Verjonging supportersgroep
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Invaller
Verjonging supportersgroep
Al vele jaren kenmerkt de supportersgroep bij de thuiswedstrijden van SC Heerenveen zich door de relatief hoge leeftijd. Een jarenlange wachtlijst heeft ervoor gezorgd dat een ieder bleef waar hij zat. Nieuwe (lees: jonge) instroom was daardoor nauwelijks mogelijk.
Met "Junior Heroes" is er natuurlijk een goed initiatief om de jeugdige supporter te binden. Het is echter zaak om deze jongeren ook binding te geven met het stadion en de wedstrijden van het eerste team.
Mijn voorstel zou zijn om de 15.000 huidige seizoenkaarthouders een toeslag van € 2,50 toeslag te laten betalen op hun eigen seizoenkaart. Door extra sponsering zou dit bedrag verhoogd moeten worden zodat er een budget ontstaat van € 50.000,-
Elke nieuwe seizoenkaarthouder tussen de 12 en 17 zou dan het eerste jaar een korting van € 50,- kunnen krijgen. Op deze manier zouden we aan 1000 nieuwe seizoenkaarthouders zo'n eerste jaar een goedkopere kaart kunnen bieden.
Voor het seizoen daarop volgend zou een volgende (nieuwe) groep daarvoor in aanmerking kunnen komen.
Ik denk dat het met de wachtlijsten op dit moment wel meevalt. Dus het weggeven van kaartjes in de toekomst zal op deze manier niet meer nodig zijn. Een evenwichtiger opbouw in de leeftijdsverdeling van de bezoekers is ook voor SC Heerenveen van groot belang.
Heerenveen heeft een toekomst..........Jeugd is de toekomst!!
Met "Junior Heroes" is er natuurlijk een goed initiatief om de jeugdige supporter te binden. Het is echter zaak om deze jongeren ook binding te geven met het stadion en de wedstrijden van het eerste team.
Mijn voorstel zou zijn om de 15.000 huidige seizoenkaarthouders een toeslag van € 2,50 toeslag te laten betalen op hun eigen seizoenkaart. Door extra sponsering zou dit bedrag verhoogd moeten worden zodat er een budget ontstaat van € 50.000,-
Elke nieuwe seizoenkaarthouder tussen de 12 en 17 zou dan het eerste jaar een korting van € 50,- kunnen krijgen. Op deze manier zouden we aan 1000 nieuwe seizoenkaarthouders zo'n eerste jaar een goedkopere kaart kunnen bieden.
Voor het seizoen daarop volgend zou een volgende (nieuwe) groep daarvoor in aanmerking kunnen komen.
Ik denk dat het met de wachtlijsten op dit moment wel meevalt. Dus het weggeven van kaartjes in de toekomst zal op deze manier niet meer nodig zijn. Een evenwichtiger opbouw in de leeftijdsverdeling van de bezoekers is ook voor SC Heerenveen van groot belang.
Heerenveen heeft een toekomst..........Jeugd is de toekomst!!
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Invaller
Wij als langzittende supporters zijn ook een beetje de club. Velen van ons zitten al ruim 10 jaar op een vaste plek. De doorstroom van supporters was minimaal. Een enkeling slaagde er in om een plekje te bemachtigen. Maar vaak zag je dat de jongste supporters buiten de boot vielen. Juist nu doet zich de mogelijkheid voor om een grotere groep aan de club te binden. Het zal de sfeer op lange termijn zeker goed doen. Nu het goed gaat met de club moet je investeren in de jeugd. Sponsoren ben je vaak direct kwijt als de tijden minder worden. Vooral de groep van 12 - 17 jaar is nog redelijk te vormen. Daarma heeft me eigen hobby's en vrijetijdsbestedingen. Laten we deze financiele bijdrage leveren om de komende jaren een extra impuls te geven wat betreft het aantrekken van jonge supporters.Jeroen schreef:Je krijgt tot 17 jaar al korting.
En ik zie het niet zitten om daar zelf voor te betalen, die korting kan de club prima zelf bieden!
-
- Invaller
Jeroen schreef:Haemtede kijk jij wel naar de prijzen van seizoenkaarten? De jeugd krijgt soms al 100 euro korting in bepaalde vakken.
Daar hoeft toch niet meer bij?
Bedragen van € 57 t/m € 138 is voor jongeren vaak wel veel. Voor de fanatieke supporter misschien niet. Maar om de eerste stap te nemen kun je het bedrag zo'n eerste jaar niet laag genoeg doen.
Je zult de jeugd binnen moeten halen. Nu kan het nog....
-
- Selectiespeler
Nou ik moest het vroeger ook allemaal zelf betalen hoor. En zo maak je het de "jeugd" van tegenwoordig wel heel makkelijk.
En als ik jou bedragen van 57 euro tot 138 euro zie, neem ik aan dat de jeugd de goedkoopste kaarten neemt en niet op oost en west in het midden kunnen zitten. Dan betalen ze dus maar 7 euro voor een SCC in hun gunstigste geval?
Geef die 2,50 maar aan
kunnen ze mooie sfeeracties/spandoeken/banderie van maken.
En als ik jou bedragen van 57 euro tot 138 euro zie, neem ik aan dat de jeugd de goedkoopste kaarten neemt en niet op oost en west in het midden kunnen zitten. Dan betalen ze dus maar 7 euro voor een SCC in hun gunstigste geval?
Geef die 2,50 maar aan

Jos in de basis
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
-
- Forumicoon
Raar verhaal. Waarom zou de jeugd nog meer korting moeten hebben? En waarom moet de jeugd uberhaupt korting krijgen? Ik zie het nut niet van die voorkeursbehandeling. En als je steeds de nieuwe mensen korting geeft, dan kan dat op den duur niet uit voor de club. En om anderen daarvoor op te laten draaien is erg vreemd.
-
- Forumicoon
- Teppie Superfries
- Selectiespeler
Vind het wel logisch dat de jeugd minder moet betalen, wij hebben namelijk net even wat minder geld dan volwassenenHeerenveen rules schreef:Raar verhaal. Waarom zou de jeugd nog meer korting moeten hebben? En waarom moet de jeugd uberhaupt korting krijgen? Ik zie het nut niet van die voorkeursbehandeling.

-
- Forumicoon
- Teppie Superfries
- Selectiespeler
-
- Bankzitter
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik denk dat de prijzen die u voor de jeugd gelden heel schappelijk zijn. Speciale t/m 14 jaar korting en t/m 17 korting, niks mis mee. En ook ik heb mijn seizoenkaart altijd zelf verdient. En ik heb nooit op zaterdag hoeven werken trouwens. Doordeweeks is er namelijk ook werk zat, mocht je op zaterdag moeten/willen sporten. 

-
- Nieuw talent
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
-
- Forumicoon
- Contacteer:
Het is natuurlijk belangrijk dat de club (jonge) mensen 'trekt'. Maar wie in de leeftijdsgroep heeft er tegenwoordig GEEN mobieltje? Die dingen zijn ook niet zo heel erg goedkoop. Dus het is maar net wat je liever hebt: Seizoenkaart van Heerenveen of b.v. een mobieltje. En met een eigen krantenwijk is bijvoorbeeld niks mis mee..
SCH