Muziek!!

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

HaEmTeDe
Invaller

Muziek!!

Bericht door HaEmTeDe »

Muziek tijdens de wedstrijd is vaak dodelijk voor de sfeer (voor zover die aanwezig is). De voorbeelden zijn vaak te vinden bij wedstrijden van het Nederlandse elftal. Vaak slaat alles dan dood en de bezoekers gaan naar muziek luisteren.

Toch kan muziek een wezenlijke bijdrage leveren. Het opwarmen van de supporters voor de wedstrijd; bij het betreden van de spelers op het veld; direct nadat er gescoord is; na de wedstrijd bij het verlaten van het stadion.

Het meest curieuze geval was in een thuiswedstrijd van SC Heereveen (oude stadion).
Na een rampzalige eerste helft was er veel gefluit van de tribunes. Tijdens de rust kwam
Andre van Duin op een solex of so het veld oprijden en zong daar zijn pizzalied. Op een of andere onverklaarbare reden sloeg de vonk over op het publiek. Binnen 10 minuten het stadion op de kop. De tegenstander zal verbaast zijn geweest van de ommekeer die dit betekende in de tweede helft.

Ik zou het wel leuk vinden dat er hier een aantal liedjes worden genoemd (met links graag) waarvan jij vind dat die gedraaid kunnen worden bij
a. in de aanloop naar de wedstrijd
b. bij het betreden van het veld door beide teams
c. bij een doelpunt
d. na de wedstrijd

ReSpEcT
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

a. in de aanloop naar de wedstrijd
b. bij het betreden van het veld door beide teams
c. bij een doelpunt
d. na de wedstrijd
A.De liedjes die altijd worden gespeeld
B.Bij het betreden Eye of the Tiger terug en daarna Fries Volkslied
C.Geen muziek
D.Gewoon Simply the Best

Dit is mijn smaak 8)
BBB
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door BBB »

a) Pizzalied dus... 8)
Ik ruik corruptie...
Noukske
Invaller

Bericht door Noukske »

A. Lekkere opzwepende techno van Richie Hawtin, Jeff Mills etc, maar dat zal door een groot deel van het publiek niet gewaardeerd worden denk ik. Maar heb wel liever dat er wat modernere muziek gedraaid wordt in aanloop van het duel. Soms valt het me op dat ze nummers draaien die echt te oud zijn. Kan helaas geen voorbeelden noemen.
B. Let me entertain you- Robbie Williams
C. In ieder geval iets anders dan Óle ole ole. Maar op dit moment geen idee.
D. Mijn Club- Jiskefet (geweldig, die draaiden ze in de Arena na Ajax-Heerenveen!!)
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

Heb met huidige keuze weinig moeite echter vind ik dat dit geheel van sfeeer v/h publiek moet afhangen! Wanneer er bv gewonnen is en het publiek is uitzinnig waarom dan altijd de boel verstieren door die klote muziek op te zetten. Dat verpest altijd direct alles. Wanneer het publiek de spelers massaal toejuicht/zingt dan geen muziek en als het te stil is/blijft, dan pas met muziek de stemming er proberen in te maken.
En nogmaals, voor de wedstrijd of tijdens doelpunt kan ik me niet echt druk maken over het feit dat er muziek gedraait wordt. ( maar idd, dan wel het liefst iets met pit of lekkere meezingers ).
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Noukske schreef: C. In ieder geval iets anders dan Óle ole ole. Maar op dit moment geen idee.
Hoorde laatsten toevallig dat F.C.Volendam nu deze goaltune gebruikt :stan:
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Dit topic is al veel vaker ter sprake gekomen. Bijna iedereen is het er wel over eens dat de muziekkeuze in het ALS een drama is. Maar de laatste tijd is de muziek vooraf stukken beter.

Na de goal heb ik het liefst geen muziek, maar met de muziek die we nu horen kan ik instemmen.

Na de wedstrijd Simply the best vind ik echt een drama. Het is zo mooi om na de wedstrijd die we gewonnen hebben het publiek te horen zingen. Vooral als de spelers ons dan nog bedanken. Als er dan tussendoor Simply the best te horen is, dan vind ik dat enorme afknapper.
HaEmTeDe
Invaller

Bericht door HaEmTeDe »

roelof de vries schreef:Dit topic is al veel vaker ter sprake gekomen. Bijna iedereen is het er wel over eens dat de muziekkeuze in het ALS een drama is. Maar de laatste tijd is de muziek vooraf stukken beter....................
Klopt. In heel veel stadions in de muziek geen toegevoegde waarde. Wat er tegenwoordig in Heereveen gedraaid wordt is goed.
Wie weet wat voor liedje er in de wedstrijd tegen FC Utrecht werd gedraaid? Had het nog nooit gehoord. Maar het klonk goed na de 2-1 overwinning :)

Stand up ........?????? titel en artiest??
Marco
Nieuw talent

Bericht door Marco »

Stand up van Right said Fred
is volgens mij al een paar jaar oud.. en is als ik me niet vergis soundtrack geweest bij een
europees of wereldkampioenschap
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Stand up for the champions... hoorde het nu voor het eerst en ik moet zeggen, kreeg er kippevel van. Dat is de muziek die gedraaid moet worden. Geweldig.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ik ga wel eens naar de MPC Capitals in groningen, daar draaien ze een super irritant deuntje wanneer de tegenstander aan de bal is, verder zijn ze daar veel beter met tunes. Als iemand het veld uit wordt gestuurd wordt ""hit the road jack" gedraaid, bij wedstrijden tegen amsterdam wordt het nummer "tulpen uit amsterdam" omgebouwd tot tulpen uit groningen. Ik denk dat ze daar bij ons nog wel wat van kunnen leren.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

oooooooooooooooooooooohhhhhh MPC... :lol:
chrissie
Basisspeler

Bericht door chrissie »

Sluit me aan bij Jeroen B. "Stand up for the Champions" viel mij ook op en mag van mij vaker ten gehore gebracht worden na gewonnen wedstrijd.
Daarentegen ben ik ook voorstander van muziekstilte na gewonnen wedstrijd, zodat je publiek kan horen zingen! Hangt misschien van wedstrijd af, publiek is ene keer enthousiaster/luiddruchtiger dan andere keer. Man/vrouw achter de knoppen kan dan alsnog moment bepalen om muziek te starten als stimulans om spelers te bedanken.
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Basketbal is natuurlijk niet te vergelijken met voetbal. Daar gaat het veel meer om entertainment en tijdens de voetbalwedstrijd kun je moeilijk muziek draaien.

Ga maar eens naar Aris in Leeuwarden. Die zijn net gepromoveerd en staan nu bovenaan in de Eredivisie. Fantastisch om daar eens bij te zijn!
HaEmTeDe
Invaller

Bericht door HaEmTeDe »

JeroenB schreef:Stand up for the champions... hoorde het nu voor het eerst en ik moet zeggen, kreeg er kippevel van. Dat is de muziek die gedraaid moet worden. Geweldig.
Kan iemand dat nummer ook beschikbaar stellen (via een link of zo) :)
J Stam
Nieuw talent
Contacteer:

lyrics "Stand up for the Champions - Right Said Fred

Bericht door J Stam »

I was built to be the best
Number one and nothing less
Leave me to my destiny
I have waited patiently
I have vision' oh i believe
I know I can count on me

So stand upf or the champions
For the champions stand up
Stand up stand up
For the champions for the champions
Stand up for the champions
Stand up stand up
Stand up

Here we go it's getting close
Now it's just who wants it most
It's just life that's how it is
Cause we have our strength and weaknesses

Oh i have vision' oh can't you see
I'm on the move make way for me

So stand up for the champions
Stand up stand up
Stand up for the champions
Stand up stand up
Stand up

And when i fall down
I have to pick myself back up
And when i fall down
And when i fall down
And when i fall down

So stand up stand up for the champions
Stand up stand up
Stand up

Stand up stand up
Stand up stand up
Stand up stand up
Stand up stand up
stand up

'n Bron voor een muziekbestand heb ik helaas ook niet...
Maar 'n goed nummer is het :!:
Bier op z'n Grolsch...
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

roelof de vries schreef:Basketbal is natuurlijk niet te vergelijken met voetbal. Daar gaat het veel meer om entertainment en tijdens de voetbalwedstrijd kun je moeilijk muziek draaien.

Ga maar eens naar Aris in Leeuwarden. Die zijn net gepromoveerd en staan nu bovenaan in de Eredivisie. Fantastisch om daar eens bij te zijn!
Mhoa, heb je wel gelijk in. Maar ik denk dat je de positieve punten er wel uit kunt halen, Hit the road jack kan in het ALS prima wanneer de tegenstander een rode kaart krijgt. Verder kun je er nog wel wat punten uithalen. Ik zeg niet kopieeren, want de r&b, soul hip-hop achtige muziek die voor een basketbalwedstrijd wordt gedraaid kun je bij het pake en beppe publiek in het ALS niet erdoor krijgen. Maar ik denk dat je er wel de interactie tussen de muziek en de wedstrijd kunt bekijken en daar de positieve punten wegpikken.
HaEmTeDe
Invaller

Re: lyrics "Stand up for the Champions - Right Said Fre

Bericht door HaEmTeDe »

J Stam schreef:I was ............
Stand up stand up
stand up

'n Bron voor een muziekbestand heb ik helaas ook niet...
Maar 'n goed nummer is het :!:
Hee harstikke bedankt voor de tekst !

ReSpEcT
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

vlqrt schreef:
Mhoa, heb je wel gelijk in. Maar ik denk dat je de positieve punten er wel uit kunt halen, Hit the road jack kan in het ALS prima wanneer de tegenstander een rode kaart krijgt.
Helaas heb je bij voetbal te maken met een ander publiek. Wat denk je dat de supporters van de tegenstander er van vinden als je "hit the road, jack" speelt als een van hun spelers eraf moet? Volgens mij krijg je dan heibel in de tent.
Frisian
Wereldspeler

Bericht door Frisian »

Stand up for the chamions is inderdaad een geweldig nummer.
Ik heb em al even gedownload van Kazzaa lite :lol:
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

chrissie schreef:Daarentegen ben ik ook voorstander van muziekstilte na gewonnen wedstrijd, zodat je publiek kan horen zingen!
Dan ben ik blij dat Heerenveen het volume van de muziek meteen na de wedstrijd vol zet want anders blijken wij zelfs na de wedstrijd stil te zijn. :wink:
Maar als wij een vak van :stan: hebben dan ben ik er ook zeker voorstander van om na afloop die domme deuntjes niet te laten horen.
Riepko
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door Riepko »

JeroenB schreef: Helaas heb je bij voetbal te maken met een ander publiek. Wat denk je dat de supporters van de tegenstander er van vinden als je "hit the road, jack" speelt als een van hun spelers eraf moet? Volgens mij krijg je dan heibel in de tent.
Vind de opgeklopte sfeer en intimiderende muziekjes bij MPC Capitals doorgaans niet getuigen van respect voor de tegenstander. Hetzelfde geldt voor de teksten in programmaboekjes, WoonAris strafde dat op de juiste manier af. Ik ben van mening dat we in het ALS niet de kant van de Capitals op moeten.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Heerenveen in mijn hart
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door Heerenveen in mijn hart »

Als het golft van de Dijk is ook een mooi nummer!
Maar dan alleen het refrein.
We kunnen ook een eigen tekst maken met als het spookt dan spookt het goed bijvoorbeeld.
Met :stan: -vak dan he :wink:
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
remko
Nieuw talent

Bericht door remko »

Stand up is idd een goede keuze, moeten ze erin houden.

(Was andre van duin op zn solex niet in het nieuwe stadion.)
Sjoerd
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Muziek tijdens de wedstrijd??
Bij het wegsturen van een tegenstander??

Hoe bedenk je het??
Het lijken wel amerikaanse taferelen.... :urgs:
Petter Hansson, rots in de branding.
Heerenveen in mijn hart
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door Heerenveen in mijn hart »

Stand up kun je best doen als Goaltune.
Alleen het refrein dan want de rest is wat minder maar Stand up is een mooi deuntje en iedereen staat dan toch al dus is wel mooi lijkt me.
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
dekoning
Selectiespeler

Bericht door dekoning »

Was andre van duin op zn solex niet in het nieuwe stadion
Was in het oude stadion, tegen Ajax.
Tja....
Edmanian Devil
Basisspeler

Re: Muziek!!

Bericht door Edmanian Devil »

HaEmTeDe schreef:Het meest curieuze geval was in een thuiswedstrijd van SC Heereveen (oude stadion).
Na een rampzalige eerste helft was er veel gefluit van de tribunes. Tijdens de rust kwam
Andre van Duin op een solex of so het veld oprijden en zong daar zijn pizzalied. Op een of andere onverklaarbare reden sloeg de vonk over op het publiek. Binnen 10 minuten het stadion op de kop. De tegenstander zal verbaast zijn geweest van de ommekeer die dit betekende in de tweede helft.
Ik weet nog zo'n geval, jaar of 6 geleden schat ik. Willem II was zondags de tegenstander, de wedstrijd een drama. Onder luid gefluit zochten de spelers halverwege de kleedkamer op. Vervolgens kwam er een speaker op het veld met een fotograaf, voor het maken van een foto van een juichend tribunevak. Of de wave even ingezet kon worden. Het publiek ging tekeer en begon te treiteren (niks doen als erom gevraagd werd te waven, gaan waven als de fotograaf nét zijn spulletjes heeft gepakt, enz.). Tweede helft supersfeer en Heerenveen won, volgens mij door een supervolley van Jan de Visser.
Mars
Bankzitter

Re: Muziek!!

Bericht door Mars »

Edmanian Devil schreef: Ik weet nog zo'n geval, jaar of 6 geleden schat ik. Willem II was zondags de tegenstander, de wedstrijd een drama. Onder luid gefluit zochten de spelers halverwege de kleedkamer op. Vervolgens kwam er een speaker op het veld met een fotograaf, voor het maken van een foto van een juichend tribunevak. Of de wave even ingezet kon worden. Het publiek ging tekeer en begon te treiteren (niks doen als erom gevraagd werd te waven, gaan waven als de fotograaf nét zijn spulletjes heeft gepakt, enz.). Tweede helft supersfeer en Heerenveen won, volgens mij door een supervolley van Jan de Visser.
Ja kan ik me ook nog herinneren! Die fotograaf zal wel nooit meer het stadion in geweest zijn! :blbl:

Al lang geleden Devil... het wordt tijd voor het Nieuw Noord vak!
Franssie
Nieuw talent

Bericht door Franssie »

dekoning schreef: Was in het oude stadion, tegen Ajax.
Volgens mij Feyenoord :idea: ,
Maar had niet het idee dat sch toen weggespeeld werd (niet in mijn herinnering tenminste
maar die is dan ook niet echt objectief :D )
Plaats reactie