Roken in het stadion tijdens de wedstrijden......

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

g.zoetendal
Jeugdspeler

Roken in het stadion tijdens de wedstrijden......

Bericht door g.zoetendal »

Op gevaar af onmiddellijk te worden neer "gepaft" :oops: wil ik toch een pleidooi houden om het roken tijdens een wedstrijd in elk geval zoveel mogelijk te beperken.

Het staat buiten kijf, dat de niet rokers last hebben van sigarettenrook, vooral als je "benedenwinds" zit van de "tevreden roker" :lol:.

Persoonlijk ken ik 5 mensen, die om deze reden niet naar het ALS kunnen, terwijl ze echt graag willen.

Het beste zou zijn om het roken tijdens de wedstrijd te verbieden.
Een alternatief zou zijn om alleen in de pauze te roken in de "tankgracht".

Wat in elk geval zal helpen is:
-als rokers zich realiseren, dat ze andere mensen tot last zijn :oops: ;
-dat rokers minder gaan roken tijdens de wedstrijd :evil: ;

Andere suggesties zijn welkom :|
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

"Paf" mij dan ook maar neer, ik ben er namelijk helemaal voor om het roken ( op de tribune) te verbieden.

Als ze in de loopgraven ;) willen paffen vind ik dat best, maar NIET op de tribune
Anti anti. :)
Nynkuh
Jeugdspeler

Bericht door Nynkuh »

Ook hebben wij er last van, voor ons zitten mensen die de ene na de andere opsteken. Vaak blaast de rook naar achteren recht in ons gezicht :evil:
Booijstra
Wereldspeler

Bericht door Booijstra »

Kan me er niet druk om maken...en ben zelf een niet roker...
Arjanz
Bankzitter

Bericht door Arjanz »

Ach ja, verban het daar ook maar voor "ons", zo zijn er tal van ergenissen wat je kan afschaffen, bijvoorbeeld eten en drinken halen tijdens de wedstrijd, zodat je weer aan de kant moet, of de welbekende mensen die 5 minuten voor het einde van de wedstrijd zich naar de auto spoeden.

En volgens hoor je die 5 mensen niet als ze langs de kant van de weg lopen en al die heerlijke uitlaatgassen inademen, wat slechter is voor je longen.
Noukske
Invaller

Bericht door Noukske »

Arjanz schreef: En volgens hoor je die 5 mensen niet als ze langs de kant van de weg lopen en al die heerlijke uitlaatgassen inademen, wat slechter is voor je longen.
Ten eerste vraag ik mij af of dit uberhaupt wel zo is, en ten tweede, die 5 mensen kiezen er zelf voor om langs de weg te lopen en dus schadelijke uitlaatgassen in te ademen. Ik en anderen met mij kiezen er niet voor om sigaren- en sigarettenrook in te ademen gedurende een wedstrijd.
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Er staan in de kantine asbakken. Maar strikt genomen is het gewoon verboden. Er mag niet gerookt worden in openbare ruimten...

Op de tribune heb ik er ook last van.
Wéér uit!!!!
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Beetle schreef:Er staan in de kantine asbakken. Maar strikt genomen is het gewoon verboden. Er mag niet gerookt worden in openbare ruimten...

Op de tribune heb ik er ook last van.
Kantine = horecagelegenheid = NIET verboden te roken.

Op de tribune zit ik tussen 2 paffende mensen in, mijn vader houdt het op een beschaafd sjekkie in de rust, maar mijn andere buurman doet niks anders dan roken :cry:

Maar goed, ik ga in het weekend ook gewoon naar de kroeg en daar zeik ik er ook niet over dus dat wil ik hier ook niet doen.
30plus
Selectiespeler

Bericht door 30plus »

Ook hebben wij er last van, voor ons zitten mensen die de ene na de andere opsteken. Vaak blaast de rook naar achteren recht in ons gezicht
zou het misschien een tip zijn om die personen daarop aan te spreken en vragen of het wat minder kan of liever helemaal niet.
Mocht het na dit gesprek niet tot tevredenheid zijn opgelost dan adviseer ik om een plasticzak (doorzichtig) over hun hoofd te trekken zodat jij geen last van de rook hebt en de roker toch nog de wedstrijd kan zien, zorg wel voor regelmatige ventilatie. :lol:
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

De nieuwe roeping van Pieter: conflictoplosser. :lol:
Nynkuh
Jeugdspeler

Bericht door Nynkuh »

Mocht het na dit gesprek niet tot tevredenheid zijn opgelost dan adviseer ik om een plasticzak (doorzichtig) over hun hoofd te trekken zodat jij geen last van de rook hebt en de roker toch nog de wedstrijd kan zien, zorg wel voor regelmatige ventilatie.
Hahaha!!! Goed plan! Heb nu al zin in Heerenveen-Utrecht... :upto:
sch-united
Selectiespeler

Bericht door sch-united »

Rook zelf niet maar heb er ook niet echt last van als anderen het wel doen. In de kroeg is het toch ook zo dus heb er verder geen problemen mee dat het in het stadion ook gewoon gebeurt.
Okselfris
Nieuw talent

Bericht door Okselfris »

Nou het inderdaad vrij irritant en wat mij betreft mogen ze het tijdens de wedstrijd verbieden.
Inderdaad je kan er wat van zeggen, maar mij leverde dat nogal verontwaardigde blikken op.
Exact voor mij zit zo'n paffer.... en tijdens de wedstrijd de rook precies in je snuit is niet lekker, vooral niet als je last van de longen hebt.
Je mag het niet vergelijken met een kroeg....want dan doe je gewoon een paar stappen opzij.
MJP
Nieuw talent

Bericht door MJP »

Verbieden dat roken !! Verbieden dat roken !! Verbieden dat roken !! Verbieden dat roken !! Verbieden dat roken !! Verbieden dat roken !! Verbieden dat roken !! Verbieden dat roken !! Verbieden dat roken !! Verbieden dat roken !! Verbieden dat roken !!

Maar ook verbieden later te komen en eerder weg te gaan !!!!!!!!!!!!!!!!
Sjoerd
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Je mag het niet vergelijken met een kroeg....want dan doe je gewoon een paar stappen opzij.[/quote]

Ja precies en dan waait de rook rechtstreeks naar het dak en verdwijnt het door de schoorsteen!!

Tsjonge jonge wat een discussie, hoe groot is het stadion wel niet? En je kunt mij niet vertellen dat de rook aldoor in je gezicht waait, de wind staat niet altijd hetzelfde....
Dit is mijn reactie als roker.

Aan de andere kant kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar toch denk ik dat het zeer overdreven zou zijn om het geheel te verbieden. Er is al eens sprake geweest van een niet-rokers gedeelte op de tribune??
Zo kunnen we in de toekomst het hele stadion wel opnieuw gaan indelen trouwens:
Een vak voor de fanatieke aanhang, een voor de rokers, een voor de mensen die menen eerder weg te moeten, een voor de koffiekanners, een voor de bobo's, een voor huisvrouwen van mannen die niet willen dat ze bij hun zitten maar die toch graag mee willen enz enz.
Petter Hansson, rots in de branding.
Nynkuh
Jeugdspeler

Bericht door Nynkuh »

Ik begrijp ook wel dat ze het niet kunnen verbieden. Dat is ook zo in de horeca.
Maar daarom is het voor de niet-rokers wel vervelend in de rook van anderen te zitten.
Josti
Jeugdspeler

Bericht door Josti »

ik ben zelf absoluut geen roker, maar ik vind dat de sigaren- en sigarettenrook hoort bij de echte sfeer in een stadion. Dan blijft er tenminste nog iets over van een voetbalsfeer...
Zino
Nieuw talent

Bericht door Zino »

Tieme is top schreef: En je kunt mij niet vertellen dat de rook aldoor in je gezicht waait, de wind staat niet altijd hetzelfde....
Je zult je verbazen hoe vaak dat wel gebeurt.
Wij hebben sowieso pech want we zijn ingesloten door rokers.
Voor, achter, links en rechts van ons roken ze waarvan ook nog eens 2 sigarenrokers.
Van mij mogen ze het roken in het stadion én in de kroeg/kantine vandaag nog verbieden :!:
Noukske
Invaller

Bericht door Noukske »

Josti schreef:ik ben zelf absoluut geen roker, maar ik vind dat de sigaren- en sigarettenrook hoort bij de echte sfeer in een stadion. Dan blijft er tenminste nog iets over van een voetbalsfeer...
Dus als bijvoorbeeld alle mensen in het ALS roken, en er nog steeds slechts sporadisch gezongen word, wil jij spreken van een echte voetbalsfeer? :bfriend:
Josti
Jeugdspeler

Bericht door Josti »

LEZEN NOUKSKE!!! Hoort bij een echte voetbalsfeer in een stadion!!! :? [/u][/b]
J Stam
Nieuw talent
Contacteer:

rookvak??

Bericht door J Stam »

Tss, het lijkt wel of iedereen met rokers omgeven is, maar niemand zelf rookt. Dan zijn ze ook wel goed verspreid lijkt het.. Anders moeten ze maar een paar 'rookvakken' instellen. :roll:
Bier op z'n Grolsch...
Cross79
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Wat een gezeik, strax vragen ze nog om een apart Rokers vak, laat me niet lachen met dit zinloze topic.
Lang leve het censuur
Gast

Bericht door Gast »

juist! :!:
rodion
Basisspeler

Bericht door rodion »

Zinloos topic inderdaad!! Het schijnt "in" te zijn om altijd die rokers maar aan te pakken. Ik ben een niet roker. Maar wat is het einde dan. Kun je het roken ook op straat wel verbieden. Dan heb je er soms ook last van!! Kortom, zinloos geneuzel!!!!!!!
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Gezien het aantal reacties in het topic lijkt het me zeker niet zinloos.

Feit is wel dat er meer mensen hier zullen reageren die er last van hebben, dan mensen die er geen last van hebben. Maar dat is nog geen reden om het er niet over te hebben.

Het zal heel lastig zijn om een oplossing te vinden, maar zoals 30plus al zei, is het eerste en beste wat je kan doen, gewoon even je buurman aanspreken...
Gast

Bericht door Gast »

Grappig...Mijn buurman in 16 was gestopt met roken vanwege gezondheidsproblemen.Maar aangezien ik de ene naar de andere opsteek [vooral in de 1e helft omdat de verediging dan vaak op onze kant speelt] heeft hij besloten om maar weer te beginnen.Hij rookte de hele wedstrijd van mij en sindsdien roken we samen uit het zelfde pakje.....zo zie je maar weer... :D
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Ik vind niet dat je het kunt verbieden.Als iemand wil roken moet hij dat zeker doen maar die roker moet wel een beetje oog houden voor mede supporters.Je kunt er natuurlijk wat van zeggen en misschien stopt hij dan wel of let hij er meer op maar echt verbieden is zinloos.

Je kunt natuurlijk altijd het idee van 30+ nog op volgen :wink:
aardbeitje
Nieuw talent

Bericht door aardbeitje »

ik als astma patiënt vindt niet dat je kan zeggen dat deze topic onzinnig is. astma patiënten kunnen niks veranderen maar rokers wel. denk je in in mensen zoals mij. zal jij weg blijven omdat je die rotziekte hebt?
Romano for president
Selectiespeler

Bericht door Romano for president »

Voor ons zit de voorzitter van de supp. club altijd sigaren te roken.

Wat een drama is dat.
Tink om de beam!!!!!
the rockII
Selectiespeler

Bericht door the rockII »

Deze discussie is al eens eerder gevoerd. Ik ben er op tegen. Het is tegenwoordig een hype om tegen het roken te zijn. Beetle geeft aan dat er misschien niet gerookt dient te worden in de nieuwe publieksruimte, echter dit is een cafe en hier mag nog steeds gerookt worden.

Op de tribune zit je in de buitenlucht dus zul je enkel last hebben van je naburige kaarthouders. Ik neem aan dat dit onderling op te lossen is. Als je last hebt van je buurman die 10 sigaretten per wedstrijd rookt dan zal hij bij jou bezwaar best bereid zijn dit aantal bijvoorbeeld te halveren..of de andere kant op te blazen naar wellicht een mederoker.

Mensen met problemem aan de luchtwegen hebben vaak met weinig rook al hinder en das natuurlijk erg vervelend. Misschien dat de club een tribunegedeelte voor deze mensen en echte rookhaters kan reserveren :o
Plaats reactie