dekking op Pelle. De derde schiet ie aardig met zn linker, maar is toch vooral zwak gekeept van een heel matige keeper.

Ben het toch wel met Feanfan eens dat dit vooral door de armoede van de tegenstanders van de laatste twee wedstrijden komt. Tegen een gemiddelde eredivisie opponent komt Pelle zwaar tekort en kun je niet aan komen zetten met Olsson op de buiten. Maar als ze toch voorin staan opgesteld moet je het niet als doelpunten van middenvelders gaan tellen he.
SuperFrysk
Selectiespeler

Bericht door SuperFrysk »

Dat de verdediging en vooral de keeper van VVV niet zo'n goede dag had staat als een paal boven water inderdaad. Ik vond zo ook erg matig verdedigen en vond vooral de eerste en de derde goal slecht verdedigd en gekeept. Maar toch wel knap hoe die het doet, hopelijk is hij een beetje los
fuotbalgek
Superster

Nog maar een spits kopen dan toch maar. Kan Karlsback ook verhuurd worden.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Karslbakk kan beter ervaring op doen in de KKD, wel zonde voor zo'n dure aankoop ...
Marça
Verified
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Marça »

SC Heerenveen heeft afgelopen seizoen meer dan een miljoen euro moeten betalen aan spelersmakelaars

In totaal was de club uit Friesland 1.491.000 euro kwijt aan tussenpersonen bij transfers. Daarmee staat het net als het seizoen daarvoor vijfde van alle Nederlandse clubs. Alleen Ajax, Feyenoord, PSV en AZ moesten meer betalen aan zaakwaarnemers. SC Heerenveen is daarmee clubs als FC Twente en FC Utrecht met bijna een half miljoen euro voor.

SC Heerenveen betaalt fors meer dan de concurrentie. De ploeg van Kees van Wonderen staat in de Eredivisie momenteel elfde tussen Fortuna Sittard en Almere City. De Limburgers betaalden nog geen 400.000 euro aan makelaars en Almere City slechts een magere 125.000 euro.
Net als vorig seizoen de vijfde club qua betalen van commissies aan zaakwaarnemers en tussenpersonen. Zal vooral komen door die deal die destijds is gesloten over Amin Sarr.
AMDJ
Verified
Beheerder

Bericht door AMDJ »

Neem aan dat men met ''afgelopen seizoen'' het jaar 22/23 heeft geanalyseerd. Dat is ook het jaar waarin we na de top4 het meest uitgaven aan transfers en qua transferinkomsten 6e staan achter de top4 + FC Groningen. Lijkt me niet zo gek dus.

https://www.transfermarkt.nl/eredivisie ... =&intern=0
Superfries1994
Wereldspeler

Is een mooie afgeleide van de totale transferuitgaven en daarmee één van de graadmeters die je kan gebruiken voor het schetsen van het verwachtingspatroon. We presteren al vele jaren ver onder de uitgegeven transfersommen, zoveel is duidelijk.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Superfries1994 schreef:Is een mooie afgeleide van de totale transferuitgaven en daarmee één van de graadmeters die je kan gebruiken voor het schetsen van het verwachtingspatroon. We presteren al vele jaren ver onder de uitgegeven transfersommen, zoveel is duidelijk.
Dat zegt natuurlijk helemaal niks. Als je spelers duur kunt verkopen, kan je daardoor fors investeren in 1 of 2 pareltjes. Die je vervolgens weer duur verkoopt en zo gaat die cirkel door tot je een keer 2 Karlsbaks koopt in plaats van 1 Sahraoui en 1 Karlsbak.

Die relatief hoge transfersom wordt uitgegeven aan 1 of 2 spelers en de rest wordt goedkoop aangevuld. Gezien onze totale spelersbegroting presteren we volgens mij de afgelopen jaren juist boven verwachting. Zolang het gat 6 a 7 miljoen is, blijft het sappelen en worden we door de van Ewijks, de Sarrs en de Veermannen overeind gehouden. 1 seizoen zonder klapper en we zijn de sjaak.
Superfries1994
Wereldspeler

Otsje P schreef:
Dat zegt natuurlijk helemaal niks. Als je spelers duur kunt verkopen, kan je daardoor fors investeren in 1 of 2 pareltjes. Die je vervolgens weer duur verkoopt en zo gaat die cirkel door tot je een keer 2 Karlsbaks koopt in plaats van 1 Sahraoui en 1 Karlsbak.

Die relatief hoge transfersom wordt uitgegeven aan 1 of 2 spelers en de rest wordt goedkoop aangevuld. Gezien onze totale spelersbegroting presteren we volgens mij de afgelopen jaren juist boven verwachting. Zolang het gat 6 a 7 miljoen is, blijft het sappelen en worden we door de van Ewijks, de Sarrs en de Veermannen overeind gehouden. 1 seizoen zonder klapper en we zijn de sjaak.
Niet met je eens, als jij ieder jaar twee hoge transfersommen kan uitgeven voor twee spelers, heb je simpelweg meer kans op een betere spelers en dus prestaties. Ik heb het over wat we investeren ieder jaar in de selectie aan transfersommen.
SuperFrysk
Selectiespeler

Heerenveen geeft toch ook wel redelijk veel uit aan spelers?
In mijn optiek meer dan clubs als NEC, Sparta en Go Ahead
SuperFrysk
Selectiespeler

- Denzel Hall gehaald
- Ion Nicolaescu gehaald die niet in de manier van spelen van Kees past en op één wedstrijd gescout is
- Charlie Webster gehaald
- Louizos Louzou gehaald

Als je dan ook nog in acht neemt dat ze ruim een jaar wisten dat Van Ewijk weg zou gaan en Van Hooijdonk zou vertrekken, dan is het wel heel vreemd allemaal. Overigens vind ik Nico nog steeds een goede aankoop, maar hoe kan je hem aantrekken als je hem slechts één keer live gezien hebt? En dat terwijl je dus al weet dat Van Hooijdonk weg zou gaan. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Denzel Hall.
wilbot
Invaller

Bericht door wilbot »

Licht het aan mij of is het wat stil op transfer gebied? ik weet wel de transferwindow is nog niet open maar de club is al voortvarend begonnen met Sam Kersten en laatst Levi Smans.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

In de zomers met een EK of een WK duurt het altijd een stuk langer voordat de carrousel op gang komt.

Bovendien zullen wij eerst moeten verkopen voordat we serieus iets kunnen ondernemen.
Abenello
Bankzitter

Bericht door Abenello »

Als Al-Saed inderdaad komt begint de selectie al aardig vorm te krijgen, waarschijnlijk ligt de focus nu op een rechtbuiten, controlerende middenvelder en een linksbenige verdediger.

Ik heb de meetrainende talenten ook in de selectie opgenomen al is de kans groot dat die allemaal weer bij Onder 21 aansluiten.
Schermafbeelding 2024-06-27 om 10.19.12.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

Bekkema zijn contract was opgezegd naar ik meen?

Kan zo niets vinden dat deze alsnog verlengd is
.-
Abenello
Bankzitter

Bericht door Abenello »

Als ik het goed onthouden heb hintte Ferry de Haan naar een contractverlenging tijdens de supportersavond in Irnsum. Hij staat ook op de spelerslijst voor de eerste training.
SuperFrysk
Selectiespeler

Ik krijg er nu wel echt zin in. Ben erg benieuwd wie in de spits komt te spelen en aangezien Heerenveen momenteel niet zoekt naar een rechtsback, ga ik er vanuit dat Braude op rechtsback komt te spelen. Ik ben ook erg benieuwd naar het middenveld met Olsson, Brouwers, Smans en een eventuele aankoop.
fuotbalgek
Superster

SuperFrysk schreef: 01-07-2024 14:18 Ik krijg er nu wel echt zin in. Ben erg benieuwd wie in de spits komt te spelen en aangezien Heerenveen momenteel niet zoekt naar een rechtsback, ga ik er vanuit dat Braude op rechtsback komt te spelen. Ik ben ook erg benieuwd naar het middenveld met Olsson, Brouwers, Smans en een eventuele aankoop.
Zal voor de balans nog een echte zes moet komen. Die hadden we vorig seizoen ook niet. Een balafpakker en eerste opbouwer als radomski, normaal Olsson 8 en brouwers 10 dan, Smans mag zijn plek gaan opeisen.
SuperFrysk
Selectiespeler

fuotbalgek schreef: 02-07-2024 00:38 Zal voor de balans nog een echte zes moet komen. Die hadden we vorig seizoen ook niet. Een balafpakker en eerste opbouwer als radomski, normaal Olsson 8 en brouwers 10 dan, Smans mag zijn plek gaan opeisen.
Helemaal eens, maar ik hoor toch veel supporters zeggen dat ze Brouwers liever op 8 zien en Olsson op 6, of andersom. Wat mij betreft moet Brouwers juist in de ruimtes duiken en komt die op zijn nummer 10 positie het best tot zijn recht.
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

Dit zijn de plannen van SC Heerenveen op de transfermarkt - Sander de Vries - 03-07-2024

SC Heerenveen kiest niet alleen met Robin van Persie als trainer voor de aanval. De club is ook bedrijvig op de transfermarkt. De sleutel? Voorsorteren op een transfer van Osame Sahraoui. De voorbije transferperiodes van SC Heerenveen kenmerkten zich door reactief beleid. Voor een deel was dat noodgedwongen, volgens het credo dat je geld pas kunt uitgeven als je het binnen hebt.

Wat dat betreft vaart Heerenveen nu een progressievere koers. Oké, Sam Kersten (PEC Zwolle) kwam transfervrij. Maar voor Levi Smans (VVV-Venlo) en Danilo Al-Saed (Sandefjord) werden transfersommen betaald. Het duo kostte samen zo’n 1 miljoen euro. Heerenveen hoopte deze week bovendien een vierde aanwinst te presenteren. De club had een bod van meer dan 5 ton uitgebracht op Basar Önal, een negentienjarige linksbuiten van De Graafschap. Heerenveen rekende op zijn komst, maar verloor van het kapitaalkrachtiger NEC dat 1 miljoen euro exclusief bonussen voor Önal betaalde.

De komst van Al-Saed en de vergaande interesse in Önal – twee voetballers die het liefst op linksbuiten spelen – maakt duidelijk dat Heerenveen voorsorteert op een vertrek van Osame Sahraoui. Vooralsnog is er voor hem geen concrete interesse. Maar dat is, denkt de clubleiding, een kwestie van tijd. Heerenveen wees in de winterstop al een miljoenenbod af van de Franse topclub Lille.

Heerenveen neemt ontegenzeggelijk een risico, met investeringen in de selectie voordat er aan transfers is verdiend. Keerzijde? De voorbije seizoenen kwam voor Heerenveen het transferspel pas laat op gang. Meerdere potentiële aanwinsten kozen in de tussentijd voor andere clubs. Veel spelers die wél kwamen, moesten tijdens het seizoen worden ingepast. Daar komt bij: stel dat Sahraoui op pakweg 25 augustus, in de slotweek van de zomerse transferperiode, pas vertrekt. Verkopende clubs weten dan natuurlijk ook dat Heerenveen geld heeft én een vervanger moet halen. Logisch gevolg? Vraagprijzen gaan dan vaak (fors) omhoog.

Een blik op de huidige selectie leert dat het met de keeperspost wel goed zit. Andries Noppert is dolgelukkig met de komst van keeperstrainer Harmen Kuperus. De Jouster wordt, als hij geen gekke fratsen uithaalt, de eerste doelman. Centraal achterin zijn er momenteel drie opties met Sven van Beek, Pawel Bochniewicz en Kersten. Het ligt in de lijn der verwachting dat Kersten zich, ook vanwege zijn snelheid, in de basis speelt. Er moet op de backs nog wel wat gebeuren: linksback Mats Köhlert heeft geen concurrent, terwijl er vraagtekens zijn bij de rechtsbacks Oliver Braude (talentvol, maar defensief kwetsbaar) en Hussein Ali en Denzel Hall (niet goed genoeg).

Op het middenveld is een ‘poetser’ de topprioriteit: een defensieve balveroveraar, die ook leiderschapskwaliteiten heeft. Kevin Strootman is een optie, maar niet dé optie. Achter deze nog te halen kwaliteitsspeler kan Isaiah Ahmed zich ontwikkelen. Hij werd eind vorig seizoen door Kees van Wonderen al overgeheveld vanuit de beloften. Heerenveen ziet veel potentie in de achttienjarige en fysiek beresterke Ahmed. Simon Olsson ligt nog twee jaar vast. Mocht de Zweedse international verkocht worden? Dan komt Kenzo Goudmijn (AZ) serieus in beeld. Van Persie voerde al een gesprek met hem. Achter de derde middenveldpositie staat al een groen vinkje. Die is met Luuk Brouwers en nieuwkomer Smans dubbel bezet.

Momenteel is er voor één speler concrete belangstelling. Pelle van Amersfoort kan een lucratief contract in de woestijn tekenen. Heerenveen wil meewerken aan een transfer en kan zodoende verdienen aan een speler die anderhalf jaar geleden gratis werd opgepikt. Met Al-Saed en voorlopig nog Sahraoui zijn er twee linksbuitens. De club zoekt nog een extra rechtsbuiten. Het liefst eentje die Ché Nunnely naar de bank verwijst.

Ten slotte: de spits. Voor Ion Nicolaescu en Daniel Karlsbakk, spelers in wie Heerenveen bijna 4 miljoen euro investeerde, gloort met Van Persie nieuw perspectief. Nicolaescu blijft normaal bij Heerenveen. Karlsbakk krijgt deze weken de kans om Van Persie te overtuigen. Lukt dat niet? Dan wil Heerenveen het contract van Karlsbakk, dat loopt tot medio 2025, verlengen en de Noor verhuren.

Natuurlijk, er moet nog veel gebeuren. Van Persie omschreef de lacunes in zijn selectie als ,,witte vlekken” die nog ingevuld moeten worden. Maar het vertrekpunt in de voorbereiding? Dat ziet er beter uit dan de voorbije jaren.
Heerenveen fan in Leiden
SuperFrysk
Selectiespeler

Ik word hier wel enthousiast van, al is het natuurlijk wel een risico. Ook het stukje over Karlsbakk is opvallend, verlengen en verhuren. Ik hoop dan wel aan een KKD of Eredivisie club, want hem verhuren naar Noorwegen lijkt me niet verstandig. De verdediging zal wel Kersten en Van Beek worden als ik het zo lees.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Verlengen met Karlsbakk? We gaan hier toch niet de wereldbekende ezel uithangen? Bekijk zijn Noorse statistieken nog eens goed. Besef je hoe hij zich bij ons nu 0% ontwikkeld heeft en overweeg je keuze dan nog eens, maar niet te lang. Hier moet je z.s.m vanaf zien te komen voor een relatief lage vaste prijs en relatief hoge bonussen.
RvP, positiviteit, nieuwe ronde nieuwe kansen
fuotbalgek
Superster

Mackan68 schreef: 04-07-2024 16:38 Verlengen met Karlsbakk? We gaan hier toch niet de wereldbekende ezel uithangen? Bekijk zijn Noorse statistieken nog eens goed. Besef je hoe hij zich bij ons nu 0% ontwikkeld heeft en overweeg je keuze dan nog eens, maar niet te lang. Hier moet je z.s.m vanaf zien te komen voor een relatief lage vaste prijs en relatief hoge bonussen.
Niet verlengen is kapitaalvernietiging. Langer aanhouden, laten doorontwikkelen, en dan kijken we wel weer verder. Wanneer je meer dan 2 mil hebt uitgegeven en hen dan maar laat gaan, spreken we over wanbeleid.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

fuotbalgek schreef: 05-07-2024 01:07 Niet verlengen is kapitaalvernietiging. Langer aanhouden, laten doorontwikkelen, en dan kijken we wel weer verder. Wanneer je meer dan 2 mil hebt uitgegeven en hen dan maar laat gaan, spreken we over wanbeleid.
Het mogelijke kwaad is inmiddels op 31 mei al geschiedt. Hij ligt nog een jaar langer vast. Ik ben zeer benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Ze hadden hem al lang moeten verhuren. Nu staat hij eigenlijk al 2 jaar stil.
Abenello
Bankzitter

Bericht door Abenello »

fuotbalgek schreef: 05-07-2024 01:07 Niet verlengen is kapitaalvernietiging. Langer aanhouden, laten doorontwikkelen, en dan kijken we wel weer verder. Wanneer je meer dan 2 mil hebt uitgegeven en hen dan maar laat gaan, spreken we over wanbeleid.
Oneens. Je moet goed bedenken of hij nog naar een veel hoger niveau kan groeien. Als dat niet zo is, is het wanbeleid om zijn contract te verlengen. Dan zou je ook nog een extra jaarsalaris aan hem kwijt zijn.
Mackan68 schreef: 05-07-2024 03:41 Het mogelijke kwaad is inmiddels op 31 mei al geschiedt. Hij ligt nog een jaar langer vast. Ik ben zeer benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
Wat is er precies op 31 mei gebeurd? Hij ligt sowieso nog twee jaar vast.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Abenello schreef: 05-07-2024 08:54 Wat is er precies op 31 mei gebeurd? Hij ligt sowieso nog twee jaar vast.
Nu dus kennelijk wel ja. 31 Mei is zijn contract verlengd volgens zijn transfermarktprofiel.
Plaats reactie