Zwarthandel in toegangskaarten

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Hielke
Forumicoon

Zwarthandel in toegangskaarten

Bericht door Hielke »

Een topic waarin de zwarthandel in toegangskaarten -die nogal schijnt te leven op het moment- kan worden besproken.
Kaarten AC Milan buiten sc Heerenveen om aangeboden

De officiële kaartverkoop voor de UEFA cupduels tussen sc Heerenveen en AC Milan is nog niet geopend, maar nu al worden via internet toegangsbewijzen aangeboden voor het duel met de Italianen. sc Heerenveen distantieert zich van de verkoop van toegangsbewijzen buiten de geëigende kanalen om.

De verkoop van tickets voor de duels van sc Heerenveen tegen AC Milan en het Portugese Sporting Braga start vrijdag uur via de online kaartverkoop van de club en Ticketbox. Er worden nu echter via internet al toegangsbewijzen voor de Europese duels te koop aangeboden.

De directie van sc Heerenveen is niet blij met de gang van zaken. Yme Kuiper vertelt ,,Er zijn op internet diverse ticketbureau’s die kaarten aanbieden, maar hier hebben wij als club geen aandeel in. Wij weten niet hoe die bureau’s aan kaarten komen en of men wel kaarten heeft. Ze krijgen ze in ieder geval niet van ons.De enige en juiste weg is via de online kaartverkoop van de club of TicketBox.’’

Het is volgens artikel 5.1 van de standaardvoorwaarden van de KNVB zelfs verboden om toegangsbewijzen aan te bieden, (door) te verkopen of aan derden (mits buiten de privé-sfeer) af te geven. Yme Kuiper maant tot voorzichtigheid. ,,De kaarten worden niet alleen tegen veel hogere prijzen aangeboden dan via onze verkoopkanalen, maar mensen moeten ook vooruit betalen. Ik weet niet of dat verstandig is. sc Heerenveen geeft in ieder geval geen garantie dat kaarten die buiten ons om gekocht zijn, ook daadwerkelijk geleverd worden en geldig zijn.’’ (sc-heerenveen.nl)
Lasse4evah
Wereldspeler

Re: Zwarthandel in toegangskaarten

Bericht door Lasse4evah »

Geef ze dan gewoon eerlijk weg aan kennisen of vrienden.
vraag er geen geld voor, dan kun je geen fan van Sc heerenveen noemen.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Dit vraagt bijna om een biedingenbombardement op marktplaats. Dan weet de aanbieder ook niet meer waar hij aan toe is.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Yme Kuiper moet zich veel harder opstellen dan hij in bovenstaand stukje doet, vind ik. Met een dreigementje als 'wij kunnen niet garanderen dat de kaarten geldig zijn en worden geleverd' kom je er niet. Bij het Nederlands Elftal werkt dit soort bangmakerij ook al lang niet meer. Dit soort professionele websites biedt namelijk al jarenlang kaarten aan voor wedstrijden van zo'n beetje alle Nederlandse en Europese clubs, tegen schandalig hoge prijzen. Als hier oplichtersbendes achter schuil zouden gaan die de afspraken niet nakomen had een website als 'budgetticket' al niet meer bestaan. Dat weet Yme Kuiper ook wel.

Heerenveen moet mensen die hun kaartje tegen een te hoog bedrag op marktplaats doorverkopen keihard aanpakken. En bovenal moet het, het liefst in samenwerking met andere Nederlandse clubs, keihard de aanval openen op sites als 'budgetticket'. Het moet maar eens afgelopen zijn met die zelfverrijking over de rug van clubs én echte supporters.
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Gekko schreef:Dit vraagt bijna om een biedingenbombardement op marktplaats. Dan weet de aanbieder ook niet meer waar hij aan toe is.
Dat is op zich een heel leuk idee, gewoon met z'n allen wat dom in de rondte gaan bieden. Misschien leren ze het dan af. :mrgreen:
Op naar het volgende seizoen....
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

De club zou een standaard bericht kunnen sturen (of voor mijn part bellen) naar de aanbieders op Marktplaats en daarin aan geven in welke geest mensen zouden moeten handelen als ze zelf niet kunnen komen. Plus dat doorverkoop op deze wijze leidt tot het intrekken van de seizoenkaart. Namen en woonplaatsen van aanbieders zijn te achterhalen dus ook de verdere gegevens.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

SCH017 schreef:Yme Kuiper moet zich veel harder opstellen dan hij in bovenstaand stukje doet, vind ik.
Eens. Heerenveen moet de desbetreffende aanbieders gewoon persoonlijk waarschuwen, bij een tweede keer een stadionverbod van een jaar. Het klinkt hard, maar daarmee is de drempel wel hoger.

Volgens mij doet AZ dit ook. Ik meende gelezen te hebben dat er al meerdere malen SV's zijn uitgedeeld in Alkmaar vanwege zwarthandel.

Overigens: is een systeem als Skelper geen optie, vooral voor competitieduels?
heerenveenfan1000
Selectiespeler

Bericht door heerenveenfan1000 »

Gekko schreef:Dit vraagt bijna om een biedingenbombardement op marktplaats. Dan weet de aanbieder ook niet meer waar hij aan toe is.
Ja goed idee, als iemand hier even een link plaats van een gast die het doet dan bieden we allemaal een paar duizend euro :lol:
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Nee, dan moet je reële biedingen doen waarbij de een de ander met een paar euro overtreft.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Van Martkplaats:
Een kaart op de twee ring voor het UEFA CUP Duel Sc Heerenveen- AC Milan Abe Lenstra Stadion op donderdag 23 oktober 20.00 uur.

gaarne bieden vaanf 50 euro
Dat gaat nog best snel dat verbouwen.. :lol:
Spijt heb je morgen maar!
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Gekko schreef:Nee, dan moet je reële biedingen doen waarbij de een de ander met een paar euro overtreft.
precies en als een 50 tal mensen dat gaan doen bij al die advertenties zijn ze het overzicht ook kwijt, in wie serieus is en wie niet. :lol:
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

Ik vind het belachelijk en erg vervelend dat dit gebeurd. Nu vallen de supporters zonder seizoenkaart buiten de boot. Ik heb al een paar mailtjes verstuurd naar de mensen die de kaarten op Marktplaats zetten met de vraag of zij wel echte supporters zijn. Maar goed ik blijf hopen en zal er alles aan doen om bij de wedstrijd te komen! Maar ik ga zeker geen 200 euro betalen aan een nep-supporter voor een kaartje.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Zelfs mensen uit NieuwNoord bieden hun kaarten al aan op marktplaats. Dat zegt toch wel wat over het "fanatisme" van sommigen in NN. Want je zou verwachten van de "fanatiekere" supporters die op NN staan dat ze ook gaan. (Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat er elders in het stadion geen fanatieke mensen zitten)
TORCIDA
Superster

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10)

Bericht door TORCIDA »

2 kaartjes aangebode op de wedstrijd SC Heerenveen - AC Milan op 23 okt.
en ook krijgt uw nog een wedstrijd er bij SC-Heerenveen- Sporting braga op 4 dec.
Uw zit op plek 428 rij 10 en stoel 22 en 23.
Mooi uitzicht over het veld en als het regent zit uw mooi droog.

en

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

ongeloofelijk........triest
Hier heb ik geen woorden voor
hansrob
Basisspeler

Bericht door hansrob »

TORCIDA schreef:2 kaartjes aangebode op de wedstrijd SC Heerenveen - AC Milan op 23 okt.
en ook krijgt uw nog een wedstrijd er bij SC-Heerenveen- Sporting braga op 4 dec.
Mooi uitzicht over het veld en als het regent zit uw mooi droog.

en

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

ongeloofelijk........triest
Ja inderdaad gegevens door geven aan de club zodat die maatregelen tegen die gasten kan treffen.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Wellicht goed om via de supportersvereniging extra druk uit te oefenen op directie daadwerkelijk op te treden (ze zullen er niet op zitten te wachten om iets te ondernemen) of in ieder geval een signaal vanut de club te laten gaan naar dergelijke lieden.
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

Hier een reactie van een verkoper...
2008/10/10 <roycegeerlings@msn.com>

Nep supporter, koop ze dan niet en laat een andere fan ze kopen bij de ticketbox. Jij gaat alleen maar uit op het geld

Deze reactie is afkomstig van:
bla, bla
Jammer dat dit soort gasten in het stadion zitten :(
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

eigenlijk moeten alle forum gangers gewoon idote biedingen gaan doen, zodat deze persoon(en) niet de kans krijg(t)en zijn kaartje te verkopen
Wij zijn Heerenveen.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Tsja, ik vind het maar knap kansloos, iemand hier op school had trots zijn kaartje voor 15 euro winst verkocht, wat triest zeg.
Stel de buurman komt langs en bied even 500euro + dan zou ik het kunnen overwegen, maar op dergelijke manier je kaarten aanbieden is diep en diep triest.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Makkelijk te traseren lijkt mij gezien mensen hun eigen plaats alleen nog maar terug kunnen kopen.
Alle ballen op Henkie!
robke
Bankzitter

Bericht door robke »

Royce_SCH schreef:Hier een reactie van een verkoper... Jammer dat dit soort gasten in het stadion zitten :(
Ik snap zulke mensen gewoon niet. Als je zelf om wat voor reden dan ook niet kunt dan geef je die kaarten toch gewoon aan familie of vrienden? En ik vind het al helemaal stom om de exacte plaats erbij te zetten. Misschien is het een idee om voor de wedstrijd steekproefsgewijs bij binnenkomst te vragen om legitimatie.
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Lipton schreef:... iemand hier op school had trots zijn kaartje voor 15 euro winst verkocht, ....
Wat voor school zit jij dat ze trots zijn op 15 euro terwijl hij er makkelijk 150 voor kan krijgen. :roll:
Niet dat ik het dan zou doen.
Anti anti. :)
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Zoals mijn opa vroeger altijd zei over bepaalde mensen: "afschieten zulke gasten"
Bedankt Torcida:-)
Wiggs
Wereldspeler

Bericht door Wiggs »

Die dakroller moet veel geld hebben zeg

Bied overal op
Lasse4evah
Wereldspeler

Bericht door Lasse4evah »

Forummer !

Laat de kaarten maar naar de echte supporters gaan!
Friese trots
Jeugdspeler

Bericht door Friese trots »

Wat maken jullie je druk om een enkeling die zijn kaartje op internet verkoopt. Als je boos bent dat je geen kaart kan krijgen dan is het stadion gewoon te klein of je had een seizoenskaart moeten hebben.

Wanneer is iemand eigenlijk een 'echte supporter'? Is dat meetbaar? Ik vind het een beetje kinderachtig dat mensen nu onzinbiedingen gaan plaatsen op marktplaats. Wat bereik je daar nu weer mee.

Zwarthandelaren die meerdere kaartjes opkopen om er vervolgens winst op te maken mogen ze van mij keihard aanpakken, maar iemand die zijn eigen kaartje verkoopt op internet...laat ze. Ik beslis nog altijd zelf wat ik met MIJN kaartje doe.
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Friese trots schreef: Ik beslis nog altijd zelf wat ik met MIJN kaartje doe.
Nee dat beslis jij helemaal niet, je mag namelijk je kaartje niet doorverkopen omdat het strafbaar is.

Edit:
Het is verboden om kaarten - welke op naam worden uitgegeven - door te verkopen aan andere personen of organisaties. Mensen die zich hieraan schuldig maken, lopen het risico dat de toegangskaart wordt geblokkeerd en dat zij een stadionverbod met geldboete krijgen.
Aldus de KNVB site!
Laatst gewijzigd door ItFean82 op 10-10-2008 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.
hansrob
Basisspeler

Bericht door hansrob »

Ik beslis nog altijd zelf wat ik met MIJN kaartje doe.
Zolang jij je daarbij aan de gestelde regels houd heb je daar helemaal gelijk in. Onderstaan nog maar een keer wat info:
Belangrijke info over zwarthandel
De clubs uit het Nederlands betaald voetbal en de KNVB hebben zich als doel gesteld de zwarthandel in voetbaltickets fors te verminderen.

Supporters denken vaak te maken te hebben met door de clubs geautoriseerde verkooporganisaties, terwijl dit niet het geval is. De prijs voor een toegangsbewijs is door deze organisaties verhoogd met een enorme toeslag. Op het moment dat de supporter het ticket krijgt, wordt de officiële (netto) prijs duidelijk, is de supporter teleurgesteld en kan de club daar niks meer aan doen.

Clubs en KNVB zijn een voorlichtingscampagne gestart, zodat iedereen weet wat wel en wat niet is toegestaan. Zo handelen personen die toegangsbewijzen - buiten de privésfeer - overdragen (weggeven of verkopen) aan organisaties die de tickets tegen een forse meerprijs weer op de markt brengen, in strijd met de KNVB standaardvoorwaarden. Deze personen lopen het risico om een stadionverbod voor een periode van 18 maanden te krijgen en € 450,= boete.

Alleen met tickets die zijn gekocht via de formele en erkende verkoopkanalen (officiële website van de club /aan de stadionkassa of via een TicketBox-verkooppunt) loopt u geen risico om te veel te betalen cq. geblokkeerde tickets te krijgen. Lees hier meer over op www.ticketbox2008.nl
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

Friese trots schreef:of je had een seizoenskaart moeten hebben.
Dit slaat helemaal nergens op en heeft er niks mee te maken. Er staan heel wat mensen op de wachtlijst en sommigen kunnen geen seizoenkaart kopen wegens omstandigheden(afstand etc.). Dus als ik per ongeluk neergeschoten wordt op straat is het mijn eigen schuld omdat ik toevallig daar sta?
Friese trots
Jeugdspeler

Bericht door Friese trots »

Dat supporters boos worden op mensen die hun kaartje te koop aanbieden op internet slaat ook nergens op, dat was mijn boodschap.
Plaats reactie