Ik maak me meer zorgen om een goede buitenspeler met potentie, ik had Farji graag zien komen maar dat lijkt definitief niet te gebeuren. Ben benieuwd waar Johan nu mee op de proppen gaat komen.Marça schreef: ↑18-07-2025 13:51 De zoektocht naar een tweede spits kan nog weleens lastig gaan worden. Was tijdje terug ook al het geval onder Hamstra. Er zijn gewoon weinig spitsen die daar zin in hebben; ze willen allemaal spelen. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat we ergens weer een spits moeten gaan huren a la Lukovic.
Aanvallers (geruchten in de media)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Sido1920
- Nieuw talent
Re: Aanvallers (geruchten in de media)
-
Abenello
- Wereldspeler
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Na Michal Papadopulos krijgen we weer eens een Tsjechische spits erbij: Vaclav Sejk. Volgens ABE1920 zit in de huurdeal een optie tot koop.
-
BaukeP22
- Nieuw talent
Heeft bij Roda toch niet echt indruk gemaakt?
This message is best viewed using something with a screen
-
BaukeP22
- Nieuw talent
ik las ergens dat Mayckel Lahdo niet meer in de plannen voorkomt bij AZ, die heeft voordat hij naar AZ ging ook wel op ons scoutinglijstje gestaan dacht ik?
This message is best viewed using something with a screen
-
henkjan101
- Nieuw talent
Ik ben hier voorzichtig positief over. Lijkt een ander type spits dan Vente en dan met optie tot koop en ruim voor de start van de competitie binnen. Lekker bezig Hansma!
-
badfrisianboyVerified
- Wereldspeler
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Goede oplossing, je houdt het geld nu op zak voor een buitenspeler & keeper. Doet hij het goed, dan neem je hem volgend jaar met de koopoptie en voor nu heb je twee spitsen.
-
badfrisianboyVerified
- Wereldspeler
In onderstaande tweet wordt gesproken over een koopoptie van € 1,5 miljoen.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Als hij de doelpunten maakt is 1.5 miljoen prima bedrag, hij is ook nog redelijk jong tenslotte.
-
badfrisianboyVerified
- Wereldspeler
Een alleszins acceptabel bedrag als koopoptie.
Als hij niet voldoet betaal je niks. Voldoet hij wel en laat hij zien over kwaliteiten te beschikken, dan is dit anno 2025 gewoon het bedrag dat je moet betalen voor een spits. Ook transferbedragen zijn aan inflatie onderhevig.
Nu ben ik geen voorstander van kale huur bij spelers, al ontkom je er gezien de financiële situatie van onze club wellicht niet altijd aan. Maar een huur met optie tot koop, voor een realistisch bedrag, kan ik wel mee leven.
Als hij niet voldoet betaal je niks. Voldoet hij wel en laat hij zien over kwaliteiten te beschikken, dan is dit anno 2025 gewoon het bedrag dat je moet betalen voor een spits. Ook transferbedragen zijn aan inflatie onderhevig.
Nu ben ik geen voorstander van kale huur bij spelers, al ontkom je er gezien de financiële situatie van onze club wellicht niet altijd aan. Maar een huur met optie tot koop, voor een realistisch bedrag, kan ik wel mee leven.
-
wilbot
- Invaller
ik vindt het knap dat het lang stil blijft en dan opeens een ``verrassing``.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Even wat data bekeken, bij Roda JC een aantal doelpunten door goed druk zetten. Op het jeugd EK heeft hij het goed gedaan met een goal en assist.
Uitleenbeurt in Portugal was matig met 3 goals en 1 assisst in 16 wedstrijden. Daarvoor in Polen 1 goal en 1 assist in 16 wedstrijden. Nu lijkt Portugal me een moelijke competitie voor een jonge spits maar zijn stats in Polen, een zwakke competitie, zijn matig.
Bij Roda JC regelmatig balheroveringen per wedstrijd hoog op het veld. Dat is wel knap. Ook prima stats met 8 goals uit 15 wedstrijden. Zou wel eens goed bij het spel van Veldman kunnen passen, ik denk dat ze in Portugal en Polen toch wat minder bekend staan om het drukzetten.
Voetballend schort er nog wel wat aan geloof ik. Hij heeft relatief veel balverlies, maar al met al lijkt het me een goede tweede spits; veel energie, fysiek sterk en potentie om eerste spits te worden.
Uitleenbeurt in Portugal was matig met 3 goals en 1 assisst in 16 wedstrijden. Daarvoor in Polen 1 goal en 1 assist in 16 wedstrijden. Nu lijkt Portugal me een moelijke competitie voor een jonge spits maar zijn stats in Polen, een zwakke competitie, zijn matig.
Bij Roda JC regelmatig balheroveringen per wedstrijd hoog op het veld. Dat is wel knap. Ook prima stats met 8 goals uit 15 wedstrijden. Zou wel eens goed bij het spel van Veldman kunnen passen, ik denk dat ze in Portugal en Polen toch wat minder bekend staan om het drukzetten.
Voetballend schort er nog wel wat aan geloof ik. Hij heeft relatief veel balverlies, maar al met al lijkt het me een goede tweede spits; veel energie, fysiek sterk en potentie om eerste spits te worden.
-
tha boelie
- Wereldspeler
Raak wel enthousiast van deze transfer, zelfs een optie tot koop voor een betaalbaar bedrag. Mocht Vente na 1 jaar weer weggekocht worden dan heb je wellicht meteen zijn opvolger in huis. Deze jongen scoort overal wel zijn doelpuntjes en zal dat hier ook wel gaan doen. Ondanks zijn leeftijd ook best wat ervaring in verschillende landen. Knap gevonden door Hansma en de scouting.
We hebben wel eens mindere tweede spitsen gehad en zelfs wel eens helemaal geen back-up. Toen Hamstra 15 spitsen had gepolst maar uiteindelijk geen tweede spits achter Veerman.
We hebben wel eens mindere tweede spitsen gehad en zelfs wel eens helemaal geen back-up. Toen Hamstra 15 spitsen had gepolst maar uiteindelijk geen tweede spits achter Veerman.
- Crash
- Superster
Hij mag zich bewijzen. Op voorhand vind ik het lastig om van te voren een mening te hebben. Ik ken de speler niet.
-
tha boelie
- Wereldspeler
Waar enkele weken geleden nog specifiek werd gesproken over de komst van een creatieve linkeraanvaller, sprak Veldman gisteren over een snelle aanvaller die zowel op de linker- als rechterflank uit de voeten kan. Het zou goed kunnen dat er op dit moment geen geschikte linkeraanvaller beschikbaar is en dat de focus daarom is verschoven naar een rechteraanvaller. Een andere mogelijkheid is dat de club minder tevreden is over Trenskow en juist wel tevreden over Rivera.
-
Otsje PVerified
- Forumicoon
Qua bezetting is dit toch ook niet onlogisch? Rivera en van Axel Dongen op links met Gurbuz als 3. Op rechts hebben we Trenskow en Gurbuz op 3. Er moet eigenlijk iemand tussen Trenskow en Gurbuz.tha boelie schreef: ↑03-08-2025 07:06 Waar enkele weken geleden nog specifiek werd gesproken over de komst van een creatieve linkeraanvaller, sprak Veldman gisteren over een snelle aanvaller die zowel op de linker- als rechterflank uit de voeten kan. Het zou goed kunnen dat er op dit moment geen geschikte linkeraanvaller beschikbaar is en dat de focus daarom is verschoven naar een rechteraanvaller. Een andere mogelijkheid is dat de club minder tevreden is over Trenskow en juist wel tevreden over Rivera.
Als ik Veldman moet geloven moet daar een snelle jongen komen die je ook in de diepte kan lanceren. Type Narsing, Slagveer, van Bergen.
-
tha boelie
- Wereldspeler
Ja klopt Otsje, het is ook logischer om er een rechteraanvaller bij te halen. Maar het is wel wat opvallend dat ze eerst naar een linkeraanvaller zochten en nu een ander uitgangspunt hebben. Benieuwd waar ze mee komen. Het type Narsingh en Van Bergen ontbreekt inderdaad nog wel in de selectie maar bij die spelers denk ik niet aan de X-factor waar Veldman over sprak afgelopen weken.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Nee, dan verwacht je eerder een Sahroaui/Ejuke type. Maar ik vindt dat Gurbuz wel de potentie op een X-factor speler heeft.
Ik ben wel benieuwd wat voor speler het gaat worden, want of Rivera of Trenskow zal dan naar de bank verhuizen. Waar met name met zijn acties Rivera nog wel iets creëert en Trenskow transferwaarde vertegenwoordigd.
Ik ben wel benieuwd wat voor speler het gaat worden, want of Rivera of Trenskow zal dan naar de bank verhuizen. Waar met name met zijn acties Rivera nog wel iets creëert en Trenskow transferwaarde vertegenwoordigd.
- zweed1
- Wereldspeler
Op x geruchten dat Heerenveen belangstelling heeft voor rechtsbuiten Vito van Crooij van NEC. Wel op leeftijd en zal nog behoorlijk wat kosten.
-
Otsje PVerified
- Forumicoon
Ik mag toch hopen dat als het waar is, dit om een en/en verhaal gaat. Dit is niet de snelle jongen met diepgang waar Veldman naar op zoek was.
Ervaren jongen, kan een goal maken, niet slecht om erbij te hebben maar zeker geen "magnum".
-
EbiedeVerified
- Forumicoon
Op twitter staat een gerucht dat de 28 jarige Gustav Nilsson van Club Brugge naar Heerenveen gaat.
Ik kan met niet voorstellen dat we dit betalen voor een speler waar geen ogenschijnlijk geen doorverkoop meer in zit.Of het moet een geweldenaar zijn.
Ik kan met niet voorstellen dat we dit betalen voor een speler waar geen ogenschijnlijk geen doorverkoop meer in zit.Of het moet een geweldenaar zijn.
Spijt heb je morgen maar!
-
Peter
- Basisspeler
Kan ik me niet voorstellen, is namelijk een spits en geen rechts of linksbuiten. Volgens mij niet een speler waar wij op zitten te wachten.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
-
davp Verified
- Wereldspeler
Dat twitteraccount is volgens mij van iemand die een computerspelletje speelt. Kijk maar eens tussen alle andere posts, daar staan allemaal onzin transfers.
-
EbiedeVerified
- Forumicoon
aha wat dom! zover had ik niet gekeken 
Spijt heb je morgen maar!
-
ThiagoAlcantara
- Selectiespeler
Ik zou graag zien dat ze Filip Krastev losweken bij Lommel: huur met optie tot koop voor de linkshalf. Ja, ik weet het, hij past niet in het gevraagde diepteprofiel. Net als Trenskow komt hij meer in de bal. Maar hij creëert ontzettend veel en noteerde afgelopen seizoen, als linkshalf, toch 6 goals en 6 assists bij PEC.
Dit is gewoon een speler met meer bagage en technisch vernuft dan Rivera, en hij zou zomaar eens echt kunnen ontploffen. Zoals Arne Slot mooi zei: “Ik wil dat de club kwaliteitsspelers haalt en dan ga ik daarna wel met ze aan de slag hoe ze in het systeem passen.” (Onze erevoorzitter heeft volgens mij ooit iets van gelijke strekking gezegd.)
Dit is gewoon een speler met meer bagage en technisch vernuft dan Rivera, en hij zou zomaar eens echt kunnen ontploffen. Zoals Arne Slot mooi zei: “Ik wil dat de club kwaliteitsspelers haalt en dan ga ik daarna wel met ze aan de slag hoe ze in het systeem passen.” (Onze erevoorzitter heeft volgens mij ooit iets van gelijke strekking gezegd.)
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Aangezien er nog steeds een vleugelaanvaller bij moet een nieuwe suggestie: Shandre Campbell (20) van Club Brugge.
Is volgens VI ook in beeld bij NAC Breda: "De polyvalente aanvaller maakt onlangs nog een prachtige goal voor de Belgische topclub, maar zag een concurrent voor miljoenen euro's gekocht worden en dreigt perspectief te verliezen. Campbell heeft veel andere opties, maar de vraag is of Club Brugge hem tijdelijk laat vertrekken."
Campbell is Zuid-Afrikaan, dus Club Brugge zal zeker deel van zijn salaris moeten overnemen, aangezien hij hier flink moet gaan verdienen. Ons voordeel kan zijn dat Robin Veldman hem nog kent van zijn tijd bij Brugge; Campbell speelde vorig jaar nog 17 wedstrijden onder hem.
Driouech lijkt me daarnaast ook nog steeds een uitstekende optie, al zal ook daar het salaris een transferblokkerende factor kunnen zijn.
Is volgens VI ook in beeld bij NAC Breda: "De polyvalente aanvaller maakt onlangs nog een prachtige goal voor de Belgische topclub, maar zag een concurrent voor miljoenen euro's gekocht worden en dreigt perspectief te verliezen. Campbell heeft veel andere opties, maar de vraag is of Club Brugge hem tijdelijk laat vertrekken."
Campbell is Zuid-Afrikaan, dus Club Brugge zal zeker deel van zijn salaris moeten overnemen, aangezien hij hier flink moet gaan verdienen. Ons voordeel kan zijn dat Robin Veldman hem nog kent van zijn tijd bij Brugge; Campbell speelde vorig jaar nog 17 wedstrijden onder hem.
Driouech lijkt me daarnaast ook nog steeds een uitstekende optie, al zal ook daar het salaris een transferblokkerende factor kunnen zijn.
-
Wizard
- Beheerder
Campbell gaat helaas niet komen. Het non-EU salaris is ruim 6 ton. Dat gaan we simpelweg niet betalen. Een huurconstructie met doorverkoopclausule zou een optie kunnen zijn. Maar dan nog zal hij behoorlijk moeten verdienen. Aangezien ons salarisplafond rond de 3 ton is, zal dat vermoedelijk niet snel gebeuren. Daarnaast heb je met een Axel-Van Dongen al een huurspeler op de vleugel.Marça schreef: ↑01-09-2025 14:48 Campbell is Zuid-Afrikaan, dus Club Brugge zal zeker deel van zijn salaris moeten overnemen, aangezien hij hier flink moet gaan verdienen.
Driouech zie ik ook niet komen; dat is tevens een salaris issue en Psv zal hem nog nodig hebben in de Europse duels (als back-up). Zodoende zal hij teveel kosten of onhaalbaar zijn.
Ik hoop dat Veerman nog vertrekt, zodat er budget vrijkomt voor die talentvolle powerhouse op de vleugel. Juist die hebben we nu nodig.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Die zes ton geldt alleen voor spelers ouder dan 21 jaar. Onder de 21 jaar heb je het alsnog over een salaris van drie ton en dan zit je bij ons inderdaad zo'n aan het plafond. Maar goed, er gaan vandaag dus geen (vleugel)spelers meer bij komen.
-
Wizard
- Beheerder
Je hebt gelijk: "Vanaf 1 april 2025 geldt dit verlaagde criterium ook voor spelers van 20 jaar."
Exact. Ze moeten wel erg overtuigd zijn van een huurspeler om hem dat salaris te bieden en daarnaast moet de constructie ook voor Club interessant zijn. Lijkt me een lastig verhaal.