Aanvallers (geruchten in de media)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
BlueWhiteViking
- Jeugdspeler
Re: Aanvallers (geruchten in de media)
Ik neem aan dat een speler liever meer wedstrijden speelt dan 5 minutes of glory bij PSV 1x in de Champions league
-
EbiedeVerified
- Forumicoon
Dit zijn toch geen officiële geruchten? Graag in een ander topic zetten mods.
Spijt heb je morgen maar!
-
Abenello
- Wereldspeler
Bestaat er zoiets als een officieel gerucht?
Hoe officieel is dit?
https://www.feanonline.nl/sc-heerenveen ... en-worden/
Hoe officieel is dit?
https://www.feanonline.nl/sc-heerenveen ... en-worden/
-
BlueWhiteViking
- Jeugdspeler
Nee ik hoorde het in Omroep Abe ook. vandaar
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Ook Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad heeft het gemeld, dus het klopt dat Heerenveen navraag heeft gedaan in de zomer. Maar volgens mij was het verhaal toen dat Driouech zelf niet weg wilde - en denk dat hij er geen spijt van heeft na zijn invalbeurt tegen Napoli. Sterker nog; ik denk dat het zijn geloof heeft versterkt en dat de kans dus inderdaad alleen maar kleiner wordt dat hij bij ons terugkeert.
Maar goed, maandag zag de wereld er tijdens Omroep Abe nog heel anders uit.
Maar goed, maandag zag de wereld er tijdens Omroep Abe nog heel anders uit.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Hij lijkt me echt niet haalbaar, er was destijds ook interesse van buitenlandse clubs. Ik denk dat wij daar niet tegen op kunnen qua salaris.
-
Demster
- Selectiespeler
De doorgaans betrouwbare Florian Plettenberg linkt ons aan Julian Kania, spits van Arminia Bielefeld.
-
vlqrt
- Superster
Voor zover ik kan googlen is hij spits, daar hebben we er al 2 van. Ik hoop dat men een andere positie versterkt
Het is maar een spelletje
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Ik heb begrepen dat deze Kania afgelopen zomer in beeld was voordat Sejk is aangetrokken. Is dus niet meer aan de orde met Vente en Sejk in de selectie.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Marko Farji is afgelopen weekend met Stromsgodset gedegradeerd uit de Eliteserien. Heeft nu nog een eenjarig contract, ben benieuwd of Hansma weer een poging gaat wagen. Prijs zal eerder omlaag zijn gegaan, dan omhoog. Al denk ik op basis van de beelden die ik gezien heb, dat we met Meerveld ook al een type Farji in huis hebben gehaald. Ik zie liever een vleugelspeler komen met wat meer explosiviteit/snelheid.
-
BaukeP22
- Nieuw talent
Kan het even niet vinden, maar iemand noemde eerder Victor Lind, las nu dat die de interesse van Malmö gewekt heeft
This message is best viewed using something with a screen
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Ik zou twee buitenspelers halen: één huren met optie tot koop (met diepgang) en één met individuele actie en rendement. Dat zijn precies de twee wapens die we nu missen. Had je in de wedstrijd tegen Fortuna een speler als Sarr, Ejuke of Sahraoui gehad, dan was de kans een stuk groter geweest dat je een goal maakt.
Maar ook in andere wedstrijden, wanneer je een voorsprong moet verdedigen en we de bal alleen maar naar voren rossen, zoals tegen NAC thuis, is het goud waard om een aanvaller te hebben met snelheid en diepgang. Dan kun je onder de druk vandaan komen en jezelf beter wapenen.
Ik snap dat het geld niet tegen de plinten klotst, maar er is wel financiële ruimte. Ik denk dat als je deze twee wapens in huis haalt, dit het verschil kan maken tussen plek 7 en plek 11.
Daarnaast mogen we best blijven investeren in kwaliteit, zoals met Sarr, Ejuke en Sahraoui. Dat Karlsbakk geflopt is en te duur gekocht, mag geen reden zijn om geen verantwoorde risico’s meer te nemen. Want als je kijkt naar spelers uit het lagere segment, zoals Al Saed, Rivera en Timossi Andersson, dan ben je samen hetzelfde kwijt als aan één Sahraoui, terwijl die wel meer geld oplevert.
Ik ben me ervan bewust dat het makkelijker praten is vanaf de zijlijn, maar ik hoop dat de club ook vanuit dit perspectief blijft kijken.
Maar ook in andere wedstrijden, wanneer je een voorsprong moet verdedigen en we de bal alleen maar naar voren rossen, zoals tegen NAC thuis, is het goud waard om een aanvaller te hebben met snelheid en diepgang. Dan kun je onder de druk vandaan komen en jezelf beter wapenen.
Ik snap dat het geld niet tegen de plinten klotst, maar er is wel financiële ruimte. Ik denk dat als je deze twee wapens in huis haalt, dit het verschil kan maken tussen plek 7 en plek 11.
Daarnaast mogen we best blijven investeren in kwaliteit, zoals met Sarr, Ejuke en Sahraoui. Dat Karlsbakk geflopt is en te duur gekocht, mag geen reden zijn om geen verantwoorde risico’s meer te nemen. Want als je kijkt naar spelers uit het lagere segment, zoals Al Saed, Rivera en Timossi Andersson, dan ben je samen hetzelfde kwijt als aan één Sahraoui, terwijl die wel meer geld oplevert.
Ik ben me ervan bewust dat het makkelijker praten is vanaf de zijlijn, maar ik hoop dat de club ook vanuit dit perspectief blijft kijken.
-
Zwart Schoeisel
- Invaller
Aangezien we nu al een lening hebben moeten afsluiten om überhaupt onze verplichtingen na te kunnen komen (en het vooruitzicht op 30-6-2026 nog steeds negatief was), zou het mij niet verbazen als het potje waar in de zomer over gesproken werd compleet verdampt is. Ik denk dat er dus echt flink verkocht zal moeten worden in de winter voordat we wat kunnen doen én dan heb je kans dat je dus ook een extra (buiten)speler als vervanger daarvan dient te halen.
Benieuwd wat Johan gaat zeggen over een potje voor de winter (en wat voor risico de RvC eventueel bereid is om te nemen hieromtrent)
Benieuwd wat Johan gaat zeggen over een potje voor de winter (en wat voor risico de RvC eventueel bereid is om te nemen hieromtrent)
-
Abenello
- Wereldspeler
Hansma heeft al aangegeven dat ze op zoek gaan naar een buitenspeler die gehuurd moet worden met een optie tot koop.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Los van dat je het liever niet hebt, is een lening qua liquiditeit toch niet ongebruikelijk?Zwart Schoeisel schreef: ↑12-11-2025 15:10 Aangezien we nu al een lening hebben moeten afsluiten om überhaupt onze verplichtingen na te kunnen komen (en het vooruitzicht op 30-6-2026 nog steeds negatief was), zou het mij niet verbazen als het potje waar in de zomer over gesproken werd compleet verdampt is. Ik denk dat er dus echt flink verkocht zal moeten worden in de winter voordat we wat kunnen doen én dan heb je kans dat je dus ook een extra (buiten)speler als vervanger daarvan dient te halen.
Die lening is zover ik het begreep als voorschot op de komende televisie-inkomsten, toch?
Ik kan me ook niet voorstellen dat het financieel zo loopt dat je in de zomer een potje hebt, en die een paar maanden later verdampt is.
Dan zou ik me als club erg zorgen maken, want stel we hadden dat potje wel gebruikt. Dan hadden er nog meer leningen afgesloten moeten worden?
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
-
Abenello
- Wereldspeler
Als je geld moet lenen om je rekeningen te betalen heb je in principe gewoon een lege portemonnee.SuperFrysk schreef: ↑12-11-2025 15:53 Ik denk zelf dat ze ook geleerd hebben om te doen alsof ze met een lege portemonnee rondlopen om zo prijzen te kunnen drukken.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Zeker waar, maar in de zomer spraken ze vanuit de club ook over een klein potje. Terwijl als je het LC mocht geloven dat het wel ging om 1,5 miljoen.
Dus wat is waar?
Nogmaals, hoe kan het zijn dat je qua liquiditeit krap zit maar amper 2 maanden geleden wel 1 miljoen+ kan uitgeven?
-
Zwart Schoeisel
- Invaller
De lening is geen voorschot op de televisie-inkomsten, alleen als we de lening niet terug kunnen betalen, dan maakt de verstrekkende partij aanspraak op onze televisie-inkomsten. Als wij de lening gewoon afbetalen conform contract, dan heeft die partij geen recht op onze televisie-inkomsten.
De vraag is ook wat voor risico's je wil nemen, het kan goed zijn dat ze dit al ingecalculeerd hadden, maar dat er later toch voor is gekozen om dan minder risico te nemen (toen ook bleek dat de gewenste speler in de zomer te duur/niet beschikbaar was). Voor de winter is het ook weer een kwestie van hoeveel risico wil je nemen. Normaal is dat met het eigen geld, nu is dat dus ook met geleend geld.
De vraag is ook wat voor risico's je wil nemen, het kan goed zijn dat ze dit al ingecalculeerd hadden, maar dat er later toch voor is gekozen om dan minder risico te nemen (toen ook bleek dat de gewenste speler in de zomer te duur/niet beschikbaar was). Voor de winter is het ook weer een kwestie van hoeveel risico wil je nemen. Normaal is dat met het eigen geld, nu is dat dus ook met geleend geld.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Maar die TV gelden staan redelijk vast, neem ik aan?Zwart Schoeisel schreef: ↑12-11-2025 16:53 De vraag is ook wat voor risico's je wil nemen, het kan goed zijn dat ze dit al ingecalculeerd hadden, maar dat er later toch voor is gekozen om dan minder risico te nemen (toen ook bleek dat de gewenste speler in de zomer te duur/niet beschikbaar was). Voor de winter is het ook weer een kwestie van hoeveel risico wil je nemen. Normaal is dat met het eigen geld, nu is dat dus ook met geleend geld.
Dus dat je daar een lening op neemt, is vrij risicoloos, omdat je het geld naar voren haalt. Je betaalt er alleen rente over en dat zullen ze incalculeren.
Stel je haalt in de winterstop een nieuwe aanwinst hierdoor, waardoor je een aantal plaatsen hoger eindigt. Dan is dat natuurlijk een risico dat je neemt, maar wel een risico dat te billijken is. Het geld komt vervolgens later binnen en dan trek je het weer recht.
Je moet er alleen voor zorgen dat je het geld niet voor andere dingen nodig hebt. Of denk ik te simplistisch? Ik bedoel het ook niet als statement, maar probeer een iets beter beeld te krijgen van de beweegredenen.
-
Zwart Schoeisel
- Invaller
Dat klopt, zie ook mijn post in het Begroting/financiën topic, daar geef ik ook aan dat dat geld wel vaststaat. Ik neem ook aan dat de lening niet is afgesloten met het idee dat ze m niet terug kunnen betalen en het onderpand daadwerkelijk gebruikt moet worden. Het is natuurlijk een tijdelijk liquiditeitsprobleem. In het jaarverslag zeggen ze ook dat er door de doorkijk naar het eerste kwartaal van seizoen 26-27 (dus t/m 30-9-2026) er geen reden is voor verdere continuïteitsrisico’s, wat daar op duidt.SuperFrysk schreef: ↑12-11-2025 17:38 Maar die TV gelden staan redelijk vast, neem ik aan?
Dus dat je daar een lening op neemt, is vrij risicoloos, omdat je het geld naar voren haalt. Je betaalt er alleen rente over en dat zullen ze incalculeren.
Als je met geleend geld gaat investeren loop je een aanzienlijk risico in mijn ogen. Want als het niet goed uitpakt, dan ben je dat geld kwijt (en als je het dan niet terug kan betalen dus ook je onderpand) en heb je inkomsten naar voren gehaald zonder resultaat (wat pijn zal doen omdat je een operationeel tekort hebt). Als je de lening gebruikt om een periode te overbruggen omdat je weet dat je later weer meer liquiditeit hebt (alleen timing probleem dus), dan is het wel de vraag hoe je dit later kan voorkomen, maar is het risico veel beperkter en minder zorgelijk. Dan is het puur het uitzitten van de naweeën van de oude financiële sores. Waarna je in de toekomst weer meer liquiditeit en ruimte voor investeringen kan opbouwen.SuperFrysk schreef: ↑12-11-2025 17:38
Stel je haalt in de winterstop een nieuwe aanwinst hierdoor, waardoor je een aantal plaatsen hoger eindigt. Dan is dat natuurlijk een risico dat je neemt, maar wel een risico dat te billijken is. Het geld komt vervolgens later binnen en dan trek je het weer recht.
Je moet er alleen voor zorgen dat je het geld niet voor andere dingen nodig hebt. Of denk ik te simplistisch? Ik bedoel het ook niet als statement, maar probeer een iets beter beeld te krijgen van de beweegredenen.
Maar door de beperkte informatie in het jaarverslag (ook doordat het na seizoen 24/25 plaatsvindt en er geen verdere continuïteitsrisico’s zijn volgens de club en accountant) is het gissen naar de achtergrond en de beweegredenen. Journalisten lijken het ook niet echt op te pakken en er op door te vragen, dus dat levert ook niets op.
-
vlqrt
- Superster
Met een lening haal je geen geld naar voren, het is het als je hypotheek. Wanneer jij je hypotheek niet betaalt dan mag de bank je huis verkopen, wanneer Heerenveen de lening niet betaalt dan krijgt de bank het tv geld.SuperFrysk schreef: ↑12-11-2025 17:38 Maar die TV gelden staan redelijk vast, neem ik aan?
Kortom je moet al een lening nemen omdat je anders de salarissen van de spelers en de huur van het stadion niet kunt betalen, vraag is of het dan slim is om nog een lening aan te gaan om extra spelers aan te trekken? Ik ben het met zwart schoeisel eens, dat lijkt me niet handig … immers die leningen betaal je weer extra rente en aflossing voor. Dat is niet handig wanneer je momenteel al moeite hebt om rond te komen, want had je elke maand een mooie winst gemaakt dan was die initiële lening voor de salarissen en de huur niet hoeven afsluiten.
Kortom hoewel er op lange termijn geen groot probleem is, moet de club wel rustig aan doen. Je wilt niet dat je zoveel schulden aangaat dat het qua rente en aflossing gewoon niet meer te betalen is.
Kortom het is ouderwets hopen op een transfer in de winter of van een speler met een doorverkoop percentage
Het is maar een spelletje
-
Poke
- Selectiespeler
Gezien de degradatie verwacht ik ook dat hij goedkoper zal zijn echter, loop ik er niet direct warm voor. Zover ik heb begrepen is het wederom een speler met veel potentie maar niet direct een bewezen afmaker en met alle respect, dat is bij ons juist het probleem.....genoeg leuke spelers met potentie maar wij hebben goals nodig! Ik denk ook dat het een type Meerveld is en die hebben wij idd al......zoals je aangeeft, explosiviteit/snelheid op de flanken is een ingrediënt welke wij qua smaak nog ontberen voor de afwisseling.Marça schreef: ↑11-11-2025 09:54 Marko Farji is afgelopen weekend met Stromsgodset gedegradeerd uit de Eliteserien. Heeft nu nog een eenjarig contract, ben benieuwd of Hansma weer een poging gaat wagen. Prijs zal eerder omlaag zijn gegaan, dan omhoog. Al denk ik op basis van de beelden die ik gezien heb, dat we met Meerveld ook al een type Farji in huis hebben gehaald. Ik zie liever een vleugelspeler komen met wat meer explosiviteit/snelheid.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
-
Alfred
- Superster
Het probleem met scouten en kopen van een buitenspeler is dat je nooit de garantie op assists, doelpunten en dus rendement hebt. Sarr en Sahraoui waren schoten in de roos, maar andere buitenspelers bleken niet te voldoen. Twente kocht Sondre Ørjasæter, assistkoning met rendement in Noorwegen, voor 5 miljoen en die staat vooralsnog op 2 assists. Die doet het dus nog niet veel beter dan Rivera. Nu kan dat rendement natuurlijk nog gaan komen, maar snelheid, diepgang en rendement kopen met een beperkt budget is verrekte lastig.
-
Abenello
- Wereldspeler
Laten we eens naar de Noorse competitie kijken qua afmakers dit seizoen op de linksbuiten:Poke schreef: ↑13-11-2025 10:10 Gezien de degradatie verwacht ik ook dat hij goedkoper zal zijn echter, loop ik er niet direct warm voor. Zover ik heb begrepen is het wederom een speler met veel potentie maar niet direct een bewezen afmaker en met alle respect, dat is bij ons juist het probleem.....genoeg leuke spelers met potentie maar wij hebben goals nodig! Ik denk ook dat het een type Meerveld is en die hebben wij idd al......zoals je aangeeft, explosiviteit/snelheid op de flanken is een ingrediënt welke wij qua smaak nog ontberen voor de afwisseling.
1. Elias Sørensen, 12 goals, 1,5 miljoen, 26 jaar (Met zijn 26 jaar is dat een investering die je niet meer terug gaat krijgen)
2. Zlatko Tripic, 10 goals, 1,2 miljoen, 32 jaar (Met zijn 32 jaar gewoon te oud)
3. Marko Farji, 7 goals, 2,2 miljoen, 21 jaar (Als er na de degradatie nog wat van de vraagprijs af kan dan is het een verantwoorde investering)
Ik denk alleen wel dat er eerst verkocht moet worden voor hij kan komen.
- zweed1
- Wereldspeler
Abenello schreef: ↑13-11-2025 10:41 Laten we eens naar de Noorse competitie kijken qua afmakers dit seizoen op de linksbuiten:
1. Elias Sørensen, 12 goals, 1,5 miljoen, 26 jaar (Met zijn 26 jaar is dat een investering die je niet meer terug gaat krijgen)
2. Zlatko Tripic, 10 goals, 1,2 miljoen, 32 jaar (Met zijn 32 jaar gewoon te oud)
3. Marko Farji, 7 goals, 2,2 miljoen, 21 jaar (Als er na de degradatie nog wat van de vraagprijs af kan dan is het een verantwoorde investering)
Ik denk alleen wel dat er eerst verkocht moet worden voor hij kan komen.
Dit zegt allemaal niets de Noorse competitie is niet zo sterk. Ik zou elders kijken voor een linksbuiten. Die linksbuiten van Twente was met afstand de beste linksbuiten in die competitie maar valt ook erg tegen bij Twente.
-
vincentdelbos
- Selectiespeler
Uit nieuwsgierigheid, wat maakt bijvoorbeeld de Zweedse competitie beter? Als je kijkt naar de CL en Coëfficiëntenlijst, dan doet Noorwegen het in beide wat gevallen beter. Ik kan me zelf niet echt aan de indruk onttrekken dat Noorwegen het wat beter doet. Of is het meer dat je in Noorwegen één of twee goede ploegen heeft (als Bodo Glimt) en Zweden het niveau dichter bij elkaar zit?
- zweed1
- Wereldspeler
vincentdelbos schreef: ↑14-11-2025 10:11 Uit nieuwsgierigheid, wat maakt bijvoorbeeld de Zweedse competitie beter? Als je kijkt naar de CL en Coëfficiëntenlijst, dan doet Noorwegen het in beide wat gevallen beter. Ik kan me zelf niet echt aan de indruk onttrekken dat Noorwegen het wat beter doet. Of is het meer dat je in Noorwegen één of twee goede ploegen heeft (als Bodo Glimt) en Zweden het niveau dichter bij elkaar zit?
In Zweden is idd de top breder. Ook gewoon meer spelers en vaak goede jeugd. In Noorwegen hen je eigenlijk Rosenborg en Bodo Glimt maar ook hele zwakke teams. Maar nu bij Noorwegen ook wat sterke spelers maar overal is het niveau in Zweden hoger.
-
Poke
- Selectiespeler
Brann is ook nog wel een aardig grote club in Noorwegen.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Marko Farji heeft gisteren met Strømsgodset opnieuw ruim verloren (2-6), maar maakte wel nog twee fraaie goals tegen Sandefjord en miste ook nog een penalty.