Zijn jullie blij met de nieuwe speeldagen?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Blij met de nieuwe speeldagen 2e kerst / koninginnedag

Ja erg blij. Heb altijd tijd om naar SCH te gaan
22
49%
Nee, zwaar K. Kost heel wat vakantie-uren
23
51%

Totaal aantal stemmen: 45

MJP
Nieuw talent

Zijn jullie blij met de nieuwe speeldagen?

Bericht door MJP »

Speeldagen voor aankomend seizoen zijn o.a. 26 december (2e kerstdag), 29 december en 30 april (koninginnedag).

Speeltijden zijn vanaf 16.00 uur op zulke dagen !!

Zijn jullie hier blij mee?

Ik niet. Dit gaat ervoor zorgen dat ik van allee doordeweekse wedstrijden er vele niet zal kunnen bijwonen. Ik baal stevig van de zgn. play-offs. Jullie ook ??
Feanfan84
Invaller

Bericht door Feanfan84 »

Hoe zit dat met seizoenskaarten? zitten daar de Play-off-wedstrijden ook bij? (ervan uitgaande dat H'veen die play-offs haalt).
Of moet je daar weer speciale kaarten voor aanschaffen?
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Feanfan84 schreef:Hoe zit dat met seizoenskaarten? zitten daar de Play-off-wedstrijden ook bij? (ervan uitgaande dat H'veen die play-offs haalt).
Of moet je daar weer speciale kaarten voor aanschaffen?
Ik gok op extra kaarten aanschaffen :) Net zoals met de Amstel Cup.
Big Fella
Nieuw talent

Bericht door Big Fella »

Ik vindt het vrij waardeloos :blbl: Men doet maar wat en vraagt zich niet af of de mensen hier wel op zitten te wachten. Je bent geen supporter meer maar een klant: WAARDELOOS !!!!!! :urgs:

NU we het er toch over hebben. R. vd. Velde doet dan wel moeilijk over de foto op de seizoenkaart, maar wie moesten er aan het begin van het seizoen ook alweer een pasfoto inleveren :crying:
and they call you a genius,cause you're easier to sell
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Voetbal op Koninginnedag is leuk (mooie tijd van het jaar)maar er zullen er een boel met een stuk in de kraag de stadions binnen rollen. Met de Kerst voetballen vind ik niks.
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Big Fella schreef:Ik vindt het vrij waardeloos :blbl: Men doet maar wat en vraagt zich niet af of de mensen hier wel op zitten te wachten. Je bent geen supporter meer maar een klant: WAARDELOOS !!!!!! :urgs:

NU we het er toch over hebben. R. vd. Velde doet dan wel moeilijk over de foto op de seizoenkaart, maar wie moesten er aan het begin van het seizoen ook alweer een pasfoto inleveren :crying:
Dat is voor de uit registratie, maar ook al moet het ook voor thuiswedstrijden, dan zou ik het nog gewoon doen. Van der Velde wil dat de kaart uitwisselbaar blijft en daar heeft hij gelijk in. Maar jij bent verantwoordelijk voor de kaart.
Dus mocht iemand op jou kaart nou rottigheid uit halen, dan komt jou gezicht te voorschijn, niet zo erg, had je de kaart maar niet aan die persoon moeten geven.
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ja ik ben er nog steeds niet over uit...van de ne kant lijkt mij dat toch wel wat die play offs het is wel een mooi systeem! Maar om daar nou weer extra geld voor te vragen enzo en dat de KNVB al die maatregelen in wil voeren voor supporters enzo dat kan niet de bedoeling zijn.

Nou ja ik wil het in elk geval wel een kans geven. Enige nadeel is dan natuurlijk wil dat die maatregels als onomkeerbaar zijn ingevoerd. Bedoel het speelschema gaat misschien wel terug, maar de rest niet he!
Makkum8
Basisspeler

Bericht door Makkum8 »

Ik vind het spelen op zowel de feestdagen als het spelen van playofs klote!!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Tweede kerstdag is het koud en is het meestal nog een beetje uitbuiken van eerste kerstdag, dus liever niet.

29 december vind ik ook geen schot in de roos, is eigenlijk meer een dagje rust voor oudjaarsnacht. Hoeft niet persé verbeterd te worden door in een koud stadion te kijken naar een wedstrijd op een bevroren mat.

Koninginnedag is al mooi, gewoon met een biertje het terras op en dan lekker een beetje relaxen, doe voetbal dan maar op een andere dag. Dan heb ik tenminste 2 leuke dagen.

Wedstrijden van oud-en-nieuw en kerst zullen denk ik toch wel worden verplaatst omdat of alle politie op vakantie is of het te duur wordt IVM 200% loon op feestdagen.
rottevalle
Wereldspeler

Bericht door rottevalle »

Ik vind het erg dat de competitie zo vroeg begint zo houd je in de mooie dagen van het jaar geen speelrondes meer over.
Pestkop
Jeugdspeler

Bericht door Pestkop »

ik mis eigenlijk een keuze....

voor mij maakt het niets uit....
AldeboarNN Fans
Basisspeler

Bericht door AldeboarNN Fans »

Het is gewoon één seizoen uitproberen. Dat van die Play-offs heeft wel iets.
Bij het IJshockey zijn het de mooiste wedstrijden van het seizoen. En dat spelen
met kerst vind ik zo erg niet. Anders ben je toch maar aan het eten en drinken in die
dagen. nu heb je ook nog een uitstapje. Het hele seizoen door voetbal.
Wat wil een supporter nog meer
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Voetballen op tweede kerstdag vind ik meer dan prima. Al die verplichtingen, kan ik die mooi afdoen door te zeggen dat ik naar Heerenveen moet.

Koninginnedag vind ik minder. Ik ga inderdaad liever het feest in; die dag heeft zonder voetbal gewoon een speciale waarde.
Folkert
Bankzitter

Bericht door Folkert »

De play-offs, tja, de wedstrijden zelf zullen wel iets hebben, maar ik vind het wel enigszins bederf van de competitie...
Flean op!
Jesper
Invaller

Bericht door Jesper »

Ik vind het allemaal wel prima, hoef ik niet naar al die onzin met de familie!
:stan:
Wat?
jeroentjeheerenveen
Invaller

Bericht door jeroentjeheerenveen »

Play offs heb ik een uitgesproken mening over>>waardeloos.
Je staat aan het eind van het seizoen waat je staat!
Al is het volgend jaar toch gewoon een proef?

Met de kerst en op 29 december geen problemen mee!
Maar koninginnedag is toch meer een nationale feestdag..
En hoe willen ze dat bijv. doen in Amsterdam met de grote feesten en de politie inzet, zelfde geld voor Utrecht waar ook altijd grote koninginnefeesten zijn?
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

jeroentjeheerenveen schreef:Maar koninginnedag is toch meer een nationale feestdag..
En hoe willen ze dat bijv. doen in Amsterdam met de grote feesten en de politie inzet, zelfde geld voor Utrecht waar ook altijd grote koninginnefeesten zijn?
In alle (middel)grote steden zijn koninginnedagfeesten. Zelfs PSV wil dit jaar geen kampioen worden op koninginnedag....
Graaijax Hamsterdam!!
Joho
Selectiespeler

Bericht door Joho »

Het is puur een commercieel verhaal die playoffs. Na 34 wedstrijden staat iedereen waar die hoort te staan. Je kunt dat straks in een paar wedstrijden weer verspelen. En de nummer twee kan alles nog verspelen als het raar gaat.
Folkert
Bankzitter

Bericht door Folkert »

Dan kan het nederlands europees voetbal afhangen van een onterechte penalty, een plotselinge wind die de bal in het doel waait, een keeper die nooit in de mist gaat maar juist in die wedstrijd één keer wel, misschien allemaal vergezocht, maar het zou zomaar kunnen...
Flean op!
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Joho schreef:Het is puur een commercieel verhaal die playoffs. Na 34 wedstrijden staat iedereen waar die hoort te staan. Je kunt dat straks in een paar wedstrijden weer verspelen. En de nummer twee kan alles nog verspelen als het raar gaat.
Ja en nee, ja het is commercie en ja je kunt het verspelen.
Maar het brengt wel extra spanning enzo met zich mee.

ik snap wel dat de meeste mensen tegen zijn, ze kennen het namelijk niet! En daarom zeg ik, doe he gewoon een jaar proberen en oordeel dan!
Het s zo makkelijk om van te voren te oordelen!
Folkert
Bankzitter

Bericht door Folkert »

Maar het brengt wel extra spanning enzo met zich mee.

ik snap wel dat de meeste mensen tegen zijn, ze kennen het namelijk niet! En daarom zeg ik, doe he gewoon een jaar proberen en oordeel dan!
Het s zo makkelijk om van te voren te oordelen!
Het brengt dan mischien wel spanning en inkomsten met zich mee, maar het kan gewoon op geen enkele manier beter voor de Nederlandse competitie zijn als het gaat om europese punten....
Flean op!
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Folkert schreef:Dan kan het nederlands europees voetbal afhangen van een onterechte penalty, een plotselinge wind die de bal in het doel waait, een keeper die nooit in de mist gaat maar juist in die wedstrijd één keer wel, misschien allemaal vergezocht, maar het zou zomaar kunnen...
Ja maar dat is nu niet zo????
Op dit moment kan ook net die ene wedstrijd (misschien was het wel de eerste van het seizoen) de wedstrijd zijn die je de das omdoet...
Folkert
Bankzitter

Bericht door Folkert »

Dan is het 1 wedstrijd op de 34, veel makkelijker om weer verdiend terug te komen...ik hoef dalijk geen RKC te zien aan treden tegen Barcelona ofzo...
Flean op!
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Dit hebben we allemaal al een keer gehad met de nacompetitie in de eredivisie.

Het lager geklasserde FC Groningen (11e)haalde Europees voetbal in Twente(3e!!). Na rellen op het veld werd FCG-er Foeke Booy getrapt door een Twente-hooligan. Dezelfde tukker is nu steward in het (V)arke-stadion!!
29-05-1988 [6] FC TWENTE 1 FC GRONINGEN 1
Bijzonderheden: FC Groningen wint de nacompetitie en speelt volgend seizoen Europacup III; Na afloop wordt Foeke Booy geveld door een karatetrap van een FC Twente-supporter. Een dag later geeft deze 21-jarige Enschedeër zichzelf aan.

Eindstand Nacompetitie (Europees voetbal) seizoen 1987-1988
1. FC Groningen 6 2 3 1 7 7-5 (+2)
2. Willem II 6 2 2 2 6 9-8 (+1)
3. FC Twente 6 2 2 2 6 8-9 (-1)
4. VVV 6 2 1 3 5 7-9 (-2)

Later werd de nacompetitie door de UEFA ongeldig verklaard en kon men (terecht) alleen europees voetbal halen door de klassering in de ranglijst!!
Graaijax Hamsterdam!!
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Nog even de de nummers 1 en 2 hebben CL/voorrondeCL en de andere europese plaatsen gaan naar de periodetitelhouders :wink:

Met basketbal vind ik de playoffs wel leuk, veel meer spanning en een echte finale. Alleen het is een heel ander spelletje en een heel andere sfeer. Plus ze spelen daar best of three en best of seven en dat maakt het al een stuk eerlijker. Dat is qua politie en wedstrijdenaantallen in het voetbal nooit te halen.
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

vlqrt schreef:Nog even de de nummers 1 en 2 hebben CL/voorrondeCL en de andere europese plaatsen gaan naar de periodetitelhouders :wink:

Met basketbal vind ik de playoffs wel leuk, veel meer spanning en een echte finale. Alleen het is een heel ander spelletje en een heel andere sfeer. Plus ze spelen daar best of three en best of seven en dat maakt het al een stuk eerlijker. Dat is qua politie en wedstrijdenaantallen in het voetbal nooit te halen.
Tuurlijk wel, in andere landen hebben ze ook playoffs, bij nog grotere sportevementen en dan kan het ook!
Al ben ik het wel met je eens wat betreft de playoffs serie...
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Beetje vreemde keuze mogelijkheden bij deze poll. Ja of nee, beide met een argumentering die bizar aandoet. Nee, want dat kost vakantieuren? Op tweede kerstdag en op Koninginnedag vakantie-uren inleveren ?
De poll zou dus wel iets precieser van mij mogen zijn. Ben ik voor of tegen de genoemde data en de play-offs ? Mordicus tegen ! Het hele systeem van play-offs kent maar drie drijfveren, namelijk: geld, geld en geld. Maar die discussie is al eerder gevoerd op het Forum en derhalve laat ik het hierbij.
the rockII
Selectiespeler

Bericht door the rockII »

Idd. GELD GELD GELD GELD EN NOG EEN GELD.

Men denkt dat wedstrijden op feestdagen extra bezoekers aan zal trekken. En op de vraag of de play-off wedstrijden bij je seizoenkaart zit: antwoord: GELD...nee dus.

Nieuw Noord heeft bij het bestuur kenbaar gemaakt dat de prijzen voor deze kaarten niet te hoog mogen zijn. Er zijn mensen die al krom liggen voor een seizoenkaart en daar moet men ook rekening mee houden.

Op koninginnedag :crying: Supporters beschonken in het stadion (en op de weg) en waar moet de politie vandaan komen?? Kan me herinneren dat er een keer een thuiswedstrijd van MVV op koninginnedag behoorlijk uit de hand liep door dronken supporters.
Edmanian Devil
Basisspeler

Bericht door Edmanian Devil »

Ben erg tegen de playoffs. Ook ik ben ervan overtuigd dat na 34 wedstrijden de juiste ranglijst is bepaald. Het voetballen met kerst en oud- en nieuw lijkt me leuk. In Engeland zorgt dit altijd voor een fantastische sfeer. Koninginnedag hoeft van mij niet.
Plaats reactie